-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція напірного каналізаційного колектора від КНС по вул.Нова до камери переключення в м. Здолбунів Рівненської області
мова закупівлі - українська
Завершена
2 609 456.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 047.28 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 047.28 UAH
Номер:
d21f20b5fc9f44f5b066bebec3de6a85
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-22-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2021 00:00
Період моніторингу:
22.04.2021 16:05 - 19.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
22.04.2021 №280
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291 та на виконання доручення Держаудитслужби від 19.04.2021 №003100-18/4913-2021
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Геннадій БУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Західного офісу
Держаудитслужби
від 22.04.2021 №280
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2020-10-22-005692-c 22.10.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пунктів 8 та 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Кортакоз» встановлено порушення вимоги пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відхиленню тендерних пропозицій ТОВ «БК Домінант» та ТОВ «БК Спеціалізоване управління - 39», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод) – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 18 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII, в редакції від 15.08.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД) (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «БК Домінант», ТОВ «БК Спеціалізоване управління – 39», ТОВ «Кортакоз», протокол розгляду та відхилення тендерних пропозицій від 17.11.2020 №9-4 та 10-4, від 18.11.2020 №19/5, укладений договір підряду від 30.11.2020 № 42 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 30.11.2020 №1 до Договору.
За результатами моніторингу встановлено, Замовником в ТД не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
Замовником в проекті договору до ТД на порушення пункту 8 частини другої статті 22 Закону не зазначено порядок змін його умов.
Замовником в частині сьомій розділу ІІІ ТД вимагається від учасників торгів в складі своєї тендерної пропозиції надати гарантійний лист, в якому учасник гарантує замовнику виконати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни встановлені замовником, а також необхідно зазначити що матеріали, обладнання тощо від яких залежить якість виконання робіт, будуть відповідати вимогам проектів ДБН, ДСТУ та іншим нормативно-правовим актам у сфері будівництва. Із зазначенням гарантійних строків експлуатації обладнання (гарантійний строк експлуатації повинен бути не менший ніж встановлено виробником відповідного обладнання).
Учасник торгів ТОВ «Кортакоз» в складі своєї тендерної пропозиції надає «Гарантійний лист про використання матеріалів та обладнання передбачених робочим проектом» в якому, не зазначено гарантійні строки експлуатації обладнання, як те вимагалось в ТД.
На порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Кортакоз» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Період усунення порушень:
18.05.2021 15:06 - 02.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
18.05.2021 15:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш висновок у межах проведення моніторингу закупівлі робіт з Реконструкції напірного каналізаційного колектора від КНС по вул.Нова до камери переключення в м. Здолбунів Рівненської області (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-22-005692-с) пояснюємо слідуюче.
Враховуючи надані роз’яснення до висновку, щодо зобов’язання Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору, за яким Замовник самостійно має вжити заходи щодо розірвання договору, згідно процедури визначеної самим договором та діючим законодавством.
Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації, як Замовником, надіслано ТзОВ «Кортакоз», як Учаснику, повідомлення про розірвання договору підряду про закупівлю робіт з реконструкції від 25.05.2021р. № 1066/01-09/21, у відповідності до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
До наданих пояснень надаємо копії:
- лист від 25.05.2021р. № 1066/01-09/21.
Дата публікації звіту:
25.05.2021 17:13
Запити/Пояснення
Номер:
237df07a05d74717a218ba2217f7fae5
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
20.05.2021 10:02
Опис:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку. З огляду на вищевказане просимо надати роз’яснення враховуючи наступне.
Типи порушень:
1. Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
2. Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Щодо встановлених порушень законодавства у сфері закупівель, повідомляємо наступне.
1. У зв’язку з ліквідацією тендерного комітету замовника та завершенням процедури закупівлі, можливості для внесення змін до тендерної документації немає.
2. Тендерний комітет ліквідований відповідно до Наказу №26 від 16.03.2021 року, а тому надати пояснення мотивів прийняття ними рішень по порушених питаннях є неможливим.
Щодо зобов’язання здійснити заходи з усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Відповідно до ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо надати роз’яснення, щодо вищевказаного зобов’язання, враховуючи наступне.
Згідно з частиною 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Статтею 651ЦК України визначено підстави для зміни або розірвання договору. Зокрема, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов`язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі», останній визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад та є спеціальним законом, що регулює порядок укладення договорів про закупівлю для забезпечення потреб держави та територіальних громад. Статтею 37 Закону України "Про публічні закупівлі" в редакції чинній на момент укладення спірного договору не визначено підстав для розірвання договору про закупівлю.
Зважаючи на те, що ініціювання припинення договірних відносин відбувається виключно за волею сторін або за рішенням суду та, беручи до уваги, що роботи за договором виконуються й у Замовника відсутні претензії щодо їх неналежного виконання, просимо вказати на чітку норму Закону, яка регулює та передбачає припинення діючих договірних господарських відносин у разі виявлення порушень проведення процедури закупівлі та шляхи виконання вказаного зобов’язання.
Окрім того, звертаємо увагу, що висновок про результати моніторингу процедури закупівлі є актом індивідуальної дії, що видається суб’єктом владних повноважень, а відтак повинен відповідати ряду вимог до такого документу.
Як вже неодноразово встановлено Верховним Судом, та, що вчергове не враховано органом державного фінансового контролю, даний висновок обмежився лише вказівкою на невідповідність норми. При цьому, зазначивши у висновку про необхідність «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель», орган державного фінансового контролю не конкретизував, яких саме заходів має вжити замовник, не визначив способу усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід ужити для усунення виявлених порушень, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства.
Номер:
fc92c9064b0f4773b0c008451acb352e
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
21.05.2021 10:55
Опис:
Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні Закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон) моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи.
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон), Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону, у разі існування перешкод, які унеможливлюють виконання встановленого у висновку зобов’язання щодо усунення виявленого порушення у сфері публічних закупівель, Замовник зазначає інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 10 Закону органи державного фінансового контролю мають право порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства.
Згідно з частиною 11.2 розділу 11 Договору підряду від 31.11.2020 №42 «Дія договору може бути припинена: за згодою Сторін, повним виконанням Сторонами своїх зобов’язань за даним договором, з інших підстав передбачених чинним законодавством України. Розірвання договору за ініціативою однієї із Сторін можливе при попередженні у письмовій формі іншої сторони не менше ніж за 20 (двадцять) днів до передбаченої дати розірвання Договору».
Згідно з частиною 11.3 розділу 11 Договору підряду від 31.11.2020 №42 «Зміни, доповнення до Договору, а так само розірвання Договору оформлюються в письмовій формі, як додаткові угоди та підписуються уповноваженими представниками обох Сторін та є невід’ємними частинами до Договору».
Так, Управління з метою запобігання порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язало Замовника вжити заходів щодо розірвання договору, у зв’язку з тим, що Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Кортакоз», яка підлягала відхиленню відповідно до Закону та укладено з ТОВ «Кортакоз» Договір підряду від 30 листопада 2020 № 42.
Таким чином, оскільки на момент складання Висновку про результати моніторингу закупівлі Договір був укладений, тому немає іншого передбаченого законодавством механізму усунення порушення, окрім як його розірвання (зокрема процедуру закупівлі уже не може бути відмінена іншим способом).
Висновок про результати моніторингу закупівлі не є ні рішенням суду, ні виконавчим документом, за якими безпосередньо може бути розірваний договір, він містить тільки зобов’язання до Замовника, за яким Замовник самостійно має вжити заходи щодо розірвання договору, згідно процедури визначеної самим договором та діючим законодавством.
Крім того, Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) у зверненні за роз’ясненням щодо висновку згадується практика Верховного суду, яка не стосується даної справи, оскільки предметом оскарження судових справ були висновки про результати моніторингу закупівлі, які містили зобов’язання до замовника викладені у такій редакції: «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень», що в подальшому призвело до їх скасування з огляду на нечіткість, невизначеність конкретного способу, заходу, варіанту поведінки, яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушення. Разом з тим, висновок про результати моніторингу закупівлі від 18.04.2021 № 280/4 містить конкретний спосіб усунення виявленого порушення – розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Таке формулювання зобов’язання у висновках органи державного фінансового контролю почали використовувати саме з огляду на існування практики Верховного суду наведеної Замовником у зверненні.