• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Оснащення закладів загальної освіти обладнанням для навчальних кабінетів фізики, хімії, біології, математики, географії і STEM-лабораторій

Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. У разі надання цих документів іншою мовою, вони повинні бути перекладені українською мовою. Переклад повинен бути посвідчений підписом та печаткою учасника торгів, або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника). Дата та час розкриття тендерної пропозиції - 08.10.2020

Завершена

17 978 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 89 894.00 UAH
Номер: 77c3c693008f490aba4d68e56a6b4178
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-12-02-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.12.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 02.12.2020 13:44 - 24.12.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 02.12.2020 №73 Тернопіль Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказами Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, від 21.01.2020 №16), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Євген ДЕРЖЕРУКА Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 02.12.2020 №73 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2020-09-08-002744-с від 08.09.2020 - інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Адреса: Ukraine, Тернопільська, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Тернопільська обл.), +38 (0 97) 471-63-96, te060970tgl@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу, питання відповідності тендерної пропозиції ТОВ «БМС ТЕХНО» умовам тендерної документації встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону та пункту 2 частини другої статті 32 Закону. За результатами моніторингу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону; своєчасності укладення договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов'язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору №18 від 09.12.2020 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасність укладення договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерну документацію (із змінами); тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНСОФ» (далі - ТОВ «ЕНСОФ»); товариства з обмеженою відповідальністю «БМС ТЕХНО» (далі - ТОВ «БМС ТЕХНО»); протокол кваліфікації тендерної пропозиції ТОВ «ЕНСОФ» від 23.11.2020 №24; повідомлення про намір укласти договір від 23.11.2020; договір від 09.12.2020 №18; рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 28.10.2020 №20101 та від 28.10.2020 №20102, пояснення Замовника від 15.12.2020, від 16.12.2020 та від 18.12.2020 отримані через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. Проведеним аналізом пропозиції ТОВ «БМС ТЕХНО» на відповідність запропонованого до поставки обладнання технічним вимогам Замовника, встановлено порушення. Так, згідно додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації щодо «STEM – лабораторії для закладів загальної освіти» замовником передбачено здійснення закупівлі: у пункті 7 «3D принтер разом з витратними матеріалами на навчальний рік» в кількості однієї одиниці та у пункті 8 «Цифровий фрезерувальний верстат з числовим програмним управлінням з витратними матеріалами на навчальний рік» в кількості однієї одиниці . ТОВ «БМС ТЕХНО» у складі поданої пропозиції - «Технічна специфікація» щодо «STEM – лабораторії для закладів загальної освіти» запропоновано по пункту 7 – «Принтер багатофункціональний модульний 3D ZOOM 2 Plus Dobot (3 в 1 ) 3D принтер + 3D сканер + фрезерувальний верстат», а щодо пункту 8 вказано «Входить до комплекту Принтер багатофункціональний модульний 3D ZOOM 2 Plus Dobot (3 в 1) 3D принтер + 3D сканер + фрезерувальний верстат», що не відповідає умовам тендерної документації. Замовник на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області про надання пояснень, щодо причин не відхилення учасника у зв’язку з невідповідністю поданої пропозиції умовам тендерної документації вказав, що принтер багатофункціональний модульний 3D ZOOM 2 Plus Dobot (3 в 1) складається з трьох окремих (незалежних) модулів, представлених в одному рішенні, а саме: - модуль 1: 3D принтер (з опцією 3Д сканера); - модуль 2: фрезерувальний верстат з ЧПУ; - модуль 3: лазерне гравіювання. При цьому, необхідно зазначити, що згідно додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації щодо «STEM – лабораторії для закладів загальної освіти» замовником передбачено здійснення закупівлі двох окремих виробів у пункті 7 «3D принтер разом з витратними матеріалами на навчальний рік» та у пункті 8 «Цифровий фрезерувальний верстат з числовим програмним управлінням з витратними матеріалами на навчальний рік», а не одного виробу який складається з окремих модулів. Отже, Замовником в порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону не відхилено пропозицію ТОВ «БМС ТЕХНО» як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та як наслідок, в порушення пункту 2 частини другої статті 32 Закону не відмінено закупівлю у зв’язку допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів.
Період усунення порушень: 23.12.2020 11:02 - 13.01.2021 00:00
Дата публікації висновку: 23.12.2020 11:02

Оскарження висновку в суді

Опис: Номер провадження П/500/92/21 Дата надходження 11.01.2021
Дата публікації: 11.01.2021 17:19

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (далі – Держаудитслужба) на підставі наказу від 02.12.2020 №73 здійснило моніторинг публічної закупівлі № UA-2020-09-08-002744-с від 08.09.2020, за результатними якого складено висновок від 23 грудня 2020 року (далі – Висновок). У Висновку зазначено, що ТОВ «БМС ТЕХНО» у складі поданої пропозиції - «Технічна специфікація» щодо «STEM – лабораторії для закладів загальної освіти» запропоновано по пункту 7 – «Принтер багатофункціональний модульний 3D ZOOM 2 Plus Dobot (3 в 1 ) 3D принтер + 3D сканер + фрезерувальний верстат», а щодо пункту 8 вказано «Входить до комплекту Принтер багатофункціональний модульний 3D ZOOM 2 Plus Dobot (3 в 1) 3D принтер + 3D сканер + фрезерувальний верстат», що не відповідає умовам тендерної документації. Управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) ознайомившись із вказаним Висновком не погоджується з ним з наступних підстав. Процедура закупівлі ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі (Оснащення закладів загальної освіти обладнанням для навчальних кабінетів фізики, хімії, біології, математики, географії і STEM-лабораторій) оголошена у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація розроблена із дотримання вимог Закону, Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженого наказом МОН України від 02 листопада 2017 року № 1440, зареєстрованого в Мінюсті України 15 січня 2018 р. за № 55/31507 (далі – Наказ № 1440), Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Мінюсті України 07 травня 2020 р. за № 410/34693 (далі – Наказ № 574), та ураховуючи роз’яснення Т.В.О. Міністра освіти і науки України щодо неухильного дотримання законодавства, викладених у листі від 14.08.2020 № 1/9-441. Керуючись нормами вказаних наказів МОН України, та з метою економії бюджетних коштів, у технічній специфікації тендерної документації відсутня вимога, що 3D принтер та цифровий фрезерувальний верстат повинен бути у двох окремих пристроях чи в одному пристрої. Окрім того, необхідно зазначити, що у додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації щодо «STEM – лабораторії для закладів загальної освіти» в жодному пункті не зазначається вимога щодо закупівлі двох окремих виробів, або одного виробу який складається з окремих модулів. Отже, Замовник з метою дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, надав можливість учасникам на їх власний вибір запропонувати «Цифровий фрезерувальний верстат та 3D принтер» як два окремі вироби чи однин багатофункціональний виріб з декількома модулями. Також, слід зазначити, що згідно календарних планів освітньої програми, затверджених МОН України, уроки з 3D моделювання та уроки з фрезерування розглядаються, як окремі модулі і спільного використання цифрового фрезерувального верстату та 3D принтеру під час одного уроку - не передбачено. Разом з тим, технічні характеристики обладнання «Принтер багатофункціональний модульний 3D ZOOM 2 Plus Dobot (3 в 1) 3D принтер + 3D сканер + фрезерувальний верстат», що запропоноване учасником закупівлі, повністю відповідають технічним вимогам, встановлених Замовником у тендерній документації. Також, Замовник на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області про надання пояснень, щодо причин не відхилення учасника у зв’язку з невідповідністю поданої пропозиції умовам тендерної документації заначив: Принтер багатофункціональний модульний 3D ZOOM 2 Plus Dobot (3 в 1) складається з трьох окремих (незалежних) модулів, представлених в одному рішенні, а саме: - Модуль 1: 3D принтер (з опцією 3Д сканера); - Модуль 2: фрезерувальний верстат з ЧПУ; - Модуль 3: лазерне гравіювання. За посиланням https://www.bmstechno.ua/catalog/stem/printer-bagatofunkczіonalnij-modulnij-3d-zoom-(mooz)-2-plus-dobot-(3-v-1) Замовник переконався, що запропоноване учасником закупівлі обладнання (пунктів 7 та 8), повністю відповідають технічним вимогам, встановлених у тендерній документації та використовується як три окремих пристрої. У відкритих джерелах - https://www.youtube.com/watch?v=jRyFvBJlsBY, також є підтвердження що принтер багатофункціональний модульний 3D ZOOM 2 Plus Dobot (3 в 1) складається з трьох окремих (незалежних) модулів та використовується як три окремих пристроії: 1. 3D принтер – 3 хв. 55 с. посилання 2. фрезерувальний верстат з ЧПУ – 4 хв. 54 с. посилання 3. лазерне гравіювання – 6 хв. 40 с. Посилання Відповідно до ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився. Технічні характеристики обладнання «Принтер багатофункціональний модульний 3D ZOOM 2 Plus Dobot (3 в 1) 3D принтер + 3D сканер + фрезерувальний верстат», що запропоноване учасником закупівлі, повністю відповідали технічним вимогам, встановлених Замовником у тендерній документації. Отже, підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника були відсутні. Замовником дотримано принципи, що визначені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» під час проведення публічних торгів, із забезпеченням відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недопущення дискримінації учасників торгів, забезпечення об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Отже, ураховуючи викладене у Замовника відсутні законні підстави для відхилення пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «БМС ТЕХНО».
Дата публікації звіту: 28.12.2020 16:29

Запити/Пояснення