-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б Д. 1. 1-1:2013 Будівельні роботи по об’єкту «Будівництво "під ключ" інженерно-транспортних мереж сховища для проміжного зберігання високоактивних відходів (ВАВ), які повертаються з РФ після переробки відпрацьованого ядерного палива українських АЕС у зоні відчуження Іванківського району Київської області. Залізнична колія» [За кодом CPV за ДК 021:2015 - 45230000- 8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь]
Завершена
114 224 708.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 570 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 570 000.00 UAH
Номер:
33a7287e6bbc4f2fac8f5e11ee7dc91c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-23-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2020 00:00
Період моніторингу:
23.09.2020 11:22 - 16.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.09.2020 № 267
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 22.09.2020 № 267
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
51 UA-2020-08-17-004675-c 17.08.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повнота відображення інформації в оголошені про проведення відкритих торгів встановлено порушення пунктів 8 та 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції «Укртрансбуд» установлено порушення вимог абзацу другого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз'яснень до тендерної документації та внесення змін неї, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Будівельна компанія «Імпера),
ПАТ «Укренергомонтаж», ТОВ «Буд-Оптіма-Констракшен» та
ТОВ «Спеценергомонтаж», своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 жовтня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошені про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз'яснень до тендерної документації та внесення змін неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного спеціалізованого підприємства «Центральне підприємство з поводження з радіоактивними відходами» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету з питань капітального будівництва від 20.08.2020, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Імпера» (далі – ТОВ «Будівельна компанія «Імпера»), приватного акціонерного товариства «Укренергомонтаж» (далі –
ПАТ «Укренергомонтаж»), товариства з обмеженою відповідальністю «Буд-Оптіма-Констракшен» (далі – ТОВ «Буд-Оптіма-Констракшен»), товариства з обмеженою відповідальністю «Спеценергомонтаж Київ» (далі –
ТОВ «Спеценергомонтаж») та корпорації «Укртрасбуд», протоколи розгляду тендерних пропозицій від 09.09.2020 № 78, № 79, від 16.09.2020 № 88, від 17.09.2020 № 89 та від 22.09.2020 № 93, повідомлення про намір укласти договір від 22.09.2020, договір підряду від 07.10.2020 № 7/2020.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник в оголошені про проведення відкритих торгів не зазначив мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, чим не дотримано вимоги пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
Крім цього встановлено, що пунктом 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначає вимого про надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії в розмірі 570 000,00 грн.
Однак на порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону Замовник в оголошені про проведення відкритих торгів не зазначив розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Крім того моніторингом установлено, що у пункті 5.1. розділу ІІІ тендерної документації Замовник передбачив, що для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасники у складі тендерних пропозицій надають документи, зазначені у Додатку 1 до цієї тендерної документації. Також передбачив, що для підтвердження своєї відповідності критеріям зазначеним у підпунктах 5.1.1 та 5.1.2 цієї тендерної документації, щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявності працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасники можуть залучити потужності інших суб’єктів господарювання у якості субпідрядників/співвиконавців. В такому разі, учасники повинні надати всі підтверджуючі документи від субпідрядних організацій, які передбачені для надання самими учасниками стосовно відповідності кваліфікаційним критеріям за підпунктами 5.1.1 та 5.1.2 розділу ІІІ тендерної документації. Документи, вказані в підпунктах 5.1.1 та 5.1.2 розділу ІІІ цієї тендерної документації повинні бути оформлені належним чином, у порядку визначеному законодавством України та цією тендерною документацією, за підписом уповноваженої особи субпідрядників (в разі залучення) та завіреними підписами та печатками (у разі використання) учасників.
Так, у пункті 5.1.1 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив вимогу щодо наявності в учасників обладнання та матеріально-технічної бази, які підтверджуються довідкою за формою 1.1 додатку № 1 до тендерної документації. На підтвердження наявності власних машин, механізмів, будівельної техніки учасниками надається: довідка із зазначенням балансової вартості власних машин, механізмів, будівельної техніки за підписом керівника та головного бухгалтера учасника та скріпленою печаткою (в разі її використання) та, що аналогічні документи надаються у разі, якщо устаткування є власністю субпідрядника. В разі залучення машин, механізмів, будівельної техніки у третіх осіб надати відповідні документи, що підтверджують право користування (додаток № 1 до тендерної документації).
Водночас учасник Корпорація «Укртрансбуд» у тендерній пропозиції надав інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для виконання будівельних робіт згідно з проектом від 31.08.2020 № 944/08, в якій (у пунктах 4, 5, 9, 10, 15, 17, 23, 24, 25, 26 колонки «власне/субпідрядне/орендоване/інше) зазначив дані про наступні договори: договір від 02.06.2020 № 18-02/2020, укладений з Військовою частиною Т0500, предметом якого є виконання будівельних, монтажних робіт та надання послуг технікою на об’єктах будівництва Замовника (пункти 4, 9, 15, 23інформації про обладнання та матеріально-технічну базу); договір
від 16.06.2020 № 16/06/2020-ІТ, укладений з ТОВ «Будпромсила», предметом якого є послуги щодо експлуатації будівельної техніки, транспортних засобів, машин та механізмів з власним кваліфікованим персоналом, для виконання земляних та будівельних робіт на будівельних об’єктах Замовника та послуги з перевезення будівельної техніки (пункти 5, 10 інформації про обладнання та матеріально-технічну базу); договір від 23.06.2020
№ КЦМКР/1, укладений з АТ «Укрзалізниця», предметом якого є надання послуг з виправки, підбивки та рихтовки колій колійними машинами ВПР-02, Duomatis-09-32 CSM, стабілізації колії DGS-62 та тягача РОМ 3М (пункти 17, 24,25, 26 інформації про обладнання та матеріально-технічну базу).
Отже Замовник планує залучити до виконання робіт за договором потужності інших суб’єктів господарювання у вигляді співвиконавці (у розмірі, що не перевищує 20 %), а тому учасник Корпорація «Укртрансбуд» для документального підтвердження наявності машин, механізмів, будівельної техніки, зазначених у пунктах 4, 5, 9, 10, 15, 17, 23, 24, 25, 26 інформації про обладнання та матеріально-технічну базу мав надати довідку із зазначенням балансової вартості машин, механізмів, будівельної техніки за підписом уповноваженої особи співвиконавця/субпідрядника, що завірена підписом та печаткою (у разі використання) учасника.
Проте учасник Корпорація «Укртрансбуд» не надав зазначеної довідки із зазначенням балансової вартості машин, механізмів, будівельної техніки за підписом уповноваженої особи співвиконавця/субпідрядника, завіреної підписом та печаткою (у разі використання) учасника, чим не дотримав вимоги пункту 5.1. розділу ІІІ тендерної документації та додатку № 1 до тендерної документації.
Отже, на порушення вимог абзацу другого частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника Корпорація «Укртрансбуд», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
19.10.2020 18:15 - 02.11.2020 23:00
Дата публікації висновку:
19.10.2020 18:15
Оскарження висновку в суді
Опис:
ПОЗОВНА ЗАЯВА від 02.11.2020 визнання дій протиправними та скасування висновку про результати моніторингу. Згідно частини десятої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.
Дата публікації:
03.11.2020 10:39
Запити/Пояснення
Номер:
1feccaa2b2414f2386adf4b2d87c2fd0
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
22.10.2020 15:57
Опис:
Відповідно до висновків ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (далі – Держаудитслужба) за результатами моніторингу закупівлі UA-2020-08-17-004675-c здійснено аналіз повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів та зазначено про порушення вимог пунктів 8 та 9 частини 2 статті 21 Закону України «Про здійснення публічних закупівель» (далі – Закон), також надано висновок про недотримання вимог тендерної документації тендерної пропозиції Корпорації «Укртрансбуд» в частині підтвердження кваліфікаційного критерію наявності власних машин, механізмів, будівельної техніки і зазначено про порушення вимог абзацу другого частини першої статті 31.
З огляду на зазначені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язала ДСП «ЦППРВ» здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Відповідно до абзацу другого частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі, а саме:
1. Щодо відсутності в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції та інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
У висновку зазначено, що за результатами моніторингу установлено, що в порушення вимог пунктів 8 та 9 частини другої статті 21 Закону в опублікованому оголошенні про проведення відкритих торгів не міститься інформація про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції та інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Заперечення: статтею 21 Закону передбачено оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів з інформацією, в тому числі, щодо мови (мов), якою (якими) повинні готуватись тендерні пропозиції та щодо умов надання забезпечення тендерної пропозиції. В свою чергу повідомляємо, що ДСП «ЦППРВ» (замовник закупівлі) у своїй діяльності використовує функціонал авторизованого майданчику ДП «ПРОЗОРРО» dzo.com.ua і на момент оголошення закупівлі та до теперішнього часу електронними полями функціоналу майданчику не передбачено заповнення таких полів, як мова та умови надання забезпечення тендерної пропозиції, як і на інших майданчиках, в електронній системі закупівель PROZORRO.
В той же час, ця інформація зазначена в тендерній документації, яка опублікована на майданчику dzo.com.ua закупівля UA-2020-08-17-004675-c, а саме: частина 7 розділу І та частина 2 розділу ІІІ тендерної документації.
З врахуванням вищезазначеного, вважаємо висновки моніторингу безпідставними та необґрунтованими, оскільки замовник не має технічної можливості заповнити електронні поля на майданчиках електронної системи закупівель PROZORRO до технічного вдосконалення зазначеної системи.
2. Щодо висновків моніторингу про невідповідність тендерної пропозиції Корпорації «Укртрансбуд» вимогам пункту 5.1. розділу ІІІ та додатку № 1 до тендерної документації
У висновку зазначено, що «учасник Корпорація «Укртрансбуд» для документального підтвердження наявності машин, механізмів, будівельної техніки, зазначених у пунктах 4, 5, 9, 10, 15, 17, 23, 24, 25, 26 інформації про обладнання та матеріально-технічну базу мав надати довідку із зазначенням балансової вартості машин, механізмів, будівельної техніки за підписом уповноваженої особи співвиконавця/субпідрядника, що завірена підписом та печаткою (у разі використання) учасника. Проте учасник Корпорація «Укртрансбуд» не надав зазначеної довідки із зазначенням балансової вартості машин, механізмів, будівельної техніки за підписом уповноваженої особи співвиконавця/субпідрядника, завіреної підписом та печаткою (у разі використання) учасника, чим не дотримав вимоги пункту 5.1. розділу ІІІ тендерної документації та додатку № 1 до тендерної документації».
Замовник не погоджується з такими висновками з огляду на таке.
Згідно з п. 5.1.1. Розділу ІІІ Тендерної документації, наявність обладнання та матеріально-технічної бази учасник має підтвердити довідкою за формою 1.1, за підписом уповноваженої особи, скріпленою печаткою учасника (за наявності), що містить інформацію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази за допомогою яких учасник торгів планує та спроможний вчасно виконати всі види будівельних робіт за предметом закупівлі. Учасник має надати відомості про наявність обладнання, яке відповідає або має кращі характеристики ніж ті, що зазначені у формі 1.1 Додатку 1 до тендерної документації. Кількість кожного виду обладнання має дорівнювати або перевищувати вимоги встановлені у формі 1.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до примітки до форми 1.1. Додатку 1 до Тендерної документації для підтвердження наявності власних машин, механізмів, будівельної техніки: надати довідку із зазначенням балансової вартості власних машин, механізмів, будівельної техніки за підписом керівника та головного бухгалтера учасника та скріпленою печаткою (в разі її використання); аналогічно документи надаються у разі, якщо устаткування є власністю субпідрядника. В разі залучення машин, механізмів, будівельної техніки у третіх осіб надати відповідні документи, що підтверджують право користування.
Таким чином, відповідно до вимог тендерної документації надання довідки із зазначенням балансової вартості було передбачено лише для власних машин, механізмів, будівельної техніки, а також у разі якщо устаткування є власністю субпідрядника.
Щодо залучення машин, механізмів та будівельної техніки на інших підставах (крім субпідряду) надання вказаної довідки Тендерною документацією передбачено не було. Учасник міг на підтвердження права користування такою технікою надати будь-які документи, які посвідчують таке право.
Зокрема Корпорацією «Укртрансбуд» було надано договір від 02.06.2020 №18-02/2020, укладений з Військовою частиною Т0500; договір від 16.06.2020 №16/06/2020-ІТ, укладений з ТОВ «Будпромсила»; договір від 23.06.2020 № КЦМКР/1, укладений з АТ «Укрзалізниця».
За своєю правовою природою ці договори є договорами про надання послуг, а не субпідрядними договорами.
Відповідно до ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Згідно зі ст. 901 ЦК України за договором надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Найголовніша відмінність цих видів господарських договорів у результаті. Так, в результаті виконання договору підряду (субпідряду) замовник отримає певний матеріальний результат. В результаті ж виконання договору про надання послуг замовник отримує саму послугу, споживаючи її в процесі отримання.
Таким чином, оскільки, надані Корпорацією «Укртрансбуд» договори від 02.06.2020 №18-02/2020, укладений з Військовою частиною Т0500; від 16.06.2020 №16/06/2020-ІТ, укладений з ТОВ «Будпромсила»; від 23.06.2020 № КЦМКР/1, укладений з АТ «Укрзалізниця» не передбачають досягнення певного результату робіт, такі договори не є договорами субпідряду.
У зв’язку з цим, Замовник не мав права вимагати від учасника надання довідки про балансову вартість цих механізмів, оскільки надання такої довідки було передбачено лише у разі залучення техніки, яка є власністю субпідрядників.
Окремо вважаємо за необхідне наголосити на тому, що підтвердження права користування обладнанням та механізмами договорами про надання послуг не порушило основних принципів публічних закупівель, зокрема добросовісної конкуренції, недискримінації тощо.
Аналогічні договори на підтвердження права користування технікою надавались і іншими учасниками, проте жодного з них не було дискваліфіковано на цій підставі. Зокрема, ТОВ «Спеценергомонтаж Київ» надало договір №0707/20 від 07.07.2020 про надання послуг; ПрАТ «Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту» на підтвердження права користування технікою субпідрядника надало договори про надання послуг, укладені субпідрядником - договір про надання послуг технікою №10 від 12.12.2019, договір про надання послуг №23/06-20 від 23.06.2020, ТОВ «Буд-Оптіма-Констракшен» надало договір про надання послуг автомобільним транспортом, основними будівельними машинами, механізмами, обладнанням та устаткуванням №1-24/06-2020 від 24.06.2020, договір про надання послуг №ВБ-79 від 15.03.2019, договір про надання послуг автомобільним транспортом, основними будівельними машинами, механізмами, обладнанням та устаткуванням №4/26.08-19 від 26.08.2019, договір про надання послуг автомобільним транспортом, будівельною технікою та вантажопідйомними машинами і механізмами №11-09/2019 від 11.09.2019 та інші учасники також надавали аналогічні договори.
Таким чином, тендерна пропозиція Корпорації «Укртрансбуд» в частині підтвердження права користування обладнанням та матеріально-технічною базою відповідає вимогам тендерної документації. Прийняття Замовником пропозиції учасника не порушує основні принципи публічних закупівель, оскільки і інші учасники надали на підтвердження права користування обладнанням та матеріально-технічною базою аналогічні договори і замовником їх не було дискваліфіковано з цієї підстави.
За таких умов, відхилення тендерної пропозиції Корпорації «Укртрансбуд» з цієї підстави було б дискримінаційним по відношенню до цього учасника, оскільки інших учасників не було дискваліфіковано з цієї підстави.
Нарешті, звертаємо увагу на те, що розірвання договору з переможцем публічної закупівлі призведе до порушення такого принципу публічних закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
У разі розірвання договору з переможцем закупівлі, за відсутності для цього підстав, Замовник вимушений буде відшкодовувати збитки Підряднику, завданні таким розірванням відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів України, витрачати додаткові ресурси на проведення нової закупівлі, а крім того протягом усього часу організації та проведення нової закупівлі, роботи, які необхідні Замовнику не будуть виконуватись. Вказане призведе до додаткових витрат бюджету та неможливості ефективного досягнення результату публічної закупівлі.
Таким чином, учасник не порушив вимог тендерної документації.
Узагальнення щодо висновків за результатами моніторингу про наявність або відсутність порушень законодавства:
1) За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пунктів 8 та 9 частини 2 статті 21 Закону – аргументовано заперечується;
2) За результатами аналізу встановленого порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) – аргументовано заперечується.
Вимога Держаудитслужби про розірвання договору з переможцем торгів є недопустимою, оскільки не має під собою правового підґрунтя, так як переможець торгів та його тендерна пропозиція відповідає всім вимогам Закону та умовам тендерної документації. Договір з переможцем укладено в строки та у повній відповідності до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Причому у нашому випадку, вимога Держаудитслужби про розірвання договору з переможцем торгів суперечить ч. 1 та 2 ст. 651 Цивільного Кодексу України, де зазначено, що розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом та договір може бути розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом, причому істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Тобто, ані Цивільний Кодекс України, ані Закон не передбачає можливості та права Держаудитслужби вимагати розірвання договору з переможцем торгів у т. ч. і з надуманих ним причин та його необ'єктивного, помилкового висновку.
Зважаючи на вказані заперечення, вважаємо, що такі висновки моніторингу про формальні невідповідності мають негативний вплив на забезпечення реалізації бюджетних програм і фактично не впливають на виконання робіт по договору та/або не призводять до протиправних діянь.
Крім того інформуємо, що висновки про результати моніторингу закупівлі UA-2020-08-17-004675-c нами буде оскаржено у судовому порядку, відповідно до вимог чинного законодавства.