• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція загальноосвітньої школи I-III ступенів №4 Покровської міської ради Донецької області , розташованої за адресою: Донецька обл., м. Покровськ, вул. Таманова, 16 (коригування)

Закупівля оголошена в межах реалізації Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком (Проект "Надзвичайна кредитна програма для відновлення України"), ратифікованої Законом № 346-VII від 22.04.2015р. Договір, укладений за результатами цієї процедури набере чинності з моменту отримання резолюції Європейського Інвестиційного Банку (далі- ЄІБ) "без заперечень". У разі не надання ЄІБ резолюції "без заперечень" договірні відносини вважаються такими, що не розпочались. Жодна зі сторін майбутнього договору не несе відповідальності за резолюцію ЄІБ. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений іншою мовою, ніж українська, учасник надає переклад цього документу. Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту (крім Додатку 8).

Завершена

52 044 905.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 260 225.00 UAH
Номер: c8bc5981ad6e425eb78e4fc6b10a0ca4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-21-000070
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.09.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 21.09.2020 20:19 - 13.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.09.2020 № 191 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 18.09.2020 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 21.09.2020 № 191 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 1 2 3 4 12 UA-2020-08-07-000229-c 07.08.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 912-74-15, pav.costenko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту другого частини другої статті 22 Закону та частини п’ятої статті 23 Закону. За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 Закону. За результатами моніторингу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Покровської міської ради Донецької області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 07.08.2020 № 96, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАДІ 2012» (далі – ТОВ «ВАДІ 2012», вимогу про усунення невідповідностей від 27.08.2020 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31.08.2020 № 54, повідомлення про намір укласти договір від 31.08.2020 року, договір про закупівлю робіт (договір підряду) від 21.09.2020 № 9, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 23.09.2020 року. В ході моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що в підтвердження застосування заходів із захисту довкілля учасник має надати в складі пропозиції гарантійний лист про застосування заходів із захисту довкілля. Відповідно до частини п’ятої статті 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Проте, Замовником зазначену вимогу під час складання тендерної документації не виконано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 23 Закону. Також встановлено, що визначені Замовником кваліфікаційні критерії в підпунктах 5.1 та 5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації не відповідають вимогам пунктів 1 та 3 частини другої статті 16 Закону, а саме: Замовник вимагає від учасників наявність обладнання та матеріально-технічної бази та наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічного договору, в той час як згідно з Законом зазначені критерії повинні мати назву: «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Зазначене є порушенням Замовником вимог пункту другого частини другої статті 22 Закону. В ході моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником довідки за формою додатку 6 до тендерної документації, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності/кваліфікації працівників. Проте, в порушення зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВАДІ 2012» надано довідку про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 19.08.2020 № 19/08-3 без зазначення серії та номеру кваліфікаційного сертифіката працівників, щодо яких законодавством передбачено проведення професійної атестації з видачею відповідного кваліфікаційного сертифіката, а саме: інженера-проектувальника та виконавця робіт (Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» від 23.05.2011 № 554 із змінами та доповненнями). Також, на порушення вимог підпункту 5.3 розділу ІІІ тендерної документації та вимог додатку 7 до тендерної документації ТОВ «ВАДІ 2012» у складі своєї тендерної пропозиції надано довідку про наявність у учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 19.08.2020 № 19/08-4 без зазначення коду ЄДРПОУ замовника, якому здійснювалось виконання робіт. Крім того, згідно з пунктом 16 статті 29 Закону Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 27.08.2020 року. У зазначеному повідомленні Замовник вимагав усунути порушення щодо невідповідності суми укладання аналогічних договорів та суми актів виконаних робіт по зазначеним договорам шляхом надання актів виконаних робіт на суму договорів або наданням додаткових угод до договорів. Проте, в документах завантажених ТОВ «ВАДІ 2012» в електронній системі закупівель від 28.08.2020 року відсутні акти виконання робіт на суму аналогічних договорів зазначених у довідці від 19.08.2020 № 19/08-4 та відсутні додаткові угоди відповідно до яких сума договорів змінювалась, тим самим учасником не підтверджено кваліфікаційні критерії визначені статтею 16 Закону та підпунктом 5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації. Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «ВАДІ 2012», визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю робіт (договір підряду) від 21.09.2020 № 9 на суму 51 509 845,40 гривень. Моніторингом питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено, що договір про закупівлю робіт (договір підряду) від 21.09.2020 № 9 укладено 21.09.2020 року. Повідомлення про намір укласти договір оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель від 31.08.2020 року. Рішення щодо продовження строків укладання договору до 60 днів з обґрунтуванням такого рішення в електронній системі закупівель Замовником не оприлюднено. Таким чином Замовником порушено вимоги частини шостої статті 33 Закону в частині укладання договору з перевищенням двадцяти денного строку.
Період усунення порушень: 16.10.2020 16:09 - 30.10.2020 23:00
Дата публікації висновку: 16.10.2020 16:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатом розгляду висновку моніторингу закупівлі «Реконструкція загальноосвітньої школи I-III ступенів №4 Покровської міської ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., м. Покровськ, вул. Таманова, 16 (коригування)», проведеного відділом контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби з 21.09.2020 по 16.10.2020 р. відділ освіти Покровської міської ради Донецької області повідомляє наступне. Закупівля робіт по об’єкту «Реконструкція загальноосвітньої школи I-III ступенів №4 Покровської міської ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., м. Покровськ, вул. Таманова, 16 (коригування)» (далі - Закупівля) оголошена в межах реалізації Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком (Проект «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України»), ратифікованої Законом № 346-VII від 22.04.2015р. (далі – Фінансова угода). Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону. Закупівля товарів, робіт і послуг за кошти кредитів, позик, грантів, що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону, а в разі невстановлення таких правил і процедур - відповідно до цього Закону. Закупівля товарів, робіт і послуг на умовах співфінансування в рамках проектів, що реалізуються за рахунок кредитів, позик, грантів організацій, зазначених у частині другій цієї статті, здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, а в разі невстановлення таких правил і процедур - відповідно до цього Закону. Закупівля була проведена на підставі Посібника із закупівель «Процедура закупівель. Конкурсні торги за національними процедурами» від 23.032017 р. (далі – Посібник із закупівель), розробленого на підставі Фінансової угоди. Відповідно до Посібника із закупівель у разі розбіжностей між положеннями Посібника із закупівель та національним законодавством, перевагу матимуть положення та принципи Посібника із закупівель. Закупівлі в рамках проектів ЄІБ, повинні, між іншим, задовольняти вимоги допустимості ЄІБ, вимоги щодо недопущення шахрайства та корупції (включаючи, між іншим, Пакт про згоду), вимоги щодо дискваліфікації, достатнього попереднього досвіду виконавців, щоб гарантувати достатність можливостей виконати угоду, конфлікту інтересів, доступу до національних засобів правового захисту, критеріїв відбору та присудження, відкриття тендера, періоду очікування, збалансованості умов договору, вимоги щодо конфіденційності. Ця Процедура закупівель призначена для Замовників (органів місцевого самоврядування, державних адміністрацій, а також державних та комунальних підприємств, відмінних від приватних підприємств), які власне будуть здійснювати закупівлі, а також для інших зацікавлених сторін (ЄІБ, Мінрегіон/ГРП, МФУ та інші). Згідно з положеннями розділу 3 Посібника із закупівель група реалізації проекту при Мінрегіоні (далі «Мінрегіон/ГРП»), надає загальну підтримку, координує та наглядає за процесом проведення закупівлі. Зокрема, Мінрегіон/ГРП розробляє примірну тендерну документацію, затверджує тендерну документацію, що підготовлена Замовниками, а також розробляє План закупівель. Також, Мінрегіон/ГРП координує співпрацю між Замовниками та ЄІБ (наприклад, при схваленні на предмет відсутності заперечень чи при запитах додаткової інформації). Так тендерна документація до Закупівлі була підготовлена на підставі примірної тендерної документації до закупівель в рамках НКПВУ та затверджена Мінрегіоном відповідно до вимог Європейського інвестиційного банку. Щодо виявлених під час проведення моніторингу порушень відділ освіти Покровської міської ради Донецької області зазначає: 1. Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу саме щодо підтвердження застосування заходів із захисту довкілля. Окремі екологічні характеристики щодо робіт відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону в тендерній документації не встановлювались. У зв’язку з чим замовником не було порушено вимоги ч. 5 ст. 23 Закону. 2. У висновку за результатами моніторингу зазначається що визначені Замовником кваліфікаційні критерії в підпунктах 5.1 та 5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації не відповідають вимогам пунктів 1 та 3 частини другої статті 16 Закону, а саме: Замовник вимагає від учасників наявність обладнання та матеріально-технічної бази та наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічного договору, в той час як згідно з Законом зазначені критерії повинні мати назву: «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Відповідно до п. 4.3 Розділу 4 Посібника із закупівель критерії для оцінки заявок пропонуються Замовником та описуються у тендерній документації по кожному з суб-проектів. Критерії можуть бути кваліфікаційними (якщо критерії не дотримані – учасник дискваліфікується) та оціночними (учасник досліджується по кожному з критеріїв). Рекомендовані наступні загальні кваліфікаційні критерії: - технічна компетентність, наявність обладнання, досвіду та наявність кваліфікованого; - персоналу для виконання договору; - правоздатність; - платоспроможність, доступ до фінансових ресурсів; - виконання зобов’язань з оподаткування та соціального страхування; - задовільні результати роботи у минулому Для НКТ рекомендовано застосовувати наступні кваліфікаційні критерії: - Загальний досвід роботи: не менше 4 років; - Відповідний досвід роботи: не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 років із вартістю кожного договору не менше 30% від суми тендерної пропозиції; - Фінансова спроможність учасника закупівлі: середньорічний оборот коштів за останні 4 роки (середнє арифметичне значення річних оборотів) – не менше 100% від суми пропозиції. Застосування інших кваліфікаційних критеріїв повинно відбуватись у відповідності до Закону та Посібника із закупівель ЄІБ. В тендерній документації до Закупівлі зокрема були встановлені наступні кваліфікаційні критерії: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічного договору. Зазначені кваліфікаційні критерії встановлені відповідно до Посібника із закупівель та тотожні за змістом з кваліфікаційними критеріями, зазначеними у ч. 2 ст. 16 Закону. Враховуючи вищевикладене відділом освіти не було порушено вимоги ч. 2 ст. 22 Закону. 3. Підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником довідки за формою додатку 6 до тендерної документації, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності/кваліфікації працівників. У висновку за результатами моніторингу зазначається, що в порушення зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВАДІ 2012» надано довідку про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 19.08.2020 № 19/08-3 без зазначення серії та номеру кваліфікаційного сертифіката працівників, щодо яких законодавством передбачено проведення професійної атестації з видачею відповідного кваліфікаційного сертифіката, а саме: інженера-проектувальника та виконавця робіт (Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» від 23.05.2011 № 554 із змінами та доповненнями). Щодо даного питання відділ освіти Покровської міської ради Донецької області зазначає, що ст. 19 ЗУ «Про архітектурну діяльність» передбачено, що не всі без виключень проектні роботи по створенню об’єктів архітектури потребують наявності у фахівців відповідного кваліфікаційного сертифіката, а саме: - здійснення фахівцями проектних робіт під керівництвом архітектора чи іншого фахівця, який має кваліфікаційний сертифікат на виконання робіт відповідного профілю; - розроблення проектних матеріалів, не передбачених для реалізації (ескізні, пошукові, концептуальні тощо), пропозицій щодо можливості і умов забудови будь-якої земельної ділянки; - виконання робіт, що пов'язані з участю в містобудівних та архітектурних конкурсах, якщо їх умовами не передбачено інше; - проектування об’єктів, які відповідно до законодавства не потребують отримання документів, що дають право на виконання будівельних робіт. Закупівля передбачає проведення робіт з Реконструкція загальноосвітньої школи I-III ступенів №4 Покровської міської ради Донецької області , розташованої за адресою: Донецька обл., м. Покровськ, вул. Таманова, 16 (коригування), що не включає в себе будь-яких проектних робіт по створенню об’єктів архітектури. ТОВ «ВАДІ 2012» не надає послуги з проектування та не має в своєму штаті атестованого інженера-проектувальника. Окрім того, в Листі Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.06.2012 № 7/17-9217 «Про сертифікацію виконавців робіт» зазначається, що Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» передбачено здійснення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, а саме: архітекторів, інженерів-проектувальників, інженерів технічного нагляду та експертів. Особи, які здійснюють виконання робіт (виконроби), до зазначеного переліку не належать. Таким чином, проходження професійної атестації осіб, відповідальних за виконання робіт, з видачею відповідного кваліфікаційного сертифіката таким виконавцям (виконробам) законодавством не передбачене та не може здійснюватися Атестаційною архітектурно-будівельною комісією. 4. Окрім того, у висновку за результатами моніторингу зазначається, що у порушення вимог підпункту 5.3 розділу ІІІ тендерної документації та вимог додатку 7 до тендерної документації ТОВ «ВАДІ 2012» у складі своєї тендерної пропозиції надано довідку про наявність у учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 19.08.2020 № 19/08-4 без зазначення коду ЄДРПОУ замовника, якому здійснювалось виконання робіт. Незазначення коду ЄДРПОУ замовників у довідці про наявність у учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів не впливає на зміст тендерної пропозиції; підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та було віднесено при прийнятті рішення про визначення ТОВ «ВАДІ 2012» переможцем закупівлі до формальних помилок. Відповідно до п. 1 розділу ІІІ тендерної документації допускається наявність в тендерних пропозиціях учасників формальних (несуттєвих) помилок, що не призводить до відхилення такої пропозиції. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Окрім того, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВАДІ 2012» були надані скан-копії договорів №145кб від 04.12.2018 р., №152кб від 17.12.2018 р. укладених між ТОВ «ВАДІ 2012» та Департаментом капітального будівництва Донецької облдержадміністрації, які містять інформацію щодо коду ЄДРПОУ замовника. 5. Під час перевірки тендерної пропозиції ТОВ «ВАДІ 2012» були виявлені невідповідності в сумах аналогічних договорів та актів виконаних робіт за даними договорами: Договір №152кб від 17.12.2018 р. з додатками на суму 31600265,24 грн. акти виконаних робіт на суму 31596046,38 грн., Договір №145кб від 04.12.2018 р. з додатками на суму 35784558,61 грн., акти виконаних робіт на суму 35784538,17 грн. У відповідності з пунктом 16 статті 29 Закону Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 27.08.2020 року. У відповідь на вимогу ТОВ «ВАДІ 2012» були завантажені скан-копії листів з поясненнями, відповідно до яких вищезазначені договори виконані в повному обсязі, а невідповідність між сумами договорів та актами виконаних робіт виникли через придбання матеріалів за нижчою вартістю. Враховуючи незначні суми розбіжностей (4 218,86 грн за договором №152кб від 17.12.2018 р. та 20,44 грн. за договором №145кб від 04.12.2018 р), пояснення переможця закупівлі щодо виконання договорів в повному обсязі, а також листи-відгуки від замовників за даними договорами, уповноваженою особою відділу освіти було прийнято рішення про відповідність учасника ТОВ «ВАДІ 2012» кваліфікаційним критеріям до закупівлі. Таким чином, враховуючи відповідність переможця закупівлі кваліфікаційним критеріям встановленим у тендерній документації відповідно до вимог Посібника із закупівель та Закону між відділом освіти Покровської міської ради Донецької області та ТОВ «ВАДІ 2012» було укладено договір №9 від 21.09.2020 р. Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Повідомлення про намір укласти договір за результатами закупівлі було оприлюднене в електронній системі закупівель 31.08.2020 р. Перебіг строку на укладення договору почався 01.09.2020 р. Останнім днем строку є 20.09. Оскільки двадцятий день строку на укладення договору припадав на вихідний день (20.09.2020 р. - неділя), то відповідно до ч. 5 ст. 254 ЦК України днем закінчення строку на укладання договору є перший за ним робочий день (21.09.2020 р. - понеділок). Згідно зі ст. 252, ст. 253, ст. 254 ЦК України, строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати. Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок. Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день. Вищевказані норми Цивільного кодексу України визначають загальний порядок обліку строку, визначеного у календарних днях, з урахуванням святкових та вихідних днів. При цьому, Закон України «Про публічні закупівлі» не визначає іншого правила в обрахунку строку укладення договору про закупівлі. Аналогічної позиції щодо застосування положень Цивільного кодексу України при обчислені строків на укладення договору відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» дотримується Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у розясненнях за посиланнями - https://www.me.gov.ua/inforez/Details?id=e9abd22e-5be1-40a1-b1b6-a62e48b1eae6&lang=uk-UA; - https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&id=a5880bd3-f19d-40a2-bae4-d13d4af955bd Таким чином, відділом освіти як замовником не було порушено строк на укладання договору встановлений ч. 6 ст. 33 Закону. У пункті 3 висновку моніторингу закупівлі «Реконструкція загальноосвітньої школи I-III ступенів №4 Покровської міської ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., м. Покровськ, вул. Таманова, 16 (коригування)», керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Відповідно до ст. 202 ГК України господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду. До відносин щодо припинення господарських зобов'язань застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Згідно з положеннями ч. 7 ст. 193 ГК України не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином. Відповідно до ст. 206 ГК України господарське зобов'язання може бути розірвано сторонами відповідно до правил, встановлених статтею 188 цього Кодексу. Положеннями ст. 188 ГК України встановлено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Положеннями ч.1-2 ст.651 ЦК України визначено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. З аналізу наведених норм слідує, що за загальним правилом розірвання договору або припинення зобов’язань в односторонньому порядку не допускається, а розірвання договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін можливо лише у випадку істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до розділу І Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України 23.04.2018 р. №86 висновок складається у формі електронного документа та заповнюється відповідно до встановленої форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженої наказом Державної аудиторської служби України від 23.04.2018 р. №86 в електронній системі закупівель. Розділами II та III Порядку заповнення форми висновку визначено порядок заповнення вступної та констатуючої частини форми висновку. Зокрема, у п.2 Розділу II констатуючої частини висновку робиться висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися. У разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення. Висновок моніторингу не містить посилань Північно-східного офісу Держаудитслужби на відповідні положення закону або договору, якими визначені як підстави для припинення зобов’язань за договором, порушення положень п. 2 ч. 2 ст. 22, ч. 5 ст. 23, п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» при проведенні відкритих торгів. Відділ освіти Покровської міської ради Донецької області вважає висновок моніторингу закупівлі «Реконструкція загальноосвітньої школи I-III ступенів №4 Покровської міської ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., м. Покровськ, вул. Таманова, 16 (коригування)», проведеного відділом контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби з 21.09.2020 по 16.10.2020 р. безпідставним та прийнятим без урахування всіх обставин, що мали значення для прийняття відділом контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби обгрунтованого, неупередженого висновку за результатами моніторингу. А також, наголошує на тому, що під час проведення моніторингу посадовими особами орану державного фінансового контролю не було запитано жодних пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які були предметом дослідження в рамках моніторингу відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону, що також призвело до прийняття необгрунтованого, безпідставного висновку за результатом моніторингу. Враховуючи вищезазначене уповноваженою особою відділу освіти Покровської міської ради Донецької області було прийнято правомірне рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «ВАДІ 2012», яке повному обсязі відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» та правилами встановленими Європейським інвестиційним банком для реалізації проектів в рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України, за результатом чого було своєчасно укладено договір №9 від 21.09.2020 р., у зв’язку з чим відділ освіти Покровської міської ради Донецької області не має правових підстав для припинення зобов’язань за договором.
Дата публікації звіту: 23.10.2020 14:46