-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 03410000-7 — Деревина (деревина дубу)
Завершена
472 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 725.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 725.00 UAH
Номер:
b9aa9beea4554a549ce86ce7121103d9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-10-27-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.10.2020 00:00
Період моніторингу:
27.10.2020 18:22 - 18.11.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.10.2020 № 220
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 27.10.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 27.10.2020 № 220
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
5 UA-2020-07-30-008263-c 30.07.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону та частини п’ятої статті 23 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону та абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання законодавства під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та змін до договору - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, чинній після 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Відділу освіти Краснокутської районної державної адміністрації (далі – Замовник) від 06.08.2020 року № 1-06/08, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ВКП «ТЕРМА» (далі – ТОВ «ВКП «ТЕРМА»), тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця «НАЗИМКО АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ» (далі – ФОП «НАЗИМКО АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 20.08.2020 № 1-20/08, протокол розгляду тендерних пропозицій від 26.08.2020 №1-26/08, вимоги про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 26.08.2020 року, договір від 25.09.2020 №25/БРЕ (далі – Договір), додаткова угода від 06.10.2020 № 1 до Договору.
За наслідками моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якими повинні готуватися тендерні пропозиції. Зазначене є порушенням Замовником вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що визначені Замовником кваліфікаційні критерії в пункті 5 розділу 3 тендерної документації та в таблиці 2.1 Додатку 1 до тендерної документації не відповідають вимогам пункту 1 частини другої статті 16 Закону, а саме Замовник вимагає від учасників наявність документально підтвердженого обладнання та матеріально-технічної бази, в той час як згідно з Законом зазначений критерій повинен мати назву: «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Також, Замовник вимагає від учасників наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, в той час як згідно з Законом, зазначений критерій повинен мати назву: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Зазначене є порушенням Замовником вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Також, за наслідками моніторингу питання відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що підпункт 6 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації містить вимогу щодо застосування заходів із захисту довкілля. При цьому не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Зазначене є порушенням Замовником частини п’ятої статті 23 Закону.
За наслідками моніторингу розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник, на порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону, розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей без переліку виявлених невідповідностей під час розгляду тендерної пропозиції учасника.
Також, за наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ФОП «НАЗИМКО АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Так, пунктом 3 розділу 6 тендерної встановлена вимогам надання у складі своєї пропозиції скановану копію підписаного та заповненого з боку учасника Договору (додаток 5) (без зазначення цінових показників та без додатків).
Однак, наданий учасником ФОП «НАЗИМКО АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ» у складі тендерної пропозиції проект договору заповнений не в повному обсязі, а саме відсутня інформація в розділах 2 та 5 проекту договору.
Також, пункт «б» приміток Додатку 6 до тендерної документації містить вимогу щодо надання учасником Замовнику оригіналу тендерної пропозиції з урахування результату аукціону протягом 1 робочого дня з дати проведення аукціону та/або відхилення пропозиції попереднього учасника. Враховуючи, вимоги частини вісім статті 12 Закону, відповідно до яких замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, учасник ФОП «НАЗИМКО АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ» надав тендерну пропозицію шляхом завантаження в електронній системі закупівель.
Однак, надання тендерної пропозиції з урахування результату аукціону здійснено 26.08.2020 року, що на 5 днів пізніше терміну, визначеного пунктом «б» приміток Додатку 6 до тендерної документації, оскільки відхилення пропозиції попереднього учасника ТОВ «ВКП «ТЕРМА» відбулося 20.08.2020.
Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ФОП «НАЗИМКО АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ», визначив його переможцем та уклав з ним Договір на загальну суму 429 975,00 гривень без ПДВ.
Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що підпунктом 5.1.4 проект договору, наданого у складі тендерної пропозиції ФОП «НАЗИМКО АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ» визначено, що товар повинен бути поставлений до навчальних закладів Замовника у пакетах (мішках) ємкістю до 15 кг. При цьому, пунктом 5.1.4 Договору, товар повинен бути поставлений до навчальних закладів Замовника у пакетах (мішках) ємкістю до 10 кг, що є порушенням частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
30.10.2020 20:14 - 14.11.2020 00:00
Дата публікації висновку:
30.10.2020 20:14
Запити/Пояснення
Номер:
e31951c7a41f43b286bce2cb31511b38
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.11.2020 16:33
Опис:
Надаємо пояснення щодо питань, порушених у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
У відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» ( в редакції Закону №114-ІХ від 19.09.2019), (далі – Закон) тендерна документація розроблена та затверджена тендерним комітетом оприлюднена для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Під час розробки тендерної документації Замовник дотримувався вимог Закону щодо умов тендерної документації, а саме: тендерна документація містить відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема, декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Тендерним комітетом під час подання оголошення щодо закупівлі завантажено до електронної системи тендерну документацію в форматі .doc, який містить всю необхідну інформацію відповідно до частини другої ст. 21 Закону України "Про публічні закупівлі", в тому числі зазначено інформацію щодо мов (мови), якою (якими) повинна готуватись тендерна пропозиція.
Крім того слід зазначити, що на сьогодні, окремо зазначити в оголошенні інформацію про мову, технічно неможливо.
Таким чином, Замовником не порушено вимоги пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
Адміністративними судами неодноразово досліджувалось питання відсутності в тендерній документації інформації про мову (мови), якими повинні готуватися тендерні пропозиції. На сьогоднішній день судами сформувалася практика, відповідно до якої, такі обставини не є порушенням законодавства, і дії Замовник визнавалися правомірними.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
ЗУ "Про публічні закупівлі" не містить виключного переліку документів, які можуть підтвердити застосовування Учасником заходів із захисту довкілля, а тому наводити у тендерній документації перелік таких заходів є обмеженням прав учасників. Крім того, Замовник у відповідності до форми Додатку 6 до тендерної документації лише зобов’язав учасника при виконання робіт дотримуватись заходів з захисту довкілля та природоохоронного законодавства, що відповідає чинному законодавству України.
Таким чином, встановлення вимоги щодо дотримання учасниками заходів із захисту довкілля не порушує Законодавство про публічні закупівлі.
Необхідність дотримання учасником положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки не може вважатися встановленою Замовником вимогою щодо екологічної характеристики робіт оскільки ці норми закріплені на законодавчому рівні.
Учасниками надано документальне підтвердження встановленим кваліфікаційним критеріям незалежно від правильності їх формулювання у тендерній документації.
Як зазначено у Висновку моніторингу ФОП «НАЗИМКО АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ» у складі тендерної пропозиції проект договору заповнений не в повному обсязі, а саме відсутня інформація в розділах 2 та 5 проекту договору. Вказане віднесено тендерним комітетом до формальних помилок, так як інформація, яка не зазначена у вказаних пунктах містить в інших документах тендерної пропозиції учасника-переможця.
Перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції будь-якого учасника чітко встановлений у ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною першою статті 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.
При цьому відповідно до частини четвертої статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Таким чином, договір про закупівлю укладається відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції переможця за результатами аукціону.
У свою чергу, згідно зі статтею 25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зокрема зазначається інформація про ціну.
Статтею 21 Закону встановлено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
При цьому, виходячи зі змісту статті 25 Закону, учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Водночас учасник, який визначений переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки, може використовувати електронну систему закупівель для надання документів, які підтверджують згідно із законодавством відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, відповідно до вимог Закону та тендерної документації.
Ненадання учасником Замовнику оригіналу тендерної пропозиції з урахування результату аукціону протягом 1 робочого дня з дати проведення аукціону та/або відхилення пропозиції попереднього учасника не є підставою для відхилення пропозиції учасника, та крім того, наразі системою електронних закупівель підтверджена відсутність технічної можливості оприлюднення такого документу протягом 1 робочого дня з дати проведення аукціону та/або відхилення пропозиції попереднього учасника