Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII, частини четвертої статті 41 Закону, що призвело до нікчемності договору відповідно до частини 1 статті 43 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22.10.2020.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 23.07.2020 № 31, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.09.2020 № 17745-р/пк-пз, тендерні пропозиції ТОВ «Аркадстрой», ТОВ «Спецпідземінжбуд», ТОВ «Віалок Білд» (далі – Переможець), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 18.08.2020, протокол розкриття, вимоги про усунення невідповідностей, протоколи засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій від 26.08.2020 № 34, від 27.08.2020 № 35, від 31.08.2020 № 37, повідомлення про намір укласти договір від 31.08.2020, договір від 30.09.2020 № 122.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено, що договір від 30.09.2020 № 122 укладено з порушенням частини четвертої статті 41 Закону, оскільки умови договору про закупівлю відрізняються від змісту тендерної пропозиції Переможця.
Так, відповідно до календарного плану виконання робіт, яка міститься у складі пропозиції ТОВ «ТОВ «Віалок Білд» вартісні показники обсягів робіт по влаштуванню систем електроосвітлення та відеоспостереження складають 1 318 382,96 гривень, влаштування систем лікувального газопостачання - 1 369 456,36 гривень, а монтажу технологічного обладнання, меблів та інвентарю – 11 270 965,28 гривень. При цьому, відповідно до умов укладеного договору вартісні показники обсягів вищевказаних робіт складають 1 183 326,81 гривень, 1 180 211,36 гривень та 11 595 266,43 гривень відповідно. Враховуючи зазначене, договір від 30.09.2020 № 122 є нікчемним у відповідності до частини 1 статті 43 Закону.
Період усунення порушень:
26.10.2020 16:43 - 10.11.2020 00:00
Дата публікації висновку:
26.10.2020 16:43
Опис звіту:
Керівнику
Північного офісу Держаудитслужби України
Карабанову О.В.
вул. Січових стрільців, буд. 18, м. Київ, 04053
Процедура закупівлі № UA-2020-07-23-001692-a,
ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013. Реконструкція частини приміщень першого поверху терапевтичного корпусу КНП «Переяслав - Хмельницька ЦРЛ» під відділення екстреної медичної допомоги за адресою: м. Переяслав, вул. Богдана Хмельницького, 137. [за ДК 021: 2015 – 45454000-4 Реконструкція]
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
НА ВИСНОВОК ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЗАКУПІВЕЛЬ
Згідно з наказом Північного офісу Держаудитслужби, далі – Орган фінансового контролю, від 30.09.2020 року № 166, відповідачем прийнято рішення про початок проведення моніторингу закупівлі № UA-2020-07-23-001692-a , яка оголошена КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ» ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ, СІЛЬСЬКИХ РАД ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКОГО РАЙОНУ ТА ПЕРЕЯСЛАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, з підстави виявлення ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі. Закон України «Про публічні закупівлі» - далі – Закон.
26.10.2020 о 16 годині 43 хвилин Органом фінансового контролю в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі (далі за текстом — Висновок) № UA-2020-07-23-001692-a, оголошеної КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ» ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ, СІЛЬСЬКИХ РАД ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКОГО РАЙОНУ ТА ПЕРЕЯСЛАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
За результатами моніторингу Органом фінансового контролю встановлено порушення вимог порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону, частини четвертої статті 41 Закону, що призвело до нікчемності договору відповідно до частини 1 статті 43 Закону. Вважаємо Висновок Органу фінансового контролю необґрунтованим та таким, що порушує права й інтереси Позивача, які полягають у здійсненні ним закупівель товарів для забезпечення його потреб.
Згідно ч. 8 ст. 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Таким чином Замовник має право надати шляхом оприлюднення на власний вибір документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Враховуючи, що висновок оприлюднено 26.10.2020 року, кінцевий день для подання заперечень припадає на 02.11.2020 року. Тобто заперечення подано в межах строку для подання заперечень, передбаченого частиною 8 статті 8 Закону.
З висновками Органу фінансового контролю, не можливо погодитися, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Частинами 2 та 3 ст. 180 Господарського кодексу України передбачено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Частиною 5 ст. 318 ГК України визначені істотні умови договору підряду, а саме: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об'єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов'язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об'єкта (робіт); порядок матеріально - технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об'єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору.
Відповідно до п. 5 Постанови КМУ від 01.08.2005 року за № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» договір підряду укладається у письмовій формі. Істотними умовами договору підряду є: найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами;порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи;порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання.
За результатами електронного аукціону за предметом закупівлі № UA-2020-07-23-001692-a , яка оголошена КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ» ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ, СІЛЬСЬКИХ РАД ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКОГО РАЙОНУ ТА ПЕРЕЯСЛАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» цінова пропозиція ТОВ «Віалок Білд» склала 36792332,33 (тридцять шість мільйонів сімсот дев’яносто дві тисячі триста тридцять дві грн. 33 коп.) грн., в т. ч. ПДВ.
У відповідності до п. 3.1. договору підряду № 122 від 30.09.2020 року, укладеного між Позивачем та ТОВ «Віалок Білд», далі – Договір, договірна ціна, як істотна умова договору, становить 36792332,33 (тридцять шість мільйонів сімсот дев’яносто дві тисячі триста тридцять дві грн. 33 коп.) грн., в т. ч. ПДВ, що відповідає ціновій пропозиції ТОВ «Віалок Білд» за результатами електронного аукціону.
Відповідно до ч. 1. ст. 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі: укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону. Згідно частини 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином в розумінні чинного законодавства істотною умовою договору будівельного підряду є договірна ціна, яка не відрізняється від змісту тендерної пропозиції ТОВ «Віалок Білд» за результатами електронного аукціону та становить 36792332,33 (тридцять шість мільйонів сімсот дев’яносто дві тисячі триста тридцять дві грн. 33 коп.) грн., в т. ч. ПДВ. Так висновок відповідача про нікчемність договору про закупівлю № 122 від 30.09.2020 року, укладеного між Позивачем та ТОВ «Віалок Білд», на підставі ч. 4 ст. 41 Закону є незаконним та необґрунтованим.
Органом фінансового контролю не враховано, що одиницею товару в даному випадку є закупівля в цілому за предметом ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013. Реконструкція частини приміщень першого поверху терапевтичного корпусу КНП «Переяслав - Хмельницька ЦРЛ» під відділення екстреної медичної допомоги за адресою: м. Переяслав, вул. Богдана Хмельницького, 137. [за ДК 021: 2015 – 45454000-4 Реконструкція], а не окремі його частини (лоти). Відповідно до пп. 4.2. п. 4 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації подання тендерних пропозицій за частинами предмета закупівлі (лотами) не передбачається. Тендерна пропозиція подається стосовно предмету закупівлі в цілому. Орган фінансового контролю дійшов висновку про нікчемність договору, взявши до уваги частини предмета закупівлі, що не узгоджується з тендерною документацією та не може в розумінні чинного законодавства виступати як окремою, самостійною умовою договору, а відтак мати наслідки, передбачені ч. 1 ст. 43 Закону.
Обсяги робіт залишилися незмінними, що не заперечується Органом фінансового контролю у висновку.
Також звертаємо увагу Органу фінансового контролю, що між нами та ТОВ «Віалок Білд» досягнуто згоди з усіх істотних умов договору.
Відповідно до п. 3.2. Договору договірна ціна вважається динамічною та може змінюватися на будь-якій стадії виконання договору.
Відповідно до п. 7 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації і розроблені безпосередньо учасником виключно для участі у вказаній процедурі закупівлі повинні бути складені українською мовою (допускається наявність в пропозиції Учасника копій документів на російській мові, складених Учасником в минулих періодах, або наданих сторонніми підприємствами чи установами, таких як: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи-відгуки, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо). Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Таким чином твердження Органу фінансового контролю про порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону є безпідставними та необґрунтованими.
Органом фінансового контролю та громадськими об’єднаннями, які ініціювали дану перевірку не прийнято до уваги ту обставину, що питання укладення договору підряду між КНП «Переяслав-Хмельницька ЦРЛ», в особі директора Кузьменчук Л.В. та ТОВ «Віалок Білд», в особі директора Лижина Г.В. було предметом розгляду адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.09.2020 року №17745-р/пк-пз, іншими учасниками тендерних торгів. Скарга була залишена без задоволення. Одночасно повідомляємо, що правових підстав для розірвання договору підряду від 30.09.2020 року №122, не існує. Залишаємо за собою право звернутися з відповідним позовом до суду.
Директор КНП
«Переяслав-Хмельницька ЦРЛ» Кузьменчук Л.В.
Дата публікації звіту:
30.10.2020 15:50