• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги зі встановлення протипожежного устаткування ("Облаштування системи оповіщення про пожежу та система оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій в приміщеннях Комунального закладу освіти "Криворізька санаторна школа №8" Дніпропетровської обласної ради" за адресою: м. Кривий Ріг, вул.Сергія Колачевського, 86А" Технічне переоснащення)

Категорія замовника:юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів. Місцезнаходження: вул.С.Колачевського,86а,м.Кривий Ріг,50047

Завершена

763 687.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 818.43 UAH
Номер: 91876f3f33204794bf3c6cbddb6189cc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-11-18-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.11.2020 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 18.11.2020 15:39 - 10.12.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 17.11.2020 № 227 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 17.11.2020 № 227 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 5 UA-2020-07-10-007998-c 10.07.2020 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ "КРИВОРІЗЬКА САНАТОРНА ШКОЛА № 8 " ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (код за ЄДРПОУ 20204696) Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olga.kolecnik@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу визначення предмету закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 розділу І Порядку №708. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції Приватного підприємства «ЯРОВІТ С» встановлено порушення вимоги пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання щодо відображення закупівлі у річному плані, розкриття тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов'язань за договором від 18.09.2020 № 007998-с з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 грудня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: інформацію Комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа №8» Дніпропетровської обласної ради» (далі Замовник) про закупівлю, річний план ID: UA-P-2020-07-09-006171-c, оголошення про проведення відкритих торгів, звіт про результати проведення процедури закупівлі, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника 10.07.2020 протокол №38 (із змінами від 16.07.2020, протокол №39), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 27.07.2020, тендерну пропозицію Приватного підприємства «ЯРОВІТ С» (далі Переможець), рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16219-р/пк-пз від 27.08.2020, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 03.09.2020, договір від 18.09.2020 № 007998-с, додаткова угода від 28.09.2020 №1, пояснення замовника, отримані 27.11.2020 через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. Моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника має суперечності в частині терміну дії тендерних пропозицій, а саме: в пункті 4 розділу ІІІ тендерної документації Замовник зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, проте в пункті 2 розділу «Цінова тендерна пропозиція» Форми пропозиції учасника, яка є Додатком №4 тендерної документації, зазначено про погодження дотримуватися умов цінової пропозиції протягом 90 днів з дня розкриття тендерних пропозицій, що суперечить норми пункту 11 частини другої статті 22 Закону. Також, Замовником при визначенні предмету закупівлі за кодом ДК 021-2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування на порушення пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, (далі Порядок № 708), який набрав чинності 19.06.2020, визначено предмет закупівлі за показником третьої цифри основного словника, тоді як має буди визначений до показника четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При цьому, конкретна назва предмета закупівлі: Послуги зі встановлення протипожежного устаткування ("Облаштування системи оповіщення про пожежу та система оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій в приміщеннях Комунального закладу освіти "Криворізька санаторна школа №8" Дніпропетровської обласної ради" за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Сергія Колачевського, 86А" Технічне переоснащення), та відповідно до Єдиного закупівельного словника ДК 021-2015 за кодом 45310000-3 Електромонтажні роботи є код 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації. Крім того, аналізом тендерної пропозиції Переможця встановлено, що в пункті 2 Додатку 1 тендерної документації Замовник вимагає, що учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям повинен подати Довідку в довільній формі про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 2. Проте аналізом тендерної пропозиції Переможця встановлено, що інформація надана не за встановленою формою Таблиці 2. Також, Замовник в пункті 3 Додатку 1 тендерної документації для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) вимагає надання наступних документів: сканованої копії аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), з усіма додатками до нього; сканованих копій актів надання послуг (виконаних робіт) за весь період дії договору. Аналізом тендерної пропозиції Переможця встановлено надання сканованих копій всіх аналогічних договорів без наявності невід’ємних додатків до них, а саме: до договорів від 27.11.2018 №279/11, від 05.12.2018 №118/12, від 28.11.2018 №28-НЛ не надані локальні кошториси з договірною ціною, які відповідно до пунктів 1.2 у цих договорах є невід’ємною частиною. , До договору від 07.08.2019 №07/08 не надано кошторис з договірною ціною, який відповідно до п.1.1 цього договору є його невід’ємною частиною. Таким чином, тендерна пропозиція ПП «ЯРОВІТ С» не відповідала умовам тендерної документації, та підлягала відхиленню відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 як така, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах, наданих Переможцем на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, визначеному статтею 16 Закону, та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону. З огляду на вищевказане та згідно із пунктом 2 частини 1 статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Зазначена норма є імперативною, а також обов’язковою для виконання Замовником. Натомість, між Замовником та переможцем Приватним підприємством «ЯРОВІТ С» був укладений договір про закупівлю від 18.09.2020 № 007998-с.
Період усунення порушень: 10.12.2020 07:40 - 25.12.2020 00:00
Дата публікації висновку: 10.12.2020 07:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Тендерний комітет комунального закладу освіти "Криворізький ліцей «ДЖЕРЕЛО» " Дніпропетровської обласної ради” (далі – тендерний комітет) на висновок Східного офісу Держаудитслужби (Дніпропетровська область) про результати моніторингу закупівлі опубліковано 10.12.2020 року, відповідно до якого встановлені порушення законодавства надає інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Для проведення закупівлі на «Облаштування системи оповіщення про пожежу та система оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій в приміщеннях Комунального закладу освіти "Криворізька санаторна школа №8" Дніпропетровської обласної ради" за адресою: м. Кривий Ріг, вул.Сергія Колачевського, 86А" Технічне переоснащення» були виділені кошти на протипожежні заходи по КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» Тендерний комітет при визначенні предмету закупівлі керувався Наказом Міністерства розвитку економіки,торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року №708 та пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України « Про публічні закупівлі», де предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Код CPV 51700000-9 –Послуги зі встановлення протипожежного устаткування визначено за показником четвертої цифри. Вданому випадку четвертою цифрою є цифра «0». Єдиний закупівельний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр. Предмет закупівлі товарів і послуг згідно з Порядком має визначатися за показником четвертої цифри, тобто за класом. Клас вказують перші чотири цифри (XXXX0000-Y). Натомість перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y). У разі якщо цифра "0" стоїть четвертою цифрою у коді, то значущими є перші три цифри, які означають показник третьої цифри - групу, а не клас. В зв’язку з тим що даний код CPV 51700000-9 –Послуги зі встановлення протипожежного устаткування не має ієрархічної структури, а четверта цифра «0», значущим є група –показник третьої цифри. Аналогічний висновок зазначено у відповіді Мінекономіки на запит №1657/2020. Визначення Замовником для закупівлі коду CPV 51700000-9 –Послуги зі встановлення протипожежного устаткування за ДК 021:2015 не вплинуло на обрання процедури та проведення процедури торгів, на результат визначення переможця, укладання договору з ним, відсутнє поділення закупівлі з метою уникнення проведення торгів, і не має негативного впливу на бюджет (рішення приймалося за результатами електронного аукціону - від найнижчої ціни до найвищої).За результатами аукціону, тендерна пропозиція ПП «ЯРОВІТ-С», ціна якої в підсумку виявилася найнижчою зекономила Замовнику 323893,34 грн. бюджетних коштів. Враховуючи вищевикладене, замовником було вірно визначено код Єдиного закупівельного словника для обрання предмета закупівлі. Згідно вимог Додатку 1 тендерної документації Замовника Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність в учасника, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 2. Учасником ПП «ЯРОВІТ С» надано довідку в довільній формі про наявність в учасника, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та надані підтверджувальні документи, що працівники дійсно працюють на даному підприємстві. На виконання вимог п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником передбачено в тендерній документації у розділі V «Оцінка тендерної пропозиції» опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Так, згідно п. 2 розділу V Тендерної документації, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. До формальних (несуттєвих) помилок Замовника відносяться:  недодержання встановлених форм згідно Додатків до цієї тендерної документації, але зміст та вся інформація, яка вимагалась Замовником, зазначені у наданому документі/документах; Рішенням тендерного комітету дана помила Учасника була віднесена до формальних (несуттєвих) помилок, про що було зазначено Замовником в поясненнях 27.11.2020 року. Що стосується не надання ПП «ЯРОВІТ С» у складі тендерної пропозиції невід’ємних додатків до сканованих копій аналогічних за предметом закупівлі договорів них, пояснюємо наступне. Оскільки, надані учасником аналогічні договори від 27.11.2018 та 05.12.2018, укладені без будь-яких додатків до них (це підтверджується змістом самих договорів) та додаткових угод, завантажити додатки, які не передбачаються умовами договору не можливо. При розгляді тендерної пропозиції учасника ПП «ЯРОВІТ-С» Замовником дотримано основних принципів здійснення публічних закупівель, закріплених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі – максимальна економія бюджетних коштів, недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджена визначення переможця закупівлі. Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» укладено договір про закупівлю відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з ПП «ЯРОВІТ-С». Згідно з ч.І ст. 628 Цивільного кодексу зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Закони України є актами цивільного законодавства (ст. 4 Цивільного кодексу). У відповідності до ст. 651 Цивільного кодексу зміна умов Договору допускається лише за згодою Сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Необхідність унесення змін до Договору має бути обґрунтована та підтверджена Стороною, яка ініціює такі зміни. Відповідно до ч. 1 ст. 629 Цивільного кодексу договір є обов'язковим для виконання сторонами. Стаття 651 Цивільного кодексу закріплює вичерпний перелік підстав для зміни або розірвання договору. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Проте укладений за результатом закупівлі Договір № 007998-с від 18.09.2020 з ПП «ЯРОВІТ-С» не передбачає підстав та не закріплює порядку його одностороннього розірвання замовником. Крім того, ПП «ЯРОВІТ-С» виконав договірні зобов’язання у повному обсязі, про що свідчить, підписані сторонами та технічним наглядом, акти приймання виконаних будівельних робіт(надання послуг), а відтак відсутні будь-які порушення умов договору. Таким чином у замовника відсутні законні підстави для розірвання договору в односторонньому порядку. А також відсутні законодавчо встановлені підстави для звернення до суду з позовом про розірвання договору. Також звертаємо увагу, що не можна вважати укладений договір нікчемним, адже відсутні підстави, визначені ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі». Також, у випадку одностороннього розірвання договору, Замовник все одно повинен сплатити за отримані послуги, а Виконавець буде вимагати відшкодування збитків, якщо Замовником не буде сплачено акти приймання виконаних будівельних робіт(надання послуг), згідно з п. 2 ч. 2 ст. 22 Цивільного кодексу («доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).») та ч. 2 ст. 224 Відшкодування збитків Господарського кодексу («Під збитками розуміються витрати, зроблені управленою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управлена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною») З огляду на викладене, Замовником будуть враховані всі зауваження Східного офісу Держаудитслужби (Дніпропетровська область) в подальшому своїй роботі. Голова тендерного комітету Л.П.Ісматуллаєва
Дата публікації звіту: 16.12.2020 15:08

Запити/Пояснення