-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги зі встановлення протипожежного устаткування ("Облаштування системи оповіщення про пожежу та система оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій в приміщеннях Комунального закладу освіти "Криворізька санаторна школа №8" Дніпропетровської обласної ради" за адресою: м. Кривий Ріг, вул.Сергія Колачевського, 86А" Технічне переоснащення)
Категорія замовника:юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів. Місцезнаходження: вул.С.Колачевського,86а,м.Кривий Ріг,50047
Завершена
763 687.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 818.43 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 818.43 UAH
Номер:
91876f3f33204794bf3c6cbddb6189cc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-11-18-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.11.2020 00:00
Період моніторингу:
18.11.2020 15:39 - 10.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
17.11.2020 № 227
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 17.11.2020 № 227
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
5
UA-2020-07-10-007998-c
10.07.2020 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ "КРИВОРІЗЬКА САНАТОРНА ШКОЛА № 8 " ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (код за ЄДРПОУ 20204696) Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу визначення предмету закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 розділу І Порядку №708.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції Приватного підприємства «ЯРОВІТ С» встановлено порушення вимоги пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання щодо відображення закупівлі у річному плані, розкриття тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов'язань за договором від 18.09.2020 № 007998-с з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: інформацію Комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа №8» Дніпропетровської обласної ради» (далі Замовник) про закупівлю, річний план ID: UA-P-2020-07-09-006171-c, оголошення про проведення відкритих торгів, звіт про результати проведення процедури закупівлі, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника 10.07.2020 протокол №38 (із змінами від 16.07.2020, протокол №39), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 27.07.2020, тендерну пропозицію Приватного підприємства «ЯРОВІТ С» (далі Переможець), рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16219-р/пк-пз від 27.08.2020, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 03.09.2020, договір від 18.09.2020 № 007998-с, додаткова угода від 28.09.2020 №1, пояснення замовника, отримані 27.11.2020 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника має суперечності в частині терміну дії тендерних пропозицій, а саме: в пункті 4 розділу ІІІ тендерної документації Замовник зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, проте в пункті 2 розділу «Цінова тендерна пропозиція» Форми пропозиції учасника, яка є Додатком №4 тендерної документації, зазначено про погодження дотримуватися умов цінової пропозиції протягом 90 днів з дня розкриття тендерних пропозицій, що суперечить норми пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
Також, Замовником при визначенні предмету закупівлі за кодом ДК 021-2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування на порушення пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, (далі Порядок № 708), який набрав чинності 19.06.2020, визначено предмет закупівлі за показником третьої цифри основного словника, тоді як має буди визначений до показника четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При цьому, конкретна назва предмета закупівлі: Послуги зі встановлення протипожежного устаткування ("Облаштування системи оповіщення про пожежу та система оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій в приміщеннях Комунального закладу освіти "Криворізька санаторна школа №8" Дніпропетровської обласної ради" за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Сергія Колачевського, 86А" Технічне переоснащення), та відповідно до Єдиного закупівельного словника ДК 021-2015 за кодом 45310000-3 Електромонтажні роботи є код 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації.
Крім того, аналізом тендерної пропозиції Переможця встановлено, що в пункті 2 Додатку 1 тендерної документації Замовник вимагає, що учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям повинен подати Довідку в довільній формі про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 2.
Проте аналізом тендерної пропозиції Переможця встановлено, що інформація надана не за встановленою формою Таблиці 2.
Також, Замовник в пункті 3 Додатку 1 тендерної документації для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) вимагає надання наступних документів: сканованої копії аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), з усіма додатками до нього; сканованих копій актів надання послуг (виконаних робіт) за весь період дії договору.
Аналізом тендерної пропозиції Переможця встановлено надання сканованих копій всіх аналогічних договорів без наявності невід’ємних додатків до них, а саме: до договорів від 27.11.2018 №279/11, від 05.12.2018 №118/12, від 28.11.2018 №28-НЛ не надані локальні кошториси з договірною ціною, які відповідно до пунктів 1.2 у цих договорах є невід’ємною частиною. , До договору від 07.08.2019 №07/08 не надано кошторис з договірною ціною, який відповідно до п.1.1 цього договору є його невід’ємною частиною.
Таким чином, тендерна пропозиція ПП «ЯРОВІТ С» не відповідала умовам тендерної документації, та підлягала відхиленню відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 як така, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах, наданих Переможцем на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, визначеному статтею 16 Закону, та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону.
З огляду на вищевказане та згідно із пунктом 2 частини 1 статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Зазначена норма є імперативною, а також обов’язковою для виконання Замовником.
Натомість, між Замовником та переможцем Приватним підприємством «ЯРОВІТ С» був укладений договір про закупівлю від 18.09.2020 № 007998-с.
Період усунення порушень:
10.12.2020 07:40 - 25.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
10.12.2020 07:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Тендерний комітет комунального закладу освіти "Криворізький ліцей «ДЖЕРЕЛО» " Дніпропетровської обласної ради” (далі – тендерний комітет) на висновок Східного офісу Держаудитслужби (Дніпропетровська область) про результати моніторингу закупівлі опубліковано 10.12.2020 року, відповідно до якого встановлені порушення законодавства надає інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Для проведення закупівлі на «Облаштування системи оповіщення про пожежу та система оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій в приміщеннях Комунального закладу освіти "Криворізька санаторна школа №8" Дніпропетровської обласної ради" за адресою: м. Кривий Ріг, вул.Сергія Колачевського, 86А" Технічне переоснащення» були виділені кошти на протипожежні заходи по КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)»
Тендерний комітет при визначенні предмету закупівлі керувався Наказом Міністерства розвитку економіки,торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року №708 та пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України « Про публічні закупівлі», де предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Код CPV 51700000-9 –Послуги зі встановлення протипожежного устаткування визначено за показником четвертої цифри. Вданому випадку четвертою цифрою є цифра «0».
Єдиний закупівельний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр.
Предмет закупівлі товарів і послуг згідно з Порядком має визначатися за показником четвертої цифри, тобто за класом. Клас вказують перші чотири цифри (XXXX0000-Y). Натомість перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y).
У разі якщо цифра "0" стоїть четвертою цифрою у коді, то значущими є перші три цифри, які означають показник третьої цифри - групу, а не клас.
В зв’язку з тим що даний код CPV 51700000-9 –Послуги зі встановлення протипожежного устаткування не має ієрархічної структури, а четверта цифра «0», значущим є група –показник третьої цифри.
Аналогічний висновок зазначено у відповіді Мінекономіки на запит №1657/2020.
Визначення Замовником для закупівлі коду CPV 51700000-9 –Послуги зі встановлення протипожежного устаткування за ДК 021:2015 не вплинуло на обрання процедури та проведення процедури торгів, на результат визначення переможця, укладання договору з ним, відсутнє поділення закупівлі з метою уникнення проведення торгів, і не має негативного впливу на бюджет (рішення приймалося за результатами електронного аукціону - від найнижчої ціни до найвищої).За результатами аукціону, тендерна пропозиція ПП «ЯРОВІТ-С», ціна якої в підсумку виявилася найнижчою зекономила Замовнику 323893,34 грн. бюджетних коштів.
Враховуючи вищевикладене, замовником було вірно визначено код Єдиного закупівельного словника для обрання предмета закупівлі.
Згідно вимог Додатку 1 тендерної документації Замовника Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність в учасника, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 2.
Учасником ПП «ЯРОВІТ С» надано довідку в довільній формі про наявність в учасника, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та надані підтверджувальні документи, що працівники дійсно працюють на даному підприємстві.
На виконання вимог п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником передбачено в тендерній документації у розділі V «Оцінка тендерної пропозиції» опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Так, згідно п. 2 розділу V Тендерної документації, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
До формальних (несуттєвих) помилок Замовника відносяться:
недодержання встановлених форм згідно Додатків до цієї тендерної документації, але зміст та вся інформація, яка вимагалась Замовником, зазначені у наданому документі/документах;
Рішенням тендерного комітету дана помила Учасника була віднесена до формальних (несуттєвих) помилок, про що було зазначено Замовником в поясненнях 27.11.2020 року.
Що стосується не надання ПП «ЯРОВІТ С» у складі тендерної пропозиції невід’ємних додатків до сканованих копій аналогічних за предметом закупівлі договорів них, пояснюємо наступне.
Оскільки, надані учасником аналогічні договори від 27.11.2018 та 05.12.2018, укладені без будь-яких додатків до них (це підтверджується змістом самих договорів) та додаткових угод, завантажити додатки, які не передбачаються умовами договору не можливо.
При розгляді тендерної пропозиції учасника ПП «ЯРОВІТ-С» Замовником дотримано основних принципів здійснення публічних закупівель, закріплених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі – максимальна економія бюджетних коштів, недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджена визначення переможця закупівлі.
Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» укладено договір про закупівлю відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з ПП «ЯРОВІТ-С». Згідно з ч.І ст. 628 Цивільного кодексу зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Закони України є актами цивільного законодавства (ст. 4 Цивільного кодексу). У відповідності до ст. 651 Цивільного кодексу зміна умов Договору допускається лише за згодою Сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Необхідність унесення змін до Договору має бути обґрунтована та підтверджена Стороною, яка ініціює такі зміни.
Відповідно до ч. 1 ст. 629 Цивільного кодексу договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Стаття 651 Цивільного кодексу закріплює вичерпний перелік підстав для зміни або розірвання договору. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Проте укладений за результатом закупівлі Договір № 007998-с від 18.09.2020 з ПП «ЯРОВІТ-С» не передбачає підстав та не закріплює порядку його одностороннього розірвання замовником. Крім того, ПП «ЯРОВІТ-С» виконав договірні зобов’язання у повному обсязі, про що свідчить, підписані сторонами та технічним наглядом, акти приймання виконаних будівельних робіт(надання послуг), а відтак відсутні будь-які порушення умов договору.
Таким чином у замовника відсутні законні підстави для розірвання договору в односторонньому порядку. А також відсутні законодавчо встановлені підстави для звернення до суду з позовом про розірвання договору.
Також звертаємо увагу, що не можна вважати укладений договір нікчемним, адже відсутні підстави, визначені ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також, у випадку одностороннього розірвання договору, Замовник все одно повинен сплатити за отримані послуги, а Виконавець буде вимагати відшкодування збитків, якщо Замовником не буде сплачено акти приймання виконаних будівельних робіт(надання послуг), згідно з п. 2 ч. 2 ст. 22 Цивільного кодексу («доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).») та ч. 2 ст. 224 Відшкодування збитків Господарського кодексу («Під збитками розуміються витрати, зроблені управленою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управлена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною»)
З огляду на викладене, Замовником будуть враховані всі зауваження Східного офісу Держаудитслужби (Дніпропетровська область) в подальшому своїй роботі.
Голова тендерного комітету Л.П.Ісматуллаєва
Дата публікації звіту:
16.12.2020 15:08
Запити/Пояснення
Номер:
93efe39deea5458495409c32b9aaa090
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
24.11.2020 08:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.11.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг за кодом «ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA UA-2020-07-10-007998-с) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) постала потреба в отриманні пояснень з наступних питань:
1. Пояснити, чому предмет закупівлі визначено з порушенням п.3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, а саме: код за ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування визначено за третьою цифрою, а не за четвертою, тобто визначено не клас, а групу.
2. В пункті 5 розділу ІІІ ТД зазначено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі ЄДР) відсутня інформація, передбачена п.9 ч.2 ст.9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів).
В ЄДР відсутня інформація інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи (контролера) - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу).
Пояснити, чому не відхилено тендерну пропозицію ПП «ЯРОВІТ С» в зв’язку з відсутністю в ЄДР інформації, передбаченої п.9 ч.2 ст.9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів).
3. В пункті 1 розділу ІІІ ТД Замовником встановлено, що відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасник повинен накласти електронний цифровий підпис (ЕЦП) або кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ) або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Якщо пропозиція містить скановані документи і документи в електронній формі, то учасник повинен накласти ЕЦП/КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Тендерна пропозиція ПП «ЯРОВІТ С» не містить ЕЦП/КЕП учасника, а замість неї накладено електронну печатку підприємства.
Пояснити, чому не відхилено тендерну пропозицію ПП «ЯРОВІТ С» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника.
4. Аналізом тендерної пропозиції переможця встановлено, що в пункті 2 Додатку 1 до ТД Замовник вимагає, що учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям повинен подати Довідку в довільній формі про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 2, проте учасником, який визнаний переможцем, Приватним підприємством «ЯРОВІТ С» надано таблицю, яка не відповідає вимогам ТД.
Також, на порушення пункту 3 Додатку 1 до ТД для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Приватним підприємством «ЯРОВІТ С» надано скановані копії аналогічних за предметом закупівлі договорів, але без невід’ємних додатків до них (договори надано не в повному обсязі).
Пояснити, чому не відхилено тендерну пропозицію ПП «ЯРОВІТ С» як таку, що не відповідає вимогам кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, та умовам ТД, встановленим до учасника відповідно до абзаца першого частини третьої статті 22 Закону.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
ef1e3dfdaf9a4022a67b6b8ed5cdad2b
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
27.11.2020 16:11
Опис:
Здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон).
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із основних принципів закупівель є максимальна економія та ефективність.
Принцип максимальної економії полягає в обов’язку замовника утриматися від протиправного та надмірного витрачання коштів. Цей принцип допускає, що, крім використання мінімально необхідного обсягу ресурсів для укладення договору щодо закупівлі та контролю за його виконанням, під час проведення закупівель основну увагу також приділяють економічним критеріям, серед яких найважливішим є ціна.
Згідно ст. 29 цього Закону, критеріями оцінки є ціна.
До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін тендерних пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.
Таким чином, створюються умови, за яких кожен учасник, враховуючи власні можливості, пропонує саме ту найнижчу ціну, яку він вважає допустимою для укладання в майбутньому договору.
Так, ПП «Яровіт С» було запропоновано найнижчу ціну (грн. 439 793,66 грн. без ПДВ), що відповідає принципам максимальної економії коштів.
При цьому, перевірив його тендерну пропозицію на відповідність тендерній документації з урахуванням всіх наданих документів в їх системному зв’язку, тендерний комітет прийняв рішення визнати ПП «ЯРОВІТ С» переможцем процедури закупівлі та 03.09.2020 р. власним рішенням № 50 затвердив повідомлення про намір укласти договір.
З метою, обґрунтування правомірності прийнятого рішення надаємо відповідні на наступні питання.
1. Пояснити, чому предмет закупівлі визначено з порушенням п.3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, а саме: код за ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування визначено за третьою цифрою, а не за четвертою, тобто визначено не клас, а групу.
Відповідь.
Для проведення закупівлі на «Облаштування системи оповіщення про пожежу та система оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій в приміщеннях Комунального закладу освіти "Криворізька санаторна школа №8" Дніпропетровської обласної ради" за адресою: м. Кривий Ріг, вул.Сергія Колачевського, 86А" Технічне переоснащення» були виділені кошти на протипожежні заходи по КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)»
Тендерний комітет при визначенні предмету закупівлі керувався Наказом Міністерства розвитку економіки,торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року №708 та пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України « Про публічні закупівлі», де предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Код CPV 51700000-9 –Послуги зі встановлення протипожежного устаткування визначено за показником четвертої цифри. Вданому випадку четвертою цифрою є цифра «0».
Єдиний закупівельний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр.
Предмет закупівлі товарів і послуг згідно з Порядком має визначатися за показником четвертої цифри, тобто за класом. Клас вказують перші чотири цифри (XXXX0000-Y). Натомість перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y).
У разі якщо цифра "0" стоїть четвертою цифрою у коді, то значущими є перші три цифри, які означають показник третьої цифри - групу, а не клас.
В зв’язку з тим що даний код CPV 51700000-9 –Послуги зі встановлення протипожежного устаткування не має ієрархічної структури, а четверта цифра «0», значущим є група –показник третьої цифри.
Аналогічний висновок зазначено у відповіді Мінекономіки на запит №1657/2020.
2. Пояснити, чому не відхилено тендерну пропозицію ПП «ЯРОВІТ С» в зв’язку з відсутністю в ЄДР інформації, передбаченої п.9 ч.2 ст.9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів).
Відповідь.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Норма п.9 ч.2 ст.9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачає, що в Єдиному державному реєстрі, в тому числі міститься інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа.
Відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.
Інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи (учасника закупівлі) ПП «ЯРОВІТ С» (код ЄДРПОУ 41922960) міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Інформація, зазначена у реєстрі, яка відображена у безкоштовному вільному доступі додається.
При цьому необхідно зазначити, що безкоштовний пошук у ЄДР відрізняється від надання відомостей з реєстру на платній основі (відсутні відомості щодо реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних), про що зазначено Мінюстом на офіційному сайті ЄДР (https: //usr.minjust.gov.ua/content/free-search).
Так, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно ПП «ЯРОВІТ С» міститься інформація про перелік засновників та кінцевих бенефіціарних власників, а саме, що такою особою є АСІН СЕРГІЙ ПЕТРОВИЧ, Країна громадянства: Україна, Місцезнаходження: Україна, 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ВУЛИЦЯ КОМБРИГА ПЕТРОВА, будинок 2, квартира 15, Розмір внеску до статутного фонду (грн.): 100,00, який є засновником і кінцевим бенефіціарним власником ПП «ЯРОВІТ С».
Крім того, видатки на отримання платних витягів в бюджетній установі (до яких належить Замовник) не передбачені законодавчо.
Згідно розділу ІІІ ТД, Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до п. 9 розділу ІІІ ТД Замовника, останній приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів).
Оскільки, пропозиція учасника ПП «ЯРОВІТ С» відповідає вимогам тендерної документації, у Замовника були відсутні правові підстави відхилити його тендерну пропозицію.
3. Пояснити, чому не відхилено тендерну пропозицію ПП «ЯРОВІТ С» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника.
Відповідь.
Згідно розділу ІІІ ТД Замовника, документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без ЕЦП/КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
Так, документи тендерної пропозиції ПП «ЯРОВІТ С» містять підпис уповноваженої посадової особи. Що стосується печатки, то обмежень в ТД стосовно її застосування не вказано, а саме якою вона повинна бути, чи електронною печаткою, чи удосконаленою електронною печаткою чи іншою.
Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», електронна печатка - це електронні дані, які додаються створювачем електронної печатки до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються для визначення походження та перевірки цілісності пов’язаних електронних даних (будь-яка інформація в електронній формі, п. 13 цієї статті).
Пунктом 43 ст. 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», регламентовано, що удосконаленою електронною печаткою є електронна печатка, створена за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язана ця електронна печатка, з використанням засобу удосконаленої електронної печатки та особистого ключа, однозначно пов’язаного із створювачем електронної печатки, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію створювача електронної печатки та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язана ця електронна печатка;
Пунктом 17 ст. 1 цього Закону встановлено, що засобом кваліфікованого електронного підпису чи печатки є апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису чи печатки, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису чи печатки, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки, який відповідає вимогам цього Закону.
Статтею 11 Закону України «Про електронні довірчі послуги» визначено коло суб’єктів відносин у сфері електронних довірчих послуг, а саме:
- користувачі електронних довірчих послуг;
- надавачі електронних довірчих послуг;
- органи з оцінки відповідності;
- засвідчувальний центр;
- центральний засвідчувальний орган;
- контролюючий орган.
Так, ПП «ЯРОВІТ С» є користувачем послуг в розумінні цього Закону.
Відповідно до ст. 16 цього Закону, електронні довірчі послуги надаються, як правило, на договірних засадах надавачами електронних довірчих послуг.
До складу електронних довірчих послуг входять:
створення, перевірка та підтвердження удосконаленого електронного підпису чи печатки;
формування, перевірка та підтвердження чинності сертифіката електронного підпису чи печатки;
формування, перевірка та підтвердження чинності сертифіката автентифікації веб-сайту;
формування, перевірка та підтвердження електронної позначки часу;
реєстрована електронна доставка;
зберігання удосконалених електронних підписів, печаток, електронних позначок часу та сертифікатів, пов’язаних з цими послугами.
Кожна послуга, що входить до складу електронних довірчих послуг, може надаватися як окремо, так і в сукупності.
Отже, законодавець надає можливість користуватись будь-якою послугою на вибір користувача, і застосовує у Законі альтернативні варіанти користування довірчою послугою. Наприклад, засобом кваліфікованого електронного підпису чи печатки є апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису чи печатки (ст. 17).
Отже, ПП «ЯРОВІТ С» є користувачем довірчих послуг відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги».
З огляду на викладене, ПП «ЯРОВІТ С» надано тендерну пропозицію згідно вимог ТД Замовника та порушень діючого законодавства у сфері публічних закупівель з приводу застосування даним учасником електронної печатки, тендерним комітетом не виявлено.
4. Пояснити, чому не відхилено тендерну пропозицію ПП «ЯРОВІТ С» як таку, що не відповідає вимогам кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, та умовам ТД, встановленим до учасника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідь.
ПП «ЯРОВІТ С» надано довідку в довільній формі про наявність в учасника, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
В таблиці 2 Додатку 1 до ТД Замовника наведені відповідні критерії, за якими Замовник може визначити наявність в учасника кваліфікованих працівників з досвідом та знаннями, а саме:
- П. І. Б:
- посада;
- загальний стаж роботи;
- освіта;
- працівник учасника.
Так, ПП «ЯРОВІТ С», вказана інформація надана в повному обсязі, а саме, що у складі підприємства є його працівники у кількості 3 чоловіка з інформацією про їх прізвища, імена та по батькові, які займають відповідні посади, мають відповідну освіту, загальний стаж роботи та стаж на цій посаді.
При цьому, вказана інформація надана не в тій послідовності, як зазначено в таблиці.
Разом з тим, вимога тендерної документації про наявність в учасника, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, передбачає її надання у довільній формі.
На виконання вимог п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником передбачено в тендерній документації у розділі V «Оцінка тендерної пропозиції» опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Так, Згідно п. 2 розділу V Тендерної документації, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
До формальних (несуттєвих) помилок Замовника відносяться:
недодержання встановлених форм згідно Додатків до цієї тендерної документації, але зміст та вся інформація, яка вимагалась Замовником, зазначені у наданому документі/документах.
Що стосується не надання ПП «ЯРОВІТ С» у складі тендерної пропозиції невід’ємних додатків до сканованих копій аналогічних за предметом закупівлі договорів них, пояснюємо наступне.
Оскільки, надані учасником аналогічні договори від 27.11.2018 та 05.12.2018, укладені без будь-яких додатків до них (це підтверджується змістом самих договорів) та додаткових угод, завантажити додатки, які не передбачаються умовами договору не можливо.
Враховуючи вищевикладене, ПП «ЯРОВІТ С» надано тендерну пропозицію згідно вимог ТД Замовника.
З огляду на викладене, Замовник просить уважно розглянути надані відповіді та врахувати їх для прийняття правомірного та виваженого рішення, оскільки на сторожі закупівель за бюджетні кошти, стоїть і принцип недискримінації, дотримання якого є запорукою забезпечення рівності.