-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні (цитологічні дослідження)
Завершена
316 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 580.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 580.00 UAH
Номер:
526c720825d0469d931a96df6893fb70
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-18-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.09.2020 00:00
Період моніторингу:
18.09.2020 15:32 - 10.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.09.2020
№ 64
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.09.2020 № 64.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2020-07-10-007537-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу правильності заповнення форм документів, передбачених Законом, установлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 4 частини 2 статті 16 , частини 3 статті 17, пунктів 2, 10 та 11 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 та частини 6 статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини 10 статті 29 та абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язання за договором від 23.09.2020 року № 95 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 жовтня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильність заповнення форм документів, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідність тендерної документації вимогам законодавства, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Комунального некомерційного підприємства «Бердичівська міська лікарня» Бердичівської міської ради (далі - Замовник), тендерна пропозиція учасника КНП «Черкаський обласний онкологічний диспансер Черкаської обласної ради», тендерна пропозиція переможця торгів КНП «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради (далі - Переможець), протоколи засідання тендерного комітету від 10.08.2020 року № 172, від 17.08.2020 року № 176, від 19.08.2020 року № 179 та від 11.09.2020 року № 196, повідомлення про намір укласти договір від 11.09.2020 року, договір про закупівлю від 23.09.2020 року № 95.
За результатами аналізу правильності заповнення форм документів, передбачених Законом, встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі не містить інформацію про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації Замовника законодавству у сфері закупівель установлено ряд порушень, а саме:
- на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовник в тендерній документації не зазначив підстав, встановлених пунктами 1, 7, 11, 12 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону;
- на порушення вимог частини 3 статті 17 Закону Замовник в тендерній документації не зазначив спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених частиною 2 статті 17 Закону переможцем процедури закупівлі;
- на порушення пункту 11 частини 2 статті 22 Закону Замовником у пункті 4 розділу ІІІ та пункті 2 Додатку № 3 тендерної документації невірно зазначено інформацію протягом якого строку тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- на порушення вимог пункту 10 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація не містить питомої ваги критерію «ціна»;
- на порушення вимог частини 6 статті 33 Закону Замовником у пункті 2 розділу VІ тендерної документації невірно зазначено вимоги щодо строку укладання договору про закупівлю з переможцем;
- на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону у пункті 2 розділу V тендерної документації вимагається дотримання учасниками норм законодавства України щодо застосування санкцій, зокрема, Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 року № 1702-VII, при тому, що зазначений нормативний документ втратив чинність.
Також, пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону встановлено імперативну умову, що у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
В пунктах 1 та 5 розділу ІІІ та пункті 4 Додатку № 1 тендерної документації Замовником установлено кваліфікаційні критерії, відповідно до статті 16 Закону, зокрема, «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Для підтвердження учасниками вищезазначеного кваліфікаційного критерію Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників інформаційної довідки, складеної у довільній формі, яка підтверджує наявність фінансової спроможності учасника.
Разом з тим, відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що фінансова звітність - це звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.
Таким чином, довідка, складена у довільній формі, не відноситься до фінансової звітності, а відтак, встановлений Замовником у тендерній документації спосіб підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», не відповідає вимогам пункту 4 частини 2 статті 16 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
Відповідно до частини 10 статті 29 Закону передбачено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
За результатами аналізу дотримання Замовником вимог законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що строк розгляду тендерної пропозиції Переможця перевищує 20 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, а також, повідомлення в електронній системі закупівель щодо рішення Замовника про продовження строку розгляду тендерної пропозиції Переможця, прийнятого та затвердженого протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 17.08.2020 року № 176, Замовником оприлюднено 26.08.2020 року, тобто, на шостий робочий день, а не протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення, що не відповідає нормам частини 10 статті 29 Закону.
Також, відповідно до пунктів 1 та 5 розділу ІІІ та пункту 1 Додатку № 1 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію - «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», від учасників у складі тендерної пропозиції імперативно вимагалось надання, зокрема, довідки в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації.
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції Переможця вказана вище довідка відсутня, що не відповідає умовам пунктів 1 та 5 розділу ІІІ та пункту 1 Додатку № 1 тендерної документації, чим в свою чергу не підтверджено учасником відповідність кваліфікаційному критерію статті 16 Закону – «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Однак, моніторингом установлено, що на порушення абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника КНП «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради, як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє торги.
Період усунення порушень:
08.10.2020 16:29 - 24.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
08.10.2020 16:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до отриманого Висновку процедури закупівлі за номером UA-2020-07-10-007537-c відповідаємо , що тендерним комітетом проводяться заходи щодо розірвання укладеного договору.
Дата публікації звіту:
16.10.2020 16:14
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- documentsForm: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору про закупівлю
Дата публікації:
03.11.2020 13:59