-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Колодка локомотивна
Джерело фінансування закупівлі: кошти підприємства.
Завершена
6 102 478.90
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 61 024.00 UAH
мін. крок: 1% або 61 024.00 UAH
Номер:
915a4297559843b29d53991782c5cda4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-12-28-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.12.2020 00:00
Період моніторингу:
28.12.2020 11:27 - 22.01.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
23.12.2020 №260
Чернігів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Чернігівській області
від 23.12.2020 №260
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6. UA-2020-07-09-000364-a 09.07.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2, 17, 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в річному плані та оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповідей на вимоги про усунення порушення, правомірності допущення учасників до оцінки, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання рішення колегії АМКУ - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 січня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в річному плані та оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповідей на вимоги про усунення порушення, правомірності допущення учасників до оцінки, скарги до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі – колегія АМКУ), своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Регіональної філії «Львівська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Регіональної філії «Львівська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» від 08.07.2020 №11, реєстр отриманих тендерних пропозицій, вимоги про усунення порушень, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «М-ЛИТ», Товариства з обмеженою відповідальністю «Красилівський ливарний завод» (далі – ТОВ «Красилівський ливарний завод»), Товариства з обмеженою відповідальністю «Ніжинський дослідно - механічний завод», протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.09.2020, скарги до колегії АКМУ, виконання рішення колегії АМКУ, повідомлення про намір укласти договір від 10.09.2020, договір від 22.09.2020 № Л\НХ-20386/НЮ (далі – Договір № 20386) укладений між Замовником та ТОВ «Красилівський ливарний завод», додаткова угода до договору від 23.12.2020 № 1 до Договору № 20386.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником:
- в порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено вимогу для об’єднання учасників щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону;
- в порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить електронної адреси однієї чи кількох посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
- в порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Відповідно до абзацу сьомого частини другої розділу першого Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), очікувана вартість - розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів.
Згідно з підпунктом а) пункту першого «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерних пропозиції торгів із зазначенням питомої ваги критерію» розділу IV «Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця» тендерної документації ціна пропозиції повинна включати всі витрати на сплату усіх податків та зборів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством України.
При тому, що згідно з підпунктом е) пункту першого «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерних пропозиції торгів із зазначенням питомої ваги критерію» розділу IV «Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця» тендерної документації оцінка тендерних пропозицій проводиться за цінами тендерних пропозицій без врахування податку на додану вартість, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктом 3 частини першої статті 5 Закону, зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Аналізом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що відповідно до інформації, оприлюдненої ТОВ «Красилівський ливарний завод» в електронній системі закупівель шляхом заповнення електронних полів, сума остаточної пропозиції, за результатами електронного аукціону становила 6 095 541,90 гривень.
При цьому, згідно із завантаженими до електронної системи закупівель документами, зокрема формою «Тендерна пропозиція», остаточна тендерна пропозиція ТОВ «Красилівський ливарний завод» складала 7 314 650,28 гривень.
Згідно з вимогами частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу другого пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 № 610/34893, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Проте, Замовником, в порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону укладено Договір № 20386 з ТОВ «Красилівський ливарний завод» на суму 7 314 650,28 грн, що не відповідає сумі остаточної пропозиції за результатами електронних аукціонів, розміщеної шляхом заповнення електронних полів.
Враховуючи викладене, відповідно до пункту 2 частини першої статті 43 Закону Договір № 20386, укладений Замовником з ТОВ «Красилівський ливарний завод», є нікчемними.
Період усунення порушень:
22.01.2021 13:46 - 06.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
22.01.2021 13:46
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовник готує оскарження висновку
Дата публікації:
08.02.2021 15:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надаємо пояснення щодо висновку Держадитслужби
Дата публікації звіту:
29.01.2021 17:40
Запити/Пояснення
Номер:
2ca212f7a2714a68b6641f69082a6fec
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.01.2021 17:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.01.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Колодка локомотивна Locomotive brake pad («ДК 021:2015: 34630000-2 — Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху»), очікуваною вартістю 6 102 478,90 грн, (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-07-09-000364-a ), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
У зв’язку з чим, сума договору про закупівлю від 22.09.2020 № 20386 відрізняється від суми остаточної тендерної пропозиції, оприлюдненої в системі Prozorro ТОВ «Красилівський ливарний завод» за результатами електронного аукціону?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.