• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

колодки гальмівні типу «М», типу «ЧС»

колодки гальмівні типу «М», типу «ЧС»

Завершена

9 740 824.32 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 4 100.00 UAH
Номер: 3a5650d03bf24e7cbafd08bd2f266934
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-12-01-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.12.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 01.12.2020 20:42 - 23.12.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 01.12.2020 № 260 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 01.12.2020 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 01.12.2020 № 260 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 1 2 3 4 1 UA-2020-07-07-004798-a 07.07.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 912-74-15, pav.costenko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог статті 4 Закону. За результатами аналізу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення пункту 3 частини 2 статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону, вимог частини 6 статті 17 Закону, вимог частини 6 статті 33 та частини 4 статті 41 Закону. За наслідками моніторингу питання відповідності наданих документів переможцем торгів вимогам тендерної документації вимог абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16.12.2020 Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» редакція від 19.04.2020 (далі – Закон), надання роз’яснень на звернення, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Регіональної філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Українська залізниця» (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету від 07.07.2020, тендерна пропозиція учасника - переможця за Лотом №1 та №2 - ТОВ «НДМЗ», протокол засідання тендерного комітету від 26.08.2020 № 260820206382878-1 та від 26.08.2020 №260820206382878-2, повідомлення про намір укласти договір від 26.08.2020, договір від 10.09.2020 №ПР/НХ-20527/НЮ (Лот№1) та 10.09.2020 №ПР/НХ-20528/НЮ (Лот №2). За результатами моніторингу питання відображення закупівлі у річному плані закупівель встановлено, що річний план, оприлюденений на вебпорталі Уповноваженого органу за номером UA-P-2020-07-07-004878-a, не містить інформації стосовно кожного лота закупівлі (Лот №1 колодки гальмівні типу «М», Лот №2 колодки гальмівні типу «ЧС»), чим порушено пункту 2 частини другої статті 4 Закону. Також, за результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про місце поставки товару або місце виконання робіт чи надання послуг, чим порушено пункт 3 частини 2 статті 21 Закону. Крім того, за результатами питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до вимог тендерної документації Замовника (частина 4 Додатку №2) на підтвердження відсутності підстав відповідно до статті 17 Закону переможець торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини 1 статті 17 Закону. Однак, відповідно до норм частини 6 статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 цієї статті, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. Таким чином, не встановлення Замовником вимог, що підтверджують відсутність у переможця підстав частини 2 статті 17 Закону, призвело до порушення вимог частини 6 статті 17 Закону. Також за результатом моніторингу встановлено, що Замовник у Додатку 5 до тендерної документації «Проект договору» зазначив, що пункт 3 «заповнюється при укладанні договору відповідно до предмету закупівлі» та пункт 13 «узгоджується сторонами при укладанні договору». Проте, за нормою частини 6 статті 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. В свою чергу, згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Таким чином, встановлення у Додатку 5 «Проект договору» до тендерної документації умов щодо можливості заповнення пунктів договору при укладанні договору суперечить вимогам частини 6 статті 33 Закону та частини 4 статті 41 Закону. Також моніторингом питання надання роз’яснень на звернення установлено, що Замовником протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення, роз’яснень ТОВ «ТД «Будком» та ТОВ «Красилівський ливарний завод» не надано, чим порушено вимоги частини першої статті 24 Закону. Крім того, відповідно до інформації оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником до п. 9 «Оголошення про проведення відкритих торгів» внесені зміни шляхом публікації змін до тендерної документації, що не передбачено Законом України «Про публічні закупівлі». За результатом моніторингу питання відповідності наданих документів переможцем торгів (Лот №1 та Лот №2) встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником зазначено, що документи з тендерною пропозицією учасника подаються в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії та завантаження файлів. Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Проте, моніторингом установлено, що учасником-переможцем Лотів №1 та №2 ТОВ «НДМЗ», на виконання вимог підпункту 4.1 пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації через електронну систему закупівель завантажено довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справляння яких покладено на контролюючі органи від 26.08.2020 №11585 у формі електронного документа, яка не містить електронного підпису автора або підпису, прирівняного до власноручного підпису. Враховуючи встановлене вище, переможцем торгів за Лотами №1 та №2 ТОВ «НДМЗ» надано документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктом 13 частини 1 статті 17 Закону не у визначений пунктом 1 розділу «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації спосіб. Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив учасника ТОВ «НДМЗ» як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, визнав його переможцем за Лотами №1 і №2 та уклав з ним договори від 10.09.2020 №ПР/НХ-20527/НЮ (Лот№1) та 10.09.2020 №ПР/НХ-20528/НЮ (Лот №2). Разом з тим, відповідно до пункту 1 частини 1 статті 32 Закону передбачено, що при неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень: 16.12.2020 18:30 - 01.01.2021 00:00
Дата публікації висновку: 16.12.2020 18:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: НАЧАЛЬНИКУ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ВАСИЛЬЄВУ О.В. Шановний Олександре Володимировичу! Стосовно процедури закупівлі UA-2020-07-07-004798-a ДК 021:2015:34630000-2: Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху( колодки гальмівні типу «М», типу «ЧС» ) очікуваною вартістю 9 740 824,32 грн ( далі – ЗАКУПІВЛЯ) повідомляю таке. Моніторингом установлено, що: 1) Річний план, оприлюднений на вебпорталі Уповноваженого органу за номером UA-P-2020-07-07-004878-a, не містить інформації стосовно кожного лота закупівлі (Лот №1 колодки гальмівні типу «М», Лот №2 колодки гальмівні типу «ЧС»), чим порушено пункту 2 частини другої статті 4 Закону. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 4 Закону у річному плані повинна міститися назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності). Водночас, вимоги до функціонування електронної системи закупівель, вимоги до електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків визначаються Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків (далі – Порядок функціонування системи), який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166.При цьому виходячи зі змісту пункту 21 Порядку функціонування системи оператор авторизованого електронного майданчика зокрема повинен забезпечувати замовникам на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом. У свою чергу, наказом Мінекономіки від 07.04.2020 № 648 веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель визначено інформаційно-телекомунікаційну систему “PROZORRO” за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua, а відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є державне підприємство “ПРОЗОРРО” (далі – ДП “ПРОЗОРРО”). На даний час питання технічної реалізації вимог законодавства в частині оприлюднення річного плану, а саме зазначення відомостей стосовно кожного лота та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) в електронній системі закупівель не вирішено. 2) За результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про місце поставки товару або місце виконання робіт чи надання послуг, чим порушено пункт 3 частини 2 статті 21 Закону. На виконання вимог пункт 3 частини 2 статті 21 Закону при розміщенні Оголошення про проведення відкритих торгів у відповідній графі «конкретна адреса» електронним майданчиком Smarttender.biz передбачено технічну можливість як конкретного зазначення адреси, так і посилання на місце поставки, зазначене відповідно до тендерної документації. Скориставшись вказаною технічною можливістю, при розміщенні Оголошення про проведення відкритих торгів замовник у графі «конкретна адреса» зазначив : «Відповідно до тендерної документації», таким чином вимоги пункту 3 частини 2 статті 21 Закону було виконано. 3) За результатами питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до вимог тендерної документації Замовника (частина 4 Додатку №2) на підтвердження відсутності підстав відповідно до статті 17 Закону переможець торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини 1 статті 17 Закону. Однак, відповідно до норм частини 6 статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 цієї статті, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. Таким чином, не встановлення Замовником вимог, що підтверджують відсутність у переможця підстав частини 2 статті 17 Закону, призвело до порушення вимог частини 6 статті 17 Закону У відповідності до частини 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Таким чином, Замовник скористався правом ( а не обов’язком) відхилити тендерну пропозицію учасника і на виконання п.3 ч.2 вніс до тендерної документації вимогу щодо надання учасником підтвердження відсутності підстав, передбачених частиною другою ст.17. Переможець тендеру довідкою № 487 від 03.08.2020, яка викладена у системі «Prozorro» на етапі прекваліфікації підтвердив відсутність підстав, передбачених вищезазначеною нормою Закону. Аукціон по зазначених торгах відбувся 26.08.2020 року. За період між 03.08.2020 по 26.08.2020 договорів між переможцем та Замовником укладено не було і, відповідно, невиконані зобов’язання з боку переможця у відношенні Замовника відсутні. У відповідності до загальновизнаних правових принципів невід’ємною частиною будь-якої юридичної відповідальності, застосування заходів впливу, надання висновку щодо порушення законодавства є заподіяння шкоди, порушення або невизнання охоронюваних законом прав та інтересів особи. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є придбання замовниками товарів за найнижчою ціною та, водночас, найкращої якості, максимальна економія бюджетних коштів. При проведенні вищезазначених торгів всі вказані вимоги Замовником були дотримані, за результатами торгів між Замовником та переможцем укладено договір поставки № ПР/НХ-20527/НЮ від 10.09.2020 року. 4) У Додатку 5 до тендерної документації «Проект договору» зазначив, що пункт 3 «заповнюється при укладанні договору відповідно до предмету закупівлі» та пункт 13 «узгоджується сторонами при укладанні договору». Проте, за нормою частини 6 статті 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. В свою чергу, згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Таким чином, встановлення у Додатку 5 «Проект договору» до тендерної документації умов щодо можливості заповнення пунктів договору при укладанні договору суперечить вимогам частини 6 статті 33 Закону та частини 4 статті 41 Закону Статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»( далі Закон) визначено обов’язкові вимоги до тендерної документації. Так, у частині 2 пункт 8 зазначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Пункт 6 частини 1 статті 1 Закону має визначення такого терміну, як договір про закупівлю. Договір про закупівлю - господарський договір , що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Визначення у Законі такого договору, як господарський, означає, що всі питання його укладення, виконання, зміни та припинення підлягають, насамперед, нормам Господарського кодексу України, як спеціального закону. Водночас, частиною 1 статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Статтею 638 Цивільного кодексу України (далі-ЦК України) встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Пунктом 4 статті 179 Господарського кодексу України (далі-ГК України) визначено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству. Пунктами 2 і 3 статті 180 ГК України визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов’язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Проєкт договору складено з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти. Істотними умовами договору є умови, визначені Цивільним та господарським кодексами України та випадки внесення змін до договору передбачені ст.41 Закону України "Про публічні закупівлі". Все, що не відноситься до вищезазначеного, є основними умовами договору, які можуть бути скореговані сторонами за взаємною згодою сторін при підписанні договору. Таким чином, Замовником у відповідності до вимог Закону в тендерній документації оприлюднено, як вимагалося, проєкт договору про закупівлю в якому узгоджувалися основні умови договору, про що свідчить назва додатку №5 в документації. Сторонами погоджено, що розділи 3 та 13 узгоджуються сторонами при укладенні договору. Частиною четвертою статті 41 Закону установлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Частиною шостою статті 33 Закону установлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Отже Замовником та Переможцем торгів був укладений договір відповідно до вимог тендерної документації, проектом якого було передбачено узгодження цих розділів при укладанні договору, що є вільним волевиявленням відповідно до ст.179 ГК України . Водночас, враховуючи вимоги Закону в проекті договору передбачено порядок змін його умов, відповідно до ст.41 Закону. Таким чином, договір про закупівлю з переможцем закупівлі було укладено в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» у відповідності до Глави 52 ЦКУ, Глави 20 ГКУ, умов тендерної документації . Істотні умови договору такі як: предмет договору, строки, вартість договору та інші передбачені в проєкті договору (додаток 5) залишені без змін. Умови договору (розділи №3 та №13) були узгоджені відповідно до вимог тендерної документації під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Відтак повідомляємо, що замовником не вчинено порушень, що суперечать чинному законодавству та принципам здійснення закупівель, у тому числі такі зауваження не призводять до наслідків, які б завдали державі збитків. 5) Замовником протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення, роз’яснень ТОВ «ТД «Будком» та ТОВ «Красилівський ливарний завод» не надано, чим порушено вимоги частини першої статті 24 Закону. Слід зазначити, що на усі звернення зазначених учасників торгів Замовником було надано відповідь у чітко встановлені Законом терміни : протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення. 6) Замовником до п. 9 «Оголошення про проведення відкритих торгів» внесені зміни шляхом публікації змін до тендерної документації, що не передбачено Законом України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч.2 ст.24 ЗУ «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів». Згідно із зазначеною нормою Закону 24.07.2020 було внесено зміни до тендерної документації. 7) За результатом моніторингу питання відповідності наданих документів переможцем торгів (Лот №1 та Лот №2) встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником зазначено, що документи з тендерною пропозицією учасника подаються в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії та завантаження файлів. Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Проте, моніторингом установлено, що учасником-переможцем Лотів №1 та №2 ТОВ «НДМЗ», на виконання вимог підпункту 4.1 пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації через електронну систему закупівель завантажено довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справляння яких покладено на контролюючі органи від 26.08.2020 №11585 у формі електронного документа, яка не містить електронного підпису автора або підпису, прирівняного до власноручного підпису. Враховуючи встановлене вище, переможцем торгів за Лотами №1 та №2 ТОВ «НДМЗ» надано документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктом 13 частини 1 статті 17 Закону не у визначений пунктом 1 розділу «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації спосіб. На виконання вимог розділів 4,5 додатка 2 тендерної документації переможець торгів завантажив в електронній системі в електронному вигляді ДОВІДКУ про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 26.08.2020 № 11585. При перевірці вказаної довідки за зазначеними в ній реквізитами ( номер довідки, код ЄДРПОУ підприємства, дата видачі довідки) в електронних сервісах відповідного органу, а саме за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit, встановлено справжність документу. Таким чином вимоги тендерної документації переможцем було виконано в повному обсязі. Водночас, на зазначеному вище сайті є можливість упевнитися, що згаданий документ підписано ЕЦП, а саме: Підпис успішно перевірено Підписувач [1]:Макаренко Людмила Олександрівна ЦСК: КНЕДП - ІДД ДПС Серійний номер: 58E2D9E7F900307B04000000CE2B2D008ADA7B00 Мітка часу:26.08.2020 08:12:14 Підписувач [2]:Тараненко Геннадій Петрович ЦСК: Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС Серійний номер: 20B4E4ED0D30998C0400000078912C00CF8F7900 Мітка часу:26.08.2020 08:24:12 Голова тендерного комітету О.О.Левченко
Дата публікації звіту: 23.12.2020 16:41