-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
капітальний ремонт приймального відділення КНП "Гадяцька ЦРЛ" за адресою вул. Лохвицька, 1 м. Гадяч Полтавської області
згідно ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013
Завершена
8 497 207.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 486.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 42 486.04 UAH
Номер:
e6c119e3f51946d9a01bff49c2a9626e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-16-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.09.2020 00:00
Період моніторингу:
16.09.2020 08:27 - 08.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
15.09.2020 № 51
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 15.09.2020 № 51
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2. UA-2020-07-02-007127-a, 02.07.2020, інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення пункту 8 частини 2 статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання відповіді на вимогу учасника щодо усунення порушення, встановлено порушення частини третьої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пунктів 1, 2 та 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідність тендерної документації вимогам Закону; надання роз’яснень щодо тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 жовтня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон); надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; наявності підстав для відміни торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Гадяцька центральна районна лікарня» Гадяцької районної ради (далі – замовник) на 2020 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 02.07.2020 № 126 (далі – тендерна документація); протокол розкриття тендерних пропозицій від 20.07.2020; тендерні пропозиції учасників Приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н», ТОВ «КВА»; питання учасника щодо процедури закупівлі та відповідь замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель; вимоги учасника Приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н» про усунення порушення від 28.07.2020 № UA-2020-07-02-007127-a.a1, від 03.08.2020 № UA-2020-07-02-007127-a.c2, від 06.08.2020 № UA-2020-07-02-007127-a.b5, від 11.08.2020 № UA-2020-07-02-007127-a.a6 та рішення замовника від 30.07.2020, від 07.08.2020, від 11.08.2020, оприлюднені в електронній системі закупівель; протокольні рішення тендерного комітету від 27.07.2020 № 142, від 03.08.2020 № 145; повідомлення з вимогою замовника до учасників Приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н» та ТОВ «КВА», про усунення невідповідностей, оприлюднених в електронній системі закупівель; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 19.08.2020 № 312, укладений з ТОВ «КВА».
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
Моніторингом встановлено, що замовник не дотримався строку відповіді на вимогу учасника Приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н» в електронній системі закупівель, чим порушив норми частини третьої статті 31 Закону.
Так, в електронній системі закупівель в розділі «Вимоги про усунення порушення» вищевказаним учасником розміщено 11.08.2020 вимогу № UA-2020-07-02-007127-a.a6 щодо надання інформації про невідхилення пропозиції з порушеннями, відповідь на яку замовником не надано. При цьому, замовник зобов’язаний надати відповідь не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель, на що вказують норми частини третьої статті 31 Закону.
Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свої пропозиції для участі у відкритих торгах подали наступні учасники: Приватне виробничо-комерційне підприємство «Авангард-Н», ТОВ «КВА», ТОВ «Гадячбудмонтаж».
За результатами оцінки електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною визначено пропозицію Приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н».
В ході моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій розглянуто рішення тендерного комітету щодо відхилення вищевказаного учасника та встановлено, що пропозицію учасника Приватне виробничо-комерційне підприємства «Авангард-Н» відхилено замовником, зокрема, через невідповідність умовам тендерної документації за наявності документальних підстав, про що свідчить протокол засідання тендерного комітету від 27.07.2020 № 142.
За результатами розгляду наступної за ціною тендерної пропозиції учасника ТОВ «КВА» визнано переможцем (протокольне рішення тендерного комітету замовника від 03.08.2020 № 145). Протокол засідання тендерного комітету від 03.08.2020 № 145 про визначення переможцем ТОВ «КВА», підписано тендерним комітетом у складі: Басараб О.І., Сліпченко Н.І., Зайцев Ю.С., Одягайло М.О.
Моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція визначеного замовником переможця процедури закупівлі ТОВ «КВА» (далі – переможець) не відповідала вимогам тендерної документації замовника та підлягала відхиленню з огляду на наступне:
- тендерною документацією замовника (пункт 3 розділ І додатку 1 до тендерної документації) передбачено, що учасник для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» повинен надати документи, що підтверджують наявність виконаних зобов’язань за трьома різними правочинами, а саме: договори, акти приймання виконаних будівельних робіт» за примірною формою №КБ-2в, довідка(и) про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за примірною формою №КБ-3, копії виписки (чи платіжки) із банківського рахунку, що підтверджує факт оплат(и) за результатом чи в процесі виконання умов аналогічних зобов’язань.
При цьому, в складі тендерної пропозиції переможця надано договір підряду від 22.11.2019 № 20/11-19 (далі – договір) на суму 97748,20 грн та документи про його виконання. Аналіз зазначених документів засвідчив, що акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в надано на суму 224515,39 грн., тоді як сума договору складає 97748,20 грн. При цьому, будь-які документи щодо зміни ціни договору у складі пропозиції відсутні;
- тендерною документацією замовника (підпункт 6.2 пункту 6 розділу І додатку 3 до тендерної документації) встановлено вимоги щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції документу щодо вивозу (або утилізації, або захоронення) будівельного сміття, строк дії якого визначено у календарному плані на виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі та тендерною документацією замовника, термін виконання робіт визначено до 01.12.2021.
Також, в складі тендерної пропозиції переможця надано лист-погодження з проектом договору від 17.07.2020 № ?181/20, в якому зазначено строк виконання робіт відповідно до календарного плану виконання робіт до 01.12.2021.
Поряд з цим, переможцем у складі тендерної пропозиції надано договір зберігання та захоронення твердих побутових відходів від 01.06.2020 № 22, пунктом 6.1 якого передбачено, що його термін дії - до 31.12.2020. Вказане не виконує вимоги тендерної документації замовника;
- тендерною документацією замовника (пункт 3 розділу V тендерної документації, пункт 1 розділу ІІ додатку 3 до тендерної документації) встановлено вимоги щодо надання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12, 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
При цьому, переможцем не оприлюднено в електронній системі закупівель у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
З огляду на вказане, тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації замовника та підлягала відхиленню з наступних підстав:
- пункт 1 частини першої статті 31 Закону - тендерна пропозиція не відповідає кваліфікаційному критерію установленому статтею 16 Закону;
- пункт 2 частини першої статті 31 Закону – тендерна пропозиція не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- пункт 3 частини першої статті 31 Закону – переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
В порушення норм пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник не відмінив процедуру закупівлі, натомість уклав з ТОВ «КВА» договір про закупівлю від 19.08.2020 № 312 на суму 8072346,00 гривень.
Період усунення порушень:
07.10.2020 11:38 - 23.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
07.10.2020 11:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Ознайомившись із висновком за результатом моніторингу закупівлі за №UA-M-2020-09-16-000002, відносно процедури закупівлі за предметом "капітальний ремонт приймального відділення КНП "Гадяцька ЦР" шляхом застосування процедури відкритих торгів, що опублікована у системі публічних закупівель Prozorro за №UA-2020-04-08-000730-c, яка розпочата Комунальним некомерційним підприємством "Гадяцька центральна районна лікарня" Гадяцької районної ради повідомляємо наступне:
Комунальним некомерційним підприємством "Гадяцька центральна районна лікарня" Гадяцької районної ради (далі – Замовник) 2 липня 2020 року було оголошено процедуру закупівлі в системі електронних закупівель Prozorro за ідентифікатором закупівлі - UA-2020-07-02-007127-a (посилання на оголошення в мережі Інтернет - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-07-02-007127-a) щодо закупівлі за предметом "капітальний ремонт приймального відділення КНП "Гадяцька ЦРЛ" за адресою вул. Лохвицька, 1 м. Гадяч Полтавської області" згідно коду за ДК 021:2015 (CPV 2008) - 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)(згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013). Дана закупівля проводилась на виконання вимог розділу IV з урахуванням умов визначених частиною 4 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII в редакції від 02.04.2020 (далі – Закон №922).
Статтею 5 Закону №922 визначено принципи здійснення закупівель, якими повинен керуватись та дотримуватись кожен суб’єкт, який має відношення до вище визначеного Закону, як замовник, так і учасники.
Частиною 1 статті 5 Закону №922 визначено принципи, за якими здійснюються закупівлі, а саме:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
На виконання вимог другого абзацу частини 8 статті 8 Закону №922 Замовником надаються аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі (далі – Висновок).
По суті зазначеної інформації у Висновку повідомляємо наступне.
1. Пунктом 31 частини 1 статті 1 Закону №922 встановлено поняття "тендерна документація" - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Пунктом 1 частини 1 статті 22 Закону №922 визначено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Наказом міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 (далі – Наказ №680), затверджено примірну тендерну документацію для процедур закупівель - відкриті торги та конкурентний діалог.
Згідно до частини 1 статті 10 Закону №922 Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю.
Згідно до Наказу Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» було затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі. Набрання чинності Наказу від 11.06.2020 №1082 відбулась 17.07.2020 року. До набрання чинності наказу від 11.06.2020 №1082, вимоги до функціонування системи, процедури проведення авторизації електронних майданчиків, умови підключення та випадки відключення електронних майданчиків від електронної системи закупівель, вимоги до електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків визначались Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків (далі – Порядок функціонування системи), який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 (далі – Постанова №166).
При цьому, зауважуємо, що Наказом МЕРІТУ від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» затверджено форми документів, в яких затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою.
Частиною 2 розділу «Загальні положення» Постанови № 166 визначено, що адміністратор електронної системи закупівель (далі - адміністратор) – юридична особа, визначена Уповноваженим органом відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу.
Наказом Мінекономрозвитку від 18.03.2016 №473 «Про визначення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель у складі електронної системи закупівель та забезпечення його функціонування» відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу - Державне підприємство «ПРОЗОРРО», який є адміністратором електронної системи закупівель.
При цьому адміністратором електронної системи закупівель було створено технічне завдання, яким повинні керуватись електронні авторизовані майданчики для надання можливості Замовникам розміщувати інформацію про закупівлі.
Технічне завдання за процедурою «відкриті торги» розміщене в мережі Інтернет за посиланням https://prozorro-api-docs.readthedocs.io/uk/latest/tendering/openua/tutorial.html#exploring-basic-rules.
Відповідно до пункту 7 Порядку функціонування системи оператор повинен забезпечити можливість проведення передбачених Законом процедур закупівель в електронній системі закупівель залежно від рівня акредитації, та відповідність авторизованого електронного майданчика вимогам, визначеним у пунктах 8-10 Порядку функціонування системи.
При цьому, виходячи зі змісту пункту 8 Порядку функціонування системи, оператор зокрема повинен забезпечувати усім користувачам на безоплатній основі інформаційну підтримку, рівний доступ до інформації про закупівлі, можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення процедури закупівлі та виконання інших вимог, встановлених у Законі та безперебійний обмін інформацією з веб-порталом Уповноваженого органу.
Разом з тим, згідно з Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок розміщення інформації), затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 18.03.2016 № 477, зокрема замовник/учасник для отримання доступу до автоматизованого робочого місця безоплатно проходить реєстрацію на авторизованому електронному майданчику шляхом здійснення одного із способів ідентифікації/авторизації відповідно до порядку, установленого Кабінетом Міністрів України.
Крім того, пунктом 6 Порядку розміщення інформації встановлено, що у випадку технічних збоїв під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизовані робочі місця на авторизованих електронних майданчиках, які призводять до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник/учасник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації і документів.
При розміщенні інформації у вигляді річного плану та оголошення про закупівлю через електронну систему закупівель не надавалась можливість введення інформації у відповідних полях або графах, що чітко встановлені в авторизованому електронному майданчику, про категорію та місцезнаходження Замовника та мову, якою повинні бути складені тендерні пропозиції.
При цьому, звертаючи увагу на ситуацію що склалась із виконанням вимог Закону №922 та телефонними консультаціями, які отримані на гарячій лінії ДП «Прозорро», було з’ясовано, що розділи «Місцезнаходження» та «Категорія» замовника у річному плані за усіма публікаціями в системі публічних закупівель відображались в електронній системі публічних закупівель за будь-яким замовником починаючи з 19 червня 2020 року.
Натомість, станом на 31 серпня 2020 року в оголошеннях про проведення відкритих торгів інформації про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції функціонально в електронній системі публічних закупівель шляхом забезпечення через елетронній майданчики технічно (технічним завданням) не передбачено.
У зв’язку з цим, керуючись діючим законодавством та фактичним станом технічного забезпечення та реалізацією системи публічних закупівель, Замовником забезпечувалось виконання вимог Закону №922, щодо публікації інформації про процедуру закупівлі лише в у тому порядку та на тих умовах, які були можливі в системі публічних закупівель.
А тому, за відсутності у Висновку аргументованих причин відносно вимог чинного законодавства, які склались на момент розміщення інформації про закупівлю в системі публічних закупівель, та об’єктивно не могли встановлювали факт порушення з боку Замовника, у Замовника немає законних підстав щодо вжиття заходів, що стосуються усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель за змістом зауважень, що викладені у Висновку за результатом проведеного аналізу в цій частині.
2. Дотримуючись умови, що визначена частиною 3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Вимога, що надійшла через електронну систему публічних закупівель від ПВКП "Авангард-Н" №UA-2020-07-02-007127-a.a6 не містила необхідної інформації щодо необхідності замовника про надання інформації, що слугувала підставою встановленій невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям. У зв’язку з цим, у замовника не було підстав вживати заходів щодо оприлюднення повідомлення учасника із інформацією, яка могла б задовольнити вимогу учасника, не порушуючи при цьому вимоги Закону №922.
Звернення, суть якого викладена у висновку могли бути задоволені лише шляхом подання у вигляді скарги до органу оскарження, згідно до вимог та умов, що визначені у статті 18 Закону №922. При цьому учасник не скористався змогою задовольнити свої інтереси, які врегульовані у законодавчому порядку.
При цьому, даний учасник неодноразово звертався до замовника через електронну систему зі зверненнями, які не мали законодавчого підґрунтя, з метою задоволення власних інтересів та шляхом привертання уваги до свого підприємства.
При цьому, ознайомившись із описом зазначеного, що викладене у Висновку за результатом проведеного моніторингу, у Замовника немає законних підстав щодо вжиття заходів, що стосуються усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, щодо зауважень, що викладені у висновку за результатом проведеного моніторингу закупівлі.
3. Згідно до вимог, що визначені частинами 1 та 2 статті 16 Закону №922, до учасників процедури закупівлі Замовником встановлено кваліфікаційні критерії, такі як «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Умови надання інформації та документів за кваліфікаційним критерієм «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» визначено у пункті 3 таблиці 1 додатку 1 тендерної документації.
У пп.3.2 пункту 3 таблиці 1 додатку 1 тендерної документації визначено наступне - «Документи, які із інформацією, що підтверджує наявність виконаних зобов’язань щодо здійснення господарської діяльності за відповідним напрямком із реквізитами контрагента(ів). На виконання даної вимоги повинні надаватись усі документи, що стосуються виконання зобов'язань за трьома різними правочинами, характерними (подібними) за видом роботи, яка є предметом даної закупівлі. Копія(ї) договору(ів) надається згідно тієї інформації, яка зазначається учасником на вимогу п.3.1. Таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації, із усіма додатками, які є невід’ємною частиною такого(их) договору(ів) та змінами, які виконані сторонами в період дії зобов’язань. На виконання даної вимоги повинно надаватись усі документи, що стосуються виконання зобов'язань за вкладеними та виконаними правочинами – договори, акти приймання виконаних будівельних робіт» за примірною формою №КБ-2в, довідка(и) про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за примірною формою №КБ-3, копії виписки (чи платіжки) із банківського рахунку, що підтверджує факт оплат(и) за результатом чи в процесі виконання умов аналогічних зобов’язань. У документах, що підтверджують факт оплат(и) за результатом чи в процесі виконання умов аналогічних зобов’язань, в призначенні платежів повинно бути обов'язково зазначено інформацію про номер та дату договору відносно кожного окремого платежу. У договорах або у інформації, яка оприлюднювалась замовником у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», повинна бути відображена інформація із кодом закупівлі, визначеним у порядку та на умовах передбачених Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом МЕРіТУ від 17.03.2016 № 454 або Наказом МЕРіТтаСГУ 15.04.2020 № 708».
При цьому у тендерній документації не визначено вимоги чи окремої інформації, яку учасник зобов’язаний документально підтверджувати щодо відповідності розрахунків або їх загальної суми, визначені в окремому акті або в актах приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в, повинні мати повну відповідність сумі, що визначена у договорі або протягом окремих періодів його дії.
Умови, щодо надання в обов’язковому порядку документи, що підтверджують внесення будь-яких змін до умов договору, навіть якщо вони могли не укладатись між сторонами) в межах вкладених правочинів за аналогічним предметом закупівлі, що надавались у складі тендерної пропозиції. умовами тендерної документації не визначалось.
Разом з цим, в складі тендерної пропозиції ТОВ «КВА» подано аналогічні договори, що підтверджують наявність відповідного досвіду виконання аналогічних договорів. Важливо, що ТОВ «КВА» подано документи, що підтверджують виконання таких договорів в строки передбачені договорами. Таким чином, документи подані в складі тендерної пропозиції підтверджують репутацію ТОВ «КВА», як добросовісного та надійного виконавця робіт.
З огляду на це, та керуючись умовами тендерної документації у замовника не було підстав вважати пропозицію учасника в цій частині такою, що не відповідала умовам, визначеним у документації замовника за даною процедурою закупівлі.
Тому, викладене у Висновку за результатом проведеного моніторингу, та керуючись умовами, які визначені у тендерній документації щодо даного питання, у Замовника немає законних підстав щодо вжиття заходів, що стосуються усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, щодо зауважень, що викладені у висновку за результатом проведеного моніторингу закупівлі.
4. На виконання вимоги п.6.2 таблиці 1 додатку 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документ, який свідчить про наявність чинних зобов’язань учасника із іншим суб’єктом господарювання (або органом місцевого самоврядування) щодо вивозу (або утилізації, або захоронення) будівельного сміття. Строк дії таких зобов’язань повинен мати строк дії протягом строку виконання зобов’язань учасником, що зазначено у календарному плані на виконання робіт, в частині застосування заходів із захисту довкілля при виконанні зобов’язань за договором закупівлі робіт, що є предметом закупівлі.
На виконання вимоги п.6.3 таблиці 1 додатку 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати календарний план, виконаний на фірмовому бланку учасника (у разі якщо такий використовується) із зазначенням за кожним із розділів періодів підготовчого процесу, критичних робіт та запасу часу та цифрового значення вартості складових послуги. Учасником повинно бути обов’язково передбачено окремий розділ «застосування заходів із захисту довкілля», додатково крім тих, які передбачено умовами технічного завдання (у таблицях 15-21 розділу II Додатку 5).
Згідно з умов оголошення про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі та тендерною документацією замовника, термін виконання робіт в повному обсязі визначено до 01.12.2021 року. При цьому окремо у мовами тендерної документації не визначено, що застосування заходів із захисту довкілля повинні виконуватись учасником до строку визначеного кінцевим в оголошенні або відповідно до завершення строку дії договору.
Натомість Замовником, розуміючи, що учасники, не можуть власними силами та засобами взяти зобов’язання щодо утилізації або захоронення сміття на звалищах що підпорядковані органам місцевого самоврядування протягом всього терміну, що визначений для виконання робіт за даним об’єктом, висунуто у тендерній документації умову, яку може задовольнити буд-який учасника, вклавши договір з організацією або органом, який має повноваження щодо надання дозволу із утилізації сміття, на строк який може бути достатнім для виконання строкового забезпечення такої умови, із правом продовження таких зобов’язань.
З огляду на це, та керуючись умовами тендерної документації у замовника не було підстав вважати пропозицію учасника в цій частині такою, що не відповідала умовам, визначеним у документації замовника за даною процедурою закупівлі.
Тому, викладене у Висновку за результатом проведеного моніторингу, та керуючись умовами, які визначені у тендерній документації щодо даного питання, у Замовника немає законних підстав щодо вжиття заходів, що стосуються усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, щодо зауважень, що викладені у висновку за результатом проведеного моніторингу закупівлі.
4. Згідно до вимог частини 6 статті 17 Закону №922 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Звертаємо увагу на тому, що Законом визначено, що учасник зобов’язаний надати підтвердження відсутності підстав для відмови у документальному вигляді.
У пункті 1 розділу I тендерної документації замовником визначено поняття «Документ» - письмове підтвердження фактів та подій, що мають юридичне значення, або з якими чинне законодавство пов'язує виникнення, зміну або припинення прав і обов'язків фізичних або юридичних осіб. Документом слід розуміти документи, що містять зафіксовану на будь-яких матеріальних носіях інформацію, яка підтверджує чи посвідчує певні події, явища або факти, які спричинили чи здатні спричинити наслідки правового характеру, чи може бути використана як документи − докази у правозастосовчій діяльності, що складаються, видаються чи посвідчуються повноважними (компетентними) особами органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, юридичних осіб незалежно від форми власності та організаційно-правової форми, а також окремими громадянами, у тому числі самозайнятими особами, яким законом надано право у зв’язку з їх професійною чи службовою діяльністю складати, видавати чи посвідчувати певні види документів, що складені з дотриманням визначених законом форм та містять передбачені законом реквізити і відомості. До поняття "документ" не відноситься інформація, яка створюється (видається) чи посвідчуються повноважними особами учасника та несе за собою лише інформативний характер (наприклад: довідки, листи, витяги із реєстрів, зразки документів або частково заповнені документи (не мають усіх реквізитів або даних, які передбачаються самим документом), матеріали, малюнки (креслення), буклети та рекламна продукція, відгуки чи подяки).
На виконання вимог п.1 розділу II додатку 3 тендерної документації замовником визначається спосіб надання інформації та окремих документів, якими учасник може задовольнити умову, що визначена частиною 6 статті 17 Закону №922.
Керуючись вимогами чинного законодавства України та станом електронних систем та сервісів органів, які уповноважені надавати інформацію про учасникам або іншим зацікавленим суб’єктам щодо відсутності підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону №922 у замовника не має об’єктивних причин вимагати від учасника документального підтвердження відсутності таких підстав. У зв’язку з цим замовник не було підстав вважати документи, які надавались учасником через електронну систему до складу пропозиції 06 серпня 2020 року о 08:42, такими, що не надані. До того учасник міг не надавати інформацію, яка не є документом у розумінні тендерної документації, що могла б задовольнити умови закону в цій частині.
З огляду на це, та керуючись умовами тендерної документації у замовника не було підстав вважати переможця таким, що документально не підтвердив відсутності підстав у відмові за даною процедурою закупівлі.
Тому, викладене у Висновку за результатом проведеного моніторингу, та керуючись умовами, які визначені у тендерній документації щодо даного питання, у Замовника немає законних підстав щодо вжиття заходів, що стосуються усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, щодо зауважень, що викладені у висновку за результатом проведеного моніторингу закупівлі.
Виконання Замовником зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) та відповідно проведення нової процедури закупівлі є процесом, що потребує багато часу, в той час коли роботи необхідно виконувати терміново.
За відсутності у Висновку аргументованих причин відносно вимог чинного законодавства, які об’єктивно встановлювали факт порушення з боку замовника або учасників, пропозиції, яких були предметом розгляду, та за відсутності законодавчих підстав розірвання договору закупівлі, замовником не може бути вжито заходів, які обумовлюють виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель шляхом розірвання договору із ТОВ «КВА», який визначений виконавцем робіт за предметом договору у встановленому Законом №922 порядку.
Невідкладність проведення робіт, які є предметом вкладеного правочину за результатом проведення процедури відкритих торгів, зумовлена тим, що на період їх здійснення експлуатація відділення призупинена.
До того у разі розірвання договору потреба у здійсненні закупівлі відновиться, що призведе до початку окремої процедури закупівлі. Проведення окремої закупівлі також буде мати негативний вплив на формування договірної ціни, так як впродовж останнього періоду могло відбутися суттєве підвищення цін на матеріали, що, в свою чергу, зумовить порушення принципу економії коштів в цілому процесі здійснення такої закупівлі.
Не менш важливим є той факт, що окремі види робіт необхідно виконувати за наявності певного температурного режиму та умов. Виконання таких робіт з урахуванням проведення нового тендеру може негативно вплинути на якість робіт. Розірвання договору, перш за все, призведе до недотримання принципу максимальної економії та ефективності та жодним чином не буде сприяти економії бюджетних коштів.
Комунальне некомерційне підприємство «Гадяцька центральна районна лікарня» Гадяцької районної ради визнано однією з 8 опорних багатопрофільних лікарень Полтавської області. Визнання опорним закладом дало можливість лікарні бути включеною в програму Президента України «Велике будівництво», у рамках якої проводиться ремонт.
Капітальний ремонт приймального відділення закладу має велику соціальну значущість. На сьогодні, в умовах поширення коронавірусної хвороби (COVID-19), надання допомоги в невідкладних станах у цілодобовому режимі є надзвичайно важливим. Саме тому, якісне та вчасне проведення робіт з капітального ремонту приймального відділення має особливе значення для громади.
Висновок про результати моніторингу закупівлі буде враховано уповноваженими особами та тендерним комітетом при здійсненні публічних закупівель в майбутньому.
Дата публікації звіту:
13.10.2020 22:35