• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція ДНЗ "Сонечко" в м. Перемишляни Львівської області з влаштуванням шатрового даху

Тип замовника: органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад; Мова, якою подаються пропозиції - українська.

Завершена

5 559 864.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 55 598.64 UAH
Номер: cc70739a0d5549a3babf2e8f46f333b4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-18-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.09.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 18.09.2020 14:31 - 10.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.09.2020 № 173. Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.09.2020 № 173. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-06-23-003504-c, 23.06.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, mar.vira@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідно до вимог Закону встановлено порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону. За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини 7 статті 33 Закону, а також пункту 3 частини 3 та частини 6 статті 25 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання замовником роз’яснень на звернення щодо процедури (вимоги про усунення порушення), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, виконання Замовником рішення Органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, а у зв’язку з настанням обставин, що визначені в пункті 3 частини 3 статті 25 Закону – вжити заходів щодо неповернення суми банківської гарантії визначеному переможцю торгів та перерахування її до відповідного бюджету, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 жовтня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання замовником роз’яснень на звернення щодо процедури (вимоги про усунення порушення), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, виконання Замовником рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Орган оскарження). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Перемишлянської райдержадміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-06-23-002639-а); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; опубліковані звернення щодо процедури та вимоги про усунення порушення, опубліковані Замовником відповіді на вказані звернення та вимоги; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол відхилення тендерної пропозиції від 16.07.2020; тендерну пропозицію ТОВ «РЕМ БУД ПЛАСТ» (окрім документів та питань, що були предметом розгляду в Органі оскарження); повідомлення про намір укласти договір від 21.07.2020 та від 26.08.2020; рішення Органу оскарження №15733-р/пк-пз від 18.08.2020, договір № 110 від 11.09.2020, додаткову угоду №1 від 18.09.2020 року. З врахуванням розгляду скарги учасника ТОВ «РЕМ БУД ПЛАСТ» від 24.07.2020 № UA-2020-06-23-003504-c.a3 щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції вказаного учасника та рішення про визначення переможця процедури закупівлі, а також прийняття Органом оскарження за результатами розгляду відповідного рішення №15733-р/пк-пз від 18.08.2020 (опубліковане 21.08.2020), моніторинг закупівлі щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону в оголошенні про проведення закупівлі відсутня інформація про умови надання забезпечення тендерних пропозицій (при встановленні Замовником вимоги про надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної гарантії в сумі 27 000,00 грн). Моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 17 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації Замовника не вказано електронної адреси однієї чи кількох посадових осіб, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. Крім того моніторингом встановлено неузгодженість інформації, що повинна міститись відповідно до норм статті 22 Закону в тендерній документації. Зокрема, у пункті 4.1 частини 4 розділу ІІІ тендерної документації зазначено строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, виходячи із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Проте, у Додатку 2 до тендерної документації (тендерна форма «Пропозиція») зазначено про погодження учасником дотримуватися умов тендерної пропозиції з дня розкриття тендерних пропозицій, що не відповідає вимогам пункту 11 частини 2 статті 22 Закону, оскільки перебіг строку дії тендерної пропозиції починається з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно з нормою частини 6 статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 цієї статті. Однак проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог частини 6 статті 17 Закону переможцем торгів ТОВ «РЕМ БУД ПЛАСТ» документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини 1 статті 17 Закону, Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель не надані. Окрім того, опублікований переможцем торгів ТОВ «РЕМ БУД ПЛАСТ» в електронній системі закупівель на підтвердження відсутності підстави, визначеної в пункті 13 частини 1 статті 17 Закону, файл pdf «Довідка про відсутність заборгованості», який містить довідку від 31.08.2020 №7955 не містить підписів відповідальних посадових осіб контролюючого органу, а також відбитку печатки контролюючого органу та, відповідно, не є документом; не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, отже не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Так, згідно з пунктом 7 наказу Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, яким затверджено Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (зареєстрований в Мінюсті України 27.09.2018 за №1102/32554), довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано заяву, довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Форма довідки містить такі обов’язкові реквізити, як підписи керівника (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу та посадової особи контролюючого органу, а також відбиток печатки контролюючого органу. За вимогою Національного стандарту України ДСТУ 4163-2003 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів», затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55, документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації, назва виду документа (не зазначають на листах), дата, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис. Таким чином, підпис - це окремий реквізит, установлений ДСТУ 4163 2003 як обов’язковий для всіх без винятку службових документів. Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом. Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії. Відповідно до частини 7 статті 33 Закону у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. За нормами пункту 3 частини 3 статті 25 Закону забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною 6 статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Частиною 6 статті 25 Закону визначено, що кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації та документів по процедурі закупівлі UA-2020-06-23-003504-c Замовником у тендерній документації встановлено вимогу про надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії в сумі 27 000,00 грн, учасником ТОВ «РЕМ БУД ПЛАСТ» у складі тендерної пропозиції надано електронну банківську гарантію (№ G0720/9182 на суму 27 000,00 грн, терміном дії до 16.10.2020 включно), згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів закупівля здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. Таким чином, на порушення вимог частини 7 статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «РЕМ БУД ПЛАСТ», яким, як переможцем торгів, не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, в тому числі у спосіб, зазначений в тендерній документації, а укладено з ним договір від 11.09.2020 №110 на суму 3 524 000,00 гривень. Як наслідок, Замовником на порушення пункту 3 частини 3 та частини 6 статті 25 Закону не вжито заходів щодо неповернення банківської гарантії учаснику-переможцю ТОВ «РЕМ БУД ПЛАСТ» та перерахування коштів в сумі 27 000,00 грн у відповідний бюджет, через неподання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною 6 статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, встановлених статтею 17 цього Закону.
Період усунення порушень: 02.10.2020 15:23 - 20.10.2020 00:00
Дата публікації висновку: 02.10.2020 15:23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо відсутності в тендерній документації електронної пошти, повідомляємо, що зазначена інформація передбачена в оголошенні, до якого замовником долучено тендерну документацію. А отже, приймаючи участь у зазначеній закупівлі, учасник, без жодних проблем має можливість ознайомитись із даною інформацією. Щодо терміну дії пропозиції, повідомляємо, що ст. 22 Закону, передбачено саме термін дії пропозиції учасника, та зазначений термін передбачено, в порядку чинного законодавства, а саме, не менше 90 днів, від кінцевого терміну подання тендерних пропозицій. Термін дії електронної банківської гарантії, Замовник встановлює самостійно. Чинним законодавством не передбачено, від якої події має відштовхуватись Замовник при встановленні такого терміну саме в забезпеченні тендерної пропозиції. Щодо надання документів учасником-переможцем, в порядку ст. 17 Закону, зазначаємо, що учасник має керуватись вимогами, встановленими у тендерній документації. Відповідно, до п.5, розділу ІІІ тендерної документації, замовником вимагається в учасника процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону у вигляді довідки, передбаченої додатком №4 до тенерної документації. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Окремо повідомляємо, що в порядку п.5, ст. 17 Закону передбачено, що, Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Відповідно, інформація за пунктами, на яку посилається ДАСУ, знаходиться у відкритому доступі, та перевіряється замовником самостійно. Аналогічної позиції дотримується МЕРТУ у своїх роз’ясненням 3304-04/34835-06 від 03.06.2020 року, та 3304-04/2361-06 від 16.01.2020 року. Щодо довідки із департаменту МВС, яку було долучено учасником, повідомляємо, що тендерною документацією не передбачено, в якій формі зазначений документ має бути подано, більше того, не вимагається подання зазначеного документа, в формі електронного документа із накладеними електронними підписами/печатками. Учасником подано кольоровий відсканований оригінал документу, який відповідає вимогам тендерної документації. Таким чином, повідомляємо, що підстав відхилення пропозиції учасника немає, так як учасником дотримано всіх вимог, передбачених тендерною документацією. Більше того, відсутні підстави, щодо звернення Замовником за поверненням тендерного забезпечення.
Дата публікації звіту: 09.10.2020 23:24