Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання стану виконання рішення Колегії АМКУ установлено порушення вимог частини двадцять другої статті 18 та пункту 2 частини першої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Паливна Енергетична Компанія» та ТОВ «Славресурс»; надання роз’яснень щодо тендерної документації – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом виконання Рішення та здійснення дій встановлених пунктом 2 частини першої статті 32 Закону, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; надання роз’яснень щодо тендерної документації; стану виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі –Колегія АМКУ).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Золотоніської районної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 12.06.2020 б/н; тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Паливна Енергетична Компанія» (далі – ТОВ «Паливна Енергетична Компанія») та Товариства з обмеженою відповідальністю «Славресурс» (далі – ТОВ «Славресурс»; протоколи засідання тендерного комітету від 02.07.2020 № 3, від 09.07.2020 № 4 та від 15.07.2020 № 5; рішення Колегії АМКУ від 14.08.2020 № 15587-р/пк-пз (далі – Рішення); пояснення Замовника отримані, 15.10.2020 та 19.10.2020 в електронній системі закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
Під час здійснення моніторингу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області (далі – Управління) 12.10.2020 звернулося з запитом про надання пояснень щодо причин невиконання Замовником рішення Колегії АМКУ від 14.08.2020 № 15587-р/пк-пз не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Замовник 15.10.2020 надав пояснення, що «не має технічної можливості виконати рішення органу оскарження, з незалежних від нього причин. З пояснень служби підтримки авторизованого електронного майданчика, органом оскарження було некоректно оприлюднено рішення, через що Замовник не може вчиняти наступні дії - повернути учасника на етап кваліфікації – розгляду. Наразі, у персональному кабінеті Замовника відсутні будь-які активні «кнопки» для технічного виконання рішення».
Крім того, 15.10.2020 Управління звернулось до Замовника стосовно надання підтверджуючих документів щодо звернень останнього до служби підтримки авторизованого електронного майданчика, до органу оскарження (АМКУ) про неможливість виконати Рішення, тощо (зокрема, з урахуванням вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082).
Водночас, Замовник 19.10.2020 надав копії наступних документів: звернення від 24.09.2020 № 624 до Державного підприємства «ПРОЗОРРО» та відповідь від 13.10.2020 № 206/01/2577/10, звернення до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА» від 24.09.2020 № 623 та відповідь від 09.10.2020 № 1361/10, звернення до АМКУ від 29.09.2020 № 640.
Враховуючи надані на запити Управління пояснення та копії документів, а також те, що рішення органу оскарження не було оскаржене до суду, Замовником на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону не виконано Рішення не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник відміняє процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель.
З огляду на зазначене, ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK1-4_1, не підтверджено.
Період усунення порушень:
30.10.2020 10:58 - 14.11.2020 00:00
Дата публікації висновку:
30.10.2020 10:58