• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт фасаду ПШ №53 на просп. В.Чорновола,6 у м. Львові»

Категорія замовника: визначена керуючись п.3.ч.4.ст.2 Закону України про публічні закупівлі Під кількістю 1 робота слід розуміти обсяг відповідно до Додатку 3

Завершена

6 470 930.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 354.65 UAH
Номер: 1b58ac517b574e46b4cf19eaaf047922
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-05-26-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.05.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 26.05.2020 15:21 - 17.06.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 26.05.2020 № 87 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 26.05.2020 № 87. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-05-06-002813-a 06.05.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків. RISK1-12. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, yarema.zakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог частини 2 статті 4 Закону. За результатами аналізу відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 2 статті 21 Закону. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено включення до тендерної документації вимог та умов, що суперечать нормам частини 2 статті 16, частини 6 статті 33 та частини 4 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання соєчасності надання (оприлюднення в електронній системі закупівель) Замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації та щодо отриманої вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру встановлено порушення вимог частини 1 та частини 2 статті 24 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог пунктів 1 та 3 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю – прушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів, передбачених частиною 1 статті 32 Закону, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 червня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель початкової школи №53 Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-05-06-002700-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 06.05.2020; тендерну пропозицію ТОВ «Дельтабуд» (щодо правомірності її відхилення Замовником), тендерну пропозицію ТОВ «Фірма «Інтербуд»; рішення щодо кваліфікації тендерних пропозицій учасників від 01.06.2020, повідомлення про намір укласти договір, опубліковані переможцем торгів документи на підтвердження відсутності підстав, визначених відповідними пунктами статті 17 Закону; опубліковані в електронній системі закупівель звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та звернення до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а також опубліковані Замовнком відповіді на такі звернення. Проведеним моніторингом відображення закупівлі у річному плані встановлено, що на порушення вимог пункту частини 2 статті 4 Закону річний план закупівель Замовника UA-P-2020-05-06-002700-a не містить інформації про місцезнаходження Замовника. На порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, а на порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону – в оголошенні при зазначенні суми тендерного забезпечення не вказано вид та умови надання такого забезпечення тендерних пропозицій. Проведеним моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в частині 3 розділу 6 тендерної документації визначено, що проект договору складено з урахуванням особливостей предмету закупівлі, договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Водночас у цій ж частині розділу 6 тендерної документації та в примітках Додатку № 5 до тендерної документації зазначено, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору або щодо обставин, які склалися до укладення договору через оскарження процедури закупівлі, чи інші обставини, які не впливають на істотні умови договору. Проте, за нормою частини 6 статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Крім того Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві відповідно до Цивільного кодексу України затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова КМУ № 668), згідно з пунктами 1 та 2 якої положення Загальних умов застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з капітального ремонту будівель і споруд, і є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника. У пункті 5 Постанови КМУ № 668 визначено перелік істотних умов договору підряду, до яких, зокрема, віднесено найменування та реквізити сторін, місце і дата укладення договору підряду, права та обов'язки сторін, джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 6 статті 33 та частини 4 статті 41 Закону (крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі). Згідно з вимогою розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Замовник вимагав, зокрема, від учасників довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно таблиці, наведеної у вказаному додатку. При цьому у таблиці слід було зазначити інформацію про прізвище, ім’я, по батькові працівника (ІТР), посади/спеціальності, стажу роботи за спеціальністю та вказати чи особа є постійним/тимчасовим працівником чи за договором цивільно–правового характеру (із зазначенням дати та № договору та наданням копії договорів або витягів з договорів цивільно-правового характеру). Водночас, за нормою статті 14 (14.1.195) Податкового кодексу України працівник - це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. Відповідно до частини 1 статті 21 Кодексу законів про працю України трудовий договір - угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. За цивільно-правовим договором оплачується не процес праці, а його результат; результат визначається після закінчення роботи; результат оформлюється актами здавання-приймання виконаних робіт (наданих послуг); оплата здійснюється на підставі актів, на цивільно-правовий договір норми трудового права не розповсюджуються, виконавець за цивільно-правовим договором не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку підприємства, самостійно організує свою роботу й виконує її на власний ризик; підприємство не має дотримуватися трудового законодавства. Таким чином, зазначення в таблиці у розділі 2 Додатку № 2 до тендерної документації щодо кваліфікації в частині наявності відповідних працівників такої підстави працевлаштування як договір цивільно-правового характеру не відповідає нормам частини 2 статті 16 Закону, за яким визначено один з кваліфікаційних критеріїв – наявність в учасника працівників (відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід). Відповідно до норм частини 1 статті 24 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник повинен протягом 3-х робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Згідно з нормами частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом 1-го дня з дня прийняття рішення про надання роз’яснень. Водночас, проведеним моніторигом встановлено, що Замовником роз’яснення на оприлюднені 07.05.2020 звернення щодо тендерної документації та звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, надано з перевищеням встановленого вимогами частини 1 статті 24 Закону строку, а саме зазначені роз’яснення та рішення Замовником оприлюдено 15.05.2020 року. Отже, за результатами моніторингу ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював атоматичний індикатор ризиків RISK1-12 (ненадання або несвоєчасне надання роз’яснень замовником щодо змісту тендерної документації) – підтверджено. За нормами частини 2 статті 24 Закону у разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на 7 днів. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону. Проте, на порушення вимог частини 2 статті 24 Закону Замовником одночасно з розміщенням в електронній системі закупівель роз’яснень щодо змісту тендерної документації та щодо отриманої вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру не продовжено строк подання тендерних пропозицій. Проведеним моніторингом розгляду тендерних пропозицій встановлено, що в недотримання вимог розділу 1 Додатку № 2 до тендерної документації, на підтвердження кваліфікційного критерію в частині наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, учасником ТОВ «Фірма «Інтербуд» у складі тендерної пропозиції не надано оборотно-сальдову відомість чи витяг з неї, або видаткові накладні, або акти приймання-передачі, або інший документ, яким учасник може підтвердити власне право користування на обладнання, вказане у наданій довідці про наявність обладнання та метріально-технічної бази від 18.05.2020 №2, а саме: на електротельфери FPA 500, риштовку з настилом, перфоратори, бетономішалки, компресори FORTE FL-50, дрилі-шуруповерти, мініпідмостки, відбійні молотки, вібратори поверхневі. Крім того, в недотримання вимог розділу №3 (примітки до форми довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та пункт 4) Додатку № 2 до тендерної документації учасником ТОВ «Фірма «Інтербуд», при наданні інформації про аналогічний договір з підтвердженням його повного виконання (довідки КБ-3, відгук), у складі тендерної пропозиції не надано інформації про документ, який засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, не надано самого документу, виданого державною архітектурною інспекцією України щодо засвідчення прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкту, або відповідного листа-обгрунтування учасника у разі відсутності такого документу. Однак, на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Фірма «Інтербуд», який не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим у тендерній документації відповідно до статті 16 Закону, а визначено вказаного учасника переможцем торгів (рішення про кваліфікацію та намір укласти договір від 01.06.2020). Відповідно до норм частини 6 статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 цієї статті. Також, у розділі 2 Додатку №4 до тендерної документації зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 цієї статті. При цьому, у розділі 2 Додатку №4 до тендерної документації зазначено, що відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону підтверджується електронною довідкою чи сканованою копією з оригіналу документа (-ів), виданого відповідним органом, який має такі повноваження. Спосіб підтвердження інших підстав визначається учасником самостійно (наприклад, - у формі довідки довільної форми). Проте, на порушення вимог частини 6 статті 17 Закону та з врахуванням умов тендерної документації Замовника (розділ 2 Додатку №4) переможцем торгів ТОВ «Фірма «Інтербуд» не надано (не оприлюднено) документи на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 2 та пунктом 8 частини 1 статті 17 Закону. Однак, станом на час завершення моніторингу (16.06.2020) Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ «Фірма «Інтербуд», який у 10-тиденний строк з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (вказаний строк станом на 15.06.2020 завершився) не надав документи на підтвердження відсутності підстав, встановлених пунктом 2 та пунктом 8 частини 1 статті 17 Закону, що суперечить вимогам пункту 3 частини 1 статті 31 Закону. Відповідно до норм частини 1 статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень: 16.06.2020 17:45 - 01.07.2020 00:00
Дата публікації висновку: 16.06.2020 17:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник у відповідь на висновок зазначає: 1. Щодо місцезнаходження, у річному плані; мови, якою повинні готуватись тендерні пропозиції; виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій. Технічний функціонал електронного майданчика, через який здійснює свою закупівельну діяльність замовник не передбачає окремого поля для внесення відповідної інформації. Щодо місцезнаходження у річному плані Замовника. Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник здійснює планування на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Замовником розміщено річний план з ідентифікатором UA-P-2020-05-06-002700-a, який повністю відповідає вимогам встановленим у Законі. Звертаємо увагу на той факт, що місцезнаходження Замовника знаходиться у відкритих реєстрах і з цією інформацією може ознайомитись будь-яка особа. До того ж під час реєстрації Учасника на електронному майданчику для здійснення закупівель ним в обов’язковому порядку вноситься інформація щодо місцезнаходження (адреси реєстрації суб’єкта господарювання). Щодо мови, якою повинні готуватись тендерні пропозиції. Відповідно до ч. 7 розділу 1 тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція складається українською мовою. У разі надання учасником будь-яких документів іноземною мовою, вони повинні бути перекладені на українську. Оскільки, тендерна документація публікується разом з оголошенням про проведення відкритих торгів інформація про мову підготовки тендерних пропозицій яка міститься в тендерній документації вважається частиною оголошення. Щодо виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій. Під час формування оголошення на проведення відкритих торгів Замовник вносить дані механічним внесенням інформацію. Замовник зазначає всі дані, який вимагає Закон (дані з системи Prozorro): Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія Сума тендерного забезпечення: 30 000,00 UAH Внесення інших даних функціоналом майданчика не передбачено, а з усіма іншими даними щодо формування та умов надання тендерного забезпечення Учансик може ознайомитись у частинах 2,3,4 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації. Також наголошуємо, що Замовники не отримували жодних офіційних роз’яснень від Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, яким саме чином заповнювати такі дані. 2. Щодо можливості коригувати основні умови договору Відповідно до ч.4. ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі (надалі Закон): мови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. В даній нормі мова йде про істотні умови договору. Згідно з п.5. Постанови КМУ від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві»: Договір підряду укладається у письмовій формі. Істотними умовами договору підряду є: найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; { Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 601 ( 601-2009-п ) від 17.06.2009 } джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. У договорі підряду сторони можуть передбачати інші важливі для регулювання взаємовідносин умови. Окрім істотних умов договору в договорі містяться основні вимоги, які можуть бути погоджені під час підписання договору (наприклад, платіжні реквізити замовника), саме про такі вимоги йдеться в ч.3. розділу 6 Тендерної документації та в примітках проекту договору. 3. Щодо підтвердження в учасника наявності працівників Відповідно до ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) замовник встановлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв. Одним з них є наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Законом не встановлено чіткого переліку документів, які повинні бути надані на підтвердження даного критерію. Замовник самостійно встановлює вимоги та документи що повинні бути надані учасниками в складі тендерних пропозицій. Також, варто зазначити, що Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України не надавало жодних офіційних роз’яснень з даного приводу. Замовником задля розширення кола потенційних учасників, які можуть прийняти участь в торгах встановлено , що для виконання робіт, які є предметом закупівлі в учасника можуть бути задіяні як постійні працівники за трудовим договором, так і тимчасові, які залучені за договором цивільного-правового характеру. До того ж жоден нормативно-правовий акт українського законодавства не містить нормі, які б забороняли залучати працівників за договорами цивільно-правового характеру. Замовник не може встановлювати штучну імперативні заборону, адже в такому разі вимоги тендерної документації будуть порушувати принципи здійснення закупівель, що передбачені статтею 5 Закону. Замовник не може встановлювати вимог, які є дискримінаційними та такими, що нівелюють конкурентоздатність учасників на ринку. 4. Щодо внесення змін замовником Відповідно до отриманого звернення 07.05.2020 звернення щодо тендерної документації та звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру від Учасника під час проведення закупівлі Замовником надані роз’яснення 15.05.2020 року. В той же час для того аби дати вчасно відповідь Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Однак, у разі прострочення такого терміну Замовник керуючись ч.2 ст.24 2. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. У зв’язку з тим, що відповідь на звернення опубліковане 15.05.2020 року, а кінцевий термін подання визначений електронною системою 25.05.2020 року, то відповідно до моменту кінцевого терміну подання залишалось 10 (десять) днів. Потреби у внесенні змін просто немає, бо і так від моменту розміщення відповіді до кінцевого терміну подання лишається більше ніж 7 (сім) днів. 5. Щодо підтвердження власної матеріально-технічної бази Відповідно до вимог зазначених у тендерній документації передбачено, що у разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база є власною надаються свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (для рухомого майна), Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (для нерухомого майна), оборотно - сальдову відомість чи витяг з неї, або видаткові накладні, або акти приймання-передачі, тощо (для іншого обладнання та механізмів), або інший документ яким учасник може підтвердити власне право користування. Учасник надає довідку з Вих№ 2 від 18.05.2020 року у якому вказаний перелік техніки, яка є власна техніка. На ці механізми Учасник надає документи, що підтверджують власність Учасника на техніку, яка підлягає реєстрації у органах Державтоінспекції (шляхом подання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу) та нерухоме майно (шляхом подання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності). Відтак, Учасник підтвердив вищевказані вимоги тендерної документації. 6. Щодо дозвільного документу з ДАБІ Відповідно до вимог тендерної документації, які передбачені у Розділі №3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Додатку 2 Учасник має надати документ, що дає право на виконання підготовчих та будівельних робіт, або засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта/реєстраційний номер документа. Учасник надає у складі тендерної пропозиції аналогічний договір, який повністю відповідає всім встановленим вимогам. У тому числі це договір завантажений дозвіл на виконання робіт № ЛВ112192410475 виданий Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові на «Капітальний ремонт приміщення (утеплення фасаду) СЗШ №71 вул. Д.Кривчицька,92 м.Львів». Відтак вищенаведені зауваження не відповідають дійсності. 7. Щодо довідок по статті 17 на переможця торгів Замовник під час формування тендерної документації керується чинним законодавством та не порушив жодної норми. Відтак, відповідно до п. 2 ч. 2 ст 22 Закону Замовник включає до тендерної документації один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Разом з тим, форма документального підтвердження відповідності учасників вимогам, установленим ст. 17 зазначеного Закону, не визначена цим Законом. Таким чином, перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх встановленим вимогам, замовник визначає самостійно з дотриманням законодавства. До того ж, зазначена норма стосується всієї статті 17 Закону, без поділу на частини. Поряд з цим, частиною шостою статті 17 Закону визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. А в частині 5 статті 17 передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. У тому числі тендерним комітетом під час формування вимог тендерної документації здійснено аналіз інформаційного листа МЕРТУ від 16.01.2020 року № 3304-04/2361-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним», де чітко зазначено, що положеннями статті 17 Закону на Уповноважений орган покладено обов’язок поінформувати шляхом оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу про перелік наявних відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним. Міністерство економічного розвитку та торгівлі України звернулося до Міністерства юстиції України, Національної поліції України і Державної фіскальної служби України із запитами щодо надання оновленої (за наявності) інформації щодо функціонування таких реєстрів, які можуть містити інформацію, указану у частинах першій та другій статті 17 Закону. Відповідно Замовник не зобов’язаний вимагати від переможця документи на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 2 та пунктом 8 частини 1 статті 17 Закону, адже такі знаходяться у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відтак, зазначені дії учасника та замовника знаходяться в рамках чинного законодавства. У свою чергу повідомляємо, що під час проведення процедур закупівель у майбутньому будемо детальніше формувати тендерну документацію та дотримуватись приписів Закону. Відтак, у зв’язку з функціоналом електронного майданчика закупівель повідомляємо вас про неможливість усунення зазначених порушень чи зауважень.
Дата публікації звіту: 07.07.2020 16:21