-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Замулинецький навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня- дошкільний навчальний заклад" в с.Замулинці Матеївецької сільської ради об'єднаної територіальної громади Коломийського району - капітальний ремонт ( у рамках здійснення заходів з енергозбереження) (ДК 021:2015 – 45450000-7– «Інші завершальні будівельні роботи»)
Завершена
5 811 403.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 5 000.00 UAH
Номер:
ffcca9a7bac74c0c8ed0e741b92189b4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-05-28-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.05.2020 00:00
Період моніторингу:
28.05.2020 14:30 - 19.06.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.05.2020_ № 27
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Геннадій БУКОВСЬКИЙ
ДОДАТОК
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 28.05.2020 №27
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2020-05-06-002597-b 06.05.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пунктів 11 та 18 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм пунктів 1 та 2 частини першої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 12 червня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Матеївецької сільської ради об’єднаної територіальної громади (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), протокол тендерного комітету від 29.05.2020 року № 78 реєстр тендерних пропозицій, тендерна пропозиція ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ», укладений договір від 10.06.2020 №№1.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник у пункті 4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 (дев’яносто) днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим не дотримав вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким визначено, що строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними має бути не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У пункті 7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовник вимагає надати у тендерній пропозиції учасників довідку у довільній формі про залучення субпідрядників з інформацією про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника, чим не дотримав вимоги пункту 18 частини другої статті 22 Закону, яким визначено, що тендерна документація має містити вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
У Додатку 5 ТД Замовником для підтвердження учасниками кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону встановлено форму довідки про наявність матеріально-технічної бази учасника, де зазначено що до переліку техніки включаються машини та механізми, які необхідно використовувати при виконанні робіт і визначені Учасником в Кошторисі.
У розділі ІІ «Будівельні машини і механізми» Відомості ресурсів до локального кошторису №96/4/5/4-02-1-1 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Замулинецький навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня- дошкільний навчальний заклад" в с. Замулинці Матеївецької сільської ради об'єднаної територіальної громади Коломийського району - капітальний ремонт ( у рамках здійснення заходів з енергозбереження) (ДК 021:2015 – 45450000-7– «Інші завершальні будівельні роботи»), наданого в тендерній пропозиції ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ», зазначено перелік машин та механізмів, що будуть використовуватися при виконанні робіт, а саме:
- розчинонасос, продуктивність 1 м3/год – 6,17166 маш-год;
- бетонозмішувачі примусової дії пересувні, місткість 250 л – 3,19279744 маш-год;
- розчинозмішувачі пересувні, місткість 250 л – 3,1378696 маш-год;
- молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій 1,518 маш-год.
Однак, в переліку машин та механізмів, зазначених у довідці про наявність матеріально-технічної бази від 21.05.2020 №15/05-2020, наданій у складі тендерної пропозиції учасника ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ», вищезазначені машини відсутні.
На порушення пункту 1 частини першої статті 32 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ», як таку що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону.
У Додатку 9 ТД Замовником зазначено, що Розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) має включати додатки які підтверджують розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до національного стандарту України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», а саме:
- договірна ціна;
- локальний кошторис;
- розрахунок вартості матеріальних ресурсів (відомість ресурсів); визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, та поточних цін на матеріальні ресурси за обґрунтованими, як правило, найменшими (при всіх рівних характеристиках) цінами.
Якщо тендерна пропозиція учасника містить неповний перелік та неповні обсяги робіт згідно з Технічним завданням та відсутні локальні кошториси та розрахунки, ця тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, та відхиляється замовником.
У локальному кошторисі №96/4/5/4-02-1-1 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Замулинецький навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня - дошкільний навчальний заклад" в с.Замулинці Матеївецької сільської ради об'єднаної територіальної громади Коломийського району - капітальний ремонт ( у рамках здійснення заходів з енергозбереження) (ДК 021:2015 – 45450000-7– «Інші завершальні будівельні роботи»), наданому в тендерній пропозиції ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ», до складу робіт включено роботи не передбачені технічним завданням Замовника, а саме:
- пункт 81 (шифр норми – РН15-47-1) Демонтаж радіаторів масою до 80 кг – 16 шт. на суму 940,40 грн;
- пункт 82 (шифр норми – РН3-28-1) Мурування окремих ділянок простих зовнішніх стін із цегли – 8,65 м3 на суму 29038,13грн.
Також, учасником не надано розрахунок вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення, а саме- компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа (7 ат), продуктивність 2,2 м3/хв.
На порушення пункту 2 частини першої статті 32 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ», як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Період усунення порушень:
12.06.2020 14:35 - 27.06.2020 00:00
Дата публікації висновку:
12.06.2020 14:35
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовник реалізує своє право на оскарження
Дата публікації:
26.06.2020 14:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до висновку від 12.06.2020 про результати моніторингу закупівлі № UA-2020-05-06-002597-b.
Матеївецька сільська рада об’єднаної територіальної громади за результатами розгляду Висновку від 12.06.2020 року про результати моніторингу закупівлі UA- UA-2020-05-06-002597-b ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Замулинецький навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня- дошкільний навчальний заклад" в с.Замулинці Матеївецької сільської ради об'єднаної територіальної громади Коломийського району - капітальний ремонт ( у рамках здійснення заходів з енергозбереження) (ДК 021:2015 – 45450000-7– «Інші завершальні будівельні роботи»), зауважує, що твердження, викладене у Висновку щодо виявлення та встановлення порушення вимог чинного законодавства, а саме встановлено порушення норм пунктів 11 та 18 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм пунктів 1 та 2 частини першої статті 32 “Про публічні закупівлі” є хибним, формальним та передчасним, а зобов’язання щодо усунення таких порушень не відповідає основним принципам здійснення закупівель, викладених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, якими, насамперед, і керувався тендерний комітет Матеївецької сільської ради об’єднаної територіальної громади при прийнятті рішення про визначення переможцем та укладенням договору від 10.06.2020.
1. Стосовно зазначеного у висновку від 12.06.2020 порушення норм пунктів 11 та 18 частини другої статті 22 Закону.
Оскільки відповідно до ст. 24 Закону № 922 Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Порядок оскарження процедур закупівель безпосередньо встановлений ст.18 Закону України №922-VIII. Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Отже, виходячи із аналізу наведених вище норм Закону слідує, що будь-яка фізична/юридична особа (потенційний учасник) може звернутись до замовника процедури закупівлі з вимогою про усунення недоліків тендерної документації або для отримання роз`яснень. При цьому, законодавець чітко регламентує строки для звернення щодо виправлення недоліків тендерної документації, а саме не пізніше ніж за 4 (чотири) дні до подання тендерних пропозицій.
Оскільки Управління звернулось із вимогою про усунення недоліків тендерної документації після спливу строку для подання такої вимоги, а саме після визначення переможця торгів, Замовник вважає необґрунтованими вимоги щодо усунення вказаних порушень.
2. Стосовно зазначеного у висновку від 12.06.2020 порушення норм пункту 1,2 частини першої статті 32 Закону.
Згідно висновку від 12.06.2020 р. Управління констатує порушення норм пункту 1,2 частини першої статті 32 та згідно аналізу висновку Управління посилається саме на не відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» згідно з п. 1,2 частини першої статті 32 Закону. Положення про відхилення тендерних пропозицій регулюється ст. 31 Закону, тобто не вірно застосовано норми Закону України «Про публічні закупівлі» та обґрунтовано висновок Управлінням.
Відповідно до пункту 1 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації Пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, з iнформацiєю та документами, що пiдтверджують вiдповiднiсть учасника квалiфiкацiйним критеріям, встановлених Замовником – згідно з додатками 5,6,7 Документації.
Додаток 5 Документації містить довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Відомості подаються у таблиці згідно із запропонованою формою про наявність матеріально-технічної бази учасника, що визначена у даному Додатку. До переліку техніки включаються машини та механізми, які необхідно використовувати при виконанні робіт і визначені учасником в Кошторисі. Документація не містить окремих вимог до змісту вищезазначеної довідки, зокрема, необхідності зазначення всього переліку техніки, машини та механізмів, які визначені учасником у кошторисі. (аналогічне питання розглядалось Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, п.2 рішення №7938-р/пк-пз від 24.04.2020 р.)
Враховуючи вищезазначене, ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» не порушив умови Документації в цій частині тому відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції на підставі Закону.
У складі Тендерної пропозиції Учасником ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» надано розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів №96/4/5/4-02-1-1(файл «Кошторис.pdf»), який містить інформацію про перелік будівельних машин і механізмів, де наявні розрахунки, а саме: шифр СН205-101 - компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа (7 ат), продуктивність 2,2 м3/хв. Кількість – 23.6005, за од. вим.- 197.91. всього – 4670.77, що спростовує дане положення Висновку Управління.
Враховуючи вищезазначене, ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» не порушив умови Документації в цій частині тому відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції.
Також згідно Додатку 9 ТД зазначалось якщо тендерна пропозиція учасника містить неповний перелік та неповні обсяги робіт згідно з Технічним завданням та відсутні локальні кошториси та розрахунки, ця тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, та відхиляється замовником. У ТД не зазначалось заборон щодо доповнення та деталізації технічного завдання з боку учасника.
Згідно аналізу складу Тендерної пропозиції ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» наявні всі розрахунки відповідно до національного стандарту України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», а саме:
- договірна ціна;
- локальний кошторис на будівельні роботи №96/4/5/4-02-1-1;
- розрахунок відомість ресурсів №96/4/5/4-02-1-1;
- розрахунок вартості матеріалів, виробів та контрукцій №96/4/5/4-02-1-1;
- розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів №96/4/5/4-02-1-1;
- розрахунок № 1-1 Загальновиробничі витрати ;
- розрахунок № 6 Кошторисний прибуток.
Також зазначаємо, що згідно результатів аукціону проведеного 25-го травня 2020 о 16:11 пропозиція ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» становила 3799000 грн., що призвело до значної економії коштів, навіть в умовах зазначених у тендерній пропозиції ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» деталізованих робіт.
Таким чином, всі вимоги Замовника викладені у Тендерній документації виконані.
Однак, як вбачається з висновку в діях Управління Західного офісу Держаудитслужби у Івано-Франківській області наявні ознаки порушення принципу, закріпленого в ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, відповідно до якого закупівлі здійснюються за принципами максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій .
Порушення вказаних принципів призвело до неповного з`ясування Управління Західного офісу Держаудитслужби у Івано-Франківській області фактичних обставин при прийнятті рішення про визначення переможцем та укладенням договору від 10.06.2020.
Очевидно, що такого недоліку можна було б уникнути, якби Управління Західного офісу Держаудитслужби у Івано-Франківській області скористався своїм правом, передбаченим частиною п`ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, запитати у замовника пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Таким чином, висновки про результати моніторингу закупівлі від 12.06.2020 про результати моніторингу закупівлі № UA-2020-05-06-002597-b є помилковими, адже враховують вимоги чинного закупівельного законодавства не у повному обсязі, а вибірково, що є недопустимим.
Так, абзацом 2 частини 1 статті 8 Закону №922 встановлено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії..
Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 1 Закону №922 моніторинг закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель;.
Згідно одинадцятитомного «Словника української мови» (або СУМ-11) (1970-1980) поняття слова «Запобігати» значить як - не допускати, заздалегідь відвертати що-небудь неприємне, небажане.
Тобто, саме собі запобігання чого-небудь передбачає здійснення дії, перед, настанням тих чи інших наслідків або результатів. З метою забезпечення права на оскарження рішень Замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Станом на дату оприлюднення висновку про проведений моніторинг -12.06.2020, були розпочаті роботи та здійснено 10% робіт.
Відповідно до частини п`ятої статті 8 Закону № 922-VIII Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На думку Замовника, внаслідок порушення Управлінням частини третьої статті 8 Закону № 922-VIII , Замовник був позбавлений можливості з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийняття рішень у відповідності до частини п`ятої статті 8 вказаного Закону, оскільки з рішення про початок моніторингу не було зрозуміло та не деталізовано, що перевіряється.
Тому, виявлення 12.06.2020 Управлінням порушення в частині невідповідності тендерної пропозиції ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» умовам тендерної документації, де останнього визначено переможцем не може вважатись «запобіганням порушення» у розумінні пункту 14 частини 1 статті 1 Закону №922.
Дата публікації звіту:
19.06.2020 13:42
Запити/Пояснення
Номер:
422b572fdba844218e09389424bd1d1c
Назва:
Заперечення до висновку
Дата опублікування:
19.06.2020 13:32
Опис:
Заперечення до висновку від 12.06.2020 про результати моніторингу закупівлі № UA-2020-05-06-002597-b.
Матеївецька сільська рада об’єднаної територіальної громади за результатами розгляду Висновку від 12.06.2020 року про результати моніторингу закупівлі UA- UA-2020-05-06-002597-b ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Замулинецький навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня- дошкільний навчальний заклад" в с.Замулинці Матеївецької сільської ради об'єднаної територіальної громади Коломийського району - капітальний ремонт ( у рамках здійснення заходів з енергозбереження) (ДК 021:2015 – 45450000-7– «Інші завершальні будівельні роботи»), зауважує, що твердження, викладене у Висновку щодо виявлення та встановлення порушення вимог чинного законодавства, а саме встановлено порушення норм пунктів 11 та 18 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм пунктів 1 та 2 частини першої статті 32 “Про публічні закупівлі” є хибним, формальним та передчасним, а зобов’язання щодо усунення таких порушень не відповідає основним принципам здійснення закупівель, викладених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, якими, насамперед, і керувався тендерний комітет Матеївецької сільської ради об’єднаної територіальної громади при прийнятті рішення про визначення переможцем та укладенням договору від 10.06.2020.
1. Стосовно зазначеного у висновку від 12.06.2020 порушення норм пунктів 11 та 18 частини другої статті 22 Закону.
Оскільки відповідно до ст. 24 Закону № 922 Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Порядок оскарження процедур закупівель безпосередньо встановлений ст.18 Закону України №922-VIII. Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Отже, виходячи із аналізу наведених вище норм Закону слідує, що будь-яка фізична/юридична особа (потенційний учасник) може звернутись до замовника процедури закупівлі з вимогою про усунення недоліків тендерної документації або для отримання роз`яснень. При цьому, законодавець чітко регламентує строки для звернення щодо виправлення недоліків тендерної документації, а саме не пізніше ніж за 4 (чотири) дні до подання тендерних пропозицій.
Оскільки Управління звернулось із вимогою про усунення недоліків тендерної документації після спливу строку для подання такої вимоги, а саме після визначення переможця торгів, Замовник вважає необґрунтованими вимоги щодо усунення вказаних порушень.
2. Стосовно зазначеного у висновку від 12.06.2020 порушення норм пункту 1,2 частини першої статті 32 Закону.
Згідно висновку від 12.06.2020 р. Управління констатує порушення норм пункту 1,2 частини першої статті 32 та згідно аналізу висновку Управління посилається саме на не відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» згідно з п. 1,2 частини першої статті 32 Закону. Положення про відхилення тендерних пропозицій регулюється ст. 31 Закону, тобто не вірно застосовано норми Закону України «Про публічні закупівлі» та обґрунтовано висновок Управлінням.
Відповідно до пункту 1 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації Пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, з iнформацiєю та документами, що пiдтверджують вiдповiднiсть учасника квалiфiкацiйним критеріям, встановлених Замовником – згідно з додатками 5,6,7 Документації.
Додаток 5 Документації містить довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Відомості подаються у таблиці згідно із запропонованою формою про наявність матеріально-технічної бази учасника, що визначена у даному Додатку. До переліку техніки включаються машини та механізми, які необхідно використовувати при виконанні робіт і визначені учасником в Кошторисі. Документація не містить окремих вимог до змісту вищезазначеної довідки, зокрема, необхідності зазначення всього переліку техніки, машини та механізмів, які визначені учасником у кошторисі. (аналогічне питання розглядалось Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, п.2 рішення №7938-р/пк-пз від 24.04.2020 р.)
Враховуючи вищезазначене, ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» не порушив умови Документації в цій частині тому відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції на підставі Закону.
У складі Тендерної пропозиції Учасником ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» надано розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів №96/4/5/4-02-1-1(файл «Кошторис.pdf»), який містить інформацію про перелік будівельних машин і механізмів, де наявні розрахунки, а саме: шифр СН205-101 - компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа (7 ат), продуктивність 2,2 м3/хв. Кількість – 23.6005, за од. вим.- 197.91. всього – 4670.77, що спростовує дане положення Висновку Управління.
Враховуючи вищезазначене, ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» не порушив умови Документації в цій частині тому відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції.
Також згідно Додатку 9 ТД зазначалось якщо тендерна пропозиція учасника містить неповний перелік та неповні обсяги робіт згідно з Технічним завданням та відсутні локальні кошториси та розрахунки, ця тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, та відхиляється замовником. У ТД не зазначалось заборон щодо доповнення та деталізації технічного завдання з боку учасника.
Згідно аналізу складу Тендерної пропозиції ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» наявні всі розрахунки відповідно до національного стандарту України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», а саме:
- договірна ціна;
- локальний кошторис на будівельні роботи №96/4/5/4-02-1-1;
- розрахунок відомість ресурсів №96/4/5/4-02-1-1;
- розрахунок вартості матеріалів, виробів та контрукцій №96/4/5/4-02-1-1;
- розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів №96/4/5/4-02-1-1;
- розрахунок № 1-1 Загальновиробничі витрати ;
- розрахунок № 6 Кошторисний прибуток.
Також зазначаємо, що згідно результатів аукціону проведеного 25-го травня 2020 о 16:11 пропозиція ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» становила 3799000 грн., що призвело до значної економії коштів, навіть в умовах зазначених у тендерній пропозиції ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» деталізованих робіт.
Таким чином, всі вимоги Замовника викладені у Тендерній документації виконані.
Однак, як вбачається з висновку в діях Управління Західного офісу Держаудитслужби у Івано-Франківській області наявні ознаки порушення принципу, закріпленого в ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, відповідно до якого закупівлі здійснюються за принципами максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій .
Порушення вказаних принципів призвело до неповного з`ясування Управління Західного офісу Держаудитслужби у Івано-Франківській області фактичних обставин при прийнятті рішення про визначення переможцем та укладенням договору від 10.06.2020.
Очевидно, що такого недоліку можна було б уникнути, якби Управління Західного офісу Держаудитслужби у Івано-Франківській області скористався своїм правом, передбаченим частиною п`ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, запитати у замовника пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Таким чином, висновки про результати моніторингу закупівлі від 12.06.2020 про результати моніторингу закупівлі № UA-2020-05-06-002597-b є помилковими, адже враховують вимоги чинного закупівельного законодавства не у повному обсязі, а вибірково, що є недопустимим.
Так, абзацом 2 частини 1 статті 8 Закону №922 встановлено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії..
Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 1 Закону №922 моніторинг закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель;.
Згідно одинадцятитомного «Словника української мови» (або СУМ-11) (1970-1980) поняття слова «Запобігати» значить як - не допускати, заздалегідь відвертати що-небудь неприємне, небажане.
Тобто, саме собі запобігання чого-небудь передбачає здійснення дії, перед, настанням тих чи інших наслідків або результатів. З метою забезпечення права на оскарження рішень Замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Станом на дату оприлюднення висновку про проведений моніторинг -12.06.2020, були розпочаті роботи та здійснено 10% робіт.
Відповідно до частини п`ятої статті 8 Закону № 922-VIII Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На думку Замовника, внаслідок порушення Управлінням частини третьої статті 8 Закону № 922-VIII , Замовник був позбавлений можливості з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийняття рішень у відповідності до частини п`ятої статті 8 вказаного Закону, оскільки з рішення про початок моніторингу не було зрозуміло та не деталізовано, що перевіряється.
Тому, виявлення 12.06.2020 Управлінням порушення в частині невідповідності тендерної пропозиції ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ» умовам тендерної документації, де останнього визначено переможцем не може вважатись «запобіганням порушення» у розумінні пункту 14 частини 1 статті 1 Закону №922.
Номер:
339df710546a41189593ae7488f65aeb
Назва:
Відповідь на Звернення Замовника за роз'ясненням щодо висновку
Дата опублікування:
22.06.2020 14:41
Опис:
На Ваше Звернення за роз'ясненням щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2020-05-06-002597-b Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області повідомляє, що у висновку помилково, допущено посилання на статтю 32 Закону, в зв’язку з чим у пунктах 1 та 2 Констатуючої частини висновку слід читати:
1. «На порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ», як таку що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону.»;
2. «На порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП «ДІДИК АНДРІЙ ЯРОСЛАВОВИЧ», як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.» ;
3. «За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону.».