-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт дорожнього покриття вул. Гагаріна в межах вулиць Соборна та Героїв Чорнобиля у м. Вовчанськ, Харківської області"
Згідно технічного завдання
Завершена
4 717 718.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 588.59 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 588.59 UAH
Номер:
e601f46821224aea8116162026919672
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-30-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.06.2020 00:00
Період моніторингу:
30.06.2020 19:48 - 22.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.06.2020 № 131
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Курган Г. від 30.06.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 30.06.2020 № 131
Витяг з переліку
процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу
1 UA-2020-04-27-001383-b 27.04.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ганна КУРГАН
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини п’ятої статті 17 Закону.
За наслідками моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону та абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі,– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо відміни закупівлі відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» редакція від 19.04.2019 (далі – Закон), відповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вовчанської міської ради (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом від 20.05.2020, тендерну пропозицію Товариства з обмежувальною відповідальністю «БК ЕВРОДОР» (далі – учасник-переможець або ТОВ «БК ЕВРОДОР»), протокол розгляду тендерної пропозиції від 16.06.2020, повідомлення про намір укласти договір від 16 червня 2020 року.
В ході моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пунктом 2 розділу 3 тендерної документації вимагається надання банківської ліцензії. При цьому, на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг міститься Державний реєстр фінансових установ, доступ до якого є вільним.
Також, підпунктом 5 пункту 6 розділу 3 тендерної документації вимагається надання копії діючої будівельної ліцензії СС2 на основний вид робіт. При цьому, на сайті Державної архітектурно-будівельної інспекції України міститься реєстр виданих ліцензій, доступ до якого є вільним. Таким чином, вимагаючи дані відкритих реєстрів, Замовником порушено вимоги частини п’ятої статті 17 Закону.
В ході моніторингу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «БК ЄВРОДОР» не відповідає вимогам тендерної документації, в тому числі кваліфікаційним критеріям.
Так, підпунктом 5.1 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та пунктом 4.1 додатку 1 до тендерної документації передбачено надання копії фінансової звітності (з доказами прийняття її відповідним органом), яка підтверджує обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі для підтвердження такого кваліфікаційного критерію як наявність фінансової спроможності.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БК ЄВРОДОР» відсутня фінансова звітність (з доказами прийняття її відповідним органом), яка підтверджує обсяг річного доходу (виручки) учасника.
Отже, учасником ТОВ «БК ЄВРОДОР» не підтверджено фінансову спроможність, що не відповідає умовам підпункту 5.1 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та пункту 4.1 додатку 1 до тендерної документації.
Також, додатком 6 до тендерної документації вимагаються надання інформаційної довідки про учасника, формою якої передбачено зазначення реквізитів банку/банків (номер рахунку (у разі наявності), найменування банку. Одночасно, пунктом 15 додатку 6 до тендерної документації передбачено надання оригіналу довідки або довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку або обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами.
Учасником ТОВ «БК ЄВРОДОР» надано довідки про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами з трьох різних банків. При цьому, в інформаційній довідці про учасника звазначено інформацію лише про рахунок в одному банку, що , що не відповідає умовам додатку 6 до тендерної документації.
Також, відповідно до вимог підпункту 2.1 та підпункту 2.2 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку з переліком працівників, яких планує залучити до виконання робіт, їх кількість має бути достатньою для виконання робіт в повному обсязі відповідно до вимог технічного завдання.
Крім того, наявність працівників відповідно до вимог тендерної документації підтверджується сканованою копією оригіналу звіту за формою 1-ДФ за останній звітній період та сканованою копією оригіналу штатного розпису (із зазначенням розрядів, у разі, якщо посада передбачає присвоєння розряду). В разі прийняття працівників після останнього звітного періоду, подається сканована копія оригіналу повідомлення про прийняття працівника на роботу.
Аналізом тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «БК ЕВРОДОР» встановлено, що у складі тендерної пропозиції надано таблицю-довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіти від 25.05.2020 №1339, яка містить данні про наявність за штатним розписом машиніста автогудронатора та машиніста вантажного автокрана. Однак, в штатному розписі ТОВ «БК ЕВРОДОР» введеного в дію з 01.02.2020 вищезазначені робітники відсутні.
Крім того, на вимогу підпункту 1.1 пункту 1 тендерної документації учасник-переможець ТОВ «БК ЕВРОДОР» надано Інформацію про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), в якій зазначена орендована техніка. Однак, у наданій у складі тендерній пропозиції учасником-переможцем відомості ресурсів вищезазначена техніка зазначена, як власна.
Відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону та абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; та відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону та абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «БК ЄВРОДОР», визначив його переможцем процедури закупівлі та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір від 16 червня 2020 року.
Період усунення порушень:
01.07.2020 09:32 - 16.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
01.07.2020 09:32
Запити/Пояснення
Номер:
ca7b31f452e74d09bbb0921352fd6e46
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
06.07.2020 15:46
Опис:
1. Вивчивши та розглянувши висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби повідомляємо наступне: За результатами проведеного моніторингу UA-M-2020-06-30-000025 Північно-східним офісом Держаудитслужби питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пунктом 2 розділу 3 тендерної документації вимагається надання банківської ліцензії. При цьому, на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг міститься Державний реєстр фінансових установ, доступ до якого є вільним. Також, підпунктом 5 пункту 6 розділу 3 тендерної документації вимагається надання копії діючої будівельної ліцензії СС2 на основний вид робіт. При цьому, на сайті Державної архітектурно-будівельної інспекції України міститься реєстр виданих ліцензій, доступ до якого є вільним. Таким чином, вимагаючи дані відкритих реєстрів, Замовником порушено вимоги частини п’ятої статті 17 Закону, тендерний комітет міської ради повідомляє, що дійсно нами в тендерній документації було допущено описку в цих пунктах, але в додатку № 2 «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону зазначено в абзацах 2 та 3, що Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої статті 17 Закону та Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель таким чином тендерний комітет вважає , що порушень статі 17 частини 5 в тендерній документації немає
2. Щодо невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «БК ЄВРОДОР» не відповідає вимогам тендерної документації, в тому числі кваліфікаційним критеріям. Так, підпунктом 5.1 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та пунктом 4.1 додатку 1 до тендерної документації передбачено надання копії фінансової звітності (з доказами прийняття її відповідним органом), яка підтверджує обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі для підтвердження такого кваліфікаційного критерію як наявність фінансової спроможності. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БК ЄВРОДОР» відсутня фінансова звітність (з доказами прийняття її відповідним органом), яка підтверджує обсяг річного доходу (виручки) учасника. Отже, учасником ТОВ «БК ЄВРОДОР» не підтверджено фінансову спроможність, що не відповідає умовам підпункту 5.1 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та пункту 4.1 додатку 1 до тендерної документації.
Проте, відповідний висновок не відповідає положенню Закону України «Про публічні закупівлі» та умовам тендерної документації.
Відповідно до підпункту 5.1 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та пунктом 4.1 додатку 1 до тендерної документації передбачено надання копії фінансової звітності (з доказами прийняття її відповідним органом), яка підтверджує обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі для підтвердження такого кваліфікаційного критерію як наявність фінансової спроможності.
На виконання даної вимоги Учасником було завантажено документ «Звітність.pdf». Доказом підтвердження фінансової звітності є відмітка «Документ прийнято».
Умовами тендерної документації передбачено, що необхідно надати доказ прийняття фінансової звітності відповідним органом, що виконано Учасником. При цьому не було встановлено обмежень щодо виду чи найменування відповідного доказу.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік, проте проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців.
Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди.
Відповідно до п. 46.2. Податкового кодексу України, платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог статті 137 цього Кодексу, згідно якої податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік.
Таким чином, на дату завершення подання пропозицій звітний період для подання фінансової звітності може становити перший квартал 2020 року.
При цьому, згідно рядка 2000, станом на дату першого кварталу 2020 року, обсяг доходу (виручки) перевищував очікувану вартість предмета закупівлі.
Окрім того, Учасником було надано звіт про рух грошових коштів (за прямим методом) за 2019 рік, згідно рядка 3000, визначено, що надходження від реалізації продукції перевищує суму закупівлі.
При цьому, згідно Додатку 1 до тендерної документації, у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Таким чином, Учасником було належно підтверджено кваліфікаційний критерій - наявність фінансової спроможності.
3. Також, за результатами проведеного моніторингу UA-M-2020-06-30-000025 визначено, що додатком 6 до тендерної документації вимагаються надання інформаційної довідки про учасника, формою якої передбачено зазначення реквізитів банку/банків (номер рахунку (у разі наявності), найменування банку. Одночасно, пунктом 15 додатку 6 до тендерної документації передбачено надання оригіналу довідки або довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку або обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами. Учасником ТОВ «БК ЄВРОДОР» надано довідки про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами з трьох різних банків. При цьому, в інформаційній довідці про учасника звазначено інформацію лише про рахунок в одному банку, що не відповідає умовам додатку 6 до тендерної документації.
Даний висновок також не відповідає вимогам тендерної документації, з огляду на те, що згідно Додаток № 6 до тендерної документації Інші вимоги, які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, необхідно в інформаційній довідці про Учасника зазначити реквізити банку/банків (номер рахунку (у разі наявності), найменування банку.
Проте тендерною документацією не встановлено обов’язку визначити реквізити усіх обслуговуючих банків, з якими в Учасника наявні правовідносини.
При цьому, у тендерній документації встановлена імперативна вимога про надання оригіналів довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку або обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, датована або датовані не більше місячної давнини відносно дати кінцевого терміну подання тендерних пропозицій (в якій чи яких повинна бути інформація про наявність або відсутність заборгованості за кредитними угодами), що було виконано Учасником.
Також, відповідно до п. 2. Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, зокрема: відсутність визначеної замовником інформації (її окремих фрагментів) у змісті певного документу, подання якого вимагається згідно тендерної документації, та за умови наявності такої інформації в повному об’ємі у змісті іншого документу, наданого у складі тендерної пропозиції, тощо.
Таким чином, Учасником не було допущено порушень тендерної документації.
4. Північно-східним офісом Держаудитслужби визначено, що відповідно до вимог підпункту 2.1 та підпункту 2.2 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку з переліком працівників, яких планує залучити до виконання робіт, їх кількість має бути достатньою для виконання робіт в повному обсязі відповідно до вимог технічного завдання. Крім того, наявність працівників відповідно до вимог тендерної документації підтверджується сканованою копією оригіналу звіту за формою 1-ДФ за останній звітній період та сканованою копією оригіналу штатного розпису (із зазначенням розрядів, у разі, якщо посада передбачає присвоєння розряду). В разі прийняття працівників після останнього звітного періоду, подається сканована копія оригіналу повідомлення про прийняття працівника на роботу. Аналізом тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «БК ЕВРОДОР» встановлено, що у складі тендерної пропозиції надано таблицю-довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіти від 25.05.2020 №1339, яка містить данні про наявність за штатним розписом машиніста автогудронатора та машиніста вантажного автокрана. Однак, в штатному розписі ТОВ «БК ЕВРОДОР» введеного в дію з 01.02.2020 вищезазначені робітники відсутні.
На виконання вимог тендерної документації Учасником було надано файл «працівники.pdf» із визначеним переліком працівників, сканованою копією оригіналу звіту за формою 1-ДФ за останній звітній період та сканованою копією оригіналу штатного розпису.
На запит Замовника № від Учасником було повідомлено, що машиніст автогудронатора та машиніст вантажного автокрана були переведені (наказ № від, наказ № від (відповідно), тобто відсутня можливість надання сканованих копій оригіналу повідомлення про прийняття працівника на роботу, так як відповідно до Поставнови КМУ від 17 червня 2015 р. № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу” повідомлення подається у випадку первинного виникнення трудових правовідносин, а не переведення.
Також Учасником було повідомлено, що штатний розпис не викладався у новій редакції, проте на підставі наказу № від його було змінено шляхом доповнення штатними одинцями, а саме: машиніст автогудронатора та машиніст вантажного автокрана. При цьому, умовами тендерної документації не встановлено обов’язку надавати накази чи інші розпорядчі документи Учасника, якими доповнюється та/або змінюється щтатний розпис.
Враховуючи зазначене, Учасником не було порушено вимог тендерної документації.
5. За результатами проведеного моніторингу UA-M-2020-06-30-000025 Північно-східним офісом Держаудитслужби визначено, що на вимогу підпункту 1.1 пункту 1 тендерної документації учасник-переможець ТОВ «БК ЕВРОДОР» надав Інформацію про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), в якій зазначена орендована техніка. Однак, у наданій у складі тендерній пропозиції учасником-переможцем у відомості ресурсів вищезазначена техніка зазначена, як власна.
При цьому, відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, Учасником подаються відомості у таблиці «а» згідно запропонованої форми що визначена у даному Додатку. До переліку техніки включаються машини та механізми, які необхідно використовувати при виконанні робіт.
Обов’язковий перелік матеріально-технічної бази та обладнання: автомобіль бортовий, автомобіль-самоскид, навантажувач, віброущільнювач, екскаватор, електростанція пересувна, компресор пересувний, коток дорожній, автокран, молоток відбійний, або техніка, яка виконує аналогічні функції.
Інформація про право користування автомобільною технікою підтверджується документально, а саме: у разі відсутності власних механізмів, та/або використання їх на договірних умовах, про це зазначається у довідці із наданням документів, що підтверджують право користування обладнанням, механізмами (договір (договори) на підставі яких учасник користується обладнанням та/або механізмами;
- наявність свідоцтв на всі транспортні засоби та/або механізми, що підлягають державній реєстрації, та будуть залучені до виконання замовлення свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.
На виконання вказаних вимог, Учасником завантажено файл «Техніка.pdf», в якому, зокрема, надано договір оренди техніки № 10-О від 02.01.2020, а також договір про надання послуг № 25-У від 02.01.2020.
Учасником також завантажено файл «Кошторис. Pdf», в якому у відомості ресурсів (розділ ІІ) визначено перелік будівельних машин та механізмів, які будуть використовуватися. При цьому, не вказано, що вони є власністю Учасника. У розділі ІІІ вказано Автогрейдер як орендовані будівельні машини та механізми, проте згідно договору про надання послуг № 25-У від 02.01.2020, даний механізм не орендується, а ним надаються послуги з водієм та заправкою паливом.
Такий розподіл обумовлений особливістю функціонування програмного комплексу «Строительные Технологии. Смета 8».
Відповідно до:
- п. 1.2. договору оренди техніки № 10-О від 02.01.2020, техніка передається Орендарю без екіпажу.
Відповідно до:
- п. 6.3. договору оренди техніки № 10-О від 02.01.2020, Орендар зобов’язаний використовувати Техніку виключно у відповідності з її цільовим призначенням, забезпечити додержання правил безпечної експлуатації техніки, правил безпеки дорожнього руху, забезпечувати заправку Техніки пальним.
Таким чином, техніка передається без механізаторів та без забезпечення паливом.
Враховуючи зазначене, Учасником не було порушено вимог тендерної документації.