• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Дрова паливні

Завершена

2 851 330.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 290.00 UAH
Номер: 609389566d6643438971eb907590bdca
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-06-30-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.06.2020 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 30.06.2020 09:48 - 22.07.2020 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 30.06.2020 № 24 Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 30.06.2020 №24 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2020-04-23-001965-b 23.04.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Сумська, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.), +38 (0 50) 519-20-18, zomenko2708@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 та пункту 3 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення пункту 2 наказу № 490. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пунктів 2, 8 та 14 частини другої статті 22, частини третьої, четвертої та п’ятої статті 17 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено відхилення тендерних пропозицій ФОП Соловйова Є. Ю. ТОВ «Суми-продресурс-2009» та ФОП Заблоцького Є. І. за відсутності підстав, визначених у частині першій статті 31 Закону, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель, визначених у статті 5 Закону та порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31, частини шістнадцятої статті 29 Закону при розгляді тендерної пропозиції ДП «Лебединський лісгосп». За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. Крім того установлено, що Замовником не надано відповідь на звернення учасника, чим порушено вимоги частини третьої статті 31 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 липня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозицій переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (з додатками) на 2020 рік Відділу освіти Лебединської районної державної адміністрації Сумської області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 23.04.2020 №25), тендерні пропозиції фізичної особи підприємця Соловйова Євгенія Юрійовича (далі – ФОП Соловйов Є. Ю.), товариства з обмеженою відповідальністю «Суми-продресурс-2009» (далі – ТОВ «Суми-продресурс-2009»), фізичної особи підприємця Заблоцького Євгенія Ігоровича (далі – ФОП Заблоцький Є. І.), фізичної особи підприємця Шевченка Миколи Сергійовича, державного підприємства «Лебединське лісове господарство» (далі - ДП «Лебединський лісгосп»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.05.2020 №30, від 25.05.2020 №32, від 29.05.2020 №34, від 03.06.2020 №35, від 12.06.2020 №37, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 12.06.2020, договір від 24.06.2020 №142. За результатами моніторингу установлено, що Замовником вносились зміни до тендерної документації, а саме: після оприлюднення 23.04.2020 в електронній системі закупівель тендерної документації з додатками, Замовником оприлюднено 27.04.2020 тендерну документацію та всі додатки до неї в новій редакції. При цьому, на порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 та пункту 3 частини першої статті 10 Закону Замовник в електронній системі закупівель не оприлюднив в окремому документі перелік змін, що вносилися до тендерної документації. Також, Замовник у пункті 1 розділу IV тендерної документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушив вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону. У додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання учасниками торгів інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, із виокремленням кожної підстави визначеної у частинах першій і другій статті 17 Закону, чим порушив вимоги частини третьої та четвертої статті 17 Закону, якими, зокрема, визначено, що під час подання тендерної пропозиції учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, а також замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті. На порушення вимог частини п’ятої статті 17 Закону, пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовник у пункті 2 додатку 2 тендерної документації встановив вимогу щодо надання переможцем торгів документального підтвердження відсутності підстави, визначеної пунктом 2 частини першої статті 17 Закону, у той час як зазначена інформація міститься у відкритому державному реєстрі, доступ до якого є вільним. На порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовник не встановив у тендерній документації вимоги щодо надання учасниками торгів підтвердження відсутності підстави, передбаченою частиною другою статті 17 Закону (учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору). Також, установлено, що примітки до додатку 2 до тендерної документації не відповідають вимогам статті 17 Закону (в редакції від 19.04.2020 року). Крім того, на порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону Замовник у підпункті 5 пункту 2 розділу V встановив вимогу щодо надання учасниками торгів інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством та суперечать частині п’ятій статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, а саме: вимогу щодо надання учасниками торгів листа-гарантії щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі Закону України «Про санкції», Указу Президента України від 17 жовтня 2016 року № 467/2016 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 вересня 2016 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», який втратив чинність 17.05.2017 року. На порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону Замовником у проекті договору (додаток 4 до тендерної документації) не зазначено порядок змін його умов. Також, Замовник у пункті 3 розділу V та у пунктах 1 та 4 розділу VІ тендерної документації визначив підстави відхилення тендерних пропозицій, випадки відміни торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, порядок зміни умов договору про закупівлі не у відповідності до вимог статей 31, 32 та 41 Закону. Крім того, на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – наказ № 490) Замовник у пункті 9-1 «Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)» форми оголошення про проведення відкритих торгів зазначив про здійснення післяоплати протягом 7 робочих днів, що не відповідає інформації щодо умов оплати, зазначеній у пункті 6.1 проекту договору (додаток 4 до тендерної документації), яким передбачена 100% передоплата. Також, оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію, передбачену пунктом 8 частини другої статті 21 Закону (інформацію про мову (мови) якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції). За результатами аналізу інформації та документів, розміщених в електронній системі закупівель, установлено, що відповідно до рішення уповноваженої особи (протокол від 18.05.2020 №30) тендерні пропозиції ФОП Соловйова Є. Ю. та ТОВ «Суми-продресурс-2009» були відхилені через невідповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до додатку 2 тендерної документації. При цьому, у додатку 2 до тендерної документації Замовником визначені вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників (переможця) вимогам згідно із законодавством. Відповідно до пункту 1 додатку 2 тендерної документації учасники торгів для підтвердження відповідності вимогам, встановленим статтею 17 Закону повинні надати у складі тендерної пропозиції однією довідкою або гарантійним листом в довільній формі інформацію про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, із виокремленням кожної підстави, визначеної у частинах першій і другій статті 17 Закону. ФОП Соловйов Є. Ю. у складі тендерної пропозиції надано довідку від 04.05.2020 № 10 (файл «СТ.17.pdf»), ТОВ «Суми-продресурс-2009» у складі тендерної пропозиції надано та довідку від 28.04.2020 №163 (файл «Довідка про відсутність підстав стаття 17.pdf»), чим дотримано вимоги пункту 1 додатку 2 тендерної документації Замовника. Крім того, аналізом тендерних пропозицій ФОП Соловйова Є. Ю. та ТОВ «Суми-продресурс-2009» установлено їх відповідність вимогам додатку 1 тендерної документації Замовника, яким визначені кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям. Також, установлено, що відповідно до рішення уповноваженої особи (протокол від 25.05.2020 №32) тендерна пропозиція ФОП Заблоцького Є. І. була відхилена Замовником через не повне надання інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації. При цьому, у складі тендерної пропозиції ФОП Заблоцького Є. І. надано: пояснювальну записку щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі від 30.04.2020 №14; довідку від 30.04.2020 №15, яка, зокрема, містить інформацію про екологічну безпеку товару; довідку від 30.04.2020 №18 та гарантійний лист щодо застосування заходів із захисту довкілля від 30.04.2020 №19; гарантійний лист щодо забезпечення поставки від 30.04.2020 №13; довідку від 30.04.2020 №16 щодо пiдтвердження вiдповiдності запропонованого товару технічним, якiсним та кiлькiсним вимогам до предмету закупівлі, чим в повному обсязі дотримано вимоги пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Отже, Замовник відхилив тендерні пропозиції ФОП Соловйова Є. Ю., ТОВ «Суми-продресурс-2009» та ФОП Заблоцького Є. І. за відсутності підстав, визначених у частині першій статті 31 Закону, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель, визначених у статті 5 Закону. Крім того, за результатами моніторингу встановлено, що 31.05.2020 учасник ФОП Заблоцький Є.І. звернувся до Замовника через електронну систему закупівель з вимогою щодо надання додаткової інформації стосовно причин невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації. Проте Замовником не надано відповідь на звернення ФОП Заблоцького Є.І., чим порушено вимоги частини третьої статті 31 Закону. Аналізом тендерної пропозиції ДП «Лебединський лісгосп» установлено її невідповідність вимогам тендерної документації, а саме: учасником у складі тендерної пропозиції не надано довідку, яка підтверджує фактичну наявність предмету закупівлі із зазначенням адреси знаходження товару у довільній формі та/або договір на отримання деревини, що не відповідає вимогам підпункту 15 пункту 2 розділу V тендерної документації Замовника. Зазначені документи згідно умов тендерної документації не є документами, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та не є документами, що надаються на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Однак Замовник на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31, частини шістнадцятої статті 29 Закону не відхилив тендерну пропозицію ДП «Лебединський лісгосп» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасників відповідно до законодавства, розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, та після надання учасником відповідної довідки визначив ДП «Лебединський лісгосп» переможцем торгів, з яким уклав договір від 24.06.2020№142 на суму 1 640 000,00 гривень.
Період усунення порушень: 16.07.2020 09:22 - 31.07.2020 00:00
Дата публікації висновку: 16.07.2020 09:22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відділ освіти Лебединської районної державної адміністрації повідомляє, що на виконання зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель нами було прийняте рішення розірвати договір. Інформація, що свідчить про усунення порушень оприлюднена через електронну систему закупівель
Дата публікації звіту: 20.07.2020 16:57

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionPublicDisclosure: Так
  • other: Так
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • documentsForm: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: .
Дата публікації: 21.07.2020 08:02