• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190201 Буринь - Михайлівка - Миколаївка, км 0+400 - км 1+900 (код ДК 021:2015 - 45233142-6 – Ремонт доріг)

Завершена

12 355 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 61 775.00 UAH
Номер: 3a6e72f5c06747779fcd299dfb90123c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-06-22-000103
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.06.2020 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 22.06.2020 18:53 - 14.07.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 22.06.2020 № 162 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України 22.06.2020 № 162 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 59 UA-2020-04-10-001451-a 10.04.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, metulisnska.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог статті 25, статті 28, частини першої статті 30, абзацу першого частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону (в редакції від 02.04.2020). За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АМК Рем-Буд» встановлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону (в редакції від 02.04.2020). Аналіз питання виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження не здійснювався. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції ДП «Сумський облавтодор», ДП «Лохвицький Шлях», ТОВ «Інейтс» та ТОВ «Бахмачгазбудсервіс», надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом відміни торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) (в редакції від 02.04.2020), внесення змін до неї, надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Дороги Сумщини» на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 28.04.2020 № 28.04 (зі змінами від 30.04.2020 № 30.04), тендерні пропозиції: дочірнього підприємства «Сумський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державної акціонерної компанії» Автомобільні дороги України» (далі - ДП «Сумський облавтодор»), товариства з обмеженою відповідальністю «АМК Рем-Буд» (далі - ТОВ «АМК Рем-Буд»), дочірнього підприємства «Лохвицький Шлях» приватного акціонерного товариства «Облшляхрембуд» (далі - ДП «Лохвицький Шлях»), товариства з обмеженою відповідальністю «Інейтс» (далі - ТОВ «Інейтс», товариства з обмеженою відповідальністю «Роад Констракшн» (далі - ТОВ «Роад Констракшн»), товариства з обмеженою відповідальністю «Бахмачгазбудсервіс» (далі - ТОВ «Бахмачгазбудсервіс»), звернення до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 15.04.2020, від 16.04.2020, від 17.04.2020, від 27.04.2020, від 27.04.2020, від 28.04.2020, від 29.04.2020 та від 30.04.2020, роз’яснення Замовника від 16.04.2020, від 21.04.2020, від 28.04.2020, від 01.05.2020 та від 04.05.2020, вимоги учасників щодо усунення порушення від 14.04.2020, від 15.04.2020, від 21.04.2020, від 30.04.2020 та від 27.05.2020, рішення Замовника на вимоги учасників щодо усунення порушення від 16.04.2020, від 23.04.2020, від 01.05.2020, від 04.05.2020 та від 27.05.2020, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) №9886-р/пк-пз від 20.05.2020, № 9892-р/пк-пз від 20.05.202, пояснення Замовника, оприлюднені на вебпорталі Уповноваженого органу від 03.07.2020. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація (підпункт 5.4 пункту 5 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації) містить вимогу до переможця процедури закупівлі щодо документального підтвердження інформації про відсутність підстави, передбаченої пунктом 2 частини першої статті 17 Закону (в редакції від 02.04.2020), інформація щодо якої міститься у відкритому єдиному державному реєстрі, доступ до якого є вільним, що не відповідає вимогам абзацу 1 частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону (в редакції від 02.04.2020). Крім того, тендерна документація (підпункт 3.7 пункту 3 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації) містить вимогу до переможця процедури закупівлі щодо надання Замовнику під час укладання договору завірених належним чином копій наступних документів: документи, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю (виписка з протоколу засновників, копія наказу про призначення на посаду, довіреність, тощо); паспорт (для фізичних осіб); довідку про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб). У разі ненадання переможцем передбачених зазначеним пунктом документів, Замовник зобов’язується відхилити тендерну пропозицію такого учасника та визначить переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Згідно із пунктом 30 частини першої статті 1 та статті 25 Закону (в редакції від 02.04.2020) тендерну пропозицію учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до статей 21 та 22 Закону (в редакції від 02.04.2020) зазначається в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів та тендерній документації. Слід зазначити, що Законом не передбачено надання учасником документів чи інформації після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону (в редакції від 02.04.2020), у разі визнання його переможцем торгів. Згідно із частиною п’ятою статті 28 Закону (в редакції від 02.04.2020) у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. Крім того, частиною першою статті 30 Закону (в редакції від 02.04.2020) для відхилення тендерної пропозиції переможця визначено наступні підстави, а саме: відмова від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та не надання документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону (в редакції від 02.04.2020) . Отже, Замовником підпунктом 3.7 пункту 3 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена вимога щодо надання переможцем торгів документів та підстава щодо відхилення тендерної пропозиції переможця, з порушенням норм статей 25, 28 та частиною першою статті 30 Закону (в редакції від 02.04.2020). Також за результатами моніторингу установлено, що відповідно до умов тендерної документації Замовником для підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі встановлена вимога щодо надання учасниками процедури закупівлі у складі тендерних пропозицій інформації (довідок), зокрема: довідки про зобов’язання виконати роботи/надати послуги, передбачені Технічним завданням до тендерної документації з інформацію про якісні показники, що будуть досягнуті при виконанні робіт/наданні послуг (пункт 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації); інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно додатку 6 «Технічне завдання» тендерної документації (пункт 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації). Проте, ТОВ «АМК Рем-Буд» у складі тендерної пропозиції не надана інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно додатку 6 «Технічне завдання» тендерної документації, та довідка про зобов’язання виконати роботи/надати послуги, передбачені Технічним завданням до тендерної документації з інформацію про якісні показники, що будуть досягнуті при виконанні робіт/наданні послуг, чим недотримано вимоги пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Однак, на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону (в редакції від 02.04.2020) тендерна пропозиція учасника ТОВ «АМК Рем-Буд» Замовником допущена до аукціону. Відповідно до абзацу шостого частини першої статті 31 Закону (в редакції від 02.04.2020) замовник відміняє торги в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій. Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону (в редакції від 02.04.2020) рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. З огляду на те, що термін виконання рішення колегії АМКУ не минув, аналіз питання виконання замовником рішення колегії АМКУ щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Роад Констракшн» та рішення про допущення до аукціону ТОВ «АРАКСБУД», під час проведення моніторингу закупівлі не здійснювався.
Період усунення порушень: 09.07.2020 18:59 - 24.07.2020 00:00
Дата публікації висновку: 09.07.2020 18:59

Оскарження висновку в суді

Опис: Подано позов про оскарження висновку до суду (скан-копія опису до поштового відправлення додається)
Дата публікації: 24.07.2020 15:15

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку Щодо вимог тендерної документації 1. Відповідно до пункту 29 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції до 19.04.2020) (далі – Закон) тендерна документація – документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є обєктом авторського права та/або суміжних прав. Згідно пункту 2 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доспут до яких є вільним. Абзацом 2 частини 3 статті 17 Закону визначено, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, наданого листом від 24.04.2017 № 3304-06/13652-06 «Щодо застосування статей 17, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», спосіб надання документів щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених у статті 17 Закону, визначається замовником самостійно для подання таких документів переможцем процедури закупівлі. У разі ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених ст. 17 Закону, замовник на підставі частини 3 статті 32 Закону відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Отже, вимоги замовника, встановлені в п. 5.3 тендерної документації стосовно надання документу, що підтверджує відсутність підстав, визначених пунктом 2 частини 1 статті 17 Закону відповідає вимогам абзацу 2 частини 3 статті 17 Закону. Також варто звернути увагу, що вищевказана інформація отримується учасниками через реєстр який знаходиться у вільному доступі. Однак даний реєстр надає інформацію лише для Заявника. Тобто, довідка може бути сформована будь – яким зареєстрованим користувачем стосовно себе на основі персональних даних, вказаних у його електронному цифровому підписі (далі – ЕЦП) Замовник самостійно не може отримати інформацію щодо Учасника процедури. Це також підтверджується листом Мінекономрозвитку №3304-04/6186-06 від 12.02.19 року. Враховуючи вищевказане, Замовник торгів не вбачає у таких діях порушення норм чинного законодавства. 2. Щодо вимоги тендерної документації в частині надання документів, передбачених п. 3.7 Розділу «Проект договору про закупівлю» варто зауважити про наступне. Пунктом 3.7 тендерної документації замовником визначений перелік документів, що підтверджує повноваження посадової особи переможця процедури закупівлі на підписання/укладання договору та підстави для відхилення переможця у разі ненадання таких документів, що розцінюється замовником, як відмова від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю (абз. 2 п.2 ч.1 статті 30 Закону). Так, пунктом 3.7 тендерної документації Замовником вказано: «3.7. Переможець процедури закупівлі під час укладання договору надає замовнику завірені належним чином копії наступних документів: - документи, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю (виписка з протоколу засновників, копія наказу про призначення на посаду, довіреність, тощо); - паспорт (для фізичних осіб); - довідку про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб). Товариства з обмеженою або з додатковою відповідальністю при підтвердженні повноважень на укладання договору за результатами торгів повинні враховувати Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та надати документи у відповідності з вимогами вищезазначеного Закону. Натомість, в висновку Держаудитслужба вказує на порушення норм статей 25, 28 Закону, які регламентують порядок подання та розгляду тендерних пропозицій саме учасників процедури закупівлі та не вказують на перелік документів що має право або не має право вимагати замовник у переможця процедури закупівлі. Згідно п.15 ч. 1 статті 1 Закону переможець процедури закупівлі - це учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі, згідно п. 35 ч. 1 статті 1 Закону учасник процедури закупівлі – фізична особа, у тому числі фізична особа – підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Враховуючи викладене, дана вимога щодо надання переможцем під час підписання/укладання договору не суперечить вимогам чинного законодавства. Відповідно до частини 1 статті 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Так, згідно ч. 2 ст. 203 Цивільного кодексу України, особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Юридична особа є учасником цивільних відносин і наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю (статті 2, 80, 91, 92 ЦК). При цьому особливістю цивільної дієздатності юридичної особи є те, що така особа набуває цивільних прав та обов’язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону (ч. 1 ст. 92 ЦК). Правочини юридична особа також вчиняє через свої органи (посадових, службових осіб), що з огляду на приписи ст. 237 ЦК утворює правовідношення представництва, в якому орган або особа, яка відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступає від її імені, зобов’язана або має право вчинити правочин від імені цієї юридичної особи, в тому числі вступаючи у правовідносини з третіми особами. Договір, укладений від імені юридичної особи її виконавчим органом (директором) або іншою особою, наділеною таким правом з третьою особою, може бути визнаний недійсним із підстав порушення цим органом (особою) установленого обмеження повноважень щодо представництва юридичної особи, якщо відповідні обмеження існували на момент укладення оспорюваного договору. У разі визнання судом недійсним рішення загальних зборів учасників товариства, яким визначено повноваження виконавчого органу, це рішення є недійсним з моменту його прийняття. Тож, враховуючи, що на стадії укладення договору за результатами процедури закупівлі Замовник керується не тільки вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», а й вимогами інших нормативно-правових актів, зокрема нормами Цивільного і Господарського Кодексів, з метою недопушення порушення вимог чинного законодавства України щодо чинності правочину Замовником встановлена вимога щодо надання документів, що підтверджують особу та право цієї особи на підписання договору про надання послуг. Крім того варто звернути увагу, що при проведенні Держаудитслужбою моніторингу закупівлі послуг ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190504 Соснівка - Малий Самбір (на Голінку), км 5+400 - км 10+200 (код ДК 021:2015 - 45233142-6 – Ремонт доріг) (№ закупівлі UA-2020-04-10-002837-a) з аналогічними положеннями п. 3.7 тендерної документації замовника за результатами моніторингу 02 липня 2020 опублікований висновок із Статусом: порушення не виявлені, що може вказувати на необ’єктивність при проведенні моніторингів замовника. Щодо невідповідності пропозиції ТОВ «АМК Рем-Буд» вимогам тендерної документації В висновку Держаудитслужба вказує на невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «АМК Рем-Буд» вимогам тендерної документації в частині не надання інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно додатку 6 «Технічне завдання» тендерної документації, та довідка про зобов’язання виконати роботи/надати послуги, передбачені Технічним завданням до тендерної документації з інформацію про якісні показники, що будуть досягнуті при виконанні робіт/наданні послуг, чим недотримано вимоги пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Натомість вказане не відповідає дійсності оскільки у складі тендерної пропозиції учасником надано довідку від 08.05.2020 №822/2020 в якій учасником вказується про зобов’язання виконати роботи/надати послуги, передбачені Технічним завданням до тендерної документації на закупівлю: ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190201 Буринь - Михайлівка - Миколаївка, км 0+400 - км 1+900 (код ДК 021:2015 - 45233142-6 – Ремонт доріг) з зазначенням інформації про якісні показники, що будуть досягнуті ТОВ «АМК Рем-Буд» на об’єкті ремонту в результаті виконання робіт: - Коефіцієнт рівності відповідно табл. 21.2 ДБН В.2.3-4:2015; - Коефіцієнт ущільнення відповідно п. 20.8.10 ДБН В.2.3-4:2015; - Коефіцієнт зчеплення відповідно п. 3.1.5 ДСТУ 3587-97; - Коефіцієнт світлоповертання та яскравості розмітки відповідно до табл. 1,2,3,4 СОУ 42.1-37641918-117:2014. Крім того, варто звернути увагу, що відповідно до Протоколу розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу 06 липня 2020 пропозиція ТОВ «АМК Рем-Буд» була відхилена у зв’язку з невідповідністю умовам тендерної документації замовника.
Дата публікації звіту: 16.07.2020 18:53

Запити/Пояснення