-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190201 Буринь - Михайлівка - Миколаївка, км 0+400 - км 1+900 (код ДК 021:2015 - 45233142-6 – Ремонт доріг)
Завершена
12 355 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 61 775.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 61 775.00 UAH
Період оскарження:
10.04.2020 13:28 - 07.05.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо забезпечення виконання договору
Номер:
e8abcd2aa22c4c778b9249bc86f8e6f9
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-001451-a.c6
Назва:
Щодо забезпечення виконання договору
Вимога:
Шановний Замовнику, на сьогоднішній час в державі Україна та м. Києві запроваджено карантин та здійснюються відповідні заходи щодо запобіганню поширенню коронавірусу. У зв’язку з пандемією коронавірусу, за урядовими прогнозами у 2020 році ВВП України скоротиться на 4,8%. За прогнозом Міжнародного валютного фонду (МВФ) , який було презентовано 14 квітня 2020року, падіння ВВП в Україні становитиме 7,7 %. Рівень інфляції до кінця 2020 року також збільшиться. В скрутній економічний ситуації, що склалася, відволікати значні обігові кошти на депозит та на тривалий термін для підприємств, які бажають прийняти участь у закупівлях ДП «ДОРОГИ СУМЩИНИ», на наш погляд, буде важким тягарем та нераціональним їх (обігових коштів) використанням. «Вільні» кошти мають направлятись на придбання матеріально-технічних ресурсів для будівництва об’єктів. Враховуючи такі сьогоднішні обставини, пропонуємо Замовнику внести зміни до тендерної документації та скористатися своїм правом вимагати банківську гарантію, як Забезпечення виконання договору про закупівлю. Внесення таких змін та доповнень буде відповідати ч.1 ст. 546 Цивільного кодексу України (ЦКУ), а також основним принципам здійснення закупівель, як то – відкритість та прозорість на всіх її стадіях і призведе до дієвої конкуренції серед учасників закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.04.2020 13:08
Вирішення:
Враховуючи ситуацію, що склалала в країні, питання щодо зміни виду забезпечення виконання договору буде розглянуто на засіданні тендерного комітету
Статус вимоги:
Задоволено
Задовільнена:
Так
Вимога
Відхилено
Щодо надання довідки з банку
Номер:
0f5e3d99dd854380bcab5e5b8246adfc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-001451-a.c5
Назва:
Щодо надання довідки з банку
Вимога:
Пунктом 2 «Інша інформація» розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» передбачене наступне:
У складі тендерної пропозиції учасник надає наступні документи:
- довідку, видану відповідним органом Державної податкової служби (що діє на дату подання документу) про наявність відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) в обслуговуючому банку (банках) та та довідку з обслуговуючого банку (-ів) про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом на дату, яка повинна бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівлі (обслуговуючий банк в розумінні тендерної документації – банк, в якому в учасника відкрито поточний / розрахунковий рахунок).
Витребування довідки з обслуговуючого банку (-ів) про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами станом на дату, яка повинна бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівлі, є дискримінаційної вимогою, адже ніяким чином не впливає на виконання умов договору. Просимо виключити дану довідку зі складу необхідних до подання документів та внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.04.2020 11:53
Вирішення:
Частиною третьою статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Пунктом 69.2 ст.69 Податкового кодексу України передбачений механізм, відповідно до якого банки та інші фінансові установи зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків - юридичної особи, у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка. Пункт 69.4 зазначеної статті ПКУ містить положення відповідно до якого датою початку видаткових операцій за рахунком платника податків, визначеного пунктом 69.1 цієї статті (крім банку), у банках та інших фінансових установах є дата отримання банком або іншою фінансовою установою повідомлення контролюючого органу про взяття рахунка на облік у контролюючих органах або дата, визначена як дата взяття на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою згідно з абзацом другим пункту 69.3 цієї статті. Таким чином, органи ДПСУ можуть отримувати від банків інформацію про наявність у суб’єктів підприємницької діяльності банківських рахунків. Таку інформацію органи ДПСУ отримують також відповідно до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Мінфіну від 18.08.2015 р. № 721 (зі змінами). В зв’язку з зазначеним, Замовник не вбачає перешкод для отримання Вами, як власником зазначених рахунків, інформаційної довідки від органів ДПСУ щодо їх наявності в банківських установах.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Підготовка пропозиції
Номер:
f82111e89f334ccc9cd124bb74444dab
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-001451-a.b4
Назва:
Підготовка пропозиції
Вимога:
Згідно додатку 3 до тендерної документації вимагається надати інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до надання послуг. З метою уникнення можливих маніпуляцій зі сторони замовника закупівлі та інших потенційних учасників вимагаємо внести зміни до тендерної документації на предмет уточнення кількості інженерів, майстрі та виконробів, яку Замовник вважає достатньою для надання послуг за предметом закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.04.2020 16:12
Вирішення:
З порушеного Вами питання повідомляємо, що відповідні зміни до тендерної документації були внесені 21.04.2020 (протокол засідання тендерного комітету №21.04 від 21.04.2020)
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дії Замовника
Номер:
f7800d4397c4444d809bbcfab81f6aad
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-001451-a.b9
Назва:
Скарга на дії Замовника
Скарга:
Оскарження результатів прекваліфікації.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА до АМКУ 27.05.2020 12:13
- Платіжне доручення 27.05.2020 12:13
- ТД поточний середній Буринь-Михайл-Микол. зміни 30.04 27.05.2020 12:37
- Протокол прекваліфікації Замовника від 22.05.20 27.05.2020 12:37
- Лист -підтвердження №8 від 07.05.2020 СК ЖБК СУМСЬКИЙ 27.05.2020 12:37
- Лист -підтвердження №176 від 07.05.2020 ТОВ ГЕЛІКОН ГРУП 27.05.2020 12:37
- Довідка_працівники ТОВ АМК РЕМ-БУД 27.05.2020 12:37
- ЦПД ІТР ТОВ АМК РЕМ-БУД 27.05.2020 12:37
- ЦПД_пп.25-74 довідки про працівників ТОВ АМК РЕМ-БУД 27.05.2020 12:37
- ЦПД водії ТОВ АМК РЕМ-БУД 27.05.2020 12:37
- Довідка про наявність техніки ТОВ АМК РЕМ-БУД 27.05.2020 12:37
- Договір №01_04 від 01.04.20 АМК РЕМ-БУД_ДП МЕРИДІАН 27.05.2020 12:37
- Лист ДП МЕРИДІАН від 28.04.20 27.05.2020 12:37
- Свідоцтво про реєстрацію автогудронатор 27.05.2020 12:37
- Транспортна схема ТОВ АМК РЕМ-БУД 27.05.2020 12:37
- Лист відгук від 08.05.20 №01-10-1828 27.05.2020 12:37
- Розпорядження 58-К від 04.05.2020 27.05.2020 12:37
- Додаткові пояснення скаржника 16.06.2020 09:42
- рішення від 01.06.2020 № 10706 + лист Замовнику.pdf 01.06.2020 16:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.06.2020 № 11911.pdf 17.06.2020 21:53
- рішення від 16.06.2020 № 11911.pdf 19.06.2020 21:56
- АМКУ Буринь.pdf 12.06.2020 19:15
- пояснення АМКУ Буринь.docx 12.06.2020 19:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.05.2020 12:13
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.06.2020 16:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.06.2020 21:57
Дата виконання рішення Замовником:
06.07.2020 19:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.06.2020 № 11911-р/пк-пз тендерним комітетом ДП "Дороги Сумщини" прийнято рішення скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РОАД КОНСТРАКШН» та рішення про допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «АМК РЕМ-БУД». Тендерну пропозицію ТОВ «РОАД КОНСТРАКШН» допустити до аукціону.
Задовільнена:
Так
Скарга
Розгляд припинено
Оскарження результатів прекваліфікації
Номер:
77690ab19b81449a9776ee521a56e6c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-001451-a.b10
Назва:
Оскарження результатів прекваліфікації
Скарга:
Оскарження результатів прекваліфікації
Пов'язані документи:
Учасник
- Документ_ЄДР_1006655407.zip 27.05.2020 16:35
- Копія Витяг ЄДРПОУ.pdf 27.05.2020 16:35
- Скарга Буринь.pdf 27.05.2020 16:35
- скарга_Буринь.docx 27.05.2020 16:35
- 31933277.pdf 27.05.2020 16:35
- Рішення від 01.06.2020 № 10732.pdf 01.06.2020 23:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.05.2020 16:35
Опис причини скасування:
Відкликання скарги
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
29.05.2020 14:38
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
01.06.2020 23:55
Вимога
Є відповідь
Вимога на дії Замовника
Номер:
23a22f23cea443f883c364b7472524ea
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-001451-a.b7
Назва:
Вимога на дії Замовника
Вимога:
Незаконне допущення до аукціону тендерної пропозиції учасника ТОВ "АМК РЕМ-БУД"
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА ТОВ АМК РЕМ-БУД 27.05.2020 10:36
Дата подачі:
27.05.2020 10:36
Вирішення:
Відповідно до частини другої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
При цьому, згідно з частиною третьою статті 30 Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов'язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п'ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Таким чином, інформація щодо причин відхилення надається замовником у зазначеному випадку саме учаснику, пропозиція якого відхилена щодо причин невідповідності його пропозиції.
Крім того повідомляємо, що після розгляду тендерних пропозицій учасників та прийняття рішення щодо відхилення тендерних пропозицій / допущення учасника до аукціону, у замовника відсутня технічна можливість щодо перегляду та скасування прийнятого рішення.
У свою чергу, порядок оскарження процедур закупівлі, визначений статтею 18 Закону, передбачає подання скарги суб'єктом оскарження до Антимонопольного комітету України.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога на дії Замовника
Номер:
c11fc205f2df4097abba767602bc3dc5
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-001451-a.a8
Назва:
Вимога на дії Замовника
Вимога:
Дискримінація Учасника, незаконне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "РОАД КОНСТРАКШН"
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА ТОВ РОАД КОНСТРАКШН 27.05.2020 10:57
Дата подачі:
27.05.2020 10:57
Вирішення:
Повідомляємо, що після розгляду тендерних пропозицій учасників та прийняття рішення щодо відхилення тендерних пропозицій / допущення учасника до аукціону, у замовника відсутня технічна можливість щодо перегляду та скасування прийнятого рішення.
У свою чергу, порядок оскарження процедур закупівлі, визначений статтею 18 Закону, передбачає подання скарги суб'єктом оскарження до Антимонопольного комітету України.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
ffef9751f9ab4a7c81c90864263fc477
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-001451-a.a3
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Пунктом 2 Інша інформаці у розділі Оцінка тендерної пропозиції встановлено:
«У складі тендерної пропозиції учасник надає наступні документи:
- Довідку про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання учасником договорів з ремонту автомобільних доріг ( виконання робіт/ надання послуг з порушенням строків/графіків, що призвело до несвоєчасного введення об’єкту в експлуатацію, невідповідність якісним характеристикам, що повинні бути досягнуті на об’єкті ремонту відповідно до умов договору, застосування до учасника оперативно-господарських санкцій відповідно до ст. 236 ГПК України).
Відповідно до вимог ст. 888 ЦКУ – Передання та прийняття робіт
1. Замовник, який одержав повідомлення підрядника про готовність до передання робіт, виконаних за договором будівельного підряду, або, якщо це передбачено договором, - етапу робіт, зобов'язаний негайно розпочати їх прийняття.
2. Замовник організовує та здійснює прийняття робіт за свій рахунок, якщо інше не встановлено договором. У прийнятті робіт мають брати участь представники органів державної влади та органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених законом або іншими нормативно-правовими актами.
3. Замовник, який попередньо прийняв окремі етапи робіт, несе ризик їх знищення або пошкодження не з вини підрядника, у тому числі й у випадках, коли договором будівельного підряду передбачено виконання робіт на ризик підрядника.
4. Передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною.
Акт, підписаний однією стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акта визнані судом обґрунтованими.
5. Прийняття робіт може здійснюватися після попереднього випробування, якщо це передбачено договором будівельного підряду або випливає з характеру робіт. У цьому випадку прийняття робіт може здійснюватися лише у разі позитивного результату попереднього випробування.
6. Замовник має право відмовитися від прийняття робіт у разі виявлення недоліків, які виключають можливість використання об'єкта для вказаної в договорі мети та не можуть бути усунені підрядником, замовником або третьою особою.
Отже, вказаними нормами передбачено, що під час прийняття робіт Замовник встановлює відповідність виконаних робіт проектно-кошторисній документації, та право замовника не приймати роботи, у разі виявлення недоліків. Логічно, якщо роботи були прийняті замовником, про що свідчать пілписані Акти, вказане свідчить про відповідність виконаних робіт вимогам проектно-кошторисній документації та відсутність недоліків. Таким чином, надання Учасником аналогічних Договорів підряду з Актами виконаних робіт – вичерпно підтверджує наявність аналогічного досвіду . А встановлення Замовником додаткових вимог щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, шляхом надання довідки про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання учасником договорів з ремонту дорі та надання листів-відгуків – є незаконним та дискримінаційним!
Немає гарантії, що замовник у листах-відгуках чи у вищезгаданій довідці отримає правдиву інформацію. Якимось чином спростувати чи пояснити отриману Замовником інформацію учасник не матиме можливості (такий механізм не передбачений ні Законом України «Про публічні закупівлі», ані тендерною документацією).
Ці дискримінаційні вимоги роблять будь-якого учасника заручником можливої недобросовісної поведінки не лише Замовника у даній процедурі, але й будь-яких інших контрагентів, з якими колись укладалися договори на ремонт доріг.
А претензії Замовників щодо виявлених недоліків не завжди обгрунтовані і потребують досліджень з боку обох сторін договору, в результаті якого може виявитися, що претензія не обгрунтована, або виявлені недоліки – не є наслідком неналежного виконання зобов’язань підрядника. Отже, наявність зауважень чи претензій не має заздалегідь встановленої сили і не підтверджують викладені в них факти.
Вимагаємо виключити з Тендерної документації дискримінаційні вимоги: надання листів – відгуків, та довідку про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання учасником договорів з ремонту автомобільних доріг ( виконання робіт/ надання послуг з порушенням строків/графіків, що призвело до несвоєчасного введення об’єкту в експлуатацію, невідповідність якісним характеристикам, що повинні бути досягнуті на об’єкті ремонту відповідно до умов договору, застосування до учасника оперативно-господарських санкцій відповідно до ст. 236 ГПК України).
Звертаємо увагу на те, що Органом оскарження вже неодноразово було визнано дискримінаційними подібні вимоги Замовників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.04.2020 12:03
Вирішення:
Щодо надання довідки про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання
Відповідно до п.2 «Інша інформація» Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» у складі тендерної пропозиції учасник надає, крім іншого, довідку про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання учасником договорів з ремонту автомобільних доріг (виконання робіт/надання послуг з порушенням строків/графіків, що призвело до несвоєчасного введення об’єкту в експлуатацію, невідповідність якісним характеристикам, що повинні бути досягнуті на об'єкті ремонту відповідно до умов договору, застосування до учасника оперативно-господарських санкцій відповідно до ст. 236 ГПК України). Зазначена довідка не є підтвердженням кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» та вимагається Замовником відповідно до частини 3 статті 22 Закону, якою передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Вимога щодо надання учасником вказаної довідки встановлена виключно з метою залучення підрядної організації з добросовісним виконанням аналогічних договорів в минулому, спроможної забезпечити якісне та вчасне надання послуг/виконання робіт з ремонту автомобільної дороги та недопущення зриву будівельного сезону.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо усунення дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
ac101d9532e148ff9052073cc870bb91
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-001451-a.a2
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних умов тендерної документації
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацію щодо проведення відкритих торгів на закупівлю послуг: «ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190904 Липова Долина - Русанівка (на Гадяч), км 10+900 - км 13+025, км 13+143 - км 14+100 (код ДК 021:2015 - 45233142-6 – Ремонт доріг)», затвердженої рішенням тендерного комітету ДП «Дороги Сумщини» від 09.04.2020 № 09-04 було встановлено ряд дискримінаційних та безпідставних вимог, що обмежують конкуренцію та коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у процедурі закупівлі, що у свою чергу призведе в майбутньому до неправомірного відхилення таких учасників.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, як добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1. Згідно із вимогами Додатку 4 тендерної документації «Довідка про виконання аналогічного (аналогічних)* за предметом закупівлі договору (договорів)» Замовник вимагає від Учасників подати аналогічний договір, при цьому під аналогічним договором необхідно розуміти укладений (-і) учасником протягом 2017-2019 років договір (-ри) з будівництва, реконструкції або ремонтів автомобільних доріг з обсягом виконання робіт/надання послуг згідно договору (-ів) на суму не менше 50 % від очікуваної вартості даної процедури закупівлі.
Вимога щодо виконання аналогічного договору саме у період 2017-2019 років на суму не менше 50 % від очікуваної вартості даної процедури закупівлі є дискримінаційною та необґрунтованою Замовником, оскільки такі вимоги щодо часу укладання договору(ів) та вказаного відсотка вартості закупівлі жодним чином не підтверджують кваліфікацію учасника.
Кваліфікаційний критерій виконання аналогічного договору передбачає сам факт наявності досвіду надання аналогічних послуг, а не періоду його набуття та вартості цих послуг. Період набуття досвіду виконання аналогічних послуг та їх вартість жодним чином не впливає на саму кваліфікацію учасника та на його можливості належним чином надати послуги Замовнику.
Крім того, відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» не існує часових обмежень щодо періоду виконання аналогічного договору потенційним учасником.
Звертаємо увагу, що визначальною вимогою Закону, у разі, якщо Замовник бажає перевірити досвід учасника у виконанні аналогічних договорів, є саме наявність досвіду учасників у виконанні аналогічних договорів. При цьому, Законом не передбачена можливість обмежувати такий досвід будь-якими часовими рамками, обсягом надання послуг, їх вартістю або кількістю виконаних договорів, оскільки це може бути інструментом, яким буде звужуватись конкуренція потенційних учасників процедур закупівель.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути ці дискримінаційні вимоги та виключити їх з тендерної документації.
2. У додатку 4 до тендерної документації вимагається надати інформацію про виконання аналогічного договору(ів) та листи-відгуки, а саме: «Крім того в складі тендерної пропозиції учасником надаються аналогічний договір (-и), який (-і) вказано у довідці та позитивний відгук (-ки) замовника послуг/робіт за вказаними в довідці аналогічним (-ми) договором (-ами), підписаний керівником замовника, в якому (-их) обов'язково має бути зазначено: дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, ціна договору, сума виконання договору, відсоток виконання договору від загальної ціни договору, рік (роки) виконання робіт/надання послуг, а також інформацію про якість виконаних робіт/наданих послуг, дотримання термінів виконання та відсутності з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору. У випадку, якщо відгук підписаний не керівником замовника, в складі тендерної пропозиції має міститися сканована копія завіреного належним чином документу, яким іншій особі надано право щодо підпису.»
Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено вимоги щодо обов’язку надання відгуку із зазначенням його конкретного змісту.
Отже, на законодавчому рівні не закріплено обов’язковість надання листа-відгуку, а також не встановлено нормативно форми за якою він повинен надаватись.
Інформацію, що вимагає Замовник, яка має бути зазначена у листі-відгуку носить виключно суб’єктивний характер та не може слугувати документальним підтвердженням належного виконання аналогічного договору. Об’єктивну оцінку та документальне підтвердження належного виконання аналогічного договору можна зробити на підставі документів, які передбачені чинним законодавством та умовами аналогічного договору, тобто актів прийому-передачі, видаткових накладних тощо. Вказані документи (акти, видаткові накладні тощо) у повній мірі дають можливість Замовнику оцінити наявність досвіду у потенційного учасника успішного виконання аналогічного договору.
Крім того, зазначена інформація не потребує спеціального фіксування та дублювання у відгуку, оскільки міститься у самих аналогічних договорах, які будуть подаватися у складі пропозиції.
Отже, така вимога є дискримінаційною та суттєво звужує коло потенційних учасників даної процедури закупівлі, а тому порушує ст. 3 та ч.4 ст.22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Тому, вимагаємо виключити із тендерної документації вимогу щодо надання листа-відгуку , вказаного у додатку 4 тендерної документації щодо виконання аналогічного договору.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.04.2020 20:29
Вирішення:
Щодо досвіду виконання аналогічних договорів
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
При цьому Законом не визначено такого поняття, як «аналогічний договір» та не встановлено переліку документів, що підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного договору.
В листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 №3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації» вказано, що «… вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі». Разом з тим, згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Виходячи із специфіки закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, виконання робіт/надання послуг за «аналогічним договором» логічно вважати виконання за договором закупівлі, аналогічним та співставним з поточною закупівлею за предметом закупівлі, за кількісними, якісними, вартісними характеристиками та часовими межами.
Разом з тим, з метою залучення якомога більшої кількості потенційних учасників, Замовником при формуванні тендерної документації, розширено поняття «аналогічний договір». Так відповідно до вимог тендерної документації «під аналогічним договором необхідно розуміти укладений (-і) учасником протягом 2017-2019 років договір (-ри) з будівництва, реконструкції або ремонтів автомобільних доріг з обсягом виконання робіт/надання послуг згідно договору (-ів) на суму не менше 50 % від очікуваної вартості даної процедури закупівлі».
Таким чином, Замовник приймає виконання учасником договору (договорів), виконання по яким було здійснено протягом 3 років (чи у 2017, чи у 2018, чи у 2019 роках), а не одного протягом певного року, (виконання договору по поточній процедурі закупівлі передбачено протягом 2020 року); аналогічними вважаються договори з будівництва, реконструкції або ВСІХ ремонтів автомобільних доріг, передбачених Законом України «Про автомобільні дороги», а не лише поточного середнього ремонту, як передбачено поточною закупівлею, досвід виконання договору (договорів) приймається на всіх видах автомобільних доріг, а не лише на дорогах загального користування, як передбачено при поточній процедурі закупівлі. Крім того, умовами тендерної документації передбачено, що обсяг виконання аналогічного договору (договорів) за 3 роки (2017-2019 роки) повинен бути не на всю суму очікуваної вартості предмету закупівлі, а лише не менше 50 %.
Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати роботи по договору відповідною якістю та в терміни, передбачені предметом закупівлі.
З наведеного слідує, що при формуванні тендерної документації Замовник скористався своїм правом щодо самостійного визначення поняття «аналогічний договір» з дотриманням вимог та принципів Закону України «Про публічні закупівлі»
Щодо надання відгуку
Відповідно до Додатку 4 тендерної документації в складі тендерної пропозиції учасником надається зокрема позитивний відгук (-ки) замовника послуг/робіт за вказаними в довідці аналогічним (-ми) договором (-ами).
Законом України «Про публічні закупівлі» надано право саме Замовнику визначати яким має бути спосіб документального підтвердження кваліфікаційних критеріїв. Тому Замовник скористався своїм правом і в якості одного із способів документального підтвердження виконання аналогічних договорів визначив необхідність надання позитивного відгуку про їх виконання. Надання копій договорів або актів про виконання робіт констатує лише факт виконання таких робіт, проте не показує їх якість, дотримання виконавцем умов договору, термінів (графіків) виконання робіт, відсоток виконання договору та відсутність з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору, про що можна дізнатися саме з відгуку.
Натомість варто зауважити, що умовами тендерної документації замовник не обмежив учасників в частині отримання відгуку (відгуків) від одного чи декількох замовників, не обмежено статус таких замовників: відгук може бути надано від будь-якого замовника, де учасник виконував аналогічні договори, як від балансоутримувачів таких доріг, так і від замовників - суб’єктів господарювання у яких учасником виконувались роботи за аналогічними договорами в якості субпідрядної організації, не обмежено строки виконання договорів: відгук може бути отриманий від замовника (замовників) у яких виконувались роботи/послуги протягом 3 років (2017, 2018, 2019 роки).
Зважаючи на вищевикладене, вимоги тендерної документації не є дискримінаційними та не обмежують конкуренцію учасників, не порушують вимог Закону «Про публічні закупівлі», тому вимога щодо усунення порушень не підлягає задоволенню.
Щодо надання довідки про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання
Відповідно до п.2 «Інша інформація» Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» у складі тендерної пропозиції учасник надає, крім іншого, довідку про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання учасником договорів з ремонту автомобільних доріг (виконання робіт/надання послуг з порушенням строків/графіків, що призвело до несвоєчасного введення об’єкту в експлуатацію, невідповідність якісним характеристикам, що повинні бути досягнуті на об'єкті ремонту відповідно до умов договору, застосування до учасника оперативно-господарських санкцій відповідно до ст. 236 ГПК України). Зазначена довідка не є підтвердженням кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» та вимагається Замовником відповідно до частини 3 статті 22 Закону, якою передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Вимога щодо надання учасником вказаної довідки встановлена виключно з метою залучення підрядної організації з добросовісним виконанням аналогічних договорів в минулому, спроможної забезпечити якісне та вчасне надання послуг/виконання робіт з ремонту автомобільної дороги та недопущення зриву будівельного сезону.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
дискримінаційні вимоги
Номер:
afd55579a09d4df8831754e62e8cf391
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-04-10-001451-a.a1
Назва:
дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерна документація містить вимоги надання позитивних відгуків замовника послуг/робіт за договорами( які будуть вказані Учасником у довідці про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору), підписаний керівником замовника, в якому обовязково має бути зазначено: дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, ціна договору, сума виконання договору, відсоток виконання договору від загальної ціни договору, рік (роки) виконання робіт/надання послуг, а також інформацію про якість виконаних робіт/наданих послуг, дотримання термінів виконання та відсутність з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору.
Вважаємо, що вимога до учасника надати лист-відгук від Замовника суперечить нормам чинного законодавства України, оскільки ніде в нормах чинного законодавства не передбачено, що Замовник зобов’язаний надавати постачальникові лист-відгук.
Також цілком можлива ситуація, коли у замовника змінилося керівництво і тепер між учасником і новим керівництвом немає конструктивних відносин. У таких випадках учасник не має можливості надати лист-відгук, але це не виключає його можливості надавати послуги належної якості після укладення договору про закупівлю. Починаючі учасники позбавляються можливості взяти участь у тендері. За частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Відповідно до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Наявність листів-відгуків не передбачена чинним законодавством ані для юридичних, ані для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців. Вважаємо, що вимога, щодо надання листа-відгуку від Замовників по-перше у відповідності до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» взагалі не може бути кваліфікаційним критерієм, по-друге Замовник ставить учасників в залежність від волі третіх осіб. Вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації та привести її у відповідність до законодавства. В іншому випадку ми будемо змушені оскаржити умови тендерної документації до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.04.2020 14:56
Вирішення:
Щодо надання відгуку
Відповідно до Додатку 4 тендерної документації в складі тендерної пропозиції учасником надається зокрема позитивний відгук (-ки) замовника послуг/робіт за вказаними в довідці аналогічним (-ми) договором (-ами).
Законом України «Про публічні закупівлі» надано право саме Замовнику визначати яким має бути спосіб документального підтвердження кваліфікаційних критеріїв. Тому Замовник скористався своїм правом і в якості одного із способів документального підтвердження виконання аналогічних договорів визначив необхідність надання позитивного відгуку про їх виконання. Надання копій договорів або актів про виконання робіт констатує лише факт виконання таких робіт, проте не показує їх якість, дотримання виконавцем умов договору, термінів (графіків) виконання робіт, відсоток виконання договору та відсутність з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору, про що можна дізнатися саме з відгуку.
Натомість варто зауважити, що умовами тендерної документації замовник не обмежив учасників в частині отримання відгуку (відгуків) від одного чи декількох замовників, не обмежено статус таких замовників: відгук може бути надано від будь-якого замовника, де учасник виконував аналогічні договори, як від балансоутримувачів таких доріг, так і від замовників - суб’єктів господарювання у яких учасником виконувались роботи за аналогічними договорами в якості субпідрядної організації, не обмежено строки виконання договорів: відгук може бути отриманий від замовника (замовників) у яких виконувались роботи/послуги протягом 3 років (2017, 2018, 2019 роки).
Зважаючи на вищевикладене, вимоги тендерної документації не є дискримінаційними та не обмежують конкуренцію учасників, не порушують вимог Закону «Про публічні закупівлі», тому вимога щодо усунення порушень не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено