• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021-2015 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Короткофокусний широкоформатний проектор, Інтерактивна дошка для широкоформатного проектора, документ камера, ноутбук вчителя), «DK 021- 2015 32320000-2 Television and audiovisual equipment»

Завершена

12 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 63 000.00 UAH
Номер: 8ffe7c20f3da40399e814a3de39e5b16
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-06-22-000092
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.06.2020 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 22.06.2020 19:02 - 14.07.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 22.06.2020 № 162 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України 22.06.2020 № 162 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 40 UA-2020-04-10-001118-a 10.04.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, osypova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовник законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Антандар» установлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону (в редакції від 02.04.2020), розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Майсофт», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 02.04.2020) (далі – Закон), надання роз'яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 21.05.2020 № 323, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Антандар» (далі – ТОВ «Антандар») та товариства з обмеженою відповідальністю «Майсофт» (далі – ТОВ «Майсофт»), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій від 16.06.2020 № 367, повідомлення про намір укласти договір 16.06.2020, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 27.05.2020 № 10487-р/пк-пз, договір від 02.07.2020 № 953/2020. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. Відповідно до підпункту 9 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу про надання учасниками у складі тендерної пропозиції листа-згоди з проектом договору про закупівлю який викладений у Додатку № 3 до тендерної документації, завірений підписом уповноваженої особи та засвічений нею із застосуванням кваліфікованого електронного підпису. Крім цього у пункті 3 «Проект договору про закупівлю, що повинен бути заповнений учасником» розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено, що проект договору складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Разом із тендерною документацією замовником в окремому файлі подається проект договору про закупівлю відповідно до Додатку 3 до тендерної документації. За результатами проведеного моніторингу установлено, що згідно із Додатком 3 «Проект договору» до тендерної документації передбачено, що місцем поставки товарів буде 41 (сорок один) загальноосвітній навчальний заклад Святошинського району міста Києва. Водночас учасник ТОВ «Антандар» у своїй тендерній пропозиції надав лист-згоду з проектом договору (вих. від 22.05.2020 № 2) та проект договору (вих. від 22.05.2020 № 41) відповідно до якого місцем поставки товарів буде 34 (тридцять чотири) загальноосвітні навчальні заклади Святошинського району міста Києва, що не відповідає вимогам додатку № 3 до тендерної документації. Однак на порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Антандар», як таку що не відповідає умовам тендерної документації. За результатами проведеної процедури закупівлі, з порушенням вимог Закону, Замовник визначив ТОВ «Антандар» переможцем торгів та уклав з ним договір від 02.07.2020 № 953/2020 згідно із яким місцем поставки товарів замість 41 (сорока одного) загальноосвітнього навчального закладу Святошинського району міста Києва буде 34 (тридцять чотири).
Період усунення порушень: 09.07.2020 19:06 - 24.07.2020 00:00
Дата публікації висновку: 09.07.2020 19:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 02.07.2020 між Управлінням освіти, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю «АНТАНДАР» було укладено договір № 953/2020 від 02.07.2020 (надалі – «Договір») предметом якого є «ДК 021-2015 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Короткофокусний широкоформатний проектор, Інтерактивна дошка для широкоформатного проектора, документ камера, ноутбук вчителя), «DK 021- 2015 32320000-2 Television and audiovisual equipment». Договір було укладено за результатами публічної закупівлі № UA-2020-04-10-001118-a, переможцем якої було обрано Товариство з обмеженою відповідальністю «АНТАНДАР», як найбільш економічно вигідна пропозиція. Згідно частини другої статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон») Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції учасника – переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Водночас, єдиний орган оскарження, що призупиняє перебіг строків, установлених частиною другою статті 32 Закону, відповідно до статті 18 є Уповноважений орган. Функції уповноваженого органу покладено на Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно частини 1 статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі: укладання його порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 Закону. За результатами моніторингу вказаної публічної закупівлі ПІВНІЧНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ було виявлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій). Згідно висновку, який винесено ПІВНІЧНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ 08.07.2020 року та який було опубліковано на електронному порталі уповноваженого органу, органом державного фінансового контролю для усунення порушень у сфері державних закупівель зобов’язало Управління освіти, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. З огляду, на вище викладене, зазначаємо, що на момент прийняття висновку про результати моніторингу закупівлі (09 липня 2020 року), перебувала в статусі «Завершена». На даному етапі Замовник не має будь-яких технічних можливостей усувати виявлені порушення або відмінити процедуру закупівлі. На момент прийняття рішення щодо укладення договору про закупівлю, Замовник керувався положенням частини третьої статті 71 Закону, відповідно до якого, рішення про початок моніторингу закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель. Крім того, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Відповідно до п. 7.3. Договору № 953/2020 від 02.07.2020 Замовник має право розірвати договір в односторонньому порядку, повідомивши про це іншу сторону договору за 5 (п’ять) календарних днів до дати розірвання договору, у разі не поставки цією стороною товарів протягом 5 (п’яти) днів після передбаченого договором строку поставки товарів без поважних причин. Оскільки, ТОВ «Антандар» не порушив взятих на себе зобов’язань за Договором та не порушив строків поставки, Управління освіти, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації не має законних підстав для розірвання договору в односторонньому порядку. Крім того, відповідно до частини першої статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі: - його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону; - його укладення в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; - його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 та абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. При підписанні договору № 953/2020 від 02.07.2020 року, жодного із вищезазначених порушень допущено не було, а отже, Замовник не може розірвати договір чи вважати його нікчемним в розумінні Закону. Відповідно до частини четвертої статті 36 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Слід зазначити, що очікувана вартість закупівлі сформована у відповідності до кількості комплектів мультимедійного обладнання, а саме: 140 із розрахунку ціни за одну одиницю товару, а не переліку закладів освіти, в які буде здійснюватися постачання товару, що є предметом закупівлі, а одже жодного фінансового підґрунтя перелік закладі не має. Водночас, відповідно до підпункту 9 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу про надання учасниками у складі тендерної пропозиції листа-згоди з проектом договору про закупівлю який викладений у Додатку № 3 до тендерної документації, завірений підписом уповноваженої особи та засвічений нею із застосуванням кваліфікованого електронного підпису. ТОВ «Антандар» у своїй тендерній пропозиції, на виконання вимог тендерної документації, надав лист-згоду з проектом договору, який викладений у Додатку №3 до тендерної документації Замовника (Вих. №2 від 22.05.2020, що завантажений в систему «Prozorro» 28 травня 2020 о 13:31), що завірений підписом уповноваженої особи та засвічений нею із застосуванням кваліфікованого електронного підпису (файл підпису завантажений до системи «Prozorro» під назвою «Лист-згода з проектом Договору.pdf.p7s» 28 травня 2020 о 13:30), чим виконав вимогу тендерної документації Замовника. Жодної вимоги стосовно надання проекту договору тендерна документація не містила. Звертаємо Вашу увагу, що згідно частини 1 статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 1) учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Отже, враховуючи вищевикладене Замовник не порушив пункт 4 частини першої статті 30 Закону та не мав відхиляти пропозицію ТОВ «Антандар», як таку що не відповідає умовам тендерної документації. Також інформуємо, що між ТОВ «Антандар» та Управлінням освіти, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації буде укладено додаткову угоду до Договору № 953/2020 від 02.07.2020 року, про внесення змін до Додатку №2 (Договору), де буде зазначено адреси 41-го загальноосвітнього навчального закладу.
Дата публікації звіту: 14.07.2020 17:39