-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
запасні частини до тепловозів серії ЧМЕ
запасні частини до тепловозів серії ЧМЕ
Завершена
4 923 666.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 618.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 618.33 UAH
Номер:
80d54830aa2c4c1d94cdbbf0b8f91acc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-10-26-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.10.2020 00:00
Період моніторингу:
26.10.2020 16:23 - 17.11.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.10.2020 № 298
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України від 23.10.2020 № 298
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
8 UA-2020-04-09-002057-a 09.04.2020 повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, установлено порушення вимог абзацу восьмого частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання стосовно надання відповіді на роз'яснення щодо тендерної документації та на вимоги щодо усунення порушень установлено порушення вимог частини першої статті 23 та частини третьої статті 30 Закону.
За результатами розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Техекспрес-М» та ТОВ «Спецсервісбуд» установлено порушення вимог статті 30 та вимог частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, стану виконання рішення Колегії АМКУ, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 листопада 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 02.04.2020) (далі – Закон) та внесення змін до неї, розгляд тендерних пропозицій, надання роз'яснень щодо тендерної документації та на вимогу щодо усунення порушень, стану виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Центр забезпечення виробництва» акціонерного товариства «Українська залізниця», (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 05.06.2020 № б/н, із змінами від 30.04.2020, 07.05.2020, 12.05.2020, 20.05.2020, 05.06.2020 тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Техекспрес-М» (далі – ТОВ «Техекспрес-М»), товариства з обмеженою відповідальністю «Спецсервісбуд» (далі – ТОВ «Спецсервісбуд»), товариства з обмеженою відповідальністю «ТВП «Техмашпромм» (далі – ТОВ «ТВП «Техмашпромм»), товариства з обмеженою відповідальністю «АМБ Технолоджи» (далі – ТОВ «АМБ Технолоджи»), товариства з обмеженою відповідальністю «Мантікор» (далі – Мантікор), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.08.2020, рішення колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ)від 17.07.2020 № 13819, № 13838, № 13843, № 13890, від 20.07.2020 № № 13924 – 13925, від 04.08.2020 № № 14960 – 14965, повідомлення про намір укласти договір від 26.08.2020, договір від 09.09.2020 № ЦЗВ-01-08220-01 (далі – Договір).
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог абзацу восьмого частини другої статті 21 Закону, опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Крім того, під час моніторингу установлено, що на звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації та на вимогу щодо усунення порушення, які оприлюднені в електронній системі закупівель 14.04.2020 та 30.04.2020, Замовник оприлюднив роз’яснення 30.04.2020 та 12.05.2020 відповідно, з перевищенням терміну (три робочі дні), також на дві вимоги, оприлюднені 14.07.2020 – не оприлюднив роз’яснення, чим порушив вимоги частини першої статті 23 Закону через несвоєчасне надання та ненадання роз’яснення щодо тендерної документації.
Поряд з тим, установлено, що на порушення частини третьої статті 30 Закону Замовник не надав відповіді через електронну систему закупівель на чотири вимоги учасників про усунення порушення оприлюднені 21.08.2020 (три вимоги) та 22.08.2020 (одна вимога).
Також встановлено, що у складі пропозицій учасників ТОВ «Техекспрес-М» та ТОВ «Спецсервісбуд» містяться документи «Дані про товар» від 19.05.2020 № б/н, в яких учасники зазначили інформацію про дату виготовлення запропонованого товару: «Продукція виготовлена не раніше 01.01.2020 року».
Втім, відповідно до пункту 3.7 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, учасник надає документи на предмет закупівлі згідно з вимогами, визначеними у Додатку 1.
Додатком 1 Тендерної документації передбачено вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, зокрема відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 Додатку 1 Тендерної документації учасник повинен надати заповнені відповідно до інструкції дані у табличній формі, що зазначені у Додатку №4.
У Додатку 4 міститься таблиця «Дані на товар», у примітці до якої вказано, що в даній таблиці кожна комірка повинна бути заповнена і, що заповнена колонка має рекомендований характер, може змінюватися учасником але не суперечити вимогам інструкції.
Згідно з Інструкцією щодо заповнення таблиці передбачено, що у колонці 5 вказується дата виготовлення продукції (при умові, що не порушені строки та умови її зберігання), у рекомендованому характері ДД.ММ.РРРР з обов’язковим зазначенням місяця та року. Дата виготовлення продукції повинна передбачити гарантійний строк зберігання не менше одного року з дня отримання продукції кінцевим одержувачем до введення її в експлуатацію.
Разом з цим, у наданих у складі пропозицій ТОВ «Техекспрес-М» та ТОВ «Спецсервісбуд» документах «Дані про товар» від 19.05.2020 № б/н відсутня інформація про дату виготовлення продукції, а лише зазначено про виготовлення товару за ознакою «не раніше 01.01.2020» без зазначення конкретної дати виробництва товару.
В той же час, відповідно до змісту Тендерної документації Додаток 4 «Дані на товар» має позначку «*», яка відповідно до змісту Інструкції щодо заповнення таблиці свідчить про обов’язковість до заповнення колонки.
При цьому, не заповнення колонки 5 Додатку 4 щодо дати виготовлення продукції не є формальною помилкою, допущеною в оформленні тендерної пропозиції.
Однак, Замовник не відхилив пропозиції ТОВ «Техекспрес-М» та ТОВ «Спецсервісбуд», які не відповідали вимогам тендерної документації (відсутність дати виробництва у колонці 5 Додатку 4 Тендерної документації «Дані на товар»), чим порушив вимоги статті 30 Закону.
Враховуючи вищенаведене, Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Техекспрес-М» та ТОВ «Спецсервісбуд» та не відмінив торги, чим порушив вимоги частини першої статті 31 Закону, відповідно до якої замовник відміняє торги в разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом.
Період усунення порушень:
18.11.2020 18:13 - 03.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
18.11.2020 18:13
Оскарження висновку в суді
Опис:
Повідомляємо, що 02.12.2020 до Окружного адміністративного суду міста Києва філією «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» подано позовну заяву до Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування висновку від 18.11.2020 про результати моніторингу закупівлі за ідентифікатором № UA-2020-04-09-002057-a.
Дата публікації:
03.12.2020 11:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу закупівлі
UA-2020-04-09-002057-a
Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ) 18 листопада 2020 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі запасних частин до тепловозів серії ЧМЕ (ДК 021:2015:34630000-2: Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху) (номер закупівлі в ЦБД UA-2020-04-09-002057-a).
Згідно з висновком, ДАСУ встановила порушення вимог абзацу 8 частини другої статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), порушення вимог частини першої статті 23 Закону та частини третьої статті 30 Закону та порушення вимог статті 30, вимог частини першої статті 31 Закону.
Акцентуємо увагу на тому, що процедура закупівлі (номер закупівлі в ЦБД 2020-04-09-002057-a) розпочата до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020)
Відповідно до частини п’ятої Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію нової редакції Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020).
Відповідно до частини восьмої статті 71 Закону надаємо свої заперечення до висновку.
1. Щодо відсутність інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Статтею 21 Закону передбачено оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів з інформацією, в тому числі, щодо умов надання забезпечення тендерної пропозиції.
В свою чергу, Замовник повідомляє, що на момент створення закупівлі поле «Умови надання забезпечення тендерної пропозиції» не було реалізовано в системі Прозорро, тому в оголошенні про проведення відкритих торгів, яке формується на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель автоматично, дане поле відсутнє.
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 19.08.2020 по справі 120/3003/19-а залишено без задоволення апеляційну скаргу Управління Північного офісу Державної аудиторської служби у Вінницькій області, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 26 листопада 2019 залишено без змін. Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 26 листопада 2019 позов задоволено: визнано протиправним та скасовано висновок Управління Північного офісу Державної аудиторської служби у Вінницькій області про результати моніторингу № 05-41300 від 05.09.2019 року (ідентифікаційний номер моніторингу UA-M-2019-08-14-000016) закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2019-04-15-000644-a (далі - закупівля), що опублікований 06.09.2019 року). Даний висновок Управління Північного офісу Державної аудиторської служби у Вінницькій області стосувався, також, заповнення полів в електронній системі закупівель.
В подальшому Замовник буде зазначати дану інформацію, коли з’явиться така технічна можливість.
2. Щодо порушення вимог частини першої статті 23 Закону та частини третьої статті 30 Закону.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Також абзацом третім частини другої статті 23 Закону встановлено, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів.
На запитання, розміщені в системі Prozorro, Замовник надав відповідь пізніше триденного строку. Одночасно кінцевий строк подання тендерних пропозицій на виконання зазначених вище вимог Закону було відповідним чином продовжено. Відповідна інформація була оприлюднена відповідно до статті 10 Закону.
Таким чином, Замовник дотримався вимог Закону щодо надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
Відповідно до частини третьої статті 30 Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Отже, учасник не може звертатися до замовника з вимогою щодо відхилення або невідповідності НЕ ЙОГО пропозиції, так як це суперечить ч.3, ст 30 Закону, а замовник, відповідно, не зобов’язаний надавати роз’яснення на такі вимоги. 14.07.2020 та 21.08.2020 оприлюднені вимоги учасників щодо відхилення або невідповідності НЕ СВОЇХ пропозицій.
21.08.2020 та 22.08.2020 оприлюднено вимоги учасника щодо неправомірного відхилення їх пропозицій. Відповідно до частини третьої статті 30 Закону надати відповідь на таку вимогу учасника замовник зобов’язаний надати не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Тобто відповіді мали бути надані не пізніше, ніж 26.08.2020 та 27.08.2020 року.
Звертаємо увагу, що відхилення даних тендерних пропозицій відбулось на виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.08.2020 № 14961-р/пк-пз та № 14962-р/пк-пз. Замовник виконав зазначені рішення 18 серпня 2020 року, після чого система закупівель призначила дату проведення аукціону серед допущених учасників на 25 серпня 2020 року. За результатами аукціону було визначено переможця та 26 серпня 2020 року направлено повідомлення про намір укласти договір.
3. Щодо порушення вимог статті 30, вимог частини першої статті 31 Закону (щодо зазначення дати виготовлення продукції).
ДАСУ зазначає, що у складі пропозицій учасників ТОВ «Техекспрес-М» та ТОВ «Спецсервісбуд» містяться документи «Дані про товар» від 19.05.2020 № б/н, в яких учасники зазначили інформацію про дату виготовлення запропонованого товару: «Продукція виготовлена не раніше 01.01.2020 року», що, на думку ДАСУ, не відповідає умовам тендерної документації.
Зазначаємо, що подібні питання розглядалися на засіданні постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Зокрема, у рішенні від 15.06.2020 року № 11807-р/пк-пз за скаргою ТОВ «Міжнародна інноваційна компанія нових технологій» встановлено, що зазначення дати у зазначеному вигляді не є порушенням умов тендерної документації (пункт 2.3 рішення).
Дата публікації звіту:
25.11.2020 17:25