-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція спортивного майданчика з влаштуванням штучного покриття на території «ОНЗ Словечанська ЗОШ І-ІІІ ст.» по вул. Київська, 18 в с. Словечне, Овруцького району, Житомирської області
Завершена
2 493 136.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 465.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 465.68 UAH
Номер:
43e31677a6ea4e0f8a5d5f8857189bf5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-05-22-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.05.2020 00:00
Період моніторингу:
22.05.2020 16:23 - 13.06.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
22.05.2020
№ 33
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 22.05.2020 № 33.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкуретної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2020-04-06-000622-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій установлено, що Замовник на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ», як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям визначеним статтею 16 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 15.05.2020 року № 1/2020 відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильність заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію Опорного навчального закладу «Словечанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Словечанської сільської ради Житомирської області (далі - Замовник), оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну пропозицію переможця ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ», протоколи засідання тендерного комітету, повідомлення про намір укласти договір від 27.04.2020 року, договір про закупівлю від 15.05.2020 року № 1/2020.
Відповідно до підпунктів 3.5.2. та 3.5.4 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази», від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яка повинна містити інформацію про назву (тип) машин, механізмів, устаткування, які планується залучити до виконання робіт, із зазначенням інформації щодо їх приналежності (власне, орендоване чи буде залучене), з наданням копій документів, що підтверджують право власності або користування технікою, що зазначена у вказаній довідці.
Так, у складі тендерної пропозиції учасником переможцем ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» надано довідку від 18.04.2020 року № 18/04-20/9 про наявність машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів необхідних для виконання робіт в якій зазначено, що на підставі договору суборенди від 26.06.2019 року № 26/06/19, в ПП «Елект» для виконання робіт буде залучено транспортні засоби, зокрема екскаватор ATLAS та самоскид МАЗ 555102-2123.
Однак, відповідно до договору суборенди від 26.06.2019 року № 26/06/19 укладеного між учасником переможцем ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» та ПП «Елект», встановлено, що учасник переможець ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» виступає як суборендодавець, а не суборендар вказаної техніки, при цьому у складі тендерної пропозиції також надано акт приймання передачі від 26.04.2019 № 1, відповідно до якого ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ», як суборендодавець передав екскаватор ATLAS та самоскид МАЗ 555102-2123, а ПП «Елект», як суборендар прийняв вказану техніку у суборенду.
Таким чином, моніторингом установлено, що ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» не підтверджено наявність екскаватора ATLAS та самоскида МАЗ 555102-2123, що не відповідає умовам підпунктів 3.5.2. та 3.5.4 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі – Закон).
Відповідно до підпункту 3.6.2 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 тендерної документації, від учасників для підтвердження відповідності тендерних пропозицій технічним, якісним, кількісним характеристикам імперативно вимагалось надання підсумкової відомості ресурсів.
В той же час, моніторингом установлено, що в наданій учасником переможцем ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» підсумковій відомості ресурсів відсутня частина будівельних матеріалів, які передбачені пунктами 37-42, 50-51, 53-54, 56, 63, 65-67, 71 Додатку № 2 тендерної документації, що не відповідає умовам підпункту 3.6.2 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 тендерної документації.
Також, моніторингом установлено, що згідно з пунктом 46 Додатку № 2 тендерної документації, для виконання робіт вимагались використання електродів, діаметром 4 мм, марки Э46, однак в підсумковій відомості ресурсів наданій учасником переможцем ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» у складі тендерної пропозиції передбачено використання електродів, діаметром 3 мм, що не відповідає умовам підпункту 3.6.2 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 тендерної документації.
Отже, моніторингом установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ», як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям визначеним статтею 16 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги.
Період усунення порушень:
26.05.2020 17:26 - 10.06.2020 00:00
Дата публікації висновку:
26.05.2020 17:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону до 19.04.2020), висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2020-04-06-000622-a розглянуто. За результатами розгляду надаємо аргументовані заперечення до висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених, на Вашу думку, порушень.
По-перше, щодо відповідності ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» кваліфікаційному критерію.
Згідно із п.п.3.5.2 п.5 Розділу ІІІ тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи, зокрема, інформаційну довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (п.п. 3.5.4. п.5 розділу ІІІ ТД).
Підпунктом 3.5.4. п.5 розділу ІІІ ТД встановлено, що Інформаційна довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази повинна містити інформацію про назву (тип) машин, механізмів, устаткування, які планується залучити до виконання робіт; зазначення їх приналежності (власне, орендоване чи буде залучене).
По техніці (транспортних засобах), зазначених учасником в довідці, до довідки додаються копії документів, що підтверджують право власності або користування нею.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» надано довідку від 18.04.2020 року № 18/04-20/9 про наявність машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів необхідних для виконання робіт в якій зазначено, що на підставі договору суборенди від 26.06.2019 року № 26/06/19, в ПП «Елект» для виконання робіт буде залучено транспортні засоби, зокрема екскаватор ATLAS та самоскид МАЗ 555102-2123.
Також, ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» у складі тендерної пропозиції надано договір суборенди від 26.06.2019 року № 26/06/19 укладеного між ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» та ПП «Елект».
Зазначення ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» як суборендодавця у преамбулі договору та по тексту договору і акті приймання передачі від 26.04.2019 № 1 є опискою, яка не вливає на розгляд тендерної пропозиції. Так, у розділі «Юридичні адреси, банківські реквізити і підписи сторін» ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» зазначено як Суборендаря, а ПП «Елект» як Суборендодавець.
Окрім того, ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» у складі тендерної пропозиції надано договір оренди транспортного засобу від 22.02.2018 року, згідно якого ПП «Елект» орендує у Соловйова А.Ф., зокрема, екскаватор ATLAS та самоскид МАЗ 555102-2123.
Зазначене підтверджує, що саме ПП «Елект» є орендарем зазначеної техніки і має право передавати його в суборенду.
Відповідно до п.п.5.3.3. п.3 Розділу V тендерної документації, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме на виконання вимог викладених в пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації - технічні помилки, описки в тексті документа та/або орфографічні помилки в словах. Зокрема:
• відсутність на окремих документах підпису. До зазначеного переліку документів не відносяться наступні: документи для підтвердження кваліфікації учасника за статтею 16 Закону; форма тендерної пропозиції, гарантійні листи.
• допущення у пропозиції описок, граматичних, орфографічних помилок, русизмів, арифметичних помилок, які не спотворюють і не впливають на зміст пропозиції.
Аналогічні норми зазначені у ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» - Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
У звязку із чим, тендерним комітетом, вищезазначені описки віднесено до формальних помилок, та не впливають на зміст пропозиції.
По-друге, щодо невідповідності технічного завдання.
Відповідно до п.п.3.6.2. п.6 розділу ІІІ тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерних пропозицій учасників технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановлених замовником (згідно із Додатком № 2). З цією метою, Учасники, до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, надають, відповідно до своєї початкової ціни, виконані згідно вимог Додатку №2 (у форматі pdf, .jpg, .bmp, .doc, .docx, rtf або інші) наступні документи:
• договірну ціну;
• локальні кошториси;
• підсумкову відомість ресурсів
При цьому, умовами тендерної документації не встановлено обов’язку, що підсумкова відомість ресурсів має відповідати вимогам Додатку № 2 до тендерної документації, виходячи із наступного.
У зв'язку з відсутністю обґрунтування (шифр норми) в Додатку № 2 тендерної документації учасником були застосовані норми згідно найменування робіт і витрат пред'явлених замовником, в зв'язку з цим були використані аналогічні розцінки в яких інший склад ресурсів. В зв'язку з цим відсутні п. 37-42, п. 50-51, п.54 та п. 63.
Відсутність п. 53 в розцінці згідно Додатку № 2 тендерної документації (Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1) п. 4 «Установлення залізобетонних одностоякових опор освітлення», обумовлено використанням матеріалів раніше демонтованих, а саме – «Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1» п.3 «Розбирання залiзобетонних одностоякових опор освітлення».
Пункт 56 відсутній у зв'язку з наявністю поблизу будівельного майданчика водойми та неможливістю замовником продажу та можливістю підрядника купувати воду, а також в цілях економії бюджетних коштів.
Пункт 65 «Пiсок природний», рядовий, п. 66 «Пiсок природний, рядовий» присутній в документах наданих підрядником, а саме: «Підсумкова відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва» - п. 24.
Пункт 67 «Сумiшi бетоннi готовi важкі», клас бетону В3,5 [М50], крупнiсть заповнювача бiльше 20 до 40 мм присутній в документах наданих підрядником, а саме: «Підсумкова відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва»- п. 25.
Використання електродів, діаметром 4 мм обумовлено виконанням робіт згідно розцінки Додатку № 2 тендерної документації «Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-2»- п. 5 «Монтаж стійок металевих». Вказана робота використовується для установлення п. 1 «Футбольні ворота 3,16х2,08» та п 2.» Баскетбольна стійка» «Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-3» Додатку № 2 тендерної документації. Дані вироби, а саме, «Футбольні ворота 3,16х2,08» та «Баскетбольна стійка» повинні бути сертифіковані, тому будуть закупатися на заводі який має дозвіл та сертифікат на випуск даної продукції, виходячи з цього будь-яке втручання в дані конструкції, в тому числі зварювальні роботи заборонені, тому що можуть призвести до зміни міцності конструкції, а також в цілях економії бюджетних коштів. Тому електроди діаметром 4 мм були видалені з розцінки. Електроди діаметром 3 мм використовуються для інших потреб будівництва.
Крім того, варто зауважити, що згідно ст.3 Закону (в редакції до 19.04.2020), Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, максимальна економія та ефективність.
По-третє, щодо відміни закупівлі.
Підстави для відміни замовником торгів чітко регламентовані Законом.
Так, згідно ч.1 ст.31 Закону (у редакції до 19.04.2020), Замовник відміняє торги в разі:
відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;
неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель;
порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом;
подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій;
допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій;
відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Разом з тим, на даний час, між замовником та ТОВ «БУДХАУСЕЛІТ» укладено договір про закупівлю робіт, а тому торги, із технічних причин не можуть бути відмінені.
Окрім того, обставини, що визначені абзацом 3 частини 1 статті 31 Закону на момент укладання договору про закупівлю були відсутні.
По-четверте, щодо розірвання договору.
Висновком про результати моніторингу закупівлі Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує Замовника в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 15.05.2020 року № 1/2020 відповідно до законодавства.
Повідомляємо, що ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Статтею 526 ЦК України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Виконання зобов’язань, реалізація, зміна та припинення певних прав у договірному зобов’язанні можуть бути зумовлені вчиненням або утриманням від вчинення однією із сторін у зобов’язанні певних дій чи настанням інших обставин, передбачених договором, у тому числі обставин, які повністю залежать від волі однієї із сторін.
При цьому, відповідно до чт.525 ЦК України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 214 ЦК України встановлено, що особи, які вчинили дво- або багатосторонній правочин, мають право за взаємною згодою сторін, а також у випадках, передбачених законом, відмовитися від нього, навіть і в тому разі, якщо його умови повністю ними виконані. Відмова від правочину вчиняється у такій самій формі, в якій було вчинено правочин. Правові наслідки відмови від правочину встановлюються законом або домовленістю сторін.
Таким чином, розірвання укладеного із переможцем процедури можливе лише за взаємною згодою сторін. Окрім того, одностороння відмова від договору та невиконання його умов зі сторони замовника може мати наслідком стягнення із Замовника штрафних санкцій та понесення в майбутньому судових та інших витрат.
Договір про закупівлю робіт від 15.05.2020 року № 1/2020 укладений між Замовником та підрядником містить вичерпний перелік обставин за яких договір може бути розірваний в односторонньому порядку за ініціативи Замовника.
Так, відповідно до умов Договору, внесення змін у Договір чи його розірвання допускається тільки за згодою сторін, якщо інше не встановлено Договором або законом..
Тому, на сьогоднішній день в Замовника відсутні правові підстави для розірвання договору із Підрядником.
У зв’язку із вищевикладеним, повідомляємо про неможливість усунути виявлені, на Вашу думку, порушення.
Дата публікації звіту:
02.06.2020 10:51