• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Реконструкція Народного дому в с.Підгірці Бродівського району Львівської області» (реконструкція приміщень та інженерних мереж).

Завершена

2 449 390.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
Номер: f046c2747688431f95849f92f6f3325e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-05-13-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.05.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 14.05.2020 09:57 - 05.06.2020 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.05.2020 № 81 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.05.2020 № 81. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-04-01-001717-b 01.04.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, yarema.zakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено включення до тендерної документації вимог, що суперечать нормам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 2 та пункту 4 частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу дотримання Замовником строків надання (оприлюднення) роз’яснень щодо тендерної документації та відповідей на вимоги учасників щодо надання інформації встановлено порушення вимог частиною 1 статті 32 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору в установленому законодавством порядку, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в чинній щодо досліджуваної закупівлі редакції (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, дотримання Замовником строків надання (оприлюднення) роз’яснень щодо тендерної документації та відповідей на вимоги учасників щодо надання інформації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Підгорецької сільської ради Бродівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-04-01-000892-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням від 01.04.2020 (протокол № 2); реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «НЕОСТАР ГРУП» (щодо правомірності її відхилення), тендерну пропозицію ТОВ «Західатомбудсервіс»; протоколи розгляду тендерних пропозицій від 27.04.2020 № 3 та № 4; повідомлення про намір укласти договір; договір № 15 від 29.07.2019 та додаткову угоду № 1 від 15.05.2020 до нього; опубліковані учасником ТОВ «НЕОСТАР ГРУП» 04.05.2020 звернення з вимогою щодо усунення Замовником порушення при визначенні переможця та відповідь Замовника на таке звернення, а також опубліковану Замовником відповідь на запит органу державного фінансового контролю. Проведеним моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до пункту 3.1 частини 3 розділу VI тендерної документації проект договору складено з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Водночас, у цьому ж пункті частини 3 розділу VI тендерної документації та в примітках до Додатку № 3 до тендерної документації зазначено, що положення проекту договору не є остаточним і вичерпним, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. За нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить нормам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. При визначенні у пункті 3.3 частини 3 розділу V тендерної документації вимог щодо надання учасниками листа-гарантії про дотримання ними норм чинного законодавства щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) Замовником здійснено посилання на Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 № 1702-VII, який втратив чинність (підстава – Закон України № 361-IX від 06.12.2019). Відповідно до вимог пункту 7.1. частини 7 Таблиці 3 Додатку №1 до тендерної документації, на підтвердження правомірності здійснення відповідного виду діяльності, учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію про наявність чинної на дату розкриття пропозицій (на дату аукціону) ліцензії учасника на здійснення господарської діяльності у будівництві згідно видів робіт відповідно до технічного завдання та, у випадку наявності – субпідрядної організації (сканований оригінал або копія). Дана інформація може подаватися або у формі безпосередньо ліцензії з додатками, або посилання на офіційний інтернет-ресур, де можна перевірити в електронному вигляді наявність/відсутність ліцензії. Технічним завданням тендерної документації (Додаток №4, Локальний кошторис 2-1-4 на Пусконалагоджувальні роботи, Розділ 1. Пусконалагодка, позиції 107-111) передбачено виконання пусконалагодки котла, насоса та систем їх контролю. Проведеним моніторингом розгляду тендерних пропозицій встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ«Західатомбудсервіс» надано ліцензію на здійснення господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єкті з середніми та значними наслідками (видана 06.09.2017), за переліком робіт згідно з додатком, у якому вказано відповідні види окремих робіт. Однак, в наведеному у додатку до ліцензії переліку дозволених видів робіт відсутні «Пусконалагоджувальні роботи» (код 1.13.00). Замовником, на опубліковану вимогу ТОВ «НЕОСТАР ГРУП» відмінити рішення щодо визначення переможця у відкритих торгах та відхилити пропозицію ТОВ «Західатомбудсервіс» у зв’язку з ненаданням, зокрема, вказаним учасником ліцензії на пусконалагоджувальні роботи, надано (опубліковано) інформацію, у якій зазначено, що Замовник в період розгляду тендерних пропозицій звертався за роз’ясненнями до ТОВ «Західатомбудсервіс» та згідно з отриманою відповіддю було повідомлено про те, що пусконалагоджувальні роботи щодо котла, насоса та систем їх контролю буде здійснювати постачальник даного обладнання, в якого наявна така ліцензія. Також, у вказаній інформації Замовника вказано, що закупівля такого обладнання буде здійснена у офіційного представника виробника, згідно договору купівлі-продажу, вартість цих робіт буде включена у вартість самого обладнання і такі роботи постачальник обладнання буде зобов’язаний здійснити в межах договору купівлі-продажу обладнання. Крім того зазначено, що пусконалагоджувальні роботи не має права виконувати будь-яка третя сторона, окрім виробника чи його офіційного представника (дилера/дистриб’ютора), оскільки в такому випадку виробник не надає гарантійний термін на таке обладнання. Слід зазначити, що відповідно до норм статті 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій, а статтею 28 Закону визначено, що замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Законом не передбачено можливості звернення замовника до учасника закупівлі в період розгляду тендерних пропозицій щодо надання ним роз’яснень стосовно тендерної пропозиції. Проведеним моніторингом встановлено, що ТОВ «Західатомбудсервіс» у складі своєї тендерної пропозиції надано локальні кошториси (складені відповідно до технічного завдання), зокрема, Локальний кошторис 2-1-4 на Пусконалагоджувальні роботи, у якому враховано прямі трудовитрати робітників підрядника (ТОВ «Західатомбудсервіс») на здійснення вказаних робіт в кількості 352,8 люд-год, загальну вартість прямих витрат з виконання пусконалагодки (заробітна плата) – 28 922,00 гривень. Вартість самого котла (25 400,00 грн), насосів (27 730,00 грн), а також інших виробів враховано в поданому вищевказаним учасником у складі кошторисних розрахунків Локальному кошторисі 2-1-3 (Котельня), при цьому витрати на їх встановлення (в тому числі заробітна плата робітників) та відповідні трудовитрати враховані окремо у цьому ж локальному кошторисі. Будь-які документи на підтвердження включення вартості робіт з пусконалагодки вищевказаного обладнання у вартість такого обладнання при його придбанні у офіційного представника виробника згідно договору купівлі-продажу, та наявності зобов’язань постачальника обладнання здійснити роботи з пусконалагодки в межах договору купівлі-продажу обладнання, в складі тендерної пропозиції ТОВ «Західатомбудсервіс» відсутні. Інформація про залучення до виконання пусконалагоджувальних робіт субпідрядних організацій в пропозиції відсутня. Таким чином, в недотримання вимог пункту 7.1. частини 7 Таблиці 3 Додатку №1 до тендерної документації, ТОВ «Західатомбудсервіс» не надано інформації про наявність чинної на дату розкриття пропозицій ліцензії на здійснення такого виду робіт як пусконалагоджувальні роботи. Проте, на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Західатомбудсервіс», яка не відповідала вимогам тендерної документації Замовника, визначено вказаного учасника переможцем торів та укладено з ним договір підряду № 15 від 29.07.2019 на суму 2 423 690,00 грн з ПДВ. Відповідно до вимог пункту 3.1 Таблиці 4 Додатку №1 до тендерної документації, для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі відповідно до частини 2 статті 17 Закону переможець торгів повинен надати оригінал або копію довідки з органів фіскальної служби у паперовому вигляді/ або довідку в електронному вигляді, яка підписана електронним підписом посадових осіб відповідного контролюючого органу, про відсутність заборгованості по обов’язковим платежам до бюджету, дійсної на момент розкриття тендерних пропозицій або на більш пізню дату. Замовником, на відповідний запит органу державного фінансового контролю щодо надання інформації про фактичне надходження від переможця торгів (ТОВ «Західатомбудсервіс») документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6 частини 1 і частиною 2 статті 17 (згідно Таблиці 4 Додатку №1 до тендерної документації) та дати їх отримання Замовником (з долученням сканкопій вказаних документів переможця торгів та сканкопії документа, що підтверджує час та дату їх отримання Замовником), опубліковано 25.05.2020 відповідь, згідно з якою підтверджено надходження від переможця процедури закупівлі 30.04.2020 відповідних документів (особисто, отримані головою тендерного комітету Михайлишин Н.М.). До вказаної відповіді Замовником долучено сканкопію наданої переможцем торгів довідки від 24.04.2020 № 22035 про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Аналогічну довідку ТОВ «Західатомбудсервіс» завантажено 02.05.2020 в електронній системі закупівель. Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554), далі – Порядок № 733. Згідно з пунктом 7 Порядку № 733, довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано заяву, довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Форма довідки містить такі обов’язкові реквізити, як підписи керівника (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу та посадової особи контролюючого органу, а також відбиток печатки контролюючого органу. За вимогою Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003 (затверджений наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55) документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації, назва виду документа (не зазначають на листах), дата, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис. Таким чином, підпис - це окремий реквізит, установлений Національним стандартом України ДСТУ 4163 2003 як обов’язковий для всіх без винятку службових документів. Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом. Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії. Проте, подана ТОВ «Західатомбудсервіс» довідка від 24.04.2020 № 22035 не містить підписів відповідальних посадових осіб контролюючого органу, а також відбитку печатки контролюючого органу та, відповідно, не є оригіналом документу (чи його сканкопією); не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, тобто не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Однак, на порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ «Західатомбудсервіс», який не надав документ, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої частиною 2 статті 17 Закону, та укладено з ним договір підряду № 15 від 29.07.2019 на суму 2 423 690,00 грн з ПДВ. Також проведеним моніторингом встановлено, що Замовником перевищено строк надання відповіді (надана 15.05.2020) на опубліковану 04.05.2020 звернення учасника, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції (ТОВ «НЕОСТАР ГРУП»), з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, встановлений частиною 1 статті 32 Закону (5 днів з дня надходження звернення).
Період усунення порушень: 26.05.2020 18:49 - 10.06.2020 00:00
Дата публікації висновку: 26.05.2020 18:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог, що викладені у висновку аудиторської служби по даному тендеру, замовник повідомляє про здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень , а саме про розірвання договору в установленому законодавством порядку. Також повідомляємо про зобов'язання не допускати такі порушення в подальшому.
Дата публікації звіту: 02.06.2020 20:35

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • other: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: порушення усунено, а саме розірвано договір в установленому законодавством порядку
Дата публікації: 26.06.2020 15:46

Запити/Пояснення