• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Олива»

Завершена

3 063 597.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
Номер: e6e8e3325e544d7d8dbcf0886520c8a1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-12-01-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.12.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 01.12.2020 20:55 - 23.12.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 01.12.2020 №260 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 01.12.2020 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 01.12.2020 № 260 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу. 24 UA-2020-03-19-001184-b 19.03.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 67) 577-68-67, toretto.kh@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом встановлено порушення вимог Наказу № 490 та вимог абзацу четвертого частини другої статті 21 Закону. За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 13 частини другої статті 22 Закону. За результатами моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог пункту четвертого частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 грудня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 01.01.2019) (далі – Закон), відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ПАТ «Українська залізниця» філія «Центр з ремонту та експлуатації колійних машин» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 24.03.2020 року, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АРАЗ ОІЛ» та Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЙЛ ГРУП» (далі – ТОВ «ОЙЛ ГРУП»), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 09.04.2020 №166/20-ТК та від 14.04.2020 №181/20-ТК, повідомлення про намір укласти договір від 14.04.2019 року, договір поставки від 28.04.2020 №ЦРЕКМ/В-20070, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 28.04.2020 року. Моніторингом питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом встановлено, що пунктом 10 оголошення про проведення відкритих торгів зазначено, що розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі становить 3 063 597,60 гривень. Водночас пункт 10² зазначеного оголошення містить інформацію, що джерелом фінансування закупівлі є власний бюджет Замовника на загальну суму 6 406 675,40 гривень. Також, згідно інформації з річного плану на 2020 рік на зазначену закупівлю Замовником передбачено бюджетне призначення або очікувана вартість предмету закупівлі на загальну суму 6 406 675,40 гривень. Таким чином, пункт 10 оголошення про проведення відкритих торгів відрізняється від пункту 10² зазначеного оголошення та не відповідає річному плану Замовника на 2020 рік, що є порушенням заповнення форми оголошення про проведення відкритих торгів, затвердженої Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» від 22.03.2016 № 490 (редакція від 03.05.2019) (далі – Наказ № 490). Крім того, на порушення вимог пункту 8 форми оголошення про проведення відкритих торгів, затвердженої Наказом № 490 та на порушення вимог абзацу четвертого частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про місце поставки товарів. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в тендерній документації відсутні відомості щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що є порушенням Замовником вимог пункту 13 частини другої статті 22 Закону. Моніторингом питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено, що підпунктом 3.1.1 пункту 3.7.3 розділу 3 тендерної документації встановлено вимогу: якщо учасник не є виробником продукції то він повинен надати документи, які підтверджують стосунки з виробником, одним з яких являється сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо. Водночас, відповідно до вимог пункту 1.7 розділу І тендерної документації тендерні пропозиції, підготовлені учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою. При цьому, проектна, технічна документація, а також документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Проте, на порушення зазначених вимог тендерної документації ТОВ «ОЙЛ ГРУП» у складі тендерної пропозиції надано файл «Сертификат дистрибьютора Petronas.pdf», в якому міститься інформація, викладена російською та англійською мовами, але який не має перекладу українською мовою. Таким чином, відповідно до вимог пункту четвертого частини першої статті 30 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації. Однак, на порушення вимог пункту четвертого частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОЙЛ ГРУП» визначив його переможцем та уклав з ним договір поставки від 28.04.2020 №ЦРЕКМ/В-20070 на загальну суму 2 937 404,40 гривень.
Період усунення порушень: 23.12.2020 10:57 - 13.01.2021 00:00
Дата публікації висновку: 23.12.2020 10:57

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Добрий день. Замовник заперечує проти рішення винесеного по проведеному моніторингу закупівлі UA-2020-03-19-001184-b. Планом закупівлі, що оприлюднено в електронній базі закупівель (https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2019-12-17-000419-b) попередньо передбачалась закупівля на 6406 675,40 грн. (джерело фінансування - Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)), але в зв’язку зі скрутним фінансовим становищем АТ «Укрзалізниця» та гострою необхідністю на придбання інших ТМЦ, робіт та послуг Замовником було прийнято рішення проводити закупівлю на 3 063 597,6 грн, що не перевищує план закупівель на 2020 рік та не забороняється законодавством та нормативними документами України. Місце поставки товарів згідно розробленої форми майданчика закупівель (zakupki.prom.ua) вказується в оголошені. Також, на майданчику є функція «Інші умови постачання» в якій можна вказати місце поставки згідно тендерної документації. Кінцевий строк подання тендерної пропозицій зазначається в п. 4.1 розділу 4 тендерної документації та оголошенні про проведення закупівлі. Замовник наголошує, що вимога по наданню учасником торгів сертифікату дистриб’ютора, наведена у пункті 3.7. «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 тендерної документації, тому документ «Сертификат дистрибьютора Petronas.pdf» наданий у своїй пропозиції учасником торгів є технічний документ і згідно вимог пункту 1.7 розділу 1, як проектна, технічна документація, а також документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Виходячи з вищенаведеного Замовник не може прийняти повністю зауваження по проведеному моніторингу. Виявлені моніторингом правомірні зауваження будуть обов’язково усунені Замовником. На майбутнє будуть вжиті належні заходи щодо недопущення наведених у моніторингу зауважень.
Дата публікації звіту: 28.12.2020 16:58

Запити/Пояснення