• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

вугілля кам’яне

Місцевий бюджет

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 000.00 UAH
Номер: cdd4a40752f844149296c536ebe54808
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-04-03-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.04.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 03.04.2020 14:16 - 25.04.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.04.2020 № 65 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.04.2020 № 65. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-03-05-002294-c 05.03.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 679-35-47, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 2 статті 23, частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. За результатами питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів, передбачених статтями 28 та 30, частиною 1 статті 31 Закону (в редакції, чинній на час оголошення та проведення закупівлі), та недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, чинній на час оголошення та проведення закупівлі (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного навчального закладу «Угнівський аграрно-будівельний ліцей» (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-03-05-002167-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій від 23.03.2020; тендерну пропозицію ПП «САМ-Моторс», протоколи щодо розгляду тендерної пропозиції та продовження строку розгляду пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, опубліковані запити щодо роз’яснень до процедури та вимоги про усунення порушень, опубліковані відповіді Замовника на вказані запити та вимоги. Відповідно до вимог частини 4 статті 28 Закону після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати 5 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником 15.04.2020 опубліковано протокол розгляду тендерної пропозиції, відповідно до якого тендерним комітетом прийнято рішення про продовження строку розгляду пропозицій до 20 робочих днів у зв’язку з великим об’ємом документів для детального розгляду та вивчення пропозиції. Слід зазначити, що вищевказаний протокол тендерного комітету Замовника не містить відомостей щодо дати його складання та підписання, а також щодо дати засідання тендерного комітету. Крім того, Закон не містить вимоги щодо строку оприлюднення повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції. Отже, ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризику RISK1-4_1 (перевищення строку розгляду тендерної пропозиції учасника, яка за результатами оцінювання визначена найбільш економічно вигідною за процедурою «відкриті торги») - не підтвердилася. Водночас проведеним моніторингом встановлено наступні порушення вимог Закону. Так, проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення норм частини 2 статті 23 Закону положення тендерної документації Замовника, до яких 05.03.2020 внесено зміни, не відображено у вигляді закреслених даних, доступних для перегляду після внесення змін до тендерної документації. Також, у примітці у Додатку № 3 (Проект договору про закупівлю) Замовником вказано, що зазначені в цьому додатку основні вимоги до договору не є остаточними та вичерпними і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо публічних закупівель. За нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації (Додаток №3) умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону в частині відповідності умов договору тендерній пропозиції учасника-переможця. За результатами розгляду тендерної пропозиції Замовником 15.04.2020 опубліковано рішення про визначення переможцем торгів ПП «САМ-Моторс» та повідомлення про намір укласти з вказаним учасником договір (ціна пропозиції – 429 000,00 грн з ПДВ). Згідно з вимогами пункту 1.2 Додатку №1 до тендерної документації, для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам від учасника вимагалося надання гарантійного листа щодо якості продукції, що буде постачатись. Також, відповідно до технічних вимог до предмету закупівлі (Додаток №5 до тендерної документації) Замовником передбачено проведення закупівлі вугілля кам’яного марки Г (Г2), розмір кусків (згідно ГОСТ 19242) в мм – 0-200. За пунктом 1 Додатку № 5 до тендерної документації якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля, що є предметом даної закупівлі, в тому числі показники виходу летких речовин, повинні відповідати вимогам передбаченим згідно ДСТУ 3472:2015 для вугілля. Проведеним моніторингом розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасником ПП «САМ-Моторс» у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист щодо поставки вугілля марки ДГР 0-200 виробництва ДП «Волиньвугілля» та копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик щодо вугілля кам’яного ДГР (0-200), виданого на вугільну продукцію ДП «Волиньвугілля», в якому зазначено марку вугілля згідно з ДСТУ 3472:2015 – ДГ. Державним стандартом ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» вугілля класифіковано за марками та групами за основними характерними ознаками, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики залежно від значення середнього довільного показника відбиття вітриніту, виходу летких речовин на сухий беззольний стан, товщини пластичного шару, індексу Рога, вищої теплоти згоряння на сухий беззольний або вологий беззольний стан. При цьому, за ДСТУ 3472:2015 кам’яне вугілля марки Г2 – газове та марки ДГ – довгополум’яне газове є відмінними за наведеними вище показниками. Отже, учасником ПП «САМ-Моторс» подано гарантійний лист щодо поставки вугілля кам’яного, яке за маркою не відповідає технічним вимогам Замовника, встановленим у тендерній документації. Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Проте, на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 3- Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «САМ-Моторс», а визначено його переможцем торгів (протокол про результати розгляду пропозиції опубліковано 15.04.2020). Відповідно до вимог Додатку № 1 до тендерної документації переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен подати замовнику особисто, або долучити до розміщеної на порталі пропозиції, відповідні документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами 1 і 2 статті 17 Закону, зокрема: оригінал, нотаріально посвідчену копію, або завірену учасником копію довідки або інформації виданої територіальним управлінням Державної фіскальної служби (особисто або через електронний кабінет) про відсутність заборгованості по обов'язковим платежам до бюджету, видану не раніше дати виходу оголошення про проведення закупівлі. Слід зазначити, що переможцем торгів ПП «САМ-Моторс» 17.04.2020 долучено (завантажено) до розміщеної в електронній системі закупівель пропозиції довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на еконтролюючі органи (від 17.04.2020 №7545), відповідно до якої вказане підприємство станом на 17.04.2020 не має податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів. Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554). Зокрема, вказана форма містить такі обов’язкові реквізити, як підписи керівника (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу та посадової особи контролюючого органу, а також відбиток печатки контролючого органу. Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом. Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії. Проте, зазначена вище подана ПП «САМ-Моторс» довідка не містить підписів відповідальних посадових осіб контролюючого органу, відбитку печатки контролюючого органу та, відповідно, не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу; не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Відповідно до частини 1 статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону (пункт 2 частини 1 статті 30) та якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації (пункт 4 частини 1 статті 30). Проте, на час завершення моніторингу (24.04.2020) Замовником тендерну пропозицію ПП «САМ-Моторс» не відхилено.
Період усунення порушень: 24.04.2020 15:52 - 12.05.2020 00:00
Дата публікації висновку: 24.04.2020 15:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Доброго дня! Порушення усунені замовником
Дата публікації звіту: 08.05.2020 12:03