• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дороги по вул. М. Грушевського на ділянці від буд. №29 до буд. №19 в с.Сокільники Пустомитівського району Львівської області

Завершена

7 014 476.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 50 000.00 UAH
Номер: dc317e6c1ec0473a9e6af0020ee8a4d3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-03-13-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.03.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 13.03.2020 16:26 - 04.04.2020 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.03.2020 № 49 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.03.2020 № 49. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органуUA-2020-02-17-001834-b 17.02.2020. Дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 679-35-47, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, та накладення на них електронного цифрового підпису встановлено порушення норм пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів, передбачених частиною першою статті 31 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 березня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сокільницької сільської ради Пустомитівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 17.02.2020; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оптiмa» (щодо правомірності її відхилення Змовником); протокол №1 розгляду тендерних пропозицій; оприлюднені запити щодо процедури та надані на них відповіді Замовника; звернення щодо надання роз’яснень стосовно тендерної документації. Відповідно до статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, в тому числі оголошення про проведення процедури. Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 18.03.2016 № 477, (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 447/28577), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом її внесення та заповнення в електронному вигляді через автоматизоване робоче місце замовника. При цьому пунктом 2 наказу Мінекономрозитку України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ Мінекономрозвитку № 490) визначено, що після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Перелік форм документів у сфері публічних закупівель, складання яких передбачає використання замовником кваліфікованого електронного підпису посадової особи, визначений пунктом 1 Наказу Мінекономрозвитку № 490. Також відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Однак, за результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490 при оприлюдненні в електронній системі закупівель форми оголошення про проведення відкритих торгів (UA-2020-02-17-001834-b) на нього не накладено кваліфікованого електронного підпису посадової особи Замовника. Крім того, Замовником не накладено цифровий електронний підпис на тендерну документацію при її опублікуванні. Частиною 1 статті 31 Закону визначено підстави відміни замовником торгів, зокрема, до таких підстав віднесено неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризику RISK1-3-1 (відсутність накладеного Замовником електронного цифрового підпису на документах, що підлягають оприлюдненню) - підтвердилася. На час завершення моніторингу закупівлі Замовником розгляд пропозицій незавершено, переможця торгів не визначено.
Період усунення порушень: 18.03.2020 17:43 - 02.04.2020 01:00
Дата публікації висновку: 18.03.2020 17:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до ч. 8 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням інформації, викладеної у висновку Західного офісу Держаудитслужби від 13.03.2020 року, повідомляємо наступне: Під час проведення моніторингу Західним офісом Держаудитслужби проаналізовано:  річний план закупівель Сокільницької сільської ради Пустомитівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2020 рік;  оголошення про проведення відкритих торгів;  тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 17.02.2020;  реєстр отриманих тендерних пропозицій;  протокол розкриття тендерних пропозицій;  тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-інвестиційна компанія «Оптiмa» (щодо правомірності її відхилення Змовником);  протокол №1 розгляду тендерних пропозицій;  оприлюднені запити щодо процедури та надані на них відповіді Замовника;  звернення щодо надання роз’яснень стосовно тендерної документації. За результатами моніторингу закупівлі встановлено порушення вимог п. 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», а саме при оприлюдненні в електронній системі закупівель форми оголошення про проведення відкритих торгів (UA-2020-02-17-001834-b) на нього не накладено кваліфікованого електронного підпису посадової особи Замовника. Крім того, Замовником не накладено цифровий електронний підпис на тендерну документацію при її опублікуванні. Звертаємо Вашу увагу, що 19.03.2020 року в порядку п. 8 ст. 7-1 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник опублікував звернення за роз’ясненнями до висновків Західного офісу ДАСУ від 13.03.2020 року (опублікованими 18.03.2020 року). Станом на сьогоднішній день суб’єктом моніторингу цей запит проігноровано, роз’яснень по заданим питанням не подано. Також вартує уваги, що станом на сьогоднішній день відсутній затверджений нормативно-правовий акт, яким би регулювалось проведення моніторингу у сфері державних закупівель. Разом з тим, ні Методика визначення автоматичних індикаторів ризику (Наказ ДАСУ №196 від 11.09.2018 року), ні Порядок застосування автоматичних індикаторів ризику (Наказ ДАСУ №196 від 11.09.2018 року) не визначають наявність індикатору ризику RISK1-3-1 (відсутність накладеного Замовником електронного цифрового підпису на документах, що підлягають оприлюдненню) як обов’язкову підставу для проведення моніторингу. Разом з тим, на виконання вимог п. 8 ст. 7-1 ЗУ «Про публічні закупівлі», щодо порушення наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» в частині ненакладення електронного цифрового підпису на оголошення про проведення відкритих торгів з номером ID: UA-2020-02-17-001834-b, тендерний комітет Сокільницької сільської ради повідомляє наступне: 1. Вищевказаними наказом затверджені форми у сфері публічних закупівель, серед яких форми оголошення про проведення відкритих торгів визначено, що після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис. Тендерним комітетом Сокільницької сільської ради 17.02.2020 було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю «Капітальний ремонт дороги по вул. М. Грушевського на ділянці від буд. №29 до буд. №19 в с.Сокільники Пустомитівського району Львівської області». Була внесена вся обов’язкова інформація, передбачена формою оголошення про проведення відкритих торгів. Електронний цифровий підпис було завантажено (прикріплено), проте через технічну несправність системи, яка не залежала від замовника, файл з ЕЦП не був підтягнутий в систему ProZorro. У зв’язку з тим, що закупівля UA-2020-02-17-001834-b знаходиться на стадії розгляду тендерних пропозицій, програмним забезпеченням Уповноваженого органу, на сайті якого опубліковано оголошення про відкриті торги, не передбачено можливості повторно накласти ЕЦП на оголошення. Із метою недопущення в подальшому порушень наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», законодавства з питань публічних закупівель посадовим особам Сокільницької сільської ради, відповідальним за оприлюднення документів, попереджено про персональну відповідальність за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу та вказано на необхідність здійснення детальної перевірки коректності завантаження інформації в систему ProZorro. 2. При публікації тендерної документації, технічного опису предмету закупівлі та проекту договору шляхом прикріплення необхідних документів до оголошення про закупівлю, накладення ЕЦП не вимагається, та не передбачено ч. 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель». 3. Згідно ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV, електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Статтею 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV встановлено, що для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Таким чином, вищезазначена норма не встановлює обов’язку використання ЕЦП при створенні електронних документів у сфері публічних закупівель. Окрім цього, регламентом авторизованого електронного майданчика «Держзакупівлі.Онлайн» (https://www.dzo.com.ua/info/rules) теж не передбачено обов’язку Замовників здійснювати підпис затверджених форм документів ЕЦП, зокрема оголошення про проведення закупівлі.
Дата публікації звіту: 24.03.2020 18:55

Запити/Пояснення