• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

1. Customer*: Kakhovka Interregional Administration of Water Managemet 2. Customer’s code in the Unified State Register of Enterprises and Organisations of Ukraine*: 04394579. 3. Customer’s address*: 74800, Ukraine, Kherson region, Kakhovka, Sobornosti str., 132, South industrial base. 4. Customer’s contact officer authorised to communicate with participants: On organizational issues - Shaba Sergiy Stepanovich - the head of the of the tender committee, address: 74800, Ukraine, Kherson region, Kakhovka, Sobornosti str., 132, South industrial base; 380553655565kah.muvh@ukr.net 5. The specified name of the subject of procurement: Electrical energy. 6. Codes and names of the relevant classifiers of the subject of purchase and parts of the subject of purchase (lots) (if any): DK 021: 2015 code 09310000-5 « Electrical energy». 7. Number of wares or effort of fulfillment of works or supply services: Electrical energy 1 class 47832630 kW*hr.; Electrical energy 2 class - 1092807 kW*hr. 8. Place of delivery of wares, fulfillment of works or supply services: 00000, Ukraine, Kherson region, At the location of the Customer's objects in the territory of Kherson region, Skadovsk, str. Lazurna 38, Nova Kakhovka, Tavriysk, vul. Industrialna 1, Tavriysk, vul. Independence 23, Kakhovka, village. Chernyanka, village. Tavrichenko str. Melitopol 8, village. Bogdanivka str. Central 1, Kakhovka Southern Promaza, vul. Sobornosti 132, Kakhovka Southern building, ul. Sobornosti 132, Kakhovka, str. 417 Rifle Division 65 9. Term of delivery of wares, fulfillment of works or supply services: Until 31.12.2020. 91. Terms of payment of the contract (procedure for settlement). The consumer pays for the actual electricity consumed according to the actual indications of the electricity metering devices at the end of the billing period. - the payment of the electricity price under the contract is made on the basis of the act of acceptance and transmission of electricity. - payment term within 90 calendar days from the date of receipt of the act of acceptance - transmission of electricity. 10. The size of the budget assigned by the budget or the expected value of the parts of the object of procurement.: 10 1 The size of the budget assigned by the budget or the expected value of the parts of the object of procurement (lots) (if any) 92 892 762,64 UAH VAT. 102. Source of procurement financing. state budget funds. 11. The size of the minimum step of lowering the price. 928 927,63 UAH. 12. A mathematical formula that will be used when conducting an electronic auction to determine the indicators of other evaluation criteria * (the price is the only criterion) 12 1Other criteria to be used when assessing bids and their relative weight (if any). 13. The deadline for submission of tenders: 08.03.2020* 14. The scale of providing tender offers (if the customer requires it): 2 786 700,00 UAH. 15. The type of supply of tender offers (if requested by the customer): Electronic Bank Guarantee. 16. Date and time of disclosure of tender offers **: 17. Date and time of electronic auction*: 18. Signing terms for a framework agreement ** 19. Number of bidders for signing framework agreement **

Завершена

92 892 762.64 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 928 927.63 UAH
Номер: a30db35706154203bbed852297d07fe7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-02-17-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.02.2020 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 17.02.2020 12:53 - 10.03.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 17.02.2020 № 33 Херсон Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2020-02-06-001489-c. Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є: - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Херсонська, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Херсонська обл.), +38 (0 55) 222-60-07, olegkoroteev@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення вимог абзацу другого частини першої статті 10 Закону та пункту 8 Порядку №477. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів передбачених частиною першою статті 31 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Каховського міжрайонного управління водного господарства (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 06.02.2020 (зі змінами 27.02.2020); пояснення на запити від 19.02.2020, 27.02.2020 надане Замовником через електронну систему закупівель. За наслідками проведеного моніторингу встановлено, що станом на день оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі, вказана Замовником очікувана вартість закупівлі перевищувала суму, еквівалентну 133 тис євро. Згідно з частиною четвертою статті 10 Закону, у разі закупівлі товарів на суму, яка перевищує 133 тисячі євро, оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою. Зміст обов’язкової інформації щодо інформування про проведення процедури відкритих торгів встановлено частиною другою статті 21 Закону. Порядок оприлюднення оголошення проведення процедури англійською мовою встановлено абзацом другим частини першої статті 10 Закону, а саме не пізніше ніж за 30 днів до дня розкриття тендерних пропозицій. Відповідно до абзаців другого та шостого частини другої статті 21 Закону встановлено обов’язок, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються інформація «Місцезнаходження замовника» та «Строк поставки товарів». Згідно до наданих Замовником пояснень інформація англійською мовою, оприлюднена у полі «Інформація про предмет закупівлі» одночасно з оголошенням українською мовою, а саме 06.02.2020. Разом з цим, відповідно до листа ТОВ «Е-ТЕНДЕР» від 24.02.2020 №122, інформація англійською мовою у полі «Інформація про предмет закупівлі» «Про місцезнаходження замовника» та «Строк поставки товарів», оприлюднена Замовником 17.02.2020 о 16:04:50,436 (за 20 днів до дня розкриття тендерних пропозицій 08.03.2020), що порушує вимоги абзацу другого частини першої статті 10 Закону. Крім того, оприлюднення в різний час інформації про закупівлю українською та додатково англійською мовою є порушенням вимог пункту 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономрозитку 18.03.2016 № 477, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 25.032016 за № 447/28577 (далі Порядок №477).
Період усунення порушень: 03.03.2020 17:53 - 18.03.2020 00:00
Дата публікації висновку: 03.03.2020 17:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі На виконання вимог, викладених у висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області про результати моніторингу закупівлі №UA-2020-02-06-001489-c та положень частини 8 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» Каховське міжрайонне управління водного господарства повідомляє про наступне: У відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII зі змінами та доповненнями (надалі за текстом - Закон) тендерним комітетом Каховського міжрайонного управління водного господарства «06» лютого 2020 року через авторизований електронний майданчик було оприлюднено тендерну документацію та оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою на закупівлю товару: ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (Електрична енергія) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-06-001489-c. Відповідно до змісту пункту 2 констатуючої частини висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області про результати моніторингу закупівлі №UA-2020-02-06-001489-c за результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення вимог абзацу другого частини першої статті 10 Закону та пункту 8 Порядку №477. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону – порушень не установлено. Відповідно до положень частини 8 статті 7-1 Закону Замовник торгів вважає за необхідне надати аргументовані заперечення до висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області про результати моніторингу закупівлі №UA-2020-02-06-001489-c наступного змісту: Щодо порушення вимог абзацу другого частини першої статті 10 Закону та пункту 8 Порядку №477 Перш за все слід зазначити, що відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону, закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі. Відповідно до абзацу першого частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію – не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині четвертій цієї статті, та не пізніш 30 днів у разі перевищення таких меж Поряд з цим, згідно з частиною четвертою статті 10 Закону оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро;для робіт - 5150 тисячам євро. Порядок дій на початку «європейських» відкритих торгів практично збігається з «українськими», оскільки замовник так само має оприлюднити в системі ProZorro оголошення про проведення відкритих торгів і тендерну документацію. Однак додатково до оголошення українською мовою замовник заповнює основні пункти оголошення англійською мовою, При цьому, замовник не зобов’язаний перекладати англійською мовою тендерну документацію. Згідно з Порядком функціонування системи адміністратор системи (далі — адміністратор) — юридична особа, визначена Мінекономрозвитку (Уповноваженим органом) відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу. Наказом Мінекономрозвитку від 18.03 2016 № 473 (зі змінами) веб-порталом Уповноваженого органу у складі системи визначено інформаційно-телекомунікаційну систему «Prozorro» за адресою в мережі інтернет: www. prozorro.gov.ua, а відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу — Державне підприємство «ПРОЗОРРО». Поряд з цим користувач — учасник, постачальник товарів, надавач послуг, виконавець робіт, замовник, орган оскарження, органи, які уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, і Казначейство та його територіальні органи в межах своїх повноважень та інші заінтересовані особи (абзац п’ятий пункту 2 Порядку функціонування системи). Таким чином, оскільки відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є ДП «ПРОЗОРРО», щодо технічних питань, у тому числі пов’язаних з реалізацією в системі вимог законодавства у сфері публічних закупівель, користувачам системи необхідно звертатись до зазначеного підприємства, як адміністратора системи. При цьому, виходячи зі змісту пункту 8 Порядку функціонування системи, оператор зокрема повинен забезпечувати усім користувачам на безоплатній основі інформаційну підтримку, рівний доступ до інформації про закупівлі, можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення процедури закупівлі та виконання інших вимог, встановлених у Законі та безперебійний обмін інформацією з веб-порталом Уповноваженого органу Разом з тим, згідно з Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі (далі — Порядок розміщення інформації), затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 18.03.2016 № 477, зокрема замовник/учасник для отримання доступу до автоматизованого робочого місця безоплатно проходить реєстрацію на авторизованому електронному майданчику шляхом здійснення одного зі способів ідентифікації/авторизації відповідно до порядку, установленого Кабінетом Міністрів України. Крім того, пунктом 6 Порядку розміщення інформації встановлено, що у випадку технічних збоїв під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизовані робочі місця на авторизованих електронних майданчиках, які призводять до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник/учасник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації і документів. Просимо Вас звернути увагу на те, що станом на сьогоднішній день нажаль, інтерфейс електронного майданчику та платформи PROZZORO не передбачає технічної можливості заповнення (зазначення) таких пунктів на англійській мові як: вид предмету закупівлі, адреса поставки проте має незмінні дані про Замовника в частині його найменування, особи відповідальної та можливості внесення інформації виключно до назви предмета закупівлі. Технічні можливості оприлюднення оголошення на англійській мові обмежено лише кількома строчками. При цьому, жодним нормативно – правовим актом не встановлено яким способом/ механізмом замовник оприлюднює оголошення англійською мовою. Зважаючи на те, що електронна система закупівлі дає можливість оприлюднити оголошення лише на українській мові тому на момент подання нами інформації англійською мовою було її оприлюднено в полі «Примітки». Кожна зацікавлена особа в тому числі нерезидент може ознайомитися з процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою за предметом ДК 021: 2015: 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія). Як зазначено в системі PROZZORO https://prozorro.gov.ua/ в розділі «Інформація про процедуру» дата оприлюднення 06 лютого 2020. Відповідно до пункту 11 частини першої статті 8 Закону форми документів у сфері публічних закупівель затверджені наказом Мінекономрозитку від 22.03.2016 № 490 (далі – Наказ). При цьому, виходячи зі змісту пункту 2 Наказу формами документів у сфері публічних закупівель затверджено обов'язкові поля, що заповнюються замовником в електронній системі закупівель (далі – система), шляхом унесення в них наявної інформації. Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» № 490 від 22.03.2016 року, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579 затверджені форми документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Просимо Вас звернути увагу на те, що серед затверджених форм відсутня безпосередньо саме оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою. Крім того, відповідно до пункту 2 цього Наказу чітко обумовлено, що додаток до річного плану закупівель, до якого вноситься інформація про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, складається за формою річного плану закупівель шляхом заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель. Отже, форми оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не затверджено та не встановлено обов’язку замовника здійснювати переклад оголошення за всіма пунктами. Крім того, інтерфейс електронного майданчику та платформи PROZZORO не має функції обрання таких значень на англійській мові як: вид предмету закупівлі, адреса поставки проте має незмінні дані про Замовника в частині його найменування, особи відповідальної та можливості внесення інформації виключно до назви предмета закупівлі. Технічні можливості оприлюднення оголошення на англійській мові обмежено лише кількома строчками. Таким чином, жодним нормативно – правовим актом не встановлено яким способом/механізмом замовник оприлюднює оголошення англійською мовою, що підвертдується відсутністю технічної можливості заповнення форм оголошення відповідно до кожного пункту оголошення (на підтвердження відсутності технічної можливості заповнення форм всіх пунктів за оголошенням (наприклад виду предмету закупівлі) замовник надає інструкцію шодо заповнення інформації на електронному майданчику, на якому замовник зареєстрований та оприлюднює інформацію у системі ProZorro). Звертаємо Вашу увагу та надаємо до розгляду приклад порушення порядку оприлюднення оголошення на англ.мові, зокрема в частині його не оприлюднення на англійській мові, вибору процедури закупівлі та встановлення строку подання тендерних пропозицій менш ніж 30 календарних днів, а саме: оголошення про проведення відкритих торів №UA-2019-09-09-001872-b. Рекомендуємо Вам звернути увагу на очікувану вартість закупівлі послуг, яка перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро (оголошення додається до зазначеного листа). Повторно наголошуємо, що Замовником було дотримано всі вимоги законодавства у сфері закупівель та на виконання положень Закону було обрано вид процедури закупівлі – «Відкриті торги з публікацією англійською мовою», визначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій – не раніше ніж 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерної документації. Відсутність технічної можливості заповнення всіх полів оголошення про проведення відкритих торгів не може бути законною підставою для встановлення факту порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки Замовник був фактично позбавлений права сформувати форму оголошення (шляхом заповнення полів на електронному майданчику) згідно встановленої форми, якої не існує. Так відповідно до положень пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/органом оскарження/органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних форм, реалізованих в електронній системі закупівель, з окремими полями та завантаження відповідних електронних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/органу оскарження / органів державного фінансового контролю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження електронних документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних форм з окремими полями. Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично. Таким чином, оприлюднення іншої (додаткової) інформації, яка відрізняється за змістом інформації, оприлюдненої автоматичною системою фактично створить суперечливість оприлюдненої інформації у електронній системі та не впливатиме на зміст автоматично сформованого системою оголошення, переклад всіх пунктів якого технічно не передбачено електронною системою закупівель (на підтвердження зазначеного факту замовник долучає до цього листа скрін-шот електронного майданчика e-tender інструкції заповнення форм та оприлюднення оголошення на англ.мові). Додатково, вважаємо за необхідне повідомити, що відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі- Закон №2939). Відповідно до ст.2 Закону №2939 головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. У той же час, згідно з Положенням про Державну аудиторську службу України (далі - Положення №43), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №43 від 03.02.2016 року, Державна аудиторська служба України (далі - Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Держаудитслужба, відповідно до п.п.3 п.4 Положення, реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель. відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 та ч. 2 ст. 10 Закону № 922 Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію - не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині четвертій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж. Вимоги до оголошення про проведення процедури відкритих торгів врегульовано статтею 21 Закону № 922, частиною другою якої встановлено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов`язково зазначаються:  найменування та місцезнаходження замовника;  назва предмета закупівлі;  кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;  очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів;  строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;  кінцевий строк подання тендерних пропозицій;  розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);  дата та час розкриття тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону;  розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях та математична формула, що буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки. В оголошенні може зазначатися додаткова інформація, визначена замовником. Отже, вказані приписи Закону визначають обов`язкову та додаткову інформацію, яка має міститися в оголошенні. При чому, обсяг обов`язкової інформації встановлений вказаним Законом є вичерпним, а визначення обсягу додаткової інформації віднесено до виключної компетенції Замовника. Звертаємо Вашу увагу, що положеннями Закону встановлено право замовника торгів зазначити додаткову інформацію, та користуючись зазначеним правом Замовником було оприлюднено у примітках інформацію на англ. мові, що не зазначена у оголошенні за умови відсутності технічної можливості. Поряд з цим згідно п.п. 3, 6 ч. 1. ст. 1 Закону № 922 визначено, що веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та який є частиною електронної системи закупівель та забезпечує створення, зберігання та оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет, а електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує проведення процедур закупівель, створення, розміщення, оприлюднення та обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами. Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 року № 166 «Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків» затверджено Порядок функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, згідно з яким адміністратором електронної системи закупівель є юридична особа, визначена Мінекономрозвитку відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель. З метою забезпечення належного функціонування електронної системи закупівель Мінекономрозвитку своїм наказом від 18.03.2016 року № 473 «Про визначення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель у складі електронної системи закупівель та забезпечення його функціонування» відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу визначено державне підприємство «ПРОЗОРРО» (далі по тексту - ДП «ПРОЗОРРО»), яке належить до сфери управління Мінекономрозвитку. Так, згідно оголошення про проведення процедури відкритих торгів UA-2020-02-06-001489-c останнє містить всі вимоги встановлені до нього ч. 2 ст. 21 Закону № 922. У той же час, щодо не зазначення в ньому перекладу всіх пунктів на англійській мові, замовник зазначає таке. Виходячи з визнання поняття «закону», закон - нормативний акт, прийнятий органом законодавчої влади або всенародним референдумом, що має вищу юридичну силу і містить первинні правові норми. У той же час, «нормативно-правовий акт» - письмовий документ, виданий у встановленому порядку компетентним органом держави, що містить правові норми загального характеру. Підзаконні акти - це нормативно-правові акти, видані на основі, на виконання, з метою конкретизації та деталізації положень законів. Згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579, встановлено, що останній було видано Міністерством економічного розвитку і торгівлі України відповідно до пункту 11 частини першої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі". Таким чином, оскільки вказаний наказ було прийнято на підставі Закону України "Про публічні закупівлі", який має вищу юридичну силу, останній не повинен йому суперечити. У той же час, відповідно до правової позиції, викладеної Конституційним судом у рішенні від 28.10.2009 року по справі №28-рп/2009 та рішенні від 17.02.2010 року по справі №6-рп/2010, органи, які мають регуляторні функції, керуючись у своїй діяльності законами при врегулюванні у своїх актах відповідних питань, не можуть змінювати, доповнювати чи розширювати зміст цих законів. Вищезазначеного аналогічного висновку дійшов Шостий апеляційний адміністративний суд, викладеного у рішенні від 03.03.2020 року під час розгляду апеляційної скарги Південного офісу Держаудитслужби на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №640/17311/19. Враховуючи викладене, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами та доповненнями повідомляємо, що замовником було дотримано у повному обсязі порядок оприлюднення оголошення з публікацією англійською мовою №UA-2020-02-06-001489-c у відповідності до положень Закону з урахуванням відсутності технічної можливості заповнення всіх полів оголошення на англійській мові та зазначення необхідної інформації у примітках до оголошення. Додатково повідомляємо, що відповідно до положень статті 7 Закону Органи, уповноважені на здійснення контролю у сфері закупівель, не мають права втручатися у проведення процедур закупівель. Повідомляємо, що користуючись правом, наданим частиною десятою статті Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, розглядається питання щодо оскарження вищезазначеного висновку у судовому порядку протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Додатки до заперечення: 1. Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 18.03.2016 №477. 2. Оголошення про проведення відкритих торгів №UA-2019-09-09-001872-b. 3. Скрін-шот з електронного майданчика e-tender інструкції заповнення форм та оприлюднення оголошення на англ.мовою. 4. Рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 03.03.2020 року під час розгляду апеляційної скарги Південного офісу Держаудитслужби на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №640/17311/19. З повагою, Тендерний комітет Каховського міжрайонного управління водного господарства
Дата публікації звіту: 10.03.2020 17:56

Запити/Пояснення