-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
30230000-0: Комп’ютерне обладнання (Комп'ютер-моноблок з програмним забезпеченням, клавіатурою та комп'ютерною мишею)
Завершена
2 199 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 995.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 995.00 UAH
Номер:
5a1b005d9ef840488814ce6dd8c90c0c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-03-20-000085
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.03.2020 00:00
Період моніторингу:
20.03.2020 16:39 - 11.04.2020 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.03.2020 № 66
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
20.03.2020 № 66
Перелік
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
50 UA-2020-02-04-001147-b 04.02.2020 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «ДЖІТЕЛ» установлено порушення вимог пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «СІЕС-ЛАЙН», ТОВ «КОМЕЛ», ТОВ «ВАЛТЕК» своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного вищого навчального закладу «Національний медичний університет
імені О.О. Богомольця» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 04.02.2020 № 30 (зі змінами), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СІЕС-ЛАЙН» (далі – ТОВ «СІЕС-ЛАЙН»), товариства з обмеженою відповідальністю «КОМЕЛ» (далі – ТОВ «КОМЕЛ»), товариства з обмеженою відповідальністю фірма «ВАЛТЕК» (далі – ТОВ «ВАЛТЕК»), товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖІТЕЛ» (далі – ТОВ «ДЖІТЕЛ»), повідомлення про намір укласти договір від 25.02.2020, договір від 16.03.2020 № 188.
За результатами моніторингу установлено неузгодженість умов тендерної документації.
Так, пунктом 1 розділу IV тендерної документації передбачено кінцевий строк подання тендерних пропозицій 19.12.2019 року.
При цьому у пункті 13 оголошення про проведення відкритих торгів визначено кінцевий строк подання пропозицій 19 лютого 2020 року.
Також моніторингом установлено, що відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 3 розділу 1 Додатку 3 до тендерної документації, Замовник установив вимогу щодо надання учасниками довідки про виконання аналогічного договору із зазначенням назви замовника, його адреси, контактного телефону, предмету закупівлі кількості, ціни договору і року його виконання та щодо надання його копії.
Проте, учасник ТОВ «ДЖІТЕЛ» у складі тендерної пропозиції надав довідку без зазначення адреси і контактного телефону замовника, а також не надав копії аналогічного договору, чим не дотримав вимог пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 3 розділу 1
Додатку 3 до тендерної документації
У пункті 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу щодо надання підписаного уповноваженою особою учасника з проставленням печатки учасника на кожній сторінці проекту договору про закупівлю, що зазначений у Додатку 4 до тендерної документації.
При цьому учасник ТОВ «ДЖІТЕЛ» у складі тендерної пропозиції надав лише лист-згоду з проектом договору, наведеному у Додатку 4 до тендерної документації, чим недотримано вимоги пункту І Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
Однак Замовник на порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДЖІТЕЛ» як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію установленому статтею 16 Закону та умовам тендерної документації та уклав з ним договір від 16.03.2020 № 188.
Ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK-2-13 – не підтверджено.
Період усунення порушень:
10.04.2020 17:26 - 25.04.2020 00:00
Дата публікації висновку:
10.04.2020 17:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заступнику Голови Державної аудиторської служби України
Олександру Шкуропату
ДВНЗ "Національний медичний університет імені О.О. Богомольця" (надалі - Замовник) повідомляє Вас, що нами отримано висновок про результати моніторингу у державній закупівлі 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (Комп'ютер-моноблок з програмним забезпеченням, клавіатурою та комп'ютерною мишею) (оголошення номер: UA-2020-02-04-001147-b).
Підставою для проведення моніторингу були дані автоматичних індикаторів ризиків, а саме RISK-2-13 (Замовник відхилив тендерні пропозиції всіх учасників закупівлі товарів або послуг, крім переможця). При цьому, як зазначено у висновку, ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK-2-13 – не підтверджено.
За результатами проведеного моніторингу були встановлені порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної пропозиції та зобов’язано Замовника вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Даним листом вважаємо за необхідне викласти заперечення до висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Так, за результатами проведеного моніторингу були встановлені наступні порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної пропозиції:
1) пунктом 1 розділу IV тендерної документації передбачено кінцевий строк подання тендерних пропозицій 19.12.2019 року. При цьому у пункті 13 оголошення про проведення відкритих торгів визначено кінцевий строк подання пропозицій 19 лютого 2020 року.
Пояснення Замовника. Тендерна документація щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (Комп'ютер-моноблок з програмним забезпеченням, клавіатурою та комп'ютерною мишею) була затверджена рішенням Тендерного комітету №30 від 04.02.2020 року. У системі ProZorro було зазначено, що прийом тендерних пропозицій відбуватиметься до 19.02.2020 року, проте у вказаному пункті 1 розділу IV тендерної документації дійсно зазначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій 19.12.2019 року. Очевидно, що в зазначеному пункті було допущено технічну описку, адже тендерна документація затверджена майже роком пізніше, вважаємо, що така описка не може мати наслідком розірвання договору з переможцем. Крім того, жоден з учасників закупівлі не звернув увагу на таку описку та вона жодним чином не сформувала у учасників невірну уяву про строки подання тендерних пропозицій та вплинула на строки подання ними своїх пропозицій.
2) Замовник установив вимогу щодо надання учасниками довідки про виконання аналогічного договору із зазначенням назви замовника, його адреси, контактного телефону, предмету закупівлі кількості, ціни договору і року його виконання та щодо надання його копії. Проте, учасник ТОВ «ДЖІТЕЛ» у складі тендерної пропозиції надав довідку без зазначення адреси і контактного телефону замовника, а також не надав копії аналогічного договору, чим не дотримав вимог пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»;
Пояснення Замовника. В складі тендерної пропозиції на підтвердження виконання аналогічного договору ТОВ «ДЖІТЕЛ» надав довідку із зазначенням предмету закупівлі, кількості, ціни договору і року його виконання, а також лист-відгук із зазначенням адреси та контактного телефону замовника. Проте, через технічний збій, у складі тендерної пропозиції не завантажилася копія аналогічного договору. Разом з тим, відповідно до пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Учасник-переможець торгів у строк, що не перевищує п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, надає документально підтверджену інформацію щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону (згідно з Додатком № 3 до ТД). На виконання цієї вимоги ТОВ «ДЖІТЕЛ» у вказаний строк було надано Замовнику документальне підтвердження виконання аналогічного договору, в тому числі і копія договору, яку не було завантажено в систему через технічний збій.
3) Замовник установив вимогу щодо надання підписаного уповноваженою особою учасника з проставленням печатки учасника на кожній сторінці проекту договору про закупівлю, що зазначений у Додатку 4 до тендерної документації. При цьому учасник ТОВ «ДЖІТЕЛ» у складі тендерної пропозиції надав лише лист-згоду з проектом договору, наведеному у Додатку 4 до тендерної документації, чим недотримано вимоги пункту І Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
Пояснення Замовника. Зазначену вимогу тендерної документації учасником ТОВ «ДЖІТЕЛ» було виконано в повному обсязі, оскільки у файлі «Проект договору на закупівлю» нижче, після листа-згоди з проектом договору надано підписаний директором ТОВ «ДЖІТЕЛ» з проставленням печатки учасника на кожній сторінці проекту договору про закупівлю, що зазначений у Додатку 4 до тендерної документації.
Щодо причин неможливості усунення виявлених порушень
За результатами проведеної закупівлі, 25.02.2020 року було прийнято рішення, оформлено протоколом розгляду тендерних пропозицій, яким ТОВ «ДЖІТЕЛ» оголошено переможцем закупівлі. 16.03.2020 року між Замовником та ТОВ «ДЖІТЕЛ» було укладено Договір №188, а 23.03.2020 року ТОВ «ДЖІТЕЛ» поставило на адресу Замовника Товар у повному обсязі, а саме 150 комплектів комп’ютерів-моноблоків з програмним забезпеченням, клавіатурою та комп’ютерною мишею. Щодо кількості, якості, комплектності та строків поставки товару у Замовника зауважень немає. Таким чином, свої зобов’язання за Договором №188 від 16.03.2020 року ТОВ «ДЖІТЕЛ» виконало в повному обсязі. На виконання умов Договору, Замовник оплатив вартість товару 25.03.2020 року.
Поставлений товар вже частково використовується Замовником та є вкрай необхідним для організації дистанційного навчання в умовах карантину.
Відповідно до ст.651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Звертаю Вашу увагу на те, що Договором №188 від 16.03.2020р. не встановлено права на односторонню відмову від договору, сторони договору при його виконанні не допустили жодних порушень, а тому відсутні підстави для його розірвання в судовому порядку, а також договором не передбачені умови повернення поставленого товару, оскільки, як зазначалося вище поставлений товар є товаром належної якості, зауважень до кількості якості та комплектності немає, товар вже частково використовується Замовником.
Відповідно до статті 599 Цивільного кодексу України, зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Виходячи з вищенаведеного, зобов’язання, встановлені Договором №188 від 16.03.2020р. на сьогоднішній день припинені їх виконанням в повному обсязі.
Враховуючи вищевикладене, ДВНЗ "Національний медичний університет імені О.О. Богомольця" не має можливості усунути зазначені у висновку порушення шляхом розірвання договору відповідно до законодавства. Водночас, повідомляємо, що зазначені факти будуть враховані у подальшому при здійсненні публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
15.04.2020 15:22