• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Апаратно-програмний комплекс з комплексною системою захисту інформації

Апаратно-програмний комплекс з комплексною системою захисту інформації – це багатофункціональна захищена мобільна інфраструктура, що призначена для організації безпечного захищеного доступу до інформаційних ресурсів через пристрої обміну даними

Завершена

35 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 87 500.00 UAH
Номер: 09eea15dca374433990c37e8ef18c58e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-07-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.09.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 07.09.2020 21:24 - 29.09.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.09.2020 № 182 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 07.09.2020 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.09.2020 № 182 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 3 UA-2020-01-24-004311-b 24.01.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 68) 300-36-07, yulia_belikova@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31статті Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» редакція від 19.04.2020 (далі – Закон), своєчасності укладання договору та відповідності його тендерної пропозиції, правомірності укладання додаткових угод – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов'язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» редакція від 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору та відповідності його тендерної пропозиції, правомірність укладання додаткових угод. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Харківської обласної ради «Харківські обласні комунікаційні системи» (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену тендерним комітетом (зі змінами), тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Ай Ті Діалог» (далі – учасник-переможець або ТОВ «Ай Ті Діалог»), протокол засідання тендерного комітету від 08.04.2020 №15, повідомлення про намір укласти договір від 08 квітня 2020, договір від 22.04.2020 №01/20-Т, додаткову угоду від 26.05.2020 №1, додаткову угоду від 29.05.2020 №2, додаткову угоду від 05.08.2020 №3. За результатами моніторингу встановлена невідповідність тендерної пропозиції учасника-переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «Ай Ті Діалог» умовам тендерної документації. Так, на вимогу пункту 1 розділу III тендерної документації на документи, які надаються в електронному вигляді учасник обов’язково повинен накладати ЕЦП/КЕП. Однак, у складі тендерної пропозиції учасником-переможцем ТОВ «Ай Ті Діалог» надано виписку з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи в електронному вигляді без накладання ЕЦП/КЕП. Відповідно абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «Ай Ті Діалог» та визначив його переможцем процедури закупівлі протокол засідання тендерного комітету від 08.04.2020 №15, уклав договір від 22.04.2020 №01/20-Т.
Період усунення порушень: 09.09.2020 19:20 - 24.09.2020 00:00
Дата публікації висновку: 09.09.2020 19:20

Оскарження висновку в суді

Опис: Відомості про справу Харківський окружний адміністративний суд Єдиний унікальний номер справи 520/12782/2020 Адміністративний позов Номер провадження П/520/15704/2020 Дата реєстрації 23.09.2020 Склад суду Чудних С.О. Сторони у справі Відповідач (Боржник): Північно-східний офіс Держаудитслужби, Представник позивача: Адвокат Шпіньова Олена Михайлівна, Позивач (Заявник): Комунальне підприємство Харківської обласної ради "Харківські обласні комунікаційні системи" Суть спору про скасування висновку Стадія розгляду (Дата) 23.09.2020 Стадія розгляду (Назва) Призначено склад суду
Дата публікації: 24.09.2020 14:19

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ХАРКІВСЬКІ ОБЛАСНІ КОМУНІКАЦІЙНІ СИСТЕМИ» (надалі – КП ХОКС) було розглянуто Висновок за результатами моніторингу ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (ID моніторингу, UA-M-2020-09-07-000043). За результатами розгляду, повідомляємо наступне. Процедура закупівлі по предмету: “30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) Апаратно-програмний комплекс з комплексною системою захисту інформації – 401 комплект” була оголошена 24 січня 2020. Станом на 24 січня 2020 року діяла редакція Закону України “Про публічні закупівлі” зі змінами від 01.12.2019 (попередня редакція), тому відповідно до п. 6. розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року (в редакції від 19.04.2020 року), до зазначеної закупівлі застосовуються норми редакції Закону України “Про публічні закупівлі” зі змінами від 01.12.2019 Відповідно до положень тендерної документації передбачено, що: “Усі документи, що подаються учасником у складі своєї тендерної пропозиції, повинні бути скановані з оригіналів або копій (якщо надання копій передбачено тендерною документацією) у вигляді електронного (-их) файлу (-ів). Усі файли повинні мати розширення .pdf, .jpeg, .jpg, .png та/або розширення програм, що здійснюють архівацію даних (виняток складає електронний цифровий підпис (ЕЦП) або кваліфікований електронний підпис (КЕП).На документи, які надаються в електронному вигляді учасник обов’язково повинен накладати ЕЦП/КЕП.” Водночас, тендерною документацією не було встановлено вимоги про надання учасниками виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Відповідно до ч. 3 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» (попередня редакція) Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Інформація, яка міститься у виписці з єдиного державного реєстру юридичних осіб є відкритою, та будь-яка особа може її отримати на веб-порталі Міністерства юстиції України https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search. Це також підтверджується листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №3304-04/2361-06 від 16 січня 2020 року, яке є Уповноваженим органом та відповідно до ч.3 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» (попередня редакція) щороку до 20 січня та додатково у разі потреби, оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним. Також, інформацію про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів, учасник-переможець надавав відповідно до вимог тендерної документації в паперовому вигляді з супровідним листом за адресою Замовника. Відповідно до вимог п.1.9 Розділу ІІІ Тендерної документації довідка була надана у вигляді роздрукованого електронного документу, що містила обов’язкові атрибути (в тому числі QR-код), за допомогою яких була перевірена автентичність документу. Інформація про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів також є відкритою, і будь-яка особа може отримати таку інформацію на відповідному порталі Державної податкової служби: http://sfs.gov.ua/businesspartner. Таким чином, виписка з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не вимагалася тендерною документацією відповідно до вимог ч. 3 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» (попередня редакція), а довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, надана у відповідності до вимог тендерної документації, тому Замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця. Щодо накладання електронного цифрового підпису на документи, зазначені у висновку, то таке трактування поняття «електронний документ» ПІВНІЧНО-СХІДНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УКРАЇНИ не відповідає чинному законодавству України, оскільки згідно статті 6 Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг” для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відповідно до положень ст. 7 Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг” передбачено, що оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги". ТОВ "АЙ ТІ ДІАЛОГ" не є автором ані виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ані довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів. Таким чином, учасник-переможець не мав право накладати ЕЦП на документи, автором яких він не є. Таким чином, твердження ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УКРАЇНИ про ненакладання ЕЦП/КЕП є необґрунтованим. Процедура закупівлі по предмету: “30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) Апаратно-програмний комплекс з комплексною системою захисту інформації – 401 комплект” була оголошена 24 січня 2020. Станом на 24 січня 2020 року діяла редакція Закону України “Про публічні закупівлі” зі змінами від 01.12.2019. Відповідно до вказаної редакції Закону, що діяла на момент проведення процедури відкритих торгів, стаття 31, на яку посилається ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, стосується відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, а не відхилення тендерних пропозицій. Таким чином, Замовник не міг порушити норми абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (попередня редакція) при розгляді тендерних пропозицій. На підставі викладеного та діючого законодавства вважаємо висновки моніторингу ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (ID моніторингу, UA-M-2020-09-07-000043) в частині виявлених порушень необґрунтованими. Тому просимо скасувати висновок ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УКРАЇНИ (ID моніторингу, UA-M-2020-09-07-000043) від 09.09.2020 року в частині виявлених порушень та повідомити про результати розгляду у 5-ти денний термін у відповідності до чинного законодавства України.
Дата публікації звіту: 15.09.2020 17:51