-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
природний газ
Джерело фінансування: кошти місцевих бюджетів
Завершена
1 430 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 143.00 UAH
мін. крок: 0% або 143.00 UAH
Номер:
fd3eaffe007d4fc19664d8d82ab3cb4c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-07-03-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.07.2020 00:00
Період моніторингу:
03.07.2020 14:35 - 25.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.07.2020
№ 45
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 03.07.2020 № 45.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2020-01-21-001311-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 10 частини 1, частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством установлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 9 частини 1 статті 17 та пункту 3 частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівель, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 27.02.2020 року № 41, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію Відділу освіти, молоді та спорту Любарської селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну пропозицію учасника ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ», тендерну пропозицію переможця ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ», протокол засідання тендерного комітету та повідомлення про намір укласти договір від 14.02.2020 року, договір про закупівлю від 27.02.2020 року № 41 та пояснення Замовника від 10.07.2020 року.
Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі – Закон), встановлено імперативну умову, що тендерна документація, зокрема, має містити вимоги встановлені статтею 17 Закону.
Однак, за результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить вимоги встановлені частиною 1 статті 17 Закону.
Також, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 10 частини 1, частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, в підпункті 3.5.5 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників гарантійного листа про відсутність підстав, для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у частинах 1 та 2 статті 17 Закону, тобто з наданням інформації щодо відсутності підстав відмови визначених у пунктах 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону, а також наданням у складі тендерних пропозицій учасників юридичних осіб інформації щодо наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, при вартості закупівлі товарів, менше 20 мільйонів гривень.
Крім цього, моніторингом установлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 06.02.2020 року (дата подання тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ») та станом на 20.07.2020 року відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», а саме: дата народження, серія та номер паспорта громадянина України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» Русанова Романа Миколайовича, а також відсутня інформація щодо кінцевого бенефіціарного власника (контролера) засновника учасника - переможця ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ», юридичної особи – ТОВ «ОКСАМИТ- СХІД».
Таким чином, моніторингом установлено підстави відмови учаснику ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» в участі у процедурі закупівлі згідно вимог пункту 9 частини 1 статті 17 Закону.
Проте, на порушення вимог пункту 9 частини 1 статті 17 та пункту 3 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ», як таку, що не відповідає вимогам пункту 9 частини 1 статті 17 Закону та умовам тендерної документації.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги.
Слід зазначити, що в рамках моніторингу закупівлі Замовник, на запит органу державного фінансового контролю від 06.07.2020 року, надав через електронну систему закупівель пояснення щодо прийнятих рішень 10.07.2020 року, тобто, протягом чотирьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень, а не протягом трьох робочих днів, чим порушив вимоги частини 5 статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
21.07.2020 17:18 - 05.08.2020 00:00
Дата публікації висновку:
21.07.2020 17:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1) Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) - Тендерна документація повинна містити: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовником при розроблені Тендерної документації в повній мірі дотримано вищевказаної норми.
Так, згідно п.п.3.1.1 п.1 Розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону.
Крім того, п.п. 3.5.5. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації, передбачено для підтвердження відсутності підстав відмови в участі у процедурі закупівлі, учаснику необхідно надати наступні документи, зокрема, Гарантійний лист, про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у ч. 1 та ч.2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також, документацією передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої ст. 17 Закону. Замовник залишає за собою право перевірки наданої Учасником інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах.
Слід зауважити, що згідно із ч.3 ст.17 Закону, Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Отже, Замовником при розроблені тендерної документації повністю дотримано норм чинного законодавства, в тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі».
Окрім того, Законом України «Про публічні закупівлі» не деталізовано, що у тендерній документації повинні бути зазначені підстави для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі.
Так, частиною першою ст.17 Закону встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі. Тобто зазначена стаття є імперативною нормою для Замовника торгів щодо відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення його тендерної пропозиції у разі наявності зазначених підстав.
2) Відповідно до п. 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (Пункт 9 частини другої статті 9 в редакції Закону № 361-IX від 06.12.2019) В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб:
9) інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім політичних партій, структурних утворень політичних партій, професійних спілок, їх об’єднань, організацій профспілок, передбачених статутом профспілок та їх об’єднань, творчих спілок, місцевих осередків творчих спілок, організацій роботодавців, їх об’єднань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься обґрунтована причина його відсутності;
Пунктом 1 Розділу Х «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» № 361-IX від 06.12.2019 року Закон набирає чинності через чотири місяці з дня його опублікування (дата публікації – 28 грудня 2019 року), крім абзацу третього підпункту 9 пункту 6 розділу X цього Закону, який набирає чинності з дня введення в дію Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" від 12 вересня 2019 року № 79-IX.
Тобто на момент розгляду та оцінки тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" код 34933742 була зазначена вся необхідна інформація про кінцевого бенефіціарного власника та відсутні підстави для відмови передбачені п. 9 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року).
Пунктом 4 Розділу Х «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» № 361-IX від 06.12.2019 року юридичні особи, зареєстровані до набрання чинності цим Законом, подають державному реєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника в обсязі, визначеному цим Законом, та структуру власності протягом трьох місяців з дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності.
Також, роз’яснення стосовно даного питання міститься на офіційному сайті Урядового порталу (https://www.kmu.gov.ua/news/v-minfini-obgovorili-vimogi-do-formi-ta-zmistu-strukturi-vlasnosti-yuridichnih-osib) відповідно до якого в Міністерстві фінансів відбулась робоча нарада з представниками Міністерства юстиції, Міністерства цифрової трансформації, Державної служби фінансового моніторингу та Національного банку України з питань затвердження форми та змісту структури власності юридичних осіб.
Всі юридичні особи, щодо яких в Єдиному державному реєстрі мають міститися відомості про КБВ та які зареєстровані до набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності, з дня набрання чинності таким актом мають подати державному реєстратору документи для оновлення в Єдиному державному реєстрі відомостей про КБВ.
Разом з тим, Міністерством фінансів України завершується робота над розробленням нормативно-правових актів з питань здійснення моніторингу в тому числі над і проекту наказу про затвердження форми та змісту структури. Проект наказу буде оприлюднено найближчим часом, після узгодження остаточної версії проекту з державними органами та міжнародними експертами.
3) Органом державного фінансового контролю 06.07.2020 року надано запит замовнику про надання пояснень. Замовником надано пояснення на запит на четвертий робочий день так як технічно не передбачено інформування Замовника електронною системою закупівель про початок проведення моніторингу.
Відповідно до Ст. 651 ЦКУ:
1. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
2. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Відділом освіти, молоді та спорту Любарської селищної ради згоди Сторони договору на розірвання Договору на постачання газу природного № 41 від 27 лютого 2020 року не отримано, порушень другою Стороною допущено не було.
Враховуючи вищевикладене, тендерним комітетом Відділу освіти, молоді та спорту Любарської селищної ради при проведенні процедури закупівлі газу природного порушень допущено не було та відсутні підстави для розірвання договору.
Дата публікації звіту:
28.07.2020 15:38
Запити/Пояснення
Номер:
d165eb209be04b898eacacafdebaec08
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.07.2020 15:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.07.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Природний газ» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-01-21-001311-и) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній після 19.04.2020 року), постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року), тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із ч. 4. ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року), рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Екотехноінвест» на відповідність тендерній документації Відділу освіти, молоді та спорту Любарської селищної ради (протокол засідання тендерного комітету).
Пояснення та копії документів (за наявності) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3abbf288eae147858955cd4725f983f4
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
10.07.2020 16:11
Опис:
Відповідно до абз. 2,3 ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) «Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки».
Тендерним комітетом Відділу освіти, молоді та спорту Любарської селищної ради Житомирської області при розробці та затвердженні тендерної документації (протокол затвердження тендерної документації від «21» січня 2020 року) на закупівлю код ДК 021:2015 - 09120000-6 «Газове паливо» (природний газ) було визначено поняття формальних (несуттєвих) помилок (п. 5.3.3. Тендерної документації - Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме на виконання вимог викладених в пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації - технічні помилки, описки в тексті документа та/або орфографічні помилки в словах.
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця тендерним комітетом не було встановлено таких помилок, які впливають на зміст пропозиції.
Додатково повідомляємо, що чинним законодавством, в тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачено складання протоколу тендерного комітету щодо встановлення факту формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції.