-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги щодо забезпечення харчування за контрактом
Завершена
24 806 828.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 4 961.37 UAH
мін. крок: 0% або 4 961.37 UAH
Номер:
d87d9e3c5be746a194bcfe76e38fd56d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-03-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.09.2020 00:00
Період моніторингу:
03.09.2020 16:30 - 25.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.09.2020 № 65
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
Начальник управління Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 03.09.2020 № 65.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5. UA-2019-12-24-001077-b 24.12.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненній в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області
Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, пункту 14 частини другої статті 22 Закону, частин першої та третьої статті 24 Закону, частини першої статті 27 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення наказу №490.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини другої статті 23 та абзацу третього частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення норм частини четвертої статті 36 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішення Органу оскарження – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору та додаткової угоди до договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 вересня 2020 року
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла до 19.04.2020 (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до договору), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ, Орган оскарження).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї та тендерну документацію із внесеними змінами, тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", учасника ТОВ «АТОМСЕРВІС» та відхилені пропозиції учасників ТОВ «АРХІМАГІР», ТОВ "Віртуоз ЛТД" на предмет їх відповідності вимогам тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 14.04.2020 б/н, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю послуг з харчування дітей № 2 від 27.04.2020, додаткову угоду №1 від 14.08.2020, скарги за номером ID: UA-2019-12-24-001077-b.c1, UA-2019-12-24-001077-b.a2 (щодо неправомірного відхилення Замовником тендерної пропозиції ТзОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" та неправомірного допущення до аукціону тендерної пропозиції ТзОВ "АРХІМАГІР"), UA-2019-12-24-001077-b.c3, рішення колегії АМКУ № 4384-р/пк-пз від 06.03.2020 та його виконання Замовником, рішення колегії АМКУ №1295-р/пк-пз від 22.01.2020, №6574-р/пк-пз від 06.04.2020, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 09.09.2020.
Моніторинг щодо тих питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органу оскарження, не здійснювався.
Рішення Органу оскарження №4384-р/пк-пз від 06.03.2020 (дата публікації – 12.03.2020) Замовником виконане 13 березня 2020 року, зокрема скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТзОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" та рішення про допущення до аукціону тендерної пропозиції ТзОВ "АРХІМАГІР".
За результатами розгляду скарги UA-2019-12-24-001077-b.c1 Органом оскарження залишено її без розгляду (рішення № 1295-р/пк-пз від 22.01.2020), за результатами розгляду скарги № UA-2019-12-24-001077-b.c3 відмовлено в задоволенні (рішення № 6574-р/пк-пз від 06.04.2020).
Під час моніторингу закупівлі встановлено порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (що діяв на момент оголошення процедури закупівлі), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579 (далі Наказ № 490), а саме, у річному плані закупівель UA-P-2019-12-24-000362-a не відображено інформацію передбачену пунктом 5 «Код згідно з КЕКВ (для бюджетних коштів)».
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що підпункт 4 Б) пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу про надання переможцем торгів інформації щодо наявності в Учасника антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, у відповідності до пункту 2 частини другої статті 62 Закону України "Про запобігання корупції", а також про надання копії антикорупційної програми та наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи (або інформація про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони не є обов’язковими відповідно до закону). Також, вимагається інформація в довільній формі про те, що відомості про юридичну особу, яка є Учасником, не вносилися до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення; інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення уповноваженого органу державної влади про те, що службова (посадова) особа (особи) учасника тендерних торгів та/або його представник, яку (яких) учасником уповноважено представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі та/або укладання договору про закупівлю, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення (оригінал або копія завірена Учасником); інформаційна довідка з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (інформаційна довідка сформована автоматично); витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (оригінал). До витягу обов’язково включаються усі відомості про Учасника, які передбачені чинним законодавством для юридичної особи або фізичної особи-підприємця, серед яких відомість про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи - резидента України, яка є учасником.
Відповідно до частини третьої статті 17 Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Враховуючи викладене вказані вимоги Замовника суперечить нормам частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Крім того, тендерна документація Замовника не містить вимоги про надання переможцем документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 5 частини першої статті 17 Закону. Ця норма стосується фізичних осіб (у тому числі фізичних осіб-підприємців), які беруть участь у процедурі закупівлі.
Тобто, при складанні тендерної документації Замовником не враховано вимоги частини третьої статті 17 Закону.
В тендерній документації встановлена вимога щодо надання переможцем торгів довідки уповноваженого органу державної влади про те, що службова (посадова) особа (особи) Учасника тендерних торгів та/або його представник, яку (яких) Учасником уповноважено представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі та/або укладання договору про закупівлю, не була засуджена за злочин, пов’язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з такої особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку (оригінал або нотаріально посвідчена копія).
Однак, підстава визначена в п. 6 частини першої статті 17 Закону щодо надання підтвердження чи була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку службова (посадова) особа учасника, стосується саме особи, яка підписала тендерну пропозицію.
Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до пп.2 пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації банківська гарантія повинна свідчити про обов'язок гаранта виплатити Замовнику суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин вказаних у пункті 3 розділу ІІІ Документації. Пунктом 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення пропозиції конкурсних торгів» розділу ІІІ тендерної документації передбачено лише два випадки не повернення забезпечення тендерної пропозиції, а саме відкликання пропозиції конкурсних торгів Учасником після закінчення строку її подання та письмової відмови Учасника, що став переможцем торгів, від підписання договору про закупівлю після акцепту його пропозиції конкурсних торгів. Відповідно до п. 14 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Частиною першою статті 24 визначено, що у разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Випадки коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається визначені частиною третьою статті 24 Закону. Вказана частина містить чотири випадки, коли забезпечення не повертається. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано вимоги п. 14 частини другої статті 22, частин першої та третьої статті 24 Закону.
За результатами моніторингу закупівлі, встановлено, що пп. 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу про надання учасниками в складі пропозиції документу «тендерна пропозиція» за формою, що встановлена в Додатку №4 (обов’язково подається окремим файлом), калькуляції вартості послуг з харчування дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Дубровицького району Рівненської області. Орієнтовна форма калькуляції наведена у Додатку 6. Також, відповідно до пп. 2.1 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації учасники повинні надати в складі пропозиції калькуляцію вартості послуг з харчування з обов’язковим визначенням грошового та процентного співвідношення вартості сировини/продуктів харчування та розміру надбавки (націнки) до ціни пропозиції, відсоткового значення розміру націнки до вартості сировини та витрати на організацію харчування за формою, наведеною у Додатку №6.
Згідно з частиною першою статті 27 Закону у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. Інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій розкривається перед початком електронного аукціону.
При проведенні закупівлі Замовник зобов’язаний дотримуватись принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу добросовісної конкуренції серед учасників.
Слід зазначити, тендерна документація не містить будь-яких вимог (застереження), що тендерна пропозиція та калькуляція із вказанням ціни пропозиції подаються лише переможцем торгів за результатами проведеного електронного аукціону, а учасниками в складі пропозиції надається відповідний документ без зазначення вказаної інформації чи не подається документ взагалі.
Зважаючи на вищенаведене, при складанні тендерної документації тендерним комітетом Замовника не враховано вимоги частини першої статті 27, частини першої статті 3 Закону щодо інформації про ціну тендерної пропозиції, що може бути розкрита електронною системою закупівель та доступною для перегляду до проведення електронного аукціону (на етапі «пре-кваліфікації учасників»).
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що відповідно до розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу інформації в розділі «тендерна документація» Замовником 24.12.2019 оприлюднена «Тендерна документація 2020 рік», остання редакція
«ТД на 2020 уточнена.doc» – оприлюднена 13.01.2020.
Згідно з вимогами абзацу другого частини другої статті 23 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації. При цьому, зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 Закону. Однак, в порушення вимог частини другої статті 23 та абзацу третього частини першої статті 10 Закону окремого документа з переліком змін, які вносилися Замовником до тендерної документації, не оприлюднено (не розміщено) в електронній системі закупівель. Крім того, в електронній системі відсутні положення тендерної документації, до яких внесено зміни, у вигляді закреслених даних.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", якого Замовником визнано переможцем відкритих торгів, не відповідає вимогам тендерної документації з наступних причин.
Підпунктом 5 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації передбачено надання учасниками в тендерній пропозиції інших документів, зокрема, проекту договору №1 та погодження з істотними умовами договору за доданою формою разом з додатками. Крім того, згідно з вимогами пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція, що подається учасниками також повинна складатись з інших матеріалів та документів, передбачених тендерною документацією.
Однак в складі пропозиції ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" відсутній проекту договору №1 з додатками. Проект договору також відсутній в переліку документів, що подаються у складі пропозиції, та вказані у файлі «2. Зміст 2-6.pdf» завантаженому Замовником в електронну систему закупівель 24.01.2020. Слід зазначити, що інформація про погодження з істотними умовами договору міститься у файлі «Тендерна пропозиція.pdf» (завантажений в складі пропозиції 24 січня 2020 року).
Отже, пропозиція не відповідає вимогам встановленим підпунктом 5 пункту 5 розділу ІІІ та пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Вказана невідповідність пропозиції учасника умовам тендерної документації не відноситься до переліку формальних (несуттєвих) помилок, визначених Замовником.
З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція учасника ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" не відповідає вимогам тендерної документації.
При цьому, у разі невідповідності пропозиції учасника згідно частини першої статті 30 Закону замовник повинен відхилити таку пропозицію.
Однак в порушення вимог частини першої статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації, та допущено до участі в аукціоні та визнано переможцем торгів. Відповідно до частини першої статті 31 Закону та частини п’ятої статті 28 Закону у разі якщо за результатами розгляду тендерних пропозицій до оцінки допущено менше двох тендерних пропозицій, торги підлягали відміні.
За результатами аналізу розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВ "Віртуоз ЛТД" встановлено, що пропозиція даного учасника підлягала відхиленню.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю встановлено, що Замовником до договору №2 від 27.04.2020 про закупівлю послуг з харчування дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, за державні кошти укладено додаткову угоду №1 від 14.08.2020, якою на підставі пункту 3.9 Договору внесено зміни до п.1.3 розділу І, додатку №1 до договору; пункту 3.1 розділу ІІІ, п.2.1 розділу ІІ. Зміни внесені щодо обсягу послуг (зменшення кількості діто-днів), ціни договору (ціну договору 14565752,10 грн змінено на розрахункову 14251896,00 грн), якості послуг (послуги одноразового щоденного харчування повинні бути надані в межах виконання 33% добових фізіологічних норм харчування). В додатку №1 «Специфікація до договору про закупівлю послуг за державні кошти» зменшено обсяг послуг по вікових категоріях та збільшено вартість одного діто-дня по кожній категорії на понад 60% (вартість одного діто-дня по віковій категорії 6-10 років збільшено з 17,34 грн до 28,02 грн без ПДВ; по віковій категорії 10-14 років – з 18,00 грн до 30,00 грн; по віковій категорії 14-18 років – з 19,02 грн до 31,98 грн). Однак, Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема частиною четвертою статті 36 (в редакції, що діяла до 19.04.2020) визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених частиною четвертою статті 36. Закон містить виключних 8 випадків для внесення змін до істотних умов договору, в тому числі й до ціни за одиницю послуги. Частиною четвертою статті 36 Закону та умовами укладеного договору №2 від 27.04.2020 не передбачено підвищення ціни за одиницю послуги (вартість діто-дня) у зв’язку із покращенням якості предмета закупівлі (п. 3.9 Договору, пункт 3 частини 4 статті 36 Закону). Зміна ціни в договорі про закупівлю послуг можлива тільки у випадках, наведених у пунктах 5–7 частини четвертої статті 36 Закону.
Разом з тим, при зменшенні обсягів закупівлі ціна договору про закупівлю зменшується в залежності від зміни таких обсягів. Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Відповідно до п. 2.1 Договору №2 від 27.04.2020 Учасник повинен надати Замовнику послуги одноразового щоденного гарячого харчування дітей у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забрудення, в межах виконання 30 % добових фізіологічних норм харчування. Пунктом 3.5 Договору визначено, що середньомісячна вартість одного діто-дня по кожній віковій категорії є незмінною протягом всього строку дії Договору і встановлюється у Додатку №1 до Договору. Відповідно до п. 3.9 умови договору про покращення якості предмета закупівлі можуть змінюватись за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми (ціни) договору. Згідно з п.11.1 Договору зміна істотних умов після укладання договору не допускається, окрім випадків, встановлених чинним законодавством. Зміна Договору вчиняється лише за згодою сторін у письмовій формі і оформляється додатковою угодою до цього Договору.
Таким чином, з огляду на вищевикладене, Замовником при внесенні змін до договору додатковою угодою №1 від 14.08.2020 в частині збільшення вартості за одиницю послуги (1 діто-дня по вікових категоріях) порушено норми частини четвертої статті 36 Закону.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 04.09.2020 Замовником в поясненні наданому 09.09.2020 вказано, що при більш детальному вивченні законодавства про публічні закупівлі та роз’яснень до нього дійшли висновку, що зазначена Додаткова угода є неправомірною. З метою врегулювання питання щодо скасування Додаткової угоди управління 26.08.2020 надіслало лист ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» з роз’ясненнями про неправомірність укладеної Додаткової угоди.
27.08.2020 управління надіслало ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» для підписання Додаткову угоду №2 від 27.08.2020, якою передбачено визнати Додаткову угоду №1 недійсною. 07.09.2020 управління знову звернулось до ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» з проханням надіслати підписану Додаткову угоду №2 від 27.08.2020 до Договору №2 від 27.04.2020 про визнання Додаткової угоди №1 від 14.08.2020 недійсною та з проханням надавати послуги з харчування дітей за розцінками діто-дня по вікових категоріях передбачених Договором №2 від 27.04.2020.
08.09.2020 листом №01/01-2970 управління в черговий раз звернулось до ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» про підписання додаткової угоди №2 від 27.08.2020 щодо визнання (скасування) Додаткової угоди №1 від 14.08.2020.
Станом на 09.09.2020 ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» відповіді на вищевказані листи не надало.
Період усунення порушень:
29.09.2020 16:44 - 14.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
29.09.2020 16:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідь (пояснення) на висновок
На висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області про результати моніторингу закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015-55321000-6 «Послуги з готування їжі», ідентифікатор закупівлі UA-2019-12-24-001077-b, в якому зазначено п’ять порушень законодавства в процедурі закупівлі, повідомляємо наступне:
По порушенню законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу в констатуючій частині висновку про результати моніторингу закупівлі не зазначено конкретно, який документ був не оприлюднений або оприлюднений з порушенням термінів, тому дане порушення є безпідставним.
По питанню порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї інформуємо, що тендерна документація була підготовлена у відповідності (на основі) стандартної документації конкурсних торгів для процедури - відкриті торги, затвердженої Наказом Міністерасва економіки України від 26.07.2010 № 919 з урахуванням змін в законодавстві у сфері державних закупівель (Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла до 19.04.2020), яка застосовувалась управлінням з 2016 року та неодноразово перевірялась контролюючими органами, тому вважаємо, що тендерна документація відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та не порушує статей наведених у висновку. Разом з тим слід зазначити, що відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. В частині внесення змін до тендерної документації, а саме, у зв’язку зі зміною рахунку управління у Державній казначейській службі України, в уточнюючій тендерній документації був опублікований (змінений) лише новий рахунок управління. Уточнююча тендерна документація була оприлюднена в електронній системі закупівель 13.01.2020 у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції, тобто не порушуючи частини другої статті 23 Закону, а саме до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося більше семи днів. Порушення щодо відсутності в електронній системі положення тендерної документації, до яких внесено зміни, у вигляді закреслених даних є технічним, мало суттєвим та не впливає на перебіг процедури закупівлі.
По питанню порушення законодавства в частині складання форм документів, а саме, у річному плані закупівель UA-P-2019-12-24-000362-a не відображено інформацію передбачену пунктом 5 «Код згідно з КЕКВ (для бюджетних коштів) слід зазначити, що процедура закупівлі в електронній системі закупівель розпочинається із заповнення форми річного плану закупівель, форма якого видається самою системою. При неправильному заповненні даної форми, або відсутності (не заповненні) певних пунктів, система не приймає до оприлюднення річний план закупівель та не дає змоги здійснювати подальші дії по процедурі закупівлі, тому пояснити відсутність Коду згідно з КЕКВ неможливо, адже він вносився. Даний недолік є малозначущим, тому що відсутність КЕКВ взагалі не вплинуло на подальший перебіг процедури закупівлі, тим більше не впливало жодним чином на кінцевий результат.
По питанню порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» зазначаємо, що тендерну пропозицію ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» згідно рішення комітету з конкурсних торгів від 11.02.2020 було відхилено як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації, але постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України своїм рішенням від 06.03.2020 №4384-р/пк-пз зобов’язала замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» та рішення про допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «АРХІМАГІР», що в результаті привело до участі в аукціоні ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА».
В констатуючій частині висновку також зазначено, що за результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішення Органу оскарження – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що процедура закупівлі послуг з харчування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за державні кошти, проведена з дотриманням та у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель і підстав для розірвання Договору №2 від 27.04.2020 «Про закупівлю послуг з харчування дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, за державні кошти» немає.
Порушення законодавства в частині внесення змін до договору, а саме, укладання Додаткової угоди №1 від 14.08.2020 до Договору №2 від 27.04.2020 управління визнає, що даною додатковою угодою порушено норми частини четвертої статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі».
З 26.08.2020 року управлінням проводиться робота та вживаються заходи щодо розірвання додаткової угоди, але станом на 05.10.2020 з керівником ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» не досягнуто компромісу у розірванні (скасуванні) даної додаткової угоди.
Проте слід зазначити, що відшкодування коштів за надані послуги з харчування дітей у вересні 2020 року по вартості діто-дня, передбачених у додатковій угоді, управлінням здійснюватись не будуть. Розрахунки будуть проводитись за розцінками діто-дня по основному Договору №2 від 27.04.2020 «Про закупівлю послуг з харчування дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, за державні кошти».
Дата публікації звіту:
06.10.2020 15:08
Запити/Пояснення
Номер:
06dd2f28080348759a644dba37670d7f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.09.2020 15:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Послуги щодо забезпечення харчування за контрактом» (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-12-24-001077-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовником до договору №2 від 27.04.2020 про закупівлю послуг з харчування дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, за державні кошти укладено додаткову угоду №1 від 14.08.2020, якою внесено зміни до п.1.3 розділу І, додатку №1 до договору; пункту 3.1 розділу ІІІ, п.2.1 розділу ІІ. Зміни внесені щодо обсягу послуг (зменшення кількості діто-днів), ціни договору, якості послуг. В додатку №1 «Специфікація до договору про закупівлю послуг за державні кошти» зменшено обсяг послуг по віковій категорії та збільшено вартість одного діто-дня по кожній категорії на понад 60%. Однак, Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема частиною четвертою статті 36 (в редакції, що діяла до 19.04.2020) визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених частиною четвертою статті 36. Закон містить виключних 8 випадків для внесення змін до істотних умов договору, в тому числі й до ціни за одиницю послуги. Частиною четвертою статті 36 Закону та умовами укладеного договору №2 від 27.04.2020 не передбачено підвищення ціни за одиницю послуги (вартість діто-дня), в тому числі і у зв’язку із покращенням якості предмета закупівлі. Тобто, змінити ціну в договорі про закупівлю послуг замовник може тільки у випадках, наведених у пунктах 5–7 частини четвертої статті 36 Закону.
Разом з тим, при зменшенні обсягів закупівлі ціна договору про закупівлю зменшується в залежності від зміни таких обсягів. Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Поясніть чому внесено зміни до договору в частині збільшення вартості за одиницю послуги (1 діто-дня) за відсутності підстав для внесення таких змін в Законі України «Про публічні закупівлі» та надайте обґрунтування та документальне підтвердження внесених змін.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити документальне підтвердження.
Номер:
258f900afb1d4378b26b84feba9b7c8c
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
09.09.2020 13:46
Опис:
На запит про надання пояснень щодо укладеної Додаткової угоди №1 від 14.08.2020 до Договору №2 від 27.04.2020 « Про закупівлю послуг з харчу-вання дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, за державні кошти повідомляємо, що Додаткова угода була укладена на підставі пункту 3 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, що ді-яла до 19.04.2020).
При більш детальному вивченні законодавства про публічні закупівлі та роз’яснень до нього дійшли висновку, що зазначена Додаткова угода є непра-вомірною.
З метою врегулювання питання щодо скасування Додаткової угоди управління 26.08.2020 надіслало лист ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» з роз’я-сненнями про неправомірність укладеної Додаткової угоди.
27.08.2020 управління надіслало ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» для під-писання Додаткову угоду №2 від 27.08.2020, якою передбачено визнати Додат-кову угоду №1 недійсною.
07.09.2020 управління знову звернулось до ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇ-НА» з проханням надіслати підписану Додаткову угоду №2 від 27.08.2020 до Договору №2 від 27.04.2020 про визнання Додаткової угоди №1 від 14.08.2020 недійсною та з проханням надавати послуги з харчування дітей за розцінками діто-дня по вікових категоріях передбачених Договором №2 від 27.04.2020.
08.09.2020 листом №01/01-2970 управління в черговий раз звернулось до ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» про підписання додаткової угоди №2 від 27.08.2020 щодо визнання (скасування) Додаткової угоди №1 від 14.08.2020.
Станом на 09.09.2020 ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» відповіді на вище-вказані листи не надало.
До пояснення додаються копії:
- лист звернення-ініціатива ТзОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» №1308/0013 від 13.08.2020;
- перспективне двотижневе меню;
- розрахунки вартості діто-дня;
- Додаткова угода №1 від 14.08.2020;
- лист управління №01/02-2865 від 26.08.20;
- лист управління №06/01-2870 від 27.08.2020 та Додаткова угода №2 від 27.08.2020;
- лист управління №01/01-2959 від 2959;
- лист управління №01/01- 2970 від2970.