-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Поточний ремонт КНП ЛОР "Львівська обласна інфекційна клінічна лікарня"
Під словосполучення "1 посл." слід розуміти "послуги відповідно до Технічного завдання (Дод.2 до тендерної документації)
Завершена
2 750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 750.00 UAH
Номер:
7fd1d8513eaf449aa4fc89b5756947b7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-13-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.01.2020 00:00
Період моніторингу:
17.01.2020 08:42 - 08.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.01.2020 № 13
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 16.01.2020 № 13.
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-12-20-000618-a 20.12.2019. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини 3 статті 17 та частини 2 статті 22 Закону, норм частини 2 статті 23 Закону, а також нормам статей 25, 28 та 30 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника – переможця торгів встановлено порушення норм частини 1 статті 30 Закону при розгляді вказаної тендерної пропозиції та визначенні переможця.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, порядку оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, укладання договору – порушень не встановлено
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку,зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, укладання договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівська обласна інфекційна клінічна лікарня» (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Жовківська ПМК» (щодо правомірності її відхилення); тендерну пропозицію ФОП Лозинський Олег Миколайович (далі – ФОП Лозинський О.М.); рішення тедерного комітету від 14.01.2020 щодо кваліфікації учасників; повідомлення про намір укласти договір, договір від 27.01.2020 № 01-01-20.
Проведеним моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у розділі 2 Додатку № 1 до тендерної документації, при визначенні переліку документів для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону, Замовником не зазначено про необхідність подання учасниками інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, передбачених у пунктах 2, 3, 8 та 9 частини 1 статті 17 Закону, та не зазначено про спосіб подання учасниками такої інформації.
Також, на порушення норм частини 2 статті 23 Закону положення тендерної документації Замовника, до яких 20.12.2019 внесено зміни (пункт 2 «Забезпечення цінової пропозиції» Розділу 3 тендерної документації), не відображено у вигляді закреслених даних, доступних для перегляду після внесення змін до тендерної документації.
Окрім цього, у пункті 7 розділу 2 Додатку № 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо подання переможцем торгів (юридичною особою) копій затвердженої антикорупційної програми, наказу чи іншого документа про затвердження антикорупційної програми та наказу чи іншого документа про призначення уповноваженого з антикорупційної програми при визначеній очікуваній вартості закупівлі послуги, яка не перевищує 20 мільйонів гривень.
У пункті 6 розділу 3 тендерної документації зазначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені у Додатку №2 та Додатку №6. Проте, Додаток № 6 у складі тендерної документації відсутній.
В підпункті 1.1.6 пункту 1.1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що Замовник вправі звернутися до учасника торгів за підтвердженням вартості матеріалів, устаткування чи інших витрат, що включені до кошторису на виконання робіт під час проведення оцінки пропозицій.
При цьому у вказаному вище підпункті тендерної документації зазначено, що непідтвердження (в тому числі документальне) спроможності учасника здійснити закупівлю матеріалів за цінами, що вказані у кошторисах, є підставою для відхилення пропозиції.
Згідно із статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів.
Підстави для відхилення тендерної пропозиції визначені у статті 30 Закону, ненадання документів після визначеного кінцевого строку подання тендерних пропозицій (окрім не надання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону) не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Отже, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги щодо надання підтвердження вартості матеріалів, устаткування чи інших витрат, що включені до кошторису на виконання робіт, після подання тендерної пропозиції суперечать нормам статей 25, 28 та 30 Закону.
Відповідно до частини 2 статті 36 Закону учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.
В недотримання вищенаведеного замовник в тендерній документації зазначив про необхідність подання таких документів у складі тендерної пропозиції.
В недотримання вимог підпункту 2.4 пункту 2 розділу 3 тендерної документації учасником ФОП Лозинським О.М. у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію АТ АКБ «Банк «Львів» від 26.12.2019 № G42/26/12/2019, яка оформлена не у відповідності до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, зокрема, не містить такі дані щодо принципала - фізичної особи-підприємця: серія та номер паспорта або реєстраційний номер облікової картки платника податків. Крім того банківська гарантія не містить відомостей щодо місцезнаходження бенефіціара, що вимагалося згідно з підпунктом 2.4 пункту 2 розділу 3 тендерної документації.
Крім того, у поданій учасником ФОП Лозинським О.М. формі «Цінова пропозиція» не вказано юридичної та фактичної адреси учасника. При цьому у Додатку № 4 до тендерної документації визначено, що форма Тендерна пропозиція «Цінова пропозиція» оформлюється та подається за встановленою Замовником формою, учасник не повинен відступати від даної форми.
Таким чином, на порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Лозинського О.М., який не відповідав умовам тендерної документації Замовника, визнав його переможцем (рішення від 14.01.2020) та уклав договір від 27.01.2020 № 01-01-20 суму 2 565 000,00 гривень.
Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризику RISK1-5_2 (розмір забезпечення тендерної пропозиції визначено з порушенням встановлених Законом граничних значень під час проведення відкритих торгів на закупівлю робіт) - не підтвердилась.
Період усунення порушень:
04.02.2020 16:36 - 19.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
04.02.2020 16:36
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок Держаудитслужби за результатами моніторингу закупівлі оскаржується.
Дата публікації:
07.02.2020 16:37
Запити/Пояснення
Номер:
ceaed9ccc2664c62b3375759a7d7d17f
Назва:
Заперечення на Висновок
Дата опублікування:
11.02.2020 14:08
Опис:
На Ваш Висновок від 04.02.2020 за результатами моніторингу закупівлі повідляємо наступне.
Відповідно до ч.3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
В частині 5 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та в Розділі 2 «Документи для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі відповідно до ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Додатку №1 до тендерної документації визначено спосіб та порядок документального підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі, з чітким визначенням документів, що має надати учасник процедури та переможець.
Відповідно до абз.2 ч.2 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації.
Замовником вносилися зміни до тендерної документації, які автоматично системою були відображені відповідно до вимог Закону.
Відповідно до п.10 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» та Розділу 2 «Документи для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі відповідно до ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Додатку №1 Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень. Відтак, Замовником не вимагалося вищевказаних документів в конкретній закупівлі у зв’язку з тим, що її вартість є меншою за 20 мільйонів гривень.
Відповідно до ч.7 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Право Замовника на підтвердження інформації, поданої учасником, поширюється також на самого учасника та не є переговорами з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Відповідно до абз.1 ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимога Замовника щодо надання копій ліцензії учасником торгів на відповідний вид діяльності з переліком видів робіт відповідно до Технічного завдання, що наведене в Додатку №2 до Тендерної документації (у разі якщо таке передбачено законодавством) не суперечить нормам та принципам законодавства у сфері публічних закупівель та є логічною і законною.
Згідно з абз.2-3 ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Відповідно до п.1.2. Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, і, відповідно, не є підставою для відхилення пропозиції учасника. Відтак, закупівля проведена відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" та Замовник залишає за собою право оскарження Висновку відновідно до чинного законодавства.