• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з готування їжі (послуги з харчування дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи)

Послуги з харчування дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області

Завершена

47 501 372.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 23 750.69 UAH
Номер: 1ce526b5486142a9ba3a53f4dd408815
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-04-02-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.04.2020 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913624
Період моніторингу: 02.04.2020 16:55 - 24.04.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 02.04.2020 № 25 м. Рівне Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу. Начальник управління Анатолій КАРП’ЮК Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 02.04.2020 № 25. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2019-12-19-001761-c 19.12.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненній в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Адреса: Ukraine, Рівненська, Рівне
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Рівненська обл.), +38 (0 67) 930-19-69, ilona_manchuk@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, частини першої статті 27 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини першої статті 30 Закону в частині не відхилення пропозиції учасника торгів ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» та частини першої статті 31 Закону, частини п'ятої статті 28 Закону. За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 квітня 2020 року Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї та тендерну документацію із внесеними змінами, звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації, вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, роз’яснення на звернення, тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", учасника ТОВ «УКРЕКСІМГРУП», та відхилену пропозицію учасника Кооперативного підприємства «Комбінат громадського харчування Сарненської райспоживспілки» на предмет їх відповідності вимогам тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 02.03.2020 №6, повідомлення про намір укласти договір від 02.03.2020, договір про закупівлю послуг з харчування дітей № 1 від 13.03.2020. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що підпункт 4 пункту 3 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу про надання переможцем торгів інформації щодо наявності в Учасника антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, у відповідності до пункту 2 частини другої статті 62 Закону України "Про запобігання корупції", а також про надання копії антикорупційної програми та наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи (або інформація про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони не є обов’язковими відповідно до закону). Відповідно до частини третьої статті 17 Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Враховуючи викладене вказана вимога суперечить нормам частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Крім того, тендерна документація Замовника не містить вимоги про надання переможцем документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 5 частини першої статті 17 Закону. Ця норма стосується фізичних осіб (у тому числі фізичних осіб-підприємців), які беруть участь у процедурі закупівлі. Тобто, при складанні тендерної документації Замовником не враховано вимоги частини третьої статті 17 Закону. В тендерній документації встановлена вимога щодо надання переможцем торгів довідки уповноваженого органу державної влади про те, що службова (посадова) особа (особи) Учасника тендерних торгів та/або його представник, яку (яких) Учасником уповноважено представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі та/або укладання договору про закупівлю, не була засуджена за злочин, пов’язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з такої особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку (оригінал або нотаріально посвідчена копія). Однак, підстава визначена в п. 6 частини першої статті 17 Закону щодо надання підтвердження чи була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку службова (посадова) особа учасника, стосується саме особи, яка підписала тендерну пропозицію. За результатами моніторингу закупівлі, встановлено, що пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу про надання учасниками в складі пропозиції документу «тендерна пропозиція» за формою, що встановлена в додатку №4. Згідно з частиною першою статті 27 Закону у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. Інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій розкривається перед початком електронного аукціону. При проведенні закупівлі Замовник зобов’язаний дотримуватись принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу добросовісної конкуренції серед учасників. Слід зазначити, тендерна документація не містить будь-яких вимог (застереження), що тендерна пропозиція із вказанням ціни пропозиції подається лише переможцем торгів за результатами проведеного електронного аукціону, а учасниками в складі пропозиції надається документ без зазначення вказаної інформації чи не подається документ взагалі. Зважаючи на вищенаведене, при складанні тендерної документації тендерним комітетом Замовника не враховано вимоги частини першої статті 27, частини першої статті 3 Закону щодо інформації про ціну тендерної пропозиції, що може бути розкрита електронною системою закупівель та доступною для перегляду до проведення електронного аукціону (на етапі «пре-кваліфікації учасників»). В складі тендерної пропозиції учасників ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ – 41602890) та ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» (код ЄДРПОУ – 42072727) 21.01.2020 завантажено наступні файли: «78. Тендерна пропозиція.pdf», що містить інформацію про ціну пропозиції ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" (37285941,00 грн.) та файл «95 тендерна пропозиція.jpg», що містить інформацію про ціну пропозиції ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» (47123615,00 грн). Вказана учасниками ціна пропозиції відповідає первинній ціні тендерних пропозицій учасників (ціні тендерної пропозиції до початку аукціону) згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій (дата розкриття - 02.03.2020). У зв’язку з чим, під час моніторингу направлені запити на електронні майданчики, на яких зареєстровані Замовник (Newtend) та вказані учасники (Zakupki@prom.ua, «Держзакупівлі.Онлайн») про надання інформації чи були розкриті електронною системою закупівель та доступними для перегляду до проведення електронного аукціону подані учасниками в складі пропозиції документи «78. Тендерна пропозиція.pdf» та «95 тендерна пропозиція.jpg». На дату завершення моніторингу відповідь від електронних майданчиків не надходила. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» не відповідає умовам тендерної документації з наступних причин. Підпунктом 3.2.1 пункту 3 розділу ІІІ тендерної документації передбачено надання інформації у довільній формі про наявність в Учасника обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей, які є достатніми для надання послуг з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району, Рівненської області (оригінал довідки Учасника). Для підтвердження права володіння/користування Учасника вказаними ним об`єктами матеріально-технічної бази надати довідки про наявність їх на балансі Учасника, у разі оренди – надати довідку про орендоване майно з додаванням копії договору оренди, у разі замовлення доставки, зберігання продуктів харчування – надати копію договору надання транспортних послуг та зберігання, тощо). Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази в учасника надана в складі пропозиції ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» містить інформацію про наявність в товариства обладнання та інвентарю, об’єктів матеріально-технічної бази. Також, учасником вказано, що серед об’єктів матеріально-технічної бази на підставі договорів оренди товариство використовує складське приміщення для зберігання продуктів харчування та транспортний засіб пристосований для перевезення продуктів харчування. Однак відсутні інформація про власні виробничі потужності, підтвердження права володіння/користування Учасником вказаними ним об’єктами матеріально-технічної бази (довідка про наявність їх на балансі Учасника). Інші документи надані в складі пропозиції також не містять вказаної інформації.. Крім того, згідно з вимогами тендерної документації у випадку відсутності достатньої кількості обладнання та матеріально-технічної бази Учасник подає гарантійний лист-зобов’язання (оригінал), що у разі визначення його переможцем Учасник забезпечить навчальні заклади, вказані в додатку №2, необхідним обладнанням для забезпечення надання послуг відповідно до умов цієї документації та підтвердну інформацію з відповідними розрахунками про наявність фінансових ресурсів для придбання необхідного обладнання у достатній кількості. Для підтвердження наявності фінансових ресурсів для придбання необхідного обладнання Учасник повинен надати довідку з обслуговуючого банку про залишки коштів на рахунках Учасника (оригінал) або засвідчену Учасником копію договору позики або іншого документу, що свідчить про наявність для цього фінансових ресурсів. В складі пропозиції учасником завантажений гарантійний лист-зобов’язання про забезпечення обладнанням та матеріально-технічною базою. Інформація з відповідними розрахунками про наявність фінансових ресурсів для придбання необхідного обладнання у достатній кількості відсутня. В складі пропозиції, вказана лише загальна сума, яка необхідна для придбання інвентарю та оплати оренди обладнання та матеріально-технічної бази для процесу приготування їжі за місяць. Отже, пропозиція не відповідає вимогам встановленим підпунктом 3.2.1 пункту 3 розділу ІІІ тендерної документації. Відповідно до пп. 3.3.1 п. 3 розділу ІІІ тендерної документації у разі, якщо Учасника, який є юридичною особою представляє керівник, необхідно надати копії наказу про призначення керівника підприємства на посаду або копію протоколу рішення власників чи акціонерів про призначення його керівником або виписку з протоколу засновників про призначення керівника, копію документа, що посвідчує особу (директора, президента, голови правління й інше) (Копії завірені Учасником). Однак, в складі пропозиції ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» надано окремі сторінки документа, що посвідчує особу –1-5 та 12-13 сторінки паспорту директора товариства Мощанецького А.В., а не документ в цілому, як того вимагає тендерна документація, що не відповідає умовам тендерної документації (пп. 3.3.1 п. 3 розділу ІІІ). Підпункт 3.2.4 пункту 3 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу, що учасником в складі пропозиції обов’язково подається інформація Учасника у довільній формі про працівників, які безпосередньо будуть задіяні у процесі приготування їжі з розрахунку 1 кухар на 90 дітей, відповідно до наказу Міністерства освіти та науки України «Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів» від 06.12.2010 №1205, які мають кваліфікацію кухаря (оригінал). Учасником обов’язково подаються знеособлені персональні дані відповідно до Закону України „Про захист персональних даних”. Персональні дані про працівників (ПІБ, ідентифікаційні номери, освіту та ін.) можуть бути подані Учасником за наявності згоди від суб’єктів персональних даних на їх обробку з дотриманням Закону України „Про захист персональних даних”. У разі відсутності достатньої кількості працівників для надання послуг Учасник подає гарантійний лист-зобов’язання (оригінал), за яким у разі визначення його переможцем він зобов’язується найняти на роботу достатню кількість працівників для забезпечення надання послуг та підтвердну інформацію з відповідними розрахунками про наявність фінансових ресурсів для найму на роботу працівників та подальшої виплати їм заробітної плати. В інформації про працівників, які будуть задіяні у процесі приготування їжі, поданій учасником зазначено загальні дані про працівників, що будуть задіяні у процесі приготування їжі, зокрема орієнтовна кількість кухарів та кухонних робітників (загальна кількість). Інформація про знеособлені персональні дані працівників в учасника, які безпосередньо будуть задіяні у процесі приготування їжі, відсутня. Описані вище невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації не відносяться до переліку формальних (несуттєвих) помилок, визначених Замовником. З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» не відповідає вимогам тендерної документації. При цьому, у разі невідповідності пропозиції учасника згідно частини першої статті 30 Закону замовник повинен відхилити таку пропозицію. Однак в порушення вимог частини першої статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «УКРЕКСІМГРУП» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації, та допущено до участі в аукціоні. У разі якщо за результатами розгляду тендерних пропозицій до оцінки допущено менше двох тендерних пропозицій, торги підлягали відміні відповідно до частини першої статті 31 Закону та частини п'ятої статті 28 Закону. На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 02.04.2020 пояснення Замовником не надано. Аналізом відхиленої Замовником тендерної пропозиції Кооперативного підприємства «Комбінат громадського харчування Сарненської райспоживспілки» установлено, що пропозиція вказаного учасника не відповідає вимогам тендерної документації та підлягала відхиленню відповідно до частини першої статті 30 Закону.
Період усунення порушень: 28.04.2020 17:56 - 14.05.2020 00:00
Дата публікації висновку: 28.04.2020 17:56

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Розглянувши висновок про результати моніторингу закупівлі повідомляємо наступне. З метою усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, Товариству з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» надіслано лист-повідомлення щодо наміру розірвання Договору №1 про закупівлю послуг з харчування дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на території радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області, за державні кошти від 13 березня 2020 року.
Дата публікації звіту: 06.05.2020 17:47

Запити/Пояснення