• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби

Завершена

284 103.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 420.52 UAH
Номер: 82269d1f8545448ab2ee0699ce234803
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-01-08-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.01.2020 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 08.01.2020 18:29 - 30.01.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 08.01.2020 № 1 Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 08.01.2020 № 1 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2019-11-15-001562-c , 15.11.2019, Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 99) 384-47-31, yuliakatsay@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення пункту 2 Наказу № 490. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлені порушення частини третьої статті 17, пунктів 2 та 9 частини другої та абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону, а також в ході проведення моніторингу з вказаного питання замовником порушено частину п’яту статті 7-1 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено порушення абзацу 3 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 січня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, наявності підстав для відміни торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу «Полтавська спеціалізована школа-інтернат спортивного профілю I-III ступенів Полтавської обласної ради» (далі – замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2019-11-15-001562-с; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 15.11.2019 № 26 зі змінами, внесеними протокольними рішеннями тендерного комітету від 25.11.2019 № 33, від 28.11.2019 № 35, від 02.12.2019 № 38 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції учасників Товариства з додатковою відповідальністю «Охтирський хлібокомбінат» (далі – ТДВ «Охтирський хлібокомбінат»), Товариства з обмеженою відповідальністю «Полтавахліб-3» (далі − ТОВ «Полтавахліб-3»), Приватного підприємства «Полтавський хлібозавод «Південний» (далі – ПП «Полтавський хлібозавод «Південний»), фізичної особи – підприємця Василець Анни Петрівни (далі – ФОП Василець А.П.), протоколи засідання тендерного комітету замовника від 23.12.2019 № 49, № 50, № 51, № 52, № 53, № 54; повідомлення про намір укласти договір від 23.12.2019, договір від 08.01.2020 № 2. За результатами моніторингу установлено, що замовник до тендерної документації включив перелік критеріїв та методику оцінки тендерної пропозиції без зазначення питомої ваги критерію (пункт 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції»), чим порушив вимоги пункту 9 частини другої статті 22 Закону. За результатами моніторингу установлено, що замовник при складанні тендерної документації встановив вимогу про документальне підтвердження учасником торгів відсутності підстав, визначених у пунктах 2, 3, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону (Додаток № 2 до тендерної документації), та переможцем торгів відсутності підстав, визначених у пункті 2 частини першої статті 17 Закону (Додаток № 3 до тендерної документації), інформація щодо яких міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, чим не дотримався вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Проект договору (п. 10.4 Додатку № 7 до тендерної документації) передбачає продовження строку його дії без зазначення умови, визначеної частиною п’ятою статті 36 Закону, згідно якої дія договору про закупівлю може продовжуватися, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Також вказаний пункт проекту договору не враховує частину першу статті 23 Бюджетного кодексу України, в якій визначено, що будь-які бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. З огляду на вказане, замовник вніс у проект договору пункт 10.4, який не базується на частині п’ятій статті 36 Закону та частині першій статті 23 Бюджетного кодексу України. Отже, тендерна документація замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. Моніторингом закупівлі установлено, що замовник на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490) у формі оголошення про проведення відкритих торгів вніс інформацію про умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків), а саме оплата вартості товару здійснюється замовником протягом 20 робочих днів з дати поставки товару. При цьому пунктом 4.1 проекту договору в Додатку № 7 до тендерної документації передбачено, що розрахунки за товар проводяться шляхом безготівкових розрахунків з рахунку покупця на рахунок продавця після пред'явлення продавцем рахунка на оплату товару та накладної. Розрахунки за поставлений товар здійснюється на умовах відстрочки платежу на термін 5 банківських днів Відповідно до пункту 7 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 477 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 477/28577, замовник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу, у випадках, передбачених Законом. При цьому, Законом не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі. За результатами моніторингу закупівлі установлено, що Замовник в протоколі засідання тендерного комітету від 23.12.2019 № 50 прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації. Так, замовник зазначив, що «пропозиція учасника оформлена із недотриманням вимоги тендерної документації, а саме Додаток № 4 п.2, п. 3 до тендерної документації». Вказана підстава відхилення документально не підтверджується з огляду на те, що ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» в складі тендерної пропозиції надало протокол загальних зборів учасників ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» від 27.11.2019 № 27/11 (файл «протокол повноваження.pdf»), в якому міститься інформація у відповідності до вимог пунктів 2 та 3 Додатку № 4 «Інші документи встановлені замовником для учасника торгів» до тендерної документації. Також повноваження директора Уманської М.М. на підписання тендерної пропозиції та договору за результатами процедури закупівлі підтверджуються наданими в складі пропозиції скан-копіями протоколу загальних зборів учасників ТДВ «Охтирській хлібокомбінат» від 02.12.2019, наказу від 05.12.2016 № 24 та копією статуту (файли «протокол призначення.pdf», «наказ призначення.pdf», «статут.pdf» відповідно). Зазначені документи тендерної пропозиції мають підпис директора та печатку. Скан-копії виготовлені з оригіналів документів, що передбачалось пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації. Крім того, замовник в протоколі вказав підставу для відхилення: «Копії документів не завірені печаткою за власноручним підписом уповноваженої особи учасника». Однак, вказана підстава відхилення документально не підтверджується та у складі тендерної пропозиції ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» надані копії документів, оформлені відповідно пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, мають підпис директора та печатку на кожній сторінці (копії статуту, виписки з ЄДРПОУ, аналогічного договору та звіту про виконання договору про закупівлю). Також замовник вказав підставу для відхилення: «Довідки не оформлені належним чином, а саме: не вказано кому надано довідку». При цьому положеннями тендерної документації передбачено надання учасниками в складі тендерної пропозиції довідок та інформації у довільній формі (пункти 1 та 5 розділу ІІІ тендерної документації, Додаток № 2 та пункт 1 Додатку № 4 до тендерної документації). Довідки, надані ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» в тендерній пропозиції, складені в довільній формі та за своїм змістом відповідають вимогам тендерної документації. Таким чином, замовник відхилив тендерну пропозицію ТДВ «Охтирський хлібокомбінат» за відсутності документальних підстав, визначених у частині першій статті 30 Закону. З метою з’ясування обставин щодо вказаного в ході моніторингу через електронну систему замовнику направлено запит на пояснення, відповіді на який у встановлені строки не надано, чим порушено частину п’яту статті 7-1 Закону. Окрім вказаного, в порушення норм абзацу 3 частини першої статті 31 Закону замовник не відмінив процедуру закупівлі та уклав з ПП «Полтавський хлібозавод «Південний» договір від 08.01.2019 № 2.
Період усунення порушень: 29.01.2020 17:48 - 13.02.2020 00:00
Дата публікації висновку: 29.01.2020 17:48

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою встановлення законності та дотримання вимог чинного законодавства забезпечено розгляд результатів моніторингу, проведеного Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області за процедурою (UA-2019-11-15-001562-с) за кодом ДК 021:2015 15810000-9 «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби». Ознайомившись із зауваженнями, викладеними у констатуючій частині висновку за результатом моніторингу, інформацію про проведення якого оприлюднено в системі публічних закупівель та функціональними особливостями акредитованого в системі публічних закупівель електронного майданчика, керуючись умовами тендерної документації та результатом проведеного моніторингу статті 7-1 Закону «Про публічні закупівлі» №922 Комунальний заклад «Полтавська спеціалізована школа - інтернат спортивного профілю І-ІІІ ступенів Полтавської обласної ради» розглядає питання щодо вжиття всіх вичерпних заходів для забезпечення законності у сфері закупівель для забезпечення ефективного та раціонального використання фінансових ресурсів. Таким чином, Замовник - Комунальний заклад «Полтавська спеціалізована школа - інтернат спортивного профілю І-ІІІ ступенів Полтавської обласної ради» визнає в повному обсязі зазначені під час моніторингу встановлені ознаки виявлених порушень обґрунтованими та такими, що відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Зауваження Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області дали змогу вчасно відреагувати на порушення законодавства та в подальшому їх не допускати. В подальшому буде забезпечуватись підготовка документів для проведення процедур закупівель на найвищому рівні. Тендерний комітет вживає усі необхідні заходи для належного проведення закупівель, в той же час суміщення функцій тендерного комітету з основними обов’язками могло бути фактором окремих недоліків. Висловлюємо вдячність за сприяння у встановленні законного та ефективного витрачання коштів.
Дата публікації звіту: 05.02.2020 18:39

Запити/Пояснення