• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Завершена

2 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 000.00 UAH
Номер: b5e68a9730194613989df70e2f94ad7b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-30-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.07.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 30.07.2021 10:49 - 21.08.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 30.07.2021 № 483 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 30.07.2021 № 483 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2019-11-13-001717-b, 13.11.2019. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. В.о.начальника відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності надання відповідей на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі встановлено порушення вимог частини першої статті 23 Закону. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. Крім цього встановлено недотримання сторонами умов договору та норм статті 653 Цивільного кодексу України і статті 193 Господарського кодексу України. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема щодо повернення зайво перерахованих коштів внаслідок безпідставного збільшення ціни на товар за відповідний період з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, опублікування звіту про виконання договору відповідно до вимог Закону, а також щодо недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог Закону при складанні тендерної документації та наданні відповідей на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 серпня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон); своєчасності надання відповідей на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Щирецької селищної ради Пустомитівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2019-11-13-002252-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані в електронній системі закупівель звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі (щодо тендерної документації) та відповіді Замовника на вказані звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Благогаз Збут»; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Благогаз Збут» як переможцем тендеру інформацію та документи на виконання вимог статті 17 Закону; договір постачання природного газу для потреб не путових споживачів від 08.01.2020 №08/01 та додаткові угоди №1 від 24.12.2020, №2 від 28.12.2020, №3 від 16.01.2021, №4 від 18.01.2021 та №5 від 15.02.2021 до вказаного договору; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на відповідні запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Зокрема, за вимогами частини третьої статті 17 Закону переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Також частина третя статті 17 Закону містить норму, за якою спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі; замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Водночас, проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації (п.5.4. частини 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додаток 3) зазначено, що переможець торгів у строк, що не перевищує п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 5, 6 частини першої статті 17 та частиною другою статті 17, не вказавши вимоги статті 17 Закону щодо надання переможцем тендеру документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3 і 8 частини першої цієї статті. За нормою частини першої статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Відповідно до абзацу третього частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень. Проведеним моніторингом встановлено, що юридичні особи «Газова компанія «Інвестсервіс» та ТОВ «Укргаздобич» зверталися 14.11.2019 та 18.11.2019 відповідно до Замовника через електронну систему закупівель із зверненнями щодо усунення порушення у тендерній документації та внесення змін до неї. Однак, Замовником відповідні роз’яснення (відповіді) на вищевказані звернення надано (оприлюднено) лише 27.11.2019, тобто з порушенням (перевищенням) строку, визначеного частиною першою статті 23 Закону. За результатами проведеної закупівлі Замовником укладено з ТОВ «Благогаз Збут» договір від 08.01.2020 № 08/01 постачання природного газу для потреб непобутових споживачів (далі – Договір №08/01). Загальна сума Договору №08/01 складається із місячних сум вартості газу поставленого споживачеві за даним договором і становить 1 521 000,00 грн (п.3.7 Договору №08/01), річний плановий обсяг постачання газу – до 260 тис.куб.м (п.1.2 Договору №08/01). Зокрема, згідно з умовами п.2 розділу ІІІ Договору №08/01 ціна газу за 1000 куб. м становить 5 850,00 грн з ПДВ. Також, відповідно до п.3.5 цього ж розділу Договору №08/01 місячна вартість газу визначається як добуток ціни газу та загального обсягу фактично поставленого (спожитого) газу, визначеного згідно з розділом II цього договору. Згідно з вимогою пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. За нормою частини першої статті 654 Цивільногго кодексу України зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту. За умовами п.3 розділу ІІІ укладеного Договору №08/01 зміна ціни узгоджується шляхом підписання додаткової угоди до цього договору. Проведеним моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 24.12.2020 №1 сторонами внесено зміни до Договору №08/01, а саме збільшено ціну за 1 000 куб.м газу: з 01.10.2020 по 31.10.2020 (включно) – до 6 435,00 грн з ПДВ; з 01.11.2020 по 30.11.2020 (включно) – до 7 068,00 грн з ПДВ; з 01.12.2020 по 31.12.2020 (включно) – до 7 620,00 грн з ПДВ. На підтвердження наявності коливання ціни товару, що є предметом Договору №08/01, на ринку та наявності підстав для збільшення ціни газу за Договором №08/01 відповідно до укладеної додаткової угоди №1 від 24.12.2020 разом з додатковою угодою №1 від 24.12.2020 оприлюднено та до моніторингу надано (оприлюднено Замовником на виконання відповідного запиту органу державного фінансового контролю) цінову довідку №1316/20, видану Харківською торгово-промисловою палатою 30.10.2020 (далі – Цінова довідка №1316/20). У Ціновій довідці №1316/20 наведено інформацію про рівень цін на природній газ ресурсу жовтня 2020 року (станом на 08.10.2020 – 6 186,00 грн з ПДВ за 1 000 куб.м газу та на 23.10.2020 – 6 617,66 грн з ПДВ за 1 000 куб.м газу) та ресурсу листопада 2020 року (станом на 26.10.2020 – 6 726,15 грн з ПДВ за 1 000 куб.м газу) за даними офіційного сайту ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» та вказано, що зміна ціни між ресурсом жовтня 2020 року станом на 08.10.2020 та ресурсом листопада 2020 року станом на 26.10.2020 становить +8,73%. Отже, Цінова довідка №1316/20 містить інформацію щодо коливання ціни на природній газ у жовтні 2020 року та у листопаді цього ж року, однак не підтверджує наявності коливання ціни природного газу на ринку у грудні 2020 року в порівнянні з листопадом цього ж року. Проте, в додатковій угоді №1 від 24.12.2020 до Договору №08/01 пункт 1.2 міститься збільшення ціни за 1 тис. м. куб. газу у період з 01.12.2020 по 31.12.2020 (включно) – 7620,00 грн з ПДВ. Таким чином, з врахуванням вищевикладеного, сторонами Договору №08/01 безпідставно внесено зміни до істотних його умов додатковою угодою №1 від 24.12.2020, якою збільшено ціну 1 000 куб.м газу з урахуванням ПДВ з 01.12.2020 по 31.12.2020 (включно), чим порушено вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. Додатковою угодою №3 від 16.01.2021 сторонами, керуючись пунктом 2 частини четвертої статті 36 Закону, викладено в новій редакції п.2 розділу ІІІ «Ціна постачання природного газу» Договору №08/01, зокрема встановивши, що у період з 01.11.2020 по 30.12.2020 (включно) ціна становить 7 068,00 грн з ПДВ за 1 тис. м.куб газу, а з 31.12.2020 – 8 340,00 грн з ПДВ за 1 тис. м.куб газу. Згідно з нормами частини першої статті 653 Цивільного кодексу України у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо. Окрім того, відповідно до частини першої статті 193 Господарського кодексу України суб’єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов’язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов’язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Відповідно до наданих під час моніторингу Замовником інформації та документів на запит (пояснення Замовника, акти приймання-передачі природного газу, платіжні доручення) вартість спожитого Замовником у грудні 2020 року в кількості 34,10000 тис. м.куб становила 259 842,00 грн з ПДВ (акт приймання-передачі природного газу №РН-0003026 від 21.12.2020), тобто за ціною 7 620,00 грн з ПДВ за 1 тис. м.куб, тоді як за умовами п.2 розділу ІІІ «Ціна постачання природного газу» Договору №08/01 в редакції додаткової угоди №3 від 16.01.2021 у період з 01.11.2020 по 30.12.2020 (включно) ціна встановлена сторонами договору на рівні 7 068,00 грн з ПДВ за 1 тис. м.куб газу. Відповідно до наданих до моніторингу платіжних доручень Замовником спожитий у грудні 2020 року газ оплачено в повному обсязі в сумі 259 842,00 грн (платіжні доручення від 22.12.2020 №2009 – на 178 384,20 грн, №2010 – 44 538,90 грн, №2011 – 10 096,50 грн, №2012 – 14 005,56 грн та №2014 – 12 816,84 грн). Отже, з врахуванням безпідставного збільшення додатковою угодою №1 від 24.12.2020 ціни газу з 01.12.2020 по 31.12.2020, а також всупереч умов п.2 розділу ІІІ Договору №08/01 (з врахуванням внесених змін додатковою угодою №3 від 16.01.2021), норм статті 653 Цивільного кодексу України та статті 193 Господарського кодексу України, Замовником здійснено оплату за спожитий у грудні 2020 року природний газ за завищеною ціною (7 620,00 грн з ПДВ за 1 тис. м.куб замість 7 068,00 грн з ПДВ за 1 тис. м.куб), що призвело до зайвих видатків коштів місцевого бюджету на суму 18 823,20 грн (34,10 тис. м.куб х (7 620,00 – 7 068,00) грн). Відповідно до наявних в електронній системі закупівель інформації та документів по процедурі закупівлі UA-2019-11-13-001717-b, а також наданого під час моніторингу пояснення Замовника, Договір №08/01 із внесеними змінами відповідними додатковими угодами, виконано в повному обсязі. Договір №08/01 був продовжений на 2021 рік та діяв до 28.02.2021 року. Сума Договору №08/01 на 2021 рік складала 226 185,62 грн з ПДВ, яка у лютому 2021 року Замовником оплачена в повному розмірі за постачання природного газу за січень 2021 року, загальна сума оплати за Договором №08/01 становить 1 154 703,81 грн з ПДВ, дебіторська та кредиторська заборгованості за Договором №08/01 станом на 01.03.2021, 01.04.2021, 01.05.2021, 01.06.2021, 01.07.2021, 01.08.2021 відсутні. Згідно з вимогою абзацу 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору – протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. Однак проведеним моніторингом (з врахуванням наявних в електронній системі закупівель інформації та документів та наданого під час моніторингу пояснення Замовника) встановлено, що на порушення вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону Замовником у визначений Законом термін та станом на час завершення моніторингу (20.08.2021) звіт про виконання договору, укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі UA-2019-11-13-001717-b не оприлюднено.
Період усунення порушень: 25.08.2021 13:35 - 09.09.2021 00:00
Дата публікації висновку: 25.08.2021 13:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Про надання інформації про усунення порушень за результатами моніторингу до закупівлі Природний газ (UA-2019-11-13-001717-b) За результатами моніторингу закупівлі, з огляду на виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель інформуємо про здійснені заходи щодо усунення виявлених порушень: - опубліковано звіт про виконання договору в електронній системі закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу; - з метою недопущення виявлених правопорушень у подальшому проведено роз`яснювальну роботу з членами тендерного комітету та уповноваженими особами за здійснення закупівель в установах, підпорядкованих Щирецькій селищній раді щодо неоприлюднення, несвоєчасності подання інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, порушень законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної документації, розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником неправомірних змін в процедурі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», своєчасності надання відповідей на звернення за роз`ясненнями щодо тендерної документації, правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Заплановано проведення економічних навчань в сфері проведення публічних закупівель для уповноважених осіб; - скеровується лист в ТОВ «Благогаз Збут» щодо повернення зайво перерахованих коштів внаслідок безпідставного збільшення ціни на газ за період з 01.12.2020 по 31.12.2020 року.
Дата публікації звіту: 31.08.2021 13:21

Запити/Пояснення