• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Навчальне приладдя та обладнання для оснащення кабінету хімії, навчальне приладдя та обладнання для оснащення кабінету біології.

Завершена

332 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 320.00 UAH
Номер: f057589bd2f84eb89402a3adda219dcb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-03-17-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.03.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 17.03.2020 17:32 - 08.04.2020 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 17.03.2020 № 50 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 17.03.2020 № 50. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-10-21-000419-c 21.10.2019. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 679-35-47, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення норм пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку №490. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 16 частини 2 статті 22 Закону, а також норм частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзаців 8 та 10 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі шляхом опублікування додатку до договору та звіту про виконання договору, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Турківської районної державної адміністрації Львівської області (далі – Замовник) на 2019 рік (UA-P-2019-10-21-000707-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Бі-Про» (щодо правомірності її відхилення Замовником), тендерну пропозицію приватного підприємства «СІДІС» (далі – ПП «СІДІС»); протокол засідання тендерного комітету від 14.11.2019 № 3; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані учасником торгів вимоги щодо усунення порушення при закупівлі та відповідь Замовника; договір від 05.12.2019 №245; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо проведених оплат за договором. Відповідно до частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі. При цьому пунктом 2 Наказу Мінекономрозвитку №490 встановлено, що формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Проте, за результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490, при оприлюдненні в електронній системі закупівель форми оголошення про закупівлю Замовником до нього не внесено інформації про джерело фінансування закупівлі (обов’язкове поле 10-2 «Джерело фінансування закупівлі» форми оголошення). Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення норм пункту 16 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. У Додатку №4 до тендерної документації Замовником зазначено, що під час розгляду тендерної пропозиції, Замовник залишає за собою право вимагати від учасника надання зразків запропонованого товару, що є предметом закупівлі, а учасник повинен протягом 2 робочих днів з дня отримання заявки надати Замовнику зразки товару, що планується до поставки. При цьому Замовником визначено, що уразі ненадання зразків товару, тендерна пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації та відхиляється. Згідно із статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Законом не передбачено можливості надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій (в тому числі в період його кваліфікації замовником), окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів. Підстави для відхилення тендерної пропозиції визначені у статті 30 Закону, ненадання документів після визначеного кінцевого строку подання тендерних пропозицій (окрім не надання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону), не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. Отже, встановлена у тендерній документації (Додаток №4) вимога щодо надання учасником під час розгляду тендерної пропозиції за заявкою Замовника зразків товару, що планується до поставки, суперечить нормам статей 25, 28 та 30 Закону. У пункті 3 розділу 6 тендерної документації та у Додатку №3 до тендерної документації Замовником зазначено, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Водночас, за нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону в частині відповідності умов договору тендерній пропозиції учасника-переможця. Моніторинг закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини 4 статті 22 Закону не проводився. Відповідно до вимог частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: договір про закупівлю - протягом двох днів з дня його укладення (абзац 8 частини 1 статті 10) та звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання (абзац 10 частини 1 статті 10). Проведеним моніторингом встановлено, що за результатами проведеної закупівлі Замовником з переможцем торгів ПП «СІДІС» укладено договір №245 від 05.12.2019 (далі – Договір №245) на суму 328 022.00 гривень. За умовами пункту 12.1 Договору №245 невід’ємною частиною договору є специфікація (Додаток № 1 до Договору). Договір №245 Замовником опубліковано 05.12.2019, проте, на порушення вимог абзацу 8 частини 1 статті 10 Закону, Замовником вказаний договір опубліковано не в повному обсязі, а саме не опубліковано специфікацію, що є його невід’ємною частиною. За умовами пункту 2.2 Договору №245 покупець проводить оплату вартості товару протягом 10 банківських днів з моменту передачі товару за кінцевим місцем призначення, за умовами пункту 3.1 - продавець зобов’язаний передати покупцю товар, що визначений в специфікації, належної якості протягом 10 календарних днів з дня підписання договору сторонами, але не пізніше 25.12.2019, приймання-передача товару оформлюється накладними, в яких зазначаються найменування товару, його кількість та вартість. Відповідно до умов пункту 10.1 Договору №245 даний договір діє до 31.12.2019, а в частині розрахунків - до повного їх виконання. Згідно з пунктом 11.1 Договору №245 дія договору припиняється, зокрема, у зв'язку з повним виконанням сторонами своїх зобов'язань за цим договором. За даними ІТС «ProZorro» за процедурою закупівлі UA-2019-10-21-000419-c, розділ «Перевірити оплати», встановлено, що Замовником у грудні 2019 року здійснено оплату за Договором № 245 на користь ПП «СІДІС» на загальну суму 328 022,00 грн за комплект приладів (17.12.2019 – 94 720,00 грн, 26.12.2019 – 233 302,00 грн), підставою для оплати зазначено накладні від 12.12.2019 № 076 та від 23.12.2019 № 077. Оплачена сума відповідає сумі укладеного Договору № 245. Однак, на порушення вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону, після повного виконання зобов’язань за договором, а саме, здійснення поставки товару за Договором № 245, його оплати в повному обсязі станом на 26.12.2019, та завершення дії вказаного договору станом на 31.12.2019 Замовником звіт про виконання договору станом на час завершення моніторингу (23.03.2020) не оприлюднено.
Період усунення порушень: 23.03.2020 15:57 - 07.04.2020 01:00
Дата публікації висновку: 23.03.2020 15:57