-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Інтерактивно-мультимедійні комплекти та комплект проекційно-мультимедійного обладнання (2 лоти)
Завершена
3 560 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 8 750.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 8 750.00 UAH
Номер:
73bbd994b5ce4499941794e5b173dd5b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-10-30-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.10.2019 00:00
Період моніторингу:
30.10.2019 15:48 - 21.11.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.10.2019 №181
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 30.10.2019 № 181
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-08-29-001874-a 29.08.2019. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України № 922
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника – переможця торгів встановлено порушення норм пункту 4 частини 1 статті 30 Закону при розгляді вказаної тендерної пропозиції та визначенні переможця.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 листопада 2019 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Жовківської районної державної адміністрації Львівської області (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету від 29.08.2019; реєстри отриманих тендерних пропозицій за Лотом 1 та Лотом 2; протоколи розкриття тендерних пропозицій за Лотом 1 та Лотом 2; тендерні пропозиції ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП'ЮТЕР» та ФОП Суховерський А. І. за Лотом 1, а також тендерну пропозицію ТОВ «НОУТБУК ЦЕНТР» за Лотом 1 та Лотом 2 (в частині підставновності їх відхилення Замовником), тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП'ЮТЕР» за Лотом 2; протоколи тендерного комітету Замовника від 18.09.2019 №2, №3 та №4 щодо розгляду пропозицій за Лотом 1 та протоколи тендерного комітету Замовника від 18.09.2019 №2, №3 щодо розгляду пропозицій за Лотом 2; повідомлення про намір укласти договір від 18.09.2019 за Лотом 2; звіти про результати проведення процедури закупівлі від 29.09.2019 за Лотом 1 та від 01.10.2019 за Лотом 2; договір закупівлі робіт від 01.10.2019 № 18; вимоги учасника ТОВ «НОУТБУК ЦЕНТР» від 19.09.2019 і від 26.09.2019 та надані на них Замовником відповіді від 20.09.2019 і 27.09.2019 року.
Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу 3 «Підготовка тендерної пропозиції» тендерної документації (пункт 11 підпункту 5.6) визначено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Відповідно до підпункту 5.7 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу 3 «Підготовка тендерної пропозиції» тендерної документації для підтвердження своєї відповідності вимогам Закону кожен учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист в довільній формі про відсутність відносно себе зазначених у пункті 5.6 підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Однак, при визначенні вимоги щодо надання переможцем торгів відповідних документів (підпункти 5.8 та 5.9 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу 3 «Підготовка тендерної пропозиції» тендерної документації) документальне підтвердження відсутності заборгованості із сплати податків і зборів чи обов’язкових платежів (оригінал або нотаріально завірена копія довідки про відсутність заборгованості з податків та зборів, що контролюються органами доходів і зборів/державною фіскальною службою) Замовником не вимагається.
Відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації, пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» та пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації для підтвердження відповідності пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі учасники у складі тендерної пропозиції щодо виробу повинні подати, зокрема, копію декларації про відповідність вимогам технічних регламентів дійсної на дату кінцевого дня подання тендерних пропозицій.
При цьому у Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що якість товару повинна відповідати технічній документації, діючим на території України ДСТУ, ТУ, вимогам до якості, встановленим чинним законодавством до товару даного виду (та/або міжнародним стандартам ISO/IEC).
Водночас, проведеним аналізом розгляду та відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП'ЮТЕР» за Лотом 2 встановлено, що у складі тендерної пропозиції вказаного учасника щодо проекторів LCD т.м. EPSON завантажено Декларацію про відповідність Технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 № 785 (в редакції постанови КМУ від 20.06.2012 № 631), видану 30.09.2014 року (далі – Декларація).
Проте, Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 № 785, втратив чинність з 30.06.2016 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1077.
Також, втратили чинність ДСТУ, про відповідність яким вказано у вищезазначеній Декларації:
- з 01.01.2016 - ДСТУ CISPR 22:2007 «Обладнання інформаційних технологій. Характеристики радіозавад. Норми та методи вимірювання (CISPR 22:2006, IDT)» (діючий документ - ДСТУ EN 55022:2017 Обладнання інформаційних технологій. Характеристики радіозбурень. Норми та методи вимірювання (EN 55022:2010; EN 55022:2010/AC:2011, IDT)) та ДСТУ CISPR 24:2008 «Електромагнітна сумісність. Обладнання інформаційних технологій. Характеристики несприйнятливості до завад. Норми та методи вимірювання (СІSPR 24:1997, IDT)»;
- з 01.01.2018 - ДСТУ IEC 61000-3-2:2004 «Електромагнітна сумісність.
Частина 3-2. Норми. Норми на емісію гармонік струму (для сили вхідного струму обладнання не більше 16 А на фазу) (ІEC 61000-3-2:2004, ІDT)» (діючий документ - ДСТУ EN 61000-3-2:2016) та ДСТУ EN 61000-3-3:2012 Електромагнітна сумісність. Частина 3-3. Норми на рівні флуктуацій напруги та флікера в низьковольтних системах електроживлення для устатковання з номінальною силою струму до 16 А на фазу, не призначеного для підключення за певних умов (EN 61000-3-3:2008, IDT) (діючий документ - ДСТУ EN 61000-3-3:2017).
В недотримання підпункту 2.1 пункту 2 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції та визначення переможця» тендерної документації учасником ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП'ЮТЕР» у складі тендерної пропозиції за Лотом 2 не надано довідку щодо відкритих рахунків та відсутності простроченої заборгованоств за кредитами з обслуговуючого банку, а саме з банку, яким видано банківську гарантію учаснику як клієнту банку (АТ «Укрбудінвестбанк»).
Отже, на порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП'ЮТЕР», тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації.
Тендерним комітетом Замовника прийнято рішення (протокол №3 від 18.09.2019) про відповідність пропозиції ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП'ЮТЕР» умовам закупівлі, визнання його переможцем, із вказаним учасником Замовником укладено договір закупівлі робіт від 01.10.2019 № 18 на суму 1 230 000,00 гривень.
Слід зазначити, що учасником ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП'ЮТЕР» у складі тендерної пропозиції за Лотом 2 завантажено 14.09.2019 гарантійний лист щодо безпеки товару та затосування заходів захисту довкілля № 190915/5 датований 19.09.2019 (відповідно до оголошення про закупівлю кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 15.09.2019 року).
Також, учасником ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП'ЮТЕР» у складі тендерної пропозиції за Лотом 2 завантажено 14.09.2019 гарантійний лист №130919/13 щодо зобов’язань учасника, як переможця торгів, надати у 5-денний термін з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір документів, передбачених пунктом 5.9 розділу 3 тендерної документації, гарантійний лист №130919/14 щодо вимоги від переможця надання ним забезпечення виконання договору та гарантійний лист №130919/4 щодо гарантії поставки товару до 31.12.2019, датовані 13.08.2019 (процедуру закупівлі оголошено 29.08.2019).
Відповідно до частини 3 статті 31 Закону повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, оприлюднюється в електронній системі закупівель замовником протягом одного дня з дня прийняття замовником відповідного рішення та автоматично надсилається усім учасникам електронною системою закупівель.
Водночас моніторингом встановлено, що при оприлюдненні Замовником повідомлення про відміну торгів за Лотом 1 (причина - відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом) не вказано дати відміни торгів за лотом, що унеможливлює перевірити дотримання строків оприлюднення повідомлення про відміну торгів (рішення про відхилення всіх учасників – 18.09.2019).
Моніторинг закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини 4 статті 22 Закону не проводився.
Період усунення порушень:
08.11.2019 16:34 - 23.11.2019 00:00
Дата публікації висновку:
08.11.2019 16:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У висновку Західного офісу Держаудитслужби України оприлюдненого 08 листопада 2019 року про результати моніторингу щодо проведення закупівлі товару комплект проекційно-мультимедійного обладнання проведеної Замовником згідно оголошення UA-2019-08-29-001874-a з питань дотримання відділом освіти Жовківської районної державної адміністрації законодавства в сфері публічних закупівель, «встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій).
Стосовно зобов’язання вжити заходів для усунення порушення в установленому законом порядку та оприлюднення інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення, або інформації про причини неможливості усунення, інформуємо:
Усунути виявленні порушення на даний час вбачаємо за неможливе, однак на засіданні тендерного комітету 13.11.2019р. відділу освіти розглянуто висновок Західного офісу Держаудитслужби та взято до уваги, про що складено протокол №1 від 13.11.2019р. вважаємо за потрібне надати пояснення щодо оприлюдненого висновку.
1) Стосовно інформації про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів:
Відповідно до ч.2 статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Таким чином, в законі встановлено, що замовник «може», а не зобов’язаний відхиляти учасників на цій підставі. Також у Законі немає вимоги, що Замовник повинен вимагати таку інформацію.
2) У тендерній документації Замовник в додатку №1 «Технічна специфікація» встановив вимоги щодо надання Учасниками копій декларацій про відповідність вимогам технічних регламентів дійсних на дату розкриття тендерних пропозицій.
На виконання даної вимоги ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП’ЮТЕР» в складі тендерної пропозиції надано декларацію про відповідність технічному регламенту із електромагнітної сумісності обладнання з датою оформлення 30.09.2014 р. без зазначення кінцевого терміну дії даної декларації, у зв’язку із чим в Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції Переможця.
3) Наступною причиною, яку зазначено у висновку і по якій, на думку західного офісу держаудит служби, підлягала б відхиленню пропозиція ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП’ЮТЕР», є ненадання довідки щодо відкриття рахунків та відсутності простроченої заборгованості за кредитами з обслуговуючого банку, а саме з банку, яким видано банківську гарантію учаснику як клієнту банку (АТ «Укрбудінвестбанк»). Натомість в тендерній документації Замовник зазначив п.6 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції та визначення переможця» - надання «довідка (довідки) з обслуговуючого банку (банків) про відкриття рахунку та про відсутність протермінованої заборгованості по кредитам, видану не раніше, як за 10 днів до дати розкриття. На виконання даної вимоги в пропозиції Учасника є довідка №939 від 12.09.2019 року видана АТ «ПІРЕУС БАНК МКБ» у якій відображена інформація про відкриття рахунку та про відсутність протермінованої заборгованості. Дана інформація додатково підтверджена в довідці, яка є у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП’ЮТЕР», в. п.7 відомостях про учасника зазначено реквізити банку/банків (номер рахунку (у разі наявності), найменування банку у якому обслуговується Учасник та інформація про наявність чи відсутність кредитної заборгованості вказано: р/р 26002023100329 в АТ «ПІРЕУС БАНК МКБ» м. Львів, МФО 300658. Замовник у тендерній документації не встановлював вимоги щодо надання довідки із банку у якій видана банківська гарантія, а тому законних підстав для відхилення пропозиції ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП’ЮТЕР» немає.
4) Щодо інформації зазначеної у висновку, про те, що в складі пропозиції Учасника є довідки, гарантійні листи з різними датами їх створення, то інформуємо, що Замовник у тендерній документації в п.1.8 розділу 3 «Підготовка тендерної пропозиції» зазначив: «1.8. Якщо замовником вимагається завантаження в електронну систему закупівель електронних файлів оригіналів документів, створених безпосередньо Учасником (довідок, листів, договорів, сертифікатів, паспортів, інструкцій та ін..), то такий документ, має бути перед кольоровим скануванням підписаний уповноваженою особою Учасника. Фізичним особам та фізичним-особам підприємцями у яких відсутня печатка згідно законодавства, вимагається лише підпис документу». Із вищевикладеної інформації, яка зазначена в тендерній документації Замовника вбачається, що вихідний номер та дата видачі документів не було обов’язковою умовою для оформлення Учасниками довідок, гарантійних листів для участі у вищезазначеній процедурі в тому числі це стосується і учасника торгів ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП’ЮТЕР».
Між відділом світи Жовківської райдержадміністрації та ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП’ЮТЕР» укладено угоду від 01 жовтня 2019 року №18 на суму 1 230 000,00 грн.
На виконання вищезазначеної угоди ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП’ЮТЕР» поставлено та змонтовано по школах Жовківського району 57 комплектів проекційно-мультимедійного обладнання.
Відділом освіти проведені касові видатки за поставлений товар в сумі 1 230 000,00 грн.
Дата публікації звіту:
14.11.2019 14:36