-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція приміщень Нижньосироватської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Б. Грінченка, що розташована за адресою: Сумська область, Сумський район, с. Нижня Сироватка, вул. Сумська, буд.127 (коригування) (код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)
Реконструкція приміщень Нижньосироватської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Б. Грінченка, що розташована за адресою: Сумська область, Сумський район, с. Нижня Сироватка, вул. Сумська, буд.127 (коригування) (код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) (джерело фінансування - кошти Державного фонду регіонального розвитку та місцевий бюджет)
Завершена
12 051 432.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0% або 5 000.00 UAH
Номер:
d3ecc2e5d55c4d3ea4777db2d280bb74
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-10-02-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.10.2019 00:00
Період моніторингу:
02.10.2019 15:38 - 26.10.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.10.2019 № 34
Суми
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Наталія ШЕВЧЕНКО
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 02.10.2019 № 34
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2019-08-09-001226-a 09.08.2019 Дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини третьої статті 17, пунктів 2 та 13 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону та абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 жовтня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (з додатками) на 2019 рік Відділу освіти Нижньосироватської сільської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 19.08.2019 року, тендерні пропозиції приватного акціонерного товариства «Сумбуд», товариства з обмеженою відповідальністю «Трест Сумжитлобуд», товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Елітбуд», товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОФ БУД СІСТЕМ», товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Фортеця», товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРО ЛЕНД», товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «КРОС» (далі – ТОВ «БК «КРОС»), протоколи засідання тендерного комітету від 02.09.2019 № 2р, від 03.09.2019 № 3р, від 03.09.2019 № 4р, від 04.09.2019 № 5р, від 05.09.2019 № 6р, від 12.09.2019 № 7р, від 12.09.2019 № 8р, повідомлення про намір укласти договір від 12.09.2019, договір від 24.09.2019 № 55.
За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, а саме:
не містить вимоги щодо надання учасниками торгів інформації в довільній формі про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у пунктах 2, 3, 8, 9 частини першої статті 17 Закону.
На порушення вимог пункту 13 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації Замовника не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Аналізом тендерної пропозиції учасника ТОВ «БК «КРОС» установлено її невідповідність вимогам тендерної документації в частині відсутності окремих документів, передбачених тендерною документацією, а саме учасником у складі тендерної пропозиції не надано:
лист, яким учасник гарантує, що в процесі виконання робіт за предметом закупівлі не буде допускатися використання товарів/матеріалів/тощо, що підпадають під дію спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), а також залучення до роботи суб’єктів господарювання, на яких розповсюджується дія спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що не відповідає вимогам пункту 5 розділу І тендерної документації Замовника;
графік виконання робіт та лист-згоду з проектом договору про закупівлю, який викладено у Додатку № 4 до тендерної документації, що не відповідає вимогам пункту 1.1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника;
гарантійний лист про те, що ціна тендерної пропозиції учасника буде розрахована відповідно до вимог чинного законодавства та буде включати всі витрати, податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені, а також гарантійний лист про те, що під час виконання робіт згідно технічного завдання, будуть надаватись сертифікати відповідності/якості чи інші документи, що підтверджують якість запропонованого учасником обладнання та матеріалів для встановлення, згідно його пропозиції, що не відповідає вимогам пункту 1.5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника;
інформацію у довільній формі із зазначенням терміну (тривалості) гарантійного строку робіт, що пропонується учасником, інформацію у довільній формі про заходи щодо захисту довкілля, що передбачені згідно чинного законодавства з посиланням на нормативно-правові акти, локальні кошториси на такі види робіт як: опалення, електротехнічні рішення, вогнезахист, блискавкозахист, які визначені Замовником в таблицях 2, 3, 4 та 5 додатку № 3 до тендерної документації, що не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
Крім того, учасником у складі тендерної пропозиції на підтвердження наявності власного обладнання не надано бухгалтерські документи, що підтверджують облік основних засобів та малоцінних активів, за підписом уповноваженої особи учасника та/або бухгалтера, що не відповідає вимогам пункту 1.2 додатку № 2 до тендерної документації Замовника.
Також установлено, що учасником ТОВ «БК «КРОС» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 19.08.2019 № вих27, в якій зазначено, що для виконання робіт учасник залучає автомобіль-самоскид КАМАЗ 5511, автокран КС 3573, автокран МКАТ 40т, автомобіль-тягач КАМАЗ 5410, вібратор будівельний, бетоновоз, бетононасос, екскаватор, трамбівку з дизельним двигуном на підставі договору на транспортне обслуговування від 21.05.2018 № 22, укладеного з товариством з обмеженою відповідальністю «АКЦЕНТ» (далі - договір від 21.05.2018 № 22).
Разом з цим, договір від 21.05.2018 № 22 не містить інформацію про транспортне обслуговування такою технікою як вібратор будівельний, бетоновоз, бетононасос, екскаватор, трамбівка з дизельним двигуном.
Крім того, пунктом 10.3 договору від 21.05.2018 № 22 визначено, що даний договір вступає в силу з моменту його підписання та діє до 31.12.2018 року (документи, що підтверджують продовження терміну дії договору у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БК «КРОС» не надано).
Отже, учасником ТОВ «БК «КРОС» документально не підтверджено залучення транспортних засобів, що не відповідає вимогам пункту 1.2. додатку № 2 до тендерної документації Замовника.
Окрім цього, учасником документально не підтверджено інформацію про досвід виконання аналогічного договору за останні 3 роки у відповідності до вимог пункту 3 додатку № 2 до тендерної документації Замовника, а саме: по жодному аналогічному договору, зазначеному у довідці про досвід виконання аналогічних договорів від 19.08.2019 № вих29, не надано у повному обсязі, передбачених пунктом 3 додатку № 2 до тендерної документації документів.
Так, по 6-ти аналогічним договорам: договір від 29.04.2016 № 70, договір від 23.05.2017 № 76, договір від 07.11.2018 № 263, договір від 17.05.2019 № 123, договір від 11.08.2017 № 160, договір від 25.06.2019 № 189 – не надано актів приймання виконаних будівельних робіт, складених за формою КБ-2в (довідки про вартість виконаних робіт), актів про вартість виконаних будівельних робіт та витрат, складених за формою КБ-3 або копій документів про готовність об’єктів до експлуатації; крім того 4 з перелічених договорів надані без додатків, які є їх невід’ємними частинами.
Виконання одного договору підтверджено не в повному обсязі, а саме згідно актів приймання виконаних будівельних робіт, складених за формою КБ-2в та актів про вартість виконаних будівельних робіт та витрат, складених за формою КБ-3 виконання договору від 14.05.2019 № 2 вартістю 696934,88 грн підтверджено частково на суму 360445,62 гривень.
По одному договору (договір від 29.04.2016 № 68) не надано жодних документів, у тому числі його копії.
Також, у складі тендерної пропозиції учасника міститься відгук від 20.08.2019 № 13.01-18/1196, наданий Управлінням освіти і науки Сумської міської ради, який не містить інформацію щодо дати укладання договору та номеру договору, інформацію про дотримання учасником умов договору в частині відповідності виконаних робіт вимогам проектно-кошторисної документації, будівельним нормам, технічним умовам, а також не містить рекомендації щодо можливості співпраці з таким учасником, що не відповідає вимогам пункту 3 додатку № 2 до тендерної документації Замовника.
Крім того, установлено, що учасником у складі тендерної пропозиції надано локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1 (далі – локальний кошторис), кількість матеріалів та обсяги робіт в якому відрізняються від кількості матеріалів та обсягів робіт, зазначених в таблиці 1 додатку № 3 до тендерної документації Замовника, а саме:
розділом 8 «Ганки» таблиці 1 додатку №3 до тендерної документації Замовника визначено, що кількість труб сталевих електрозварних прямошовних із сталі марки 20, зовнішній діаметр 32 мм, товщина стінки 3 мм становить 25,492 м, тоді як в локальному кошторисі кількість даних труб зазначена в обсязі 54,08 м;
розділом 10 «Інші роботи» таблиці 1 додатку № 3 до тендерної документації Замовника визначено вид робіт «Установлення і розбирання зовнішніх інвентарних риштувань трубчатих висотою до 16 м для інших оздоблювальних робіт» в обсязі 13,012 м2вп, при цьому в локальному кошторисі, наданого учасником у складі тендерної пропозиції, даний вид робіт зазначено в обсязі 35,2 м2вп.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Згідно з вимогами абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно із Законом.
Однак на порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БК «КРОС» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та всупереч вимог абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону не відмінив торги у зв’язку з відхиленням всіх тендерних пропозицій згідно із Законом і уклав з ТОВ «БК «КРОС» договір від 24.09.2019 № 55 на суму 10 198 000,00 гривень.
Період усунення порушень:
16.10.2019 09:41 - 30.10.2019 23:00
Дата публікації висновку:
16.10.2019 09:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На вимогу щодо усунення порушення вимог частини третьої статті 17, пунктів 2 та 13 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне.
За змістом статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу. Тендерна документація повинна містити: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно у статті 22 мова йде загалом про вимоги щодо надання документів за статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до Закону України «Про інформацію» документ це - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі. Таким чином довідка в довільній формі також є документом виданим учасником. А, отже вимагати документальне підтвердження Замовник не має права загалом по статті 17.
Керуючись даними Законами, в тендерні документації не було вимог щодо подання документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Щодо зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій, повідомляємо наступне. В тендерній документації зазначено дану інформацію, а саме: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначається в оголошенні про проведення процедури закупівлі.» Таким чином не порушено вимоги щодо вказання кінцевого строку подання тендерних пропозицій – адже ця інформація зазначена в оголошенні до закупівлі, яке є складовою тендерної документації. В самій тендерній документації зазначена інформація щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до частини 2 стаття 21 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються, зокрема, - кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити - зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином, Замовником виконано вимоги тендерної документації, в ній зазначено що кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначено в оголошення до закупівлі.
Щодо розгляду тендерної пропозиції поданої учасником ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "КРОС"", то повідомляємо наступне, що в переліку документів поданих даним учасником наявні документи, які підтверджують, що вся інформація яка вимагалася в тендерній документації є в документах тендерної пропозиції.
1. Лист про дотримання законодавства про санкції – є весь перелік діючого законодавства, включаючи все, що перераховано у порушеннях (матеріали, субпідрядники і т.д.)
2. Лист погодження проекту договору – учасник погоджується з усіма вимогами Замовника, щодо умов закупівлі.
3. Лист погодження технічних, якісних характеристик – учасник погодився з усіма вимогами Замовника, щодо технічного завдання.
4. Кошторисна документація виконана на ліцензійному обладнанні (програма АВК 5), яке автоматично враховує всі вимоги законодавства щодо договірної ціни.
5. Кошторисна документація має у своєму складі технічне замовлення в повному обсязі з урахуванням всіх видів робіт (це щодо вознезахисту, блискавкозахисту і т.д)
6. Лист відгук був перевірений прямим контактом з відділом освіти Сумської міськради, всі необхідні позиції були підтверджені.
7. Була проведена фактична перевірка на базі підприємства по позиціям відповідності учасника вимогам (на основі листа про згоду на таку перевірку).
Щодо усунення порушень, то процедура закупівлі після підписання договору підряду, початку виконання робіт згідно затвердженого графіку, часткового фінансування розпочатих робіт та відсутності порушень Сторін відносно до взятих на себе зобов’язань – вважається такою, що завершена. Після завершення процедури закупівлі виправлення порушень, навіть якщо такі і мали місце не можлива.
Враховуючи, що у висновку органу фінансового контролю вказані порушення, які фактично відсутні і не мають фактичного підтвердження, Замовник відповідно до п.10 ст.7 Закону України «Про публічні закупівлі» має право на оскарження висновку в судовому порядку.
Дата публікації звіту:
22.10.2019 11:24