-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція фасадів головного корпусу КНП "Трускавецька міська лікарня" ТМР по вул. Данилишиних,62 у м. Трускавець Львівської обл. Коригування(ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 "ПРАВИЛА ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ БУДІВНИЦТВА")
Завершена
6 702 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 513.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 33 513.00 UAH
Номер:
3b455ee60b564002b9229db953187d34
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-11-08-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.11.2019 00:00
Період моніторингу:
11.11.2019 10:58 - 03.12.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.11.2019 № 194
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 08.11.2019 № 194
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-08-08-000301-c 08.08.2019. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України № 922
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника – переможця торгів встановлено порушення норм пункту 1 частини першої статті 30 Закону при розгляді вказаної тендерної пропозиції та визначенні переможця.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Трускавецька міська лікарня» (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол засідання тендерного комітету Замовника від 02.09.2019 щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД», протокол засідання тендерного комітету Замовника від 06.09.2019 щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «БОГДАН-БУД», тендерну пропозицію ТзОВ «ГРЕЙНПЛАСТ-ФАСАД»; повідомлення про намір укласти договір від 19.09.2019; договір від 08.10.2019 № 424, повідомлення про внесення змін до договору, додаткова угода від 15.10.2019 № 1.
Моніторингом установлено, що на порушення пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію про джерело фінансування закупівлі, передбачена пунктом 10-2 форми оголошення про проведення відкритих торгів. Як наслідок, відповідна інформація не зазначена в повідомленні про намір укласти договір. Також у формі повідомлення про внесення змін до договору відсутні записи у пунктах 14 «Сума договору після внесення змін» та 15 «Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін».
Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у пункті 2 Додатку № 1 до тендерної документації Замовником не зазначено про необхідність подання учасниками інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, передбачених у пунктах 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону, та не зазначено про спосіб подання учасниками такої інформації.
Крім того Замовником у пункті 2 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання переможцем торгів інформації на підтвердження відсутності підстави, зазначеної у пункті 2 частини 1 статті 17 Закону (в довільній формі), яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, чим порушено норми частини 3 статті 17 Закону та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у тендерній документації (підпункт 1.3, пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації) на підтверження відповідності кваліфікаційним критеріям учасника, форми про наявність матеріально-технічної бази учасника, вимагає від учасників надання довідки про наявність на підприємстві будівельного риштування, надання паспорту та сертифікату відповідності такого риштування. Учасник ТзОВ «ГРЕЙНПЛАСТ-ФАСАД» у складі своєї тендерної пропозиції надав протермінований сертифікат відповідності на риштування, виданий ДП «Київський обласний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» для виробника риштування ТОВ «Вірастар» (термін дії - до 26.03.2019). Інших документів щодо дійсності сертифіката в пропозиції не надано.
Отже, на порушення пункту 1 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТзОВ «ГРЕЙНПЛАСТ-ФАСАД», який не підтвердив наявність матеріально-технічної бази у спосіб, зазначений у тендерній документації, та не відповідав кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, визнав його переможцем та уклав договір від 08.10.2019 № 424 на суму 6 632 622,00 гривень.
Період усунення порушень:
22.11.2019 17:09 - 07.12.2019 00:00
Дата публікації висновку:
22.11.2019 17:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі робіт «Реконструкція фасадів головного корпусу КНП "Трускавецька міська лікарня" ТМР по вул. Данилишиних,62 у м. Трускавець Львівської обл. Коригування(ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 "ПРАВИЛА ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ БУДІВНИЦТВА")» (Класифікація за ДК 021:2015: 45454000-4 - Реконструкція) (Ідентифікатор закупівлі - UA-2019-08-08-000301-c ), тендерний комітет КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ТРУСКАВЕЦЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" ТРУСКАВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ повідомляє наступне:
Виявлені порушення та зауваження проаналізовано та будуть враховані у обов’язковому порядку на всіх етапах проведення закупівель у майбутньому, у тому числі – при складанні тендерної документації. Одночасно надаємо пояснення і повідомляємо про заходи щодо усунення виявлених порушень:
1) Щодо відсутності в оголошенні про проведення відкритих торгів та повідомленні про намір укласти договір інформації про джерело фінансування закупівлі.
03.05.2019 року набув чинності наказ Наказ Мінекономрозвитку від 21.03.2019 № 463 "Про внесення змін до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року N 490», яким внесено зміни до форм документів у сфері публічних закупівель. Наказом внесені зміни до форм документів у сфері публічних закупівель, які передбачають доповнення форм новими пунктами, зокрема, такими як «Джерело фінансування закупівлі».
Відповідно до листа Мінекономрозвитку «Щодо змін, внесених до наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490» від 28.05.2019 № 3304-04/22177-06» до моменту технічної реалізації в Системі пункту «Джерело фінансування закупівлі» така інформація зазначається замовником та відображається в дужках у полі: «Конкретна назва предмета закупівлі (Джерело фінансування закупівлі)».
Проте листи Мінекономрозвитку не є нормами права і мають рекомендаційний характер.
Загалом, формами документів затверджуються обов’язкові поля, які мають бути реалізованими в електронній системі закупівель для заповнення замовниками. Після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи і електронною системою закупівель автоматично створюється документ, який у разі потреби може бути роздрукований.
Так як, на момент оголошення Замовником проведення процедури закупівлі електронним майданчиком ще не було передбачено технічної можливості щодо зазначення в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів інформації про джерело фінансування закупівлі (окрема, спеціальна графа в обов’язкових до заповнення формах була відсутня) особою замовника відповідальною за оприлюднення документів не було внесено інформацію про «Джерело фінансування закупівлі» у полі: «Конкретна назва предмета закупівлі (Джерело фінансування закупівлі)», як це рекомендує Мінекономрозвитку, і оголошення було сформовано електронною системою без інформації про «джерело фінансування».
Водночас, відповідно до ч.2 ст.2 Закону № 922-VIII умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг регулюються ВИКЛЮЧНО цим Законом, крім випадків, передбачених цим Законом, і НЕ МОЖУТЬ встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно норми щодо внесення змін до цього Закону.
Частиною 2 ст.21 Закону № 922-VIII встановлюється вимоги та ВИЧЕРПНИЙ ПЕРЕЛІК інформації що повинна ОБОВ’ЯЗКОВО міститися в оголошенні про закупівлю, а саме: найменування та місцезнаходження замовника; назва предмета закупівлі; кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів; строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; кінцевий строк подання тендерних пропозицій; розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); дата та час розкриття тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону; розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях та математична формула, що буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки. В оголошенні може зазначатися додаткова інформація, визначена замовником.
Таким чином, Законом не передбачений імперативний обов’язок щодо оприлюднення в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації про джерело фінансування закупівлі.
З вищенаведеного вбачається суперечність законодавства з питань публічних закупівель: вимога підзаконного акту (наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель») щодо обов’язкового зазначення у формі оголошення про проведення відкритих торгів інформації про джерело фінансування закупівлі суперечить та не узгоджується з правовими нормам статті 21 Закону, оскільки остання такого імперативного обов’язку не встановлює та не наділяє Уповноважений орган правом на власний розсуд доповнювати(розширювати) вичерпний перелік обов’язкових відомостей, які повинні включатись в оголошення про проведення процедури відкритих торгів.
Так, відповідно до листа Міністерства юстиції України від 30.01.2019 № Н-35267-18 (Щодо порядку застосування нормативно-правових актів) у випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу; зазначена позиція також неодноразово відображалась в рішеннях Конституційного суду України.
Щодо не відображення інформації про джерело фінансування у повідомленні про намір укласти договір повідомляємо, що згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» форма повідомлення про намір укласти договір заповнюється електронною системою закупівель автоматично. Тобто замовник, при формуванні вказаної форми повідомлення, взагалі не має об’єктивної можливості впливати на електронну систему та зазначати інформацію про джерело фінансування закупівлі.
Попри це повідомляємо, що тендерний комітет вирішив скористатись своїм правом, передбаченим у Наказі Мінекономрозвитку від 30.03.2016 № 557 «Про затвердження Примірного положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб)» прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу комітету щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу, і виправити дану технічну помилку шляхом оприлюднення відповідного протоколу в електронній системі.
2) Щодо не зазначення у формі повідомлення про внесення змін до договору відсутні записів у пунктах 14 «Сума договору після внесення змін» та 15 «Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін».
Відповідно до частини 1 ст.10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору - протягом трьох днів з дня внесення змін.
Відповідно до ч.2 ст.2 Закону № 922-VIII умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг регулюються ВИКЛЮЧНО цим Законом, крім випадків, передбачених цим Законом, і НЕ МОЖУТЬ встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно норми щодо внесення змін до цього Закону.
Законом не передбачено вимоги для замовників при оприлюдненні інформації про закупівлю керуватись нормами Наказу Мінекономрозвитку № 490.
Натомість в пункті 11 частини першої статті 8 Закону передбачено лише повноваження Уповноваженого органу розробити та затвердити форму повідомлення про внесення змін до договору.
Формами документів затверджуються обов’язкові поля, які мають бути реалізованими в електронній системі закупівель для заповнення замовниками. Після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи і електронною системою закупівель автоматично створюється документ, який у разі потреби може бути роздрукований.
Пункти 14 «Сума договору після внесення змін» та 15 «Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін» були додані до форм документів у сфері публічних закупівель відповідно до Наказу Мінекономрозвитку від 21.03.2019 № 463 "Про внесення змін до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490».
На момент подачі повідомлення про внесення змін технічну можливість для заповнення даних пунктів ще не було реалізовано, тому повідомлення було сформовано електронною системою без вищезазначеної інформації.
Відповідно до рекомендацій Мінекономрозвитку дану інформацію слід зазначити в графі «опис змін, що вносяться до істотних умов договору». Проте листи Мінекономрозвитку не є нормами права і мають рекомендаційний характер.
Попри це повідомляємо, що тендерний комітет вирішив скористатись своїм правом, передбаченим у Наказі Мінекономрозвитку від 30.03.2016 № 557 «Про затвердження Примірного положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб)» прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу комітету щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу, і виправити дану технічну помилку шляхом оприлюднення відповідного протоколу в електронній системі.
3) Щодо не зазначення в умовах тендерної документації про необхідність подання учасниками інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, передбачених у пунктах 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону, та не зазначення способу подання учасниками такої інформації.
У п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст. 16, вимоги, встановлені ст. 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам ст. 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, у цiй нормi законодавець не зазначає та не виокремлює того, що вказане стосується виключно переможця. Так само немає такого виключення й у ст. 17 Закону № 922-VIII. Тож можна дiйти висновку, що як вiд переможця, так і від учасників замовник не повинен вимагати у розділі тендерної документації щодо ст. 17 Закону iнформацiю із зазначених реєстрів.
Також, відповідно абз. 4 ч. 2 ст. 17 Закону уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу.
Як вбачається зі змісту листа МЕРТУ від 17.01.2019 № 3304-04/1983-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» інформація щодо відсутності підстав, передбачених у пунктах 3,8,9 частини 1 статті 17 Закону міститься у єдиних державних реєстрах доступ до яких є вільний.
4) Щодо встановлення у пункті 2 Додатку № 1 до тендерної документації вимоги щодо надання переможцем торгів інформації на підтвердження відсутності підстави, зазначеної у пункті 2 частини 1 статті 17 Закону (в довільній формі), яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах.
На підтвердження відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої в у пункті 2 частини 1 статті 17 Закону замовником вимагалась Інформація в довільній формі за підписом уповноваженої особи переможця про те, що відомості про юридичну особу, яка є переможцем не вносились до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Закон забороняє вимагати саме документальне підтвердження відсутності підстав, інформація про які міститься в відкритих реєстрах.
З аналізу положень ч.3 ст. 17 Закону випливає, що Вимога щодо надання Інформації в довільній формі не тотожна вимозі щодо надання документального підтвердження: «Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
4.) Щодо надання Учасником ТзОВ «ГРЕЙНПЛАСТ-ФАСАД» у складі своєї тендерної пропозиції протермінованого сертифікату відповідності на риштування, виданий ДП «Київський обласний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» для виробника риштування ТОВ «Вірастар» (термін дії - до 26.03.2019)
Згідно вимог підпункт 1.3. пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасника, форми про наявність матеріально-технічної бази учасника учасникам слід було надати довідку про наявність на підприємстві будівельного риштування, надання паспорту та сертифікату відповідності такого риштування. Учасник ТзОВ «ГРЕЙНПЛАСТ-ФАСАД» у складі своєї тендерної пропозиції надав сертифікат відповідності на придбане ним риштування, виданий ДП «Київський обласний науково-виробничий центр стандартизації.
Вимог щодо чинності такого сертифікату тендерна документація не містила і не могла містити, адже предметом закупівлі не було нове будівельне риштування.
Вимога була сформована замовником для перевірки наявності такого обладнання в учасника для встановлення його відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази».
Учасник надав копію сертифікату відповідності одержаного ним в момент придбання товару, що повністю відповідало вимогам тендерної документації.
Рішення про відхилення тендерних пропозицій може базуватись на невідповідності лише тим вимогам, які чітко і однозначно були прописані в документації.
Зважаючи на відсутність вимог щодо чинності сертифікату відповідності вважаємо що умови тендерної документації не були порушені учасником.
Дата публікації звіту:
29.11.2019 13:28