• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги незалежного аудиту Державного концерну "Укроборонпром" та його підприємств із залученням міжнародних експертів.

Завершена

32 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 325 000.00 UAH
Номер: 521c43bef38f44ef8340316759939714
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-03-02-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.03.2020 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 02.03.2020 17:13 - 24.03.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 02.03.2020 № 53 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України 02.03.2020 № 53 Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 19 UA-2019-07-22-002557-b 22.07.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, stek.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом установлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490 За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пунктів 1 і 4 частини першої статті 30 та частини першої статті 31 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 березня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень до процедури, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік державного концерну «Укроборонпром» (далі – Замовник), тендерну документацію затверджену тендерним комітетом від 22.07.2019 № 14 (із змінами згідно з протоколом від 14.08.2019 № 15), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Ернст енд Янг Аудиторські послуги» (далі – ТОВ «Ернст енд Янг Аудиторські послуги»), товариства з обмеженою відповідальністю «Бейкер Тілі Україна» (далі – ТОВ «Бейкер Тілі Україна»), протокол розгляду тендерних пропозицій Замовника від 30.08.2019 № 17, повідомлення про намір укласти договір від 12.09.2019, договір про закупівлю від 01.10.2019 № UOP-2-162-L-19-193/19. За результатом моніторингу закупівлі установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490) у формі оголошення про проведення відкритих торгів та як наслідок повідомленні по намір укласти договір не вніс інформації про джерело фінансування закупівлі. Крім цього відповідно до вимог пунктів 5 та 8 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації Замовник на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» установив вимоги про надання таких документів, зокрема: довідку в довільній формі щодо наявності в учасника, серед зазначених ним у довідці згідно із пункту 1 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації, працівників не менше як п'ятнадцятьох, які мають принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме: Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА), Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (АІСРА), Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICFEW); копії документів, зокрема, що засвідчують проходження працівниками, зазначеними у довідці згідно із пункту 5 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації, повної програми сертифікації, виданих однією із вище зазначених організацій. Учасник ТОВ «Ернст енд Янг Аудиторські послуги» у своїй тендерній пропозиції згідно із вимогами пункту 5 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації надав відповідну довідку в якій зазначив 16 штатних працівників, які мають документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, який виданий Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА). При цьому копії документів, які засвідчують проходження повної програми сертифікації, виданих Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА) надано лише на 6 штатних працівників, що не відповідає вимогам пункту 8 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації. Однак на порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Ернст енд Янг Аудиторські послуги» як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію визначеному статтею 16 Закону і умовам тендерної документації та відповідно до частини першої статті 31 Закону не відмінив торги.
Період усунення порушень: 18.03.2020 21:47 - 02.04.2020 01:00
Дата публікації висновку: 18.03.2020 21:47

Оскарження висновку в суді

Опис: Державний концерн "Укроборонпром" з висновками Державної аудиторської служби України від 18.03.2020 за результатами моніторингу закупівлі "Послуги незалежного аудиту Державного концерну "Укроборонпром" та його підприємств із залученням міжнародних експертів" (оголошення № UA-2019-07-22-002557-b) не погоджується, а тому оскаржив зазначений висновок до суду 01.04.2020, про що відповідно до частини 10 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляє у встановлений спосіб та строки.
Дата публікації: 02.04.2020 17:57

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку Державної аудиторської служби України від 18.03.2020 Порушення, про виявлення яких зазначено у висновку Державної аудиторської служби України від 18.03.2020, складеному за результатами моніторингу закупівлі № UA-2019-07-22-002557-b (Послуги незалежного аудиту Державного концерну "Укроборонпром" та його підприємств із залученням міжнародних експертів), а саме:  в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель (в оголошенні не зазначено джерела фінансування);  в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), не є порушеннями законодавства і не можуть бути підставами для розірвання договору, укладеного за результатами проведеної закупівлі. Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. 1. Щодо незазначення джерела фінансування в оголошенні і в повідомленні про намір укласти договір Державний концерн "Укроборонпром" (далі — Замовник) під час розміщення оголошення про проведення закупівлі 22.07.2019 заповнював електронну форму відповідно до наявних на той час форм і регламентів, що діяли в електронній системі закупівель і авторизованому електронному майданчику, і зазначив всі дані, які мали бути заповнені у електронній формі. Вказане у висновку Держаудитслужби поле "джерело фінансування" на момент розміщення Замовником оголошення ще не існувало в електронній системі закупівель і було реалізоване лише з 01.11.2019. Це підтверджується офіційним повідомленням на порталі "Prozorro": https://prozorro.gov.ua/news/novaciya-prozorro-dopomozhe-v-monitoringu-vitrat-byudzhetiv. Вважаємо, що незазначення в оголошенні джерела фінансування не може бути кваліфіковане як порушення, що вимагає розірвання договору про закупівлю, оскільки така обставина жодним чином не вплинула на обʼєктивність проведення закупівлі і не порушила принципів проведення закупівлі. Крім того, Законом України "Про публічні закупівлі" (далі — Закон) встановлено чітку процедуру і строки проведення торгів. На етапі виконання договору, уже укладеного з переможцем торгів за результатами процедури закупівлі, видається запізнілим предʼявляти зауваження до оголошення про початок процедури. Окремо слід зазначити, що для договору про закупівлю, який укладено та вже розпочато виконання, Законом не передбачено такої підстави розірвання, як незазначення в оголошенні про проведення закупівлі джерела фінансування. 2. Щодо невідхилення тендерної пропозиції одного з учасників Очевидно, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Ернст енд Янг Аудиторські послуги" (далі — Учасник 2) під час підготовки тендерної пропозиції керувалося не вимогами пункту 8 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації, а вимогами пункту 14 додатку 4 до тендерної документації "Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції". При цьому тендерна пропозиція Учасника 2 вимогам додатку 4 до тендерної документації відповідає. Згідно з пунктом 2 розділу V (стор. 7) тендерної документації, допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок в тендерній пропозиції не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, і зокрема:  технічні помилки та описки, в тому числі відсутність печаток на окремих документах;  інші помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на її зміст. Тендерний комітет Замовника кваліфікував розбіжність між підготовленою згідно з додатком 4 до тендерної документації тендерною пропозицією Учасника 2 і вимогою пункту 8 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації як іншу помилку, що пов’язана з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на її зміст. Учасник 2 не відповідав за колізії між додатками до тендерної документації і правомірно керувався одним з них. Ненадання Учасником 2 усіх копій сертифікатів не вплинуло на зміст його тендерної пропозиції. Крім того, Замовникові було достеменно відомо, що насправді Учасник 2 володів більшою кількістю сертифікатів, оскільки у рамках проведення Замовником іншої процедури закупівлі (№ UA-2017-12-20-003453-c, адреса: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-12-20-003453-c) Учасником 2 було надано Замовникові копії 16 необхідних сертифікатів. За таких обставин відхиляти тендерну пропозицію Учасника 2 не було підстав. Таким чином, обидва учасники подали пропозиції, які відповідали вимогам тендерної документації, та були допущені до участі в торгах із неухильним дотриманням Замовником принципів здійснення закупівель (добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників тощо). За результатами торгів пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "Бейкер Тіллі Україна" (далі – Учасник 1) була визнана більш економічно вигідною порівняно з пропозицією Учасника 2. З огляду на зазначене, договір з Учасником 1 було укладено Замовником з повним дотриманням законодавства, тендерної документації та принципів здійснення закупівель. Тому підстави для розірвання договору, укладеного з Учасником 1, відсутні. 3. Загальне зауваження Закон не встановлює, що описані у висновку Держаудитслужби обставини становлять правові підстави для розірвання вже укладеного договору про закупівлю. Так само договір від 01.10.2019 № UOP-2-162-Д-19-193/19 (далі — Договір), укладений за результатами тендеру, не встановлює право Замовника в односторонньому порядку розірвати Договір з підстав, зазначених у висновку Держаудитслужби. Отже, вимога Держаудитслужби розірвати Договір не ґрунтується на нормах Закону, умовах Договору і не може бути виконана Замовником. _________
Дата публікації звіту: 24.03.2020 14:09