-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 30230000-0 – Комп`ютерне обладнання (Персональні комп’ютери для навчальних закладів Обухівського району)
Завершена
3 027 744.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 140.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 140.00 UAH
Номер:
f6139e8a99c442f5964db9f2718a5f29
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-06-13-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.06.2019 00:00
Період моніторингу:
14.06.2019 12:37 - 09.07.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.06.2019 №115
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43.
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель, по яких виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, далі – Перелік (додається).
2. Почати моніторинг закупівель відповідно до Переліку.
3. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 13.06.2019 № 115
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
14 UA-2019-04-11-000801-a 11.04.2019
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при перевірці відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та надання відповіді щодо інформації про пропозицію переможця торгів встановлено порушення вимог п. 13 ч. 2 ст. 22, ч. 2 ст. 23 та ч. 1 ст. 32 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації про її проведення встановлено порушення норм ч. 1 ст. 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
За результатами аналізу дотримання законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, плануванні, розкритті тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору, його оприлюдненні та відповідності умов договору тендерній пропозиції переможця порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2019 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розкриття та розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності його умов тендерній пропозиції переможця.
Під час аналізу досліджено: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 11.04.2019 № 99 (далі – ТД) зі змінами, вимоги про усунення порушення учасників, протокол засідання тендерного комітету від 08.05.2019 № 134, тендерну пропозицію ТОВ «Дидактиклаб», повідомлення про намір укласти договір, договір від 28.05.2019 № 212.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що згідно з п.1 Розділу Подання та розкриття тендерної пропозиції ТД Замовником не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги п. 13 ч. 2 ст. 22 Закону.
Аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що положення тендерної документації, а саме додатку № 4 до ТД, до яких вносились зміни 18.04.2019, не відображено Замовником у вигляді закреслених даних в останньому додатку № 4 до ТД, опублікованому 18.04.2019, чим порушено ч. 2 ст. 23 Закону.
Аналізом документів, розміщених в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», встановлено, що учасником ТОВ «ПРОТЕХ-ІТ-УКРАЇНА» подано вимогу про усунення порушення щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, яка оприлюднена 17.05.2019 за номером UA-2019-04-11-000801-a.a5. При цьому Замовником не надано відповідь на вищевказану вимогу, чим порушено ч. 1 ст. 32 Закону, а саме замовник зобов’язаний надати відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Крім того, відповідно до проекту договору (додаток № 4 до ТД) невід’ємними частинами договору є: специфікація товару (додаток 1), умови гарантійного обслуговування товару (додаток 2), дислокація навчальних закладів (додаток 3).
При цьому, аналізом встановлено, що додатки 2 та 3, які є невід’ємними частинами проекту договору (додаток № 4 до ТД) не опубліковано Замовником в електронній системі закупівель Prozorro, чим порушено норми ч. 1 ст. 10 Закону.
Аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 08.05.2019 № 134 визначено переможцем ТОВ «Дидактиклаб» (далі – Переможець).
Проте, під час аналізу, встановлено, що в складі пропозиції Переможця надано «Інформаційну довідку про відсутність ліцензії» від 19.04.2019 № 14, в якій відсутнє посилання на конкретні статті чинного законодавства України (якщо таке має місце бути), що вимагалось згідно додатку № 2 до ТД.
Крім того, в складі пропозиції Переможця в наданій «Інформаційній довідці про відсутність підстав для відхилення пропозицій торгів учасника, зазначених у статті 17 Закону» від 19.04.2019 № 7 відсутні посилання на відкриті реєстри, що вимагалось згідно приміток в додатку № 2 до ТД.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію, яка не відповідає вимогам ТД.
Однак, в порушення вимог п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник не відхилив пропозицію Переможця як таку, що не відповідає вимогам ТД, та уклав з ним договір від 28.05.2019 № 212 на загальну суму 2 623 000,00 гривень.
Період усунення порушень:
10.07.2019 16:09 - 25.07.2019 00:00
Дата публікації висновку:
10.07.2019 16:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Північним офісом держаудитслужби повідомлено про порушення п.13 ч.2 ст.22 Закону, а саме не зазначено в п.1 Розділу Подання та розкриття тендерної пропозиції ТД, кінцевого строку для подання тендерних пропозицій. Відділ освіти Обухівської РДА повідомляє, що в п.1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» ТД зазначено: «кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до оголошення про проведення торгів в електронній системі закупівель». Отже, ТД має відсилочне положення на оголошення про проведення торгів в питання визначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. В Оголошенні про проведенні торгів визначено, що кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 26.04.2019 року. Зазначена конструкції тендерної документації не протирічить вимогам діючого законодавства, а тому порушення п.13 ч.2 ст.22 Закону не знаходить свого підтвердження.
Проведеним аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що положення тендерної документації, а саме додатку № 4 до ТД, до яких вносились зміни 18.04.2019, не відображено Замовником у вигляді закреслених даних в останньому додатку № 4 до ТД, опублікованому 18.04.2019, чим порушено ч. 2 ст. 23 Закону. В додатку №4 до ТД не були відображені зміни у вигляді закреслених даних, в зв’язку з додаванням додаткових пунктів до проекту договору, а саме : п. 3.5; п. 3.6.,а не заміною існуючого тексту на новий. Тому дані зміни відображені у вигляді нової редакції без закреслених даних.
У Висновку про результати моніторингу закупівлі зазначено, що учасником ТОВ «ПРОТЕХ-ІТ-УКРАЇНА» подано вимогу про усунення порушення щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, яка оприлюднена 17.05.2019 за номером UA-2019-04-11-000801-a.a5. При цьому Замовником не надано відповідь на вищевказану вимогу, чим порушено ч. 1 ст. 32 Закону, а саме замовник зобов’язаний надати відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. В свою чергу зазначаємо, що запитання надане учасником ТОВ «ПРОТЕХ-ІТ-УКРАЇНА» 17.05.19р. було аналогічного змісту запитанню від учасника на передодні 13.05.2019 р. Відділом освіти була долучена відповідь 15.05.2019 р. 18.05.2019 р. (субота) період прийому оскаржень щодо кваліфікації учасника вже минув та відповідно з 20.05.2019 р. відділ освіти Обухівської РДА мав право підписувати договір, тому на дане запитання не було надано відповідь.
У Висновку про результати моніторингу закупівлі зазначено, що Замовником порушено ч.1 ст.10 Закону, у зв’язку з тим, що не було опубліковано додатки 2 та 3 до Договору. Відділ освіти Обухівської РДА повідомляє, що наразі дані додатки опубліковані в системі. При цьому, ч.1 ст.10 Закону передбачено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, в тому числі, інформацію про договір про закупівлі. Зазначена норма не містить прямого посилання про необхідність опублікування додатків до договору про закупівлі, а тому, зазначені додатки не було опубліковано Замовником одночасно з Договором. Проте, з огляду на зауваження Північного офісу держаудитслужби, додатки 2 та 3 до Договору наразі опубліковані.
У Висновку про результати моніторингу закупівлі зазначено, що Замовником в порушення п.4 ч.1 ст.30 Закону не було відхилено тендерну пропозицію учасника/переможця, оскільки вона не відповідала ТД, виходячи з наступних підстав:
- в складі пропозиції переможця надано «Інформаційну довідку про відсутність ліцензії» від 19.04.2019 №14, в якій відсутнє посилання на конкретні статті чинного законодавства України (якщо таке має місце бути), що вимагалося згідно в додатку №2 до ТД;
- в складі пропозиції переможця в наданій «Інформаційній довідці про відсутність підстав для відхилення пропозиції торгів учасника, зазначених у статті 17 Закону» від 19.04.2019 №7 відсутні посилання на відкриті реєстри, що вимагалися згідно приміток в додатку №2 до ТД.
У примітці до розділу Інші документи додатку №2 до ТД зазначено, що якщо учасник торгів не в змозі надати будь-який документ (довідку), який вимагається замовником для підтвердження відповідності пропозиції кваліфікаційним та іншим вимогам, він повинен надати довідку, в якій вказуються причини відсутності даного документу та посилання на конкретні статті чинного законодавства України (якщо таке має місце бути). Діюче законодавство України передбачає певні види діяльності, які підлягають ліцензуванню. У випадку провадження таких видів діяльності, суб’єкт господарювання має отримати відповідну ліцензію. ТОВ «ДИДАКТИКЛАБ» не здійснює діяльності, яка потребує дозволу (ліцензії) на право займатися відповідною діяльністю, про що і було повідомлено останнім в «Інформаційній довідці про відсутність ліцензії» від 19.04.2019 №14. Відповідна норма закону, яка надає право суб’єкту господарювання здійснювати діяльність без ліцензії, відсутня. Проте, є відповідні норми закону, які зобов’язують суб’єктів господарювання отримувати ліцензії у випадках провадження ліцензійних видів діяльності. ТОВ «ДИДАКТИКЛАД» таких видів діяльності не проваджує, про що і повідомив у довідці. Відтак, підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника були відсутні.
В «Інформаційній довідці про відсутність підстав для відхилення пропозиції торгів учасника, зазначених у статті 17 Закону» від 19.04.2019 №7 відсутня інформація, яка може бути підтверджена відкритими реєстрами, адже інформація в довідці стосується питань відсутності інформації, а не її наявності. Відкриті реєстри України мають лише ті опції, які дозволяють підвереджувати наявну в них інформацію, а не підтверджувати відсутню в них інформацію. Наприклад, неможливо підтвердити відкритими реєстрами інформацію про банкрутство, у разі, якщо відносно суб’єкта господарювання відсутня інформацію про банкрутство. В іншому аспекті, ТОВ «ДИДАКТИКЛАБ» підтверджував інформацію, надану у довідці документами, долученими до тендерної пропозиції. Наприклад, інформацію у довідці щодо відсутності події засудження за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено, ТОВ «ДИДАКТИКЛАБ» підтвердив довідкою департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ №19128532690900963103. Відтак, підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника були відсутні.
Дата публікації звіту:
16.07.2019 17:16