• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

СОУ 42.1-37641918-105:2013, ДК 021:2015 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення в межах Кремінського району Луганської області

СОУ 42.1-37641918-105:2013, ДК 021:2015 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення в межах Кремінського району Луганської області

Завершена

3 926 104.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 7 852.00 UAH
Номер: 618389702ea942fcaf3af236f9804a6f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-11-11-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.11.2019 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 11.11.2019 09:46 - 03.12.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 08.11.2019 № 61 Сєвєродонецьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Леонід БЕРЕЗИНСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 08.11.2019 № 61 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2019-04-01-000859-а 01.04.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Луганська, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Луганська обл.), +38 (0 99) 297-09-57, ribalkoanton@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту другого частини другої статті 22 Закону, абзацу 4 частини 5 статті 28 Закону. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Армбудсервіс» встановлено порушення вимог пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Служби автомобільних доріг у Луганській області (далі - Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 01.04.2019 б/н; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Армбудсервіс»; протокол засідання тендерного комітету від 12.06.2019 б/н; повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 25.06.2019 року №14-2019 (далі - Договір). За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника містить вимогу щодо надання учасником - переможцем інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а саме інформації визначеної у пункті восьмому частини першої статті 17 Закону № 922, чим порушено норми частини третьої статті 17 Закону та пункту другого частини другої статті 22 Закону № 922. Також, моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерна документація передбачає можливість учасника звернутися до Замовника (інвестиційно-кошторисного відділу) стосовно питань, пов’язаних із підготовкою розрахунків договірної ціни відповідно до відомостей обсягів робіт, що в свою чергу не відповідає вимогам абзацу 4 частини 5 статті 28 Закону, а саме замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Аналізом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Армбудсервіс» встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «Армбудсервіс» в частині підтвердження кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, не відповідає умовам Додатку 2 до тендерної документації. А саме, відповідно до Додатку 2 наявність відповідних потужностей з виготовлення асфальтобетонних/бетонних сумішей або місць (адрес) їх договірного придбання повинна бути підтверджена додаванням копій документів про балансову приналежність, документа на право власності, договору оренди устаткування та обладнання асфальтобетонного/бетонного заводу, договору купівлі продажу готових асфальтобетонних/бетонних сумішей, діючих протягом строку виконання предмету Закупівлі. За результатами аналізу тендерної пропозиції учасника встановлено, що на підтвердження наявності відповідних потужностей з виготовлення асфальтобетонних/бетонних сумішей ТОВ «Армбудсервіс» надано копію договору поставки від 03.04.2019 № 0304 з ТОВ «Український шлях» та лист-підтвердження від 15.04.2019 б/н від ТОВ «Український шлях» щодо підтвердження продажу асфальтобетонних сумішей на умовах зазначеного договору протягом усього періоду надання послуг за предметом закупівлі. Проте на порушення умов Додатку 2 наявність місць (адрес) договірного придбання асфальтобетонних/бетонних сумішей не підтверджено учасником додаванням копій документів про балансову приналежність, документа на право власності або договору оренди устаткування та обладнання асфальтобетонного/бетонного заводу, що не відповідає вимогам п.1 розділу III Інструкції з підготовки тендерної документації та не відповідає кваліфікаційним критеріям установленим Замовником відповідно до ст. 16 Закону. Крім того, тендерна пропозиція ТОВ «Армбудсервіс» не відповідає умовам пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації. А саме ТОВ «Армбудсервіс» у встановлений спосіб та строк (кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 17.04.2019 08:30) не оприлюднено у складі тендерної пропозиції розрахунок ціни тендерної пропозиції учасника у електронному вигляді з використанням будь-якого рекомендованого Мінрегіоном програмного комплексу, в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення та підтверджуючі розрахунки до ціни тендерної пропозиції учасника за статтями витрат договірної ціни у відповідності до ДСТУ та СОУ з урахуванням змін та доповнень. Відповідно до пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Однак, Замовник, в особі тендерного комітету, на порушення пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Армбудсервіс» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям та умовам тендерної документації та уклав з ним договір підряду від 25.06.2019 № 14-2019.
Період усунення порушень: 14.11.2019 16:34 - 29.11.2019 00:00
Дата публікації висновку: 14.11.2019 16:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VIII (далі-Закон) надаємо заперечення до висновку Управління Південно-Східного офісу Державної аудиторської служби України в Луганській області про результати моніторингу закупівлі Служби автомобільних доріг у Луганській області (далі –Замовник) : СОУ 42.1-37641918-105:2013, ДК 021:2015 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення в межах Кремінського району Луганської області, 3926104.8UAH, 45230000-8, ДК021, 1, послуга, інформація про оприлюднення: 9b7242aa98cd4c1aa465ba4d0601ffa5, 2019-04-01, а саме: 1.В констатуючій частині оприлюдненого висновку Управління Південно-Східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зазначено: «За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника містить вимогу щодо надання учасником - переможцем інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а саме інформації визначеної у пункті восьмому частини першої статті 17 Закону № 922, чим порушено норми частини третьої статті 17 Закону» Замовник заперечує проти вищезазначеного висновку Держаудитслужби України з огляду на таке: Відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті. Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу. Відповідно до Додатоку №7 Тендерної документації Замовника «Інформація та документи які надаються переможцем торгів щодо відповідності Учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» п.1: п.п. 2. Оригінал або нотаріально завірена копія документа виданого відповідним територіальним управлінням Міністерства юстиції України, про відсутність службової (посадової) особи переможця, яку уповноважено переможцем представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичної особи, яка є переможцем, в єдиній базі даних осіб, які вчинили корупційні правопорушення. Документ повинен бути не більше місячної давнини відносно дати оприлюднення оголошення про закупівлю. (Вказаний документ надається у разі відсутності доступу до єдиного державного реєстру, в тому числі при його не функціонуванні). п.п.3. Інформація про те, що службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було притягнуто, згідно із законом, до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення. (Вказаний документ надається у разі відсутності доступу до єдиного державного реєстру, в тому числі при його не функціонуванні) п.п.5. Оригінал або нотаріально завірена копія відомостей про відсутність або наявність судимості за злочин, учинений з корисливих мотивів, видані ГУМВС України (стосується фізичних осіб). Документ повинен бути не більше тридцяти денної давнини відносно дати подання документа. п.п.6. Оригінал або нотаріально завірена копія відомостей про відсутність або наявність судимості за злочин, учинений з корисливих мотивів, видані ГУМВС України (стосується службових (посадових осіб Учасника, яка підписала тендерну пропозицію)*. *Документ повинен бути не більше тридцяти денної давнини відносно дати подання документа. п.п.8. Інформація про те що учасник не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура. (Вказаний документ надається у разі відсутності доступу до єдиного державного реєстру, в тому числі при його не функціонуванні). п. 2. Оригінал або нотаріально завірена копія довідки про відсутність/наявність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів) видана відповідним податковим органом, що діє станом на дату подання документа. На підставі вищевикладеного, Замовник жодним чинем не порушив вимог статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначивши в тендерній документації, що вказані в додатку № 7 ТД документи надається надаються переможцем у разі відсутності доступу до єдиного державного реєстру, в тому числі при його не функціонуванні. 2.В констатуючій частині оприлюдненого висновку Управління Південно-Східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зазначено: «Встановлено, що відповідно до пункту 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерна документація передбачає можливість учасника звернутися до Замовника (інвестиційно-кошторисного відділу) стосовно питань, пов’язаних із підготовкою розрахунків договірної ціни відповідно до відомостей обсягів робіт, що в свою чергу не відповідає вимогам абзацу 4 частини 5 статті 28 Закону, а саме замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.» Замовник заперечує проти вищезазначеного висновку Держаудитслужби України з огляду на таке: відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 18.04.2016 року № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації для процедури закупівель – відкриті торги» замовник у розділі оцінка тендерної пропозиції в підрозділі «Інша інформація» може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне. Замовник не проводив переговорів з окремими учасниками торгів, а зазначена інформація викладена Замовником для надання консультацій на анонімні звернення учасників на етапі підготовки розрахунку договірної ціни відповідно до відомостей обсягів робіт. Зазначена інформація міститься не лише у цій тендерній документації, а й у тендерних документаціях до відкритих торгів Служби за 2018 рік. Зазначений факт свідчить про вибірковість в підході до проведення моніторингу процедур публічних закупівель та примусового звуження прав Замовника. 3. В констатуючій частині оприлюдненого висновку Управління Південно-Східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зазначено: «Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «Армбудсервіс» не відповідає умовам Додатку 2 до тендерної документації в частині підтвердження кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази. ТОВ «Армбудсервіс» в складі ТП надано копію договору від 03.04.2019 №0304 на поставку ТОВ «Український шлях» асфальтобетонних сумішей та лист-підтвердження від 15.07.2019 б/н від ТОВ «Український шлях» щодо підтвердження поставки асфальтобетонних сумішей на умовах зазначеного договору протягом усього періоду надання послуг за предметом закупівлі, довідку про постачальника від 12.07.2019 б/н, при цьому копії документів про балансову приналежність, документа на право власності, договору оренди устаткування та обладнання асфальтобетонного/бетонного заводу, що підтверджують наявність відповідних потужностей з виготовлення асфальтобетонних/бетонних сумішей на вимогу п.1 розділу III Інструкції з підготовки тендерної документації (Додаток №2 інформація та документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям ст. 16 Закону) не надано, що не відповідає вимогам п.1 розділу III Інструкції з підготовки тендерної документації та не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим Замовником відповідно до ст.16 Закону». Замовник заперечує проти вищезазначеного висновку Держаудитслужби України з огляду на таке: у Додатку 2 до Тендерної документації передбачено «Наявність відповідних потужностей з виготовлення асфальтобетонних/ бетонних сумішей або місць (адрес) їх договірного придбання повинна бути підтверджена додаванням копій документів про балансову приналежність, документа про право власності, договору оренди устаткування та обладнання асфальтобетонних/бетонних сумішей, діючих протягом строку виконання предмету Закупівлі. Зазначена норма Тендерної документації передбачає ПЕРЕЛІК (через кому, відповідно до правил Українського правопису) можливих варіантів документального підтвердження залучення потужностей, те не передбачає обов’язкового надання усіх зазначених документів у сукупності, бо це не є можливим з точки зору взаємо виключення (не можливо бути власником і орендарем одночасно одного та того ж предмету). В свою чергу на підтвердження залучення потужностей ТОВ «АРМБУДСЕРВІС» надано копію діючого на весь час надання послуги договору придбання асфальтобетонної суміщі від 03.04.2019р. № 0304, що є достатнім доказом можливості залучення потужностей. 4. В констатуючій частині оприлюдненого висновку Управління Південно-Східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зазначено: «Крім того, тендерна пропозиція ТОВ «Армбудсервіс» не відповідає умовам пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації. А саме ТОВ «Армбудсервіс» у встановлений спосіб та строк (кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 17.04.2019 08:30) не оприлюднено у складі тендерної пропозиції розрахунок ціни тендерної пропозиції учасника у електронному вигляді з використанням будь-якого рекомендованого Мінрегіоном програмного комплексу, в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення та підтверджуючі розрахунки до ціни тендерної пропозиції учасника за статтями витрат договірної ціни у відповідності до ДСТУ та СОУ з урахуванням змін та доповнень. Відповідно до пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Однак, Замовник, в особі тендерного комітету, на порушення пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Армбудсервіс» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям та умовам тендерної документації та уклав з ним договір підряду від 25.06.2019 № 14-2019., 14 листопада 2019». Замовник заперечує проти вищезазначеного висновку Держаудитслужби України з огляду на таке: Відповідно до абз. 1 та абз. 2 п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»» Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником. Вартість тендерної пропозиції учасника на виконання робіт – це договірна ціна на весь обсяг робіт з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення (предмет закупівлі) за яку учасник згоден виконати запропоновані роботи.» У переліку документів за частиною5 п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Замовник не вимагає надання тендерної пропозиції та розрахунків ціни до початку аукціону. Учасник самостійно визначає первинну вартість пропозиції, з якою він планує взяти участь у аукціоні, наразі ТОВ «АРМБУДСЕРВІС» на сторінці закупівлі зазначило вартість первинної пропозиції у сумі 3 623 000,00 грн. Перемога в останньому раунді у аукціоні із закупівлі є згодою Учасника на виконання запропонованих робіт за відповідну ціну, та ,відповідно, на підтвердження намірів виконання, за умовами розділу 4-10 п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» повинен надати належні розрахунки ціни, скоригованої на суму переможного раунду. З огляду на вищевикладене, Замовником дотримано вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 20.11.2019 09:48

Рішення про призначення перевірки