• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

(Контейнери для портального сміттевоза на шасі МАЗ -4371N2 7 м3) ДК 021:2015, код – 44610000-9 Цистерини, резервуари, контейнери та посудини високого тиску

Торги відмінено

4 340 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 700.00 UAH
Номер: 1c5ad0c0566c41f0b0c23790c6840178
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-04-25-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.04.2019 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 26.04.2019 09:05 - 23.05.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.04.2019 № 20 Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління І.САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 25.04.2019 № 20 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6. UA-2019-04-11-003343-a 11.04.2019, Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону; Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник Управління І.САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 99) 183-58-60, natalya2904@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено порушення пунктів 7 та 16 частини другої статті 22 Закону. За результатами моніторингу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, порядок вибору процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: Зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель в частині порушення норм пункту 16 частини другої статті 22 Закону не надаються з огляду на наступне. Замовником в ході здійснення моніторингу після надання Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області запиту про надання пояснень усунуто вказане порушення шляхом внесення 02.05.2019 змін до тендерної документації в частині адреси однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. З огляду на інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень норм абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 травня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, порядок вибору процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 (далі – замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 11.04.2019 № 2 (зі змінами) (далі – тендерна документація), пояснення замовника, отримане через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено наступне. Замовником в тендерній документації не зазначено адресу посадової особи, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. При цьому, тендерна документація окрім іншого повинна містити адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками, на що вказує пункт 16 частини 2 статті 22 Закону. Отже, тендерна документація замовника не відповідає нормам пункту 16 частини 2 статті 22 Закону. Разом з цим, встановлено порушення норм пункту 7 частини другої статті 22 Закону, в частині відсутності в проекті договору порядку змін його умов. Тендерна документація, окрім іншого повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, що передбачено пунктом 7 частини другої статті 22 Закону. Окремо необхідно звернути увагу, що встановлені в тендерній документації вимоги щодо забезпечення виконання договору про закупівлю суперечать одна одній. Так, замовником в тендерній документації (пункт 6 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю») зазначено, що забезпечення виконання договору про закупівлю тендерною документацією не передбачено. Натомість, тендерною документацією (Додаток 6) передбачено, що постачальник не пізніше дати укладання договору вносить забезпечення виконання договору в розмірі 1% від його вартості. Зазначене не встановлює для учасників єдиного підходу при підготовці тендерних пропозицій. Крім того, замовник застосовує до переможця процедури закупівлі зобов’язання понад визначені Законом. Зокрема, в тендерній документації (пункт 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції») передбачено оплату в сумі 30000,00 грн без ПДВ на користь третіх осіб за консультаційні послуги надані замовнику. Зазначена сума сплачується переможцем торгів протягом 3 робочих днів з моменту підписання договору замовника з переможцем на рахунок консультанта торгів, відповідно до укладеної між замовником та консультантом угоди. За таких обставин замовником встановлена вимога до переможця щодо здійснення оплати за витрати з надання консультаційних послуг за договором на користь третьої особи. Вказане є передумовою, що впливає на принципи здійснення публічних закупівель, закріплені в статтею 3 вказаного Закону та не відповідає меті Закону. Окремо слід зазначити, що в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги, на що вказують норми частини першої статті 31 Закону.
Період усунення порушень: 11.05.2019 16:21 - 29.05.2019 00:00
Дата публікації висновку: 11.05.2019 16:21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Додаток №2 Пояснення Надання пояснень по висновку ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.04.2019 № 20. По питанню Замовником в тендерній документації не зазначено адресу посадової особи, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. При цьому, тендерна документація окрім іншого повинна містити адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками, на що вказує пункт 16 частини 2 статті 22 Закону. Отже, тендерна документація замовника не відповідає нормам пункту 16 частини 2 статті 22 Закону. Відповідно рішення тендерного комітету Рішення тендерного комітету Полтавського комунального автотранспортного підприємство 1628 від 02.05.2019 р. №3 було прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації по процедурі відкритих торгів із публікацією англійською мовою щодо закупівлі (Контейнери для портального сміттевоза на шасі МАЗ -4371N2 7 м3) ДК 021:2015, код – 44610000-9 Цистерини, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Containers for portal smteteozeson the chassis MAZ -4371N2 7 m3) DK 021: 2015, code - 44610000-9 Cisterns, tanks, containers and vessels of high pressure Додати до Розділу «Загальні положення» п.2.3. «посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками» вул.Кагамлика, 84, м.Полтава, 36008 Викласти п.2. 3 розділу Загальні положення «посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками» у наступній редакції: 2.3 посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками Бедах Петро Миколайович Голова тендерного комітету начальник відділу експлуатації –Полтавського КАТП-1628, тел./факс 0532-59-29-17, вул.Кагамлика, 84, м.Полтава, 36008 , E-mail: katp1628lav@ gmail.com Одже із вище викладено порушення умов ЗУ «По публічні закупівлі» пункт 16 частини 2 статті 22 Закону - усунено. По питанню «Разом з цим, встановлено порушення норм пункту 7 частини другої статті 22 Закону, в частині відсутності в проекті договору порядку змін його умов. Тендерна документація, окрім іншого повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, що передбачено пунктом 7 частини другої статті 22 Закону.» На усунення умов пунктом 7 частини другої статті 22 Закону – внесено зміни до тендерної документації протокол тендерного комітету від 13.05.2019 р. Викласити у новій редакції п.10 «Прикінцеві положення» Цей Договір може бути змінений або розірваний за взаємною письмовою згодою Сторін або за рішенням суду, а також із врахуванням норм ст. 36, ст 37 ЗУ «Про публічні закупівлі». Отже виходячи із вище викладеного встановлене порушення невідповідності – усунено. Окремо необхідно звернути увагу, що встановлені в тендерній документації вимоги щодо забезпечення виконання договору про закупівлю суперечать одна одній. Так, замовником в тендерній документації (пункт 6 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю») зазначено, що забезпечення виконання договору про закупівлю тендерною документацією не передбачено. Натомість, тендерною документацією (Додаток 6) передбачено, що постачальник не пізніше дати укладання договору вносить забезпечення виконання договору в розмірі 1% від його вартості. По питанню забезпечення виконання договору в розмірі 1% від його вартості. Відповідно до протокольного рішення тендерного комітету від 13.05.2019 р. внесено зміни до проекту договору додаток №6 до тендерної документації. 1. Виключити із проекто договору п. 11 «Забезпечення виконання договору» 11 «Забезпечення виконання договору» 1.1. Постачальник не пізніше дати укладання цього Договору вносить забезпечення виконання Договору в розмірі 1% вартості Договору, що становить ________ (____________________________ грн.) __ коп., у формі безумовної банківської гарантії зі строком дії до «___» _________ 2019 року. Постачальник передає Замовнику оригінал безумовної банківської гарантії в день укладання цього Договору. 1.2. Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення виконання Договору, здійснюються за рахунок коштів Постачальника. 1.3. У разі ненадання Постачальником забезпечення виконання Договору, передбаченого п.10.1. цього Договору, Замовник має право не підписувати Договір. 1.4. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання Постачальником Договору, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або Договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 37 Закону України «Про публічні закупівлі», а також згідно з умовами, зазначеними в Договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Отже виходячи із вище викладеного встановлене порушення невідповідності – усунено. Надання пояснень. Стосовно висновку моніторингу щодо незаконності положення тендерної документації про відшкодування учасником-переможцем торгів витрат замовника на консультанта – третій особі повідомляємо наступне. Статтею 19 Конституції України закріплено загальнодозвільний принцип, відповідно до якого громадянам та організації мають право вчиняти дії, які прямо не заборонені законом. Відповідно до статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії. Враховуючи вище викладене, з урахуванням вказаних норм Основного закону, дії замовника не повинні суперечити нормам законодавства про публічні закупівлі. Оскільки в Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні будь-які обмеження стосовно включення в тендерну документацію вимог щодо відшкодування витрат замовника на консультаційні послуги, то така вимога є цілком законною, не суперечить принципам даного закону та відповідає вимогам частини 3 статті 22 вказаного закону. Вимога тендерної документації щодо надання в складі тендерної документації, що учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції лист-гарантію щодо виконання умов тендерної документації, щодо можливості покладення витрат, пов’язаних з консультуванням замовника, є цілком законною за відповідає вимога Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим актам законодавства. Відповідно до ч. 3 ст. 22 закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тобто даною законодавчою нормою встановлено право замовника включити/додати в тендерну документацію інші вимоги. До таких вимог і відноситься вказане вище положення, яким зобов’язано учасника надати вказану лист-гарантію. Окрім того, в типовій тендерній документації також міститься розділ в якому замовник має встановлювати інші вимоги до потенційних учасників торгів. Таким чином, підстави для внесення змін в тендерну документацію в цій частині відсутні. Виходячи із вище викладеного даний пункт тендерної документації не суперечить ц.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту: 13.05.2019 14:53

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
Опис: Замовником здійснено інформування в електронній системі закупівель
Дата публікації: 20.05.2019 09:02

Запити/Пояснення