-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Ремонт (реставраційний) учбового корпусу № 3 Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна за адресою: м. Харків, майдан Свободи, 6 (інв. № 10130016), а саме: відділ обслуговування користувачів центральної наукової бібліотеки (пам’ятка архітектури та містобудування місцевого значення, охоронний № 27) (Капітальний ремонт і реставрація за кодом ДК 021:2015-45453000-7)
Торги відмінено
15 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 76 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 76 000.00 UAH
Номер:
888831b9130b4fd2bb0830a71fe6dc9f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-03-22-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.03.2019 00:00
Період моніторингу:
22.03.2019 14:04 - 17.04.2019 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.03.2019 № 75
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник С. КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 21.03.2019 № 75
Витяг з переліку
процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2019-02-15-002372-b 15.02.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Перший заступник начальника
Північно-східного офісу
Держаудитслужби В.КАЛІННІКОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору встановлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України „Про публічні закупівлі” (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідність тендерних пропозицій умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна (далі – Замовник) від 15.02.2019 року №13/1; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ ПЛАНЕТА БУД"; протокол розгляду тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір від 15 березня 2019.
За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника містить посилання на конкретні торгівельні марки будівельних матеріалів без відповідного посилання на еквівалент, що є порушенням вимоги пункту 3 частини 2 статті 22 Закону.
Також, проведеним моніторингом встановлено невідповідність умовам тендерної документації в частині не підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям.
Так, Замовником проводиться закупівля робіт, для виконання яких, відповідно до відомості ресурсів, необхідна наявність окремого обладнання (зокрема крану мостового вантажопідйомністю 32 т, підйомника гідравлічного висотою підйому 10 м, пресу гідравлічного, прес-ножиць). Однак, учасником-переможцем в „Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (машин і механізмів), що підтверджують можливість виконання робіт визначених учасником у пропозиції”, поданій за формою згідно додатку №2 до тендерної документації, наявність вищезазначених машин та механізмів не підтверджена.
Крім того, додатком № 2 до тендерної документації Замовником передбачена необхідність підтвердження наявності зокрема фахівця „інженер-будівельник”. Однак, учасником-переможцем в якості інженера-будівельника вказано працівника, прийнятого на посаду майстра-будівельника та який не має відповідної освіти, передбаченої Випуском 64 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, в порушення пункту 1 частини 1 статті 30 Закону Замовником не відхилено пропозицію учасника ТОВ "ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ ПЛАНЕТА БУД", а визначено його переможцем процедури закупівлі та 15.03.2019 опубліковано повідомлення про намір укласти договір.
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до частини 2 статті 32 Закону, граничний термін укладання Замовником договору з учасником-переможцем 04.04.2019 або 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, а граничний термін публікації договору, відповідно до частини 1 статті 10 Закону, 08.04.2019 або 2 дні з дня його укладання.
Однак, станом на 11.04.2019 договір з учасником-переможцем не опубліковано на веб-порталі уповноваженого органу, що є порушенням частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
16.04.2019 17:49 - 01.05.2019 00:00
Дата публікації висновку:
16.04.2019 17:49
Запити/Пояснення
Номер:
90f1b7a283d64de5ac76a4a59abdd50d
Назва:
Заперечення
Дата опублікування:
19.04.2019 13:41
Опис:
Заперечення.
16 квітня 2019 року в електронній системі закупівель «Prozorro» опублікован Висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби за результатами проведеного згідно наказу Державної аудиторської служби України Північно-східного офісу Держаудитслужби № 75 від 21.03.2019 року моніторінгу закупівлі Харківським національним університетом імені В.Н.Каразіна робіт з ремонту (реставраційного) учбового корпусу № 3 Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна за адресою: м. Харків, майдан Свободи, 6 (інв. № 10130016), а саме: відділ обслуговування користувачів центральної наукової бібліотеки (пам’ятка архітектури та містобудування місцевого значення, охоронний № 27) (Капітальний ремонт і реставрація за кодом ДК 021:2015-45453000-7) (далі – Висновок).
За результатом проведеного аналізу інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу Висновком встановлено, що «тендерна документація Замовника містить посилання на конкретні торгівельні марки будівельних матеріалів без відповідного посилання на еквівалент, що є порушенням вимоги пункту 3 частини 2 статті 22 Закону (далі – Закон)».
Згідно п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону та відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна (Протокол № 13/1 від 15.02.2019 р.), предметом закупівлі є роботи, а саме: ремонт (реставраційний) учбового корпусу № 3 Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна за адресою: м. Харків, майдан Свободи, 6 (інв. № 10130016), а саме: відділ обслуговування користувачів центральної наукової бібліотеки (пам’ятка архітектури та містобудування місцевого значення, охоронний № 27) (Капітальний ремонт і реставрація за кодом ДК 021:2015-45453000-7) (далі – Капітальний ремонт).
Тобто, предметом закупівлі є роботи, а не товар, тому посилання на марки будівельних матеріалів (що самі по собі не являються предметом закупівлі та знаходяться у вільному продажу і доступні для кожного учасника торгів без обмеження) не являється порушенням вимоги п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону.
Разом з цим зауважуємо, що Капітальний ремонт учбового корпусу виконується згідно проекту, розробленому ТОВ «ПФ Харківський проектний інстітут» та узгодженому Замовником в особі проректора з адміністративно-господарчої роботи Пахаренко В.С.
Також, проведеним моніторингом встановлено: «невідповідність умовам тендерної документації в частині непідтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Так, Замовником проводиться закупівля робіт для виконання яких, відповідно до відомості ресурсів, необхідна наявність окремого обладнання (зокрема крану мостового вантажопідйомністю 32 т, підйомника гідравлічного висотою підйому 10 м, пресу гідравлічного, прес-ножиць). Однак, учасником-переможцем в „Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (машин і механізмів), що підтверджують можливість виконання робіт визначених учасником у пропозиції”, поданій за формою згідно додатку №2 до тендерної документації, наявність вищезазначених машин та механізмів не підтверджена».
Згідно ч. 1 ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону визначені Замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації.
Згідно ч. 5 р. 3 тендерної документації, учасник з метою підтвердження його відповідності визначеним Замовником кваліфікаційним критеріям повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують:
- наявність обладнання і матеріально-технічної бази (згідно з Додатком № 2 до тендерної документації);
- наявність працівників відповідної кваліфікації (згідно з Додатком № 2 до тендерної документації);
- наявність досвіду виконання аналогічного договору (згідно з Додатком № 2 до тендерної документації).
Відповідно до ч. 1 Додатку № 2 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» учасники повинні надати:
1. Довідку про наявність обладнання, та матеріально-технічної бази (машин (и) і механізмів (у)), що підтверджують можливість виконання робіт визначених учасником у пропозиції за формою:
№ з/п Найменування обладнання, машин і механізмів Кількість, шт.
1 2 3
1. Власні
2. Орендовані
3. Планується орендувати (якщо планується)
4. Обладнання, машина (и) і механізм (ів) субпідрядника (у разі залучення)
1.1.Учасник повинен підтвердити форму власності обладнання (надати сканкопії документів: договору купівлі-продажу або свідоцтва про право власності, або договору оренди, або бухгалтерського документу, тощо).
1.2. Серед наведеного у довідці учасником переліку обладнання, машин та механізмів обов’язкова наявність наступного:
- Автотранспорт вантажний для перевезення матеріалів,
- Підіймальний (ні) механізм (и),
- Риштування.
Виходячи з вищевикладеного, Замовником не встановлена конкретна кількість та перелік наявного обладнання та матеріально-технічної бази (машин (и) і механізмів (у)), їх технічні характеристики, разом з цим встановлена обов’язкова наявність автотранспорту вантажного для перевезення матеріалів, підіймального (них) механізму (ів) та риштування, але кількість цих машин та механізмів також не визначена. Таким чином, учасники самі визначають перелік та кількість обладнання, машин і механізмів, що підтверджують можливість виконання робіт згідно проекту.
Учасником – Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ ПЛАНЕТА БУД» була надана така довідка «Про наявність обладнання і матеріально-технічної бази» (копія довідки додається).
Таким чином, учасником були виконані умови ч. 5 р. 3 тендерної документації.
Також, проведеним моніторингом встановлено: «додатком № 2 до тендерної документації Замовником передбачена необхідність підтвердження наявності зокрема фахівця „інженер-будівельник”. Однак, учасником-переможцем в якості інженера-будівельника вказано працівника, прийнятого на посаду майстра-будівельника та який не має відповідної освіти, передбаченої Випуском 64 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників».
Згідно ч. 5 р. 3 тендерної документації, учасник з метою підтвердження його відповідності визначеним замовником кваліфікаційним критеріям повинен надати у складі тендерної пропозиції документи що підтверджують:
- наявність обладнання і матеріально-технічної бази (згідно з Додатком № 2 до тендерної документації);
- наявність працівників відповідної кваліфікації (згідно з Додатком № 2 до тендерної документації);
- наявність досвіду виконання аналогічного договору (згідно з Додатком № 2 до тендерної документації).Відповідно до п.п. 2.2. ч. 2 Додатку № 2 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» учасники повинні надати (серед іншого):
2.2. Довідку про наявність інженерно – технічних працівників, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт зазначених учасником у тендерній пропозиції складена за формою:
№ з/п Посада Прізвище, ініціали (повністю)
Штатний/ найманий працівник Освіта (вища, середня-спеціальна, середня) Досвід роботи за спеціальністю (років)
Окремою довідкою в довільній формі обов’язково підтвердити наявність наступних (ного) фахівців (ця) (* вказати досвід виконання робіт за напрямком):
- Майстер будівельних та монтажних робіт;
- Кошторисник;
- Інженер-технолог,
- Інженер-будівельник;
Виходячи з вищевикладеного, Замовник вимагає довідку про наявність фахівців, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, зазначених учасником у тендерній пропозиції, а не наявність таких фахівців на відповідній посаді, згідно штатного розкладу.
У наданій учасником, Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ ПЛАНЕТА БУД», довідці «Про наявність окремих фахівців» (копія довідки додається), складеній за формою, що передбачена в п. п. 2.2. ч. 2 Додатку № 2 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» вказаний головний інженер Бережний О.І., який має необхідний досвід (12 років) та відповідну освіту, передбачену Випуском 64 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Крім того, відповідно до вказаного Довідника до фахівців інженерів-будівельників також відносяться начальник проектно-кошторисного бюро, та інженери з проектно-кошторисної роботи.
Таким чином, учасником були виконані умови ч. 5 р. 3 тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Харківським національним університетом імені В.Н. Каразіна не було допущено порушень Законодавства з питань публічних закупівель в частині виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 та п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону.
Зауваження, визначені у Висновку, є безпідставні.
Стосовно неукладання договору та відсутності публікації на веб-порталі уповноваженого органу договору з учасником – переможцем ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ ПЛАНЕТА БУД» в термін, що визначений в ч. 2 ст. 32 та ч. 1 ст. 10 Закону, повідомляємо, що керівництвом Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна проводиться службова перевірка, за результатами якої будуть вжиті заходи щодо усунення порушення.