-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Автопідйомник телескопічний АТ-18/4 з робочою висотою підйому 18,0 метрів на базі шасі МАЗ-4371N2 (або еквівалент) код за ДК 021:2015 - 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби
Завершена
6 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 34 000.00 UAH
Номер:
f93f7b393f13412eb5cfbe8f0b3d19ac
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-02-13-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2019 00:00
Період моніторингу:
14.02.2019 08:35 - 08.03.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.02.2019 № 11
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління І. САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 13.02.2019 № 11
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2019-02-01-004062-b 01.02.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник Управління І. САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено порушення пункту 10 частини другої та абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, порядку вибору процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-¹ Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі.
Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, порядок вибору процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 01.02.2019 № 2 (далі – тендерна документація).
За результатом аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено наступне.
Замовником в пункті 7 розділу І тендерної документації визначено, що усі документи, що готуються безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. Інші документи, що входять до складу тендерної пропозиції та не готуються безпосередньо учасником, у разі викладення їх іноземною мовою, повинні бути перекладені українською мовою.
Водночас, в пункті 3.10 розділу ІІІ Додатку 3 до тендерної документації замовником вказано, що вся технічна документація повинна бути на українській або російській мові, що не відповідає умовам пункту 7 розділу І тендерної документації, яким передбачено складання документів російською мовою.
За таких обставин, замовником не встановлено єдиних підходів учасникам щодо мови, якою повинні бути складені тендерні пропозиції.
Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено місце поставки товарів: м. Полтава, вул. Героїв АТО, 74 А. При цьому, в підпункті 4.3 розділу І тендерної документації зазначений будинок – 73 А. Вказане не встановлює для учасників єдиного підходу щодо місця поставки товарів при підготовці тендерних пропозицій.
Нормами пункту 10 частини другої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити «Строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій».
Водночас, в пункті 4 розділу ІІІ тендерної документації замовника вказано, що «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 робочих днів».
Отже, тендерна документація не вказує дати, з якої починається строк дії тендерної пропозиції учасника, що суперечить нормам пункту 10 частини другої статті 22 Закону. При цьому, виходячи зі змісту статті 22 Закону, замовник визначає переможця строк дії тендерної пропозиції якого не минув.
Крім того, замовник застосовує до переможця процедури закупівлі зобов’язання понад визначені Законом.
Зокрема, в пункті 2 Розділу V тендерної документації передбачено оплату в сумі 30000,00 грн. без ПДВ на користь третіх осіб за консультаційні послуги надані замовнику. Зазначена сума сплачується переможцем торгів протягом 3 робочих днів з моменту підписання договору замовника з переможцем на рахунок консультанта торгів, відповідно до укладеної між замовником та консультантом угоди.
За таких обставин замовником встановлена вимога до переможця щодо здійснення оплати за витрати з надання консультаційних послуг за договором на користь третьої особи.
Вказане є передумовою, що впливає на принципи здійснення публічних закупівель, закріплені в статті 3 вказаного Закону та не відповідає меті Закону.
Замовником в пункті 3 розділу V «Відхилення тендерних пропозицій» тендерної документації вказано наступне: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію Учасників, до яких застосовано санкції відповідно до Законодавства України «Про санкції». При цьому, вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій зазначено у статті 30 Закону.
Отже, тендерна документація замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, Додатком № 4 до тендерної документації замовником передбачено, що додатки до договору є його невід’ємною частиною (пункт 10.16 проекту договору), а саме: специфікація; технічні характеристики товару, що поставляються; заявка на поставку товару.
При цьому, заявка на поставку товару має встановлену форму, а інші додатки (специфікація; технічні характеристики товару, що поставляються) містять виключно назву та не встановлюють форми, у якій має бути поданий документ учасником.
Вказане не встановлює для учасників єдиного підходу при підготовці тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
18.02.2019 19:03 - 05.03.2019 00:00
Дата публікації висновку:
18.02.2019 19:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Протокольним рішенням уповоноваженої особи від 25.02.2019 роу № 5 до тендерної документації, Додатків 3 та Додатку 4 внесено зміни. Внесено зміни і в умови оголошення про закупівлю.
Стосовно висновку моніторингу щодо незаконності положення тендерної документації про відшкодування учасником-переможцем торгів витрат замовника на консультанта – третій особі повідомляємо наступне.
Статтею 19 Конституції України закріплено загальнодозвільний принцип, відповідно до якого громадянам та організації мають право вчиняти дії, які прямо не заборонені законом.
Відповідно до статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії.
Враховуючи вище викладене, з урахуванням вказаних норм Основного закону, дії замовника не повинні суперечити нормам законодавства про публічні закупівлі. Оскільки в Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні будь-які обмеження стосовно включення в тендерну документацію вимог щодо відшкодування витрат замовника на консультаційні послуги, то така вимога є цілком законною, не суперечить принципам даного закону та відповідає вимогам частини 3 статті 22 вказаного закону.
Вимога тендерної документації щодо надання в складі тендерної документації, що учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції лист-гарантію щодо виконання умов тендерної документації, щодо можливості покладення витрат, пов’язаних з консультуванням замовника, є цілком законною за відповідає вимога Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим актам законодавства.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тобто даною законодавчою нормою встановлено право замовника включити в тендерну документацію інші вимоги. До таких вимог і відноситься вказане вище положення, яким зобов’язано учасника надати вказану лист-гарантію. Окрім того, в типовій тендерній документації також міститься розділ в якому замовник має встановлювати інші вимоги до потенційних учасників торгів.
Таким чином, підстави для внесення змін в тендерну документацію в цій частині відсутні.
З огляду на вищевикладене, вимоги, які викладені у висновку моніторингу держаудитслужби задоволені частково.
Дата публікації звіту:
25.02.2019 13:48
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Замовником здійснено інформування в електронній системі закупівель
Дата публікації:
26.02.2019 09:02