-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Основні складові частини електролізної установки ст.№1
Завершена
4 561 464.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 614.64 UAH
мін. крок: 1% або 45 614.64 UAH
Номер:
8953d0efc67e45c0898d8bb843a58616
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-04-10-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.04.2019 00:00
Період моніторингу:
10.04.2019 17:29 - 03.05.2019 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.04.2019 № 77
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель, по яких виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, далі – Перелік (додається).
2. Почати моніторинг закупівель відповідно до Переліку.
3. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник О. КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 10.04.2019 № 77
Перелік процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
Витяг з переліку процедур закупівель
3 UA-2019-01-28-000694-c 28.01.2019
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення встановлено порушення абз. 2 ч. 1 та ч. 4 статті 10, абз. 2 ч. 3 ст.21 Закону, п. 3 та п. 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18 березня 2016 року № 477, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 447/28577.
За результатами аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерних пропозицій встановлено порушення абз. 5 ч. 1 ст. 3 Закону.
За результатами аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, при перевірці відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, укладенні договору порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 71 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23.04.2019.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляд та оцінка тендерної пропозиції, відповідність умов договору умовам тендерної документації та пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: визначення предмета закупівлі, річний план закупівель зі змінами на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), тендерні пропозиції
ТОВ «АРМАЛІТ» та ТОВ «ЕЛЕКТРОЛІЗНІ КОМПРЕСОРНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (далі - Преможець), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 06.03.2019 № 02-03/2019 та від 07.03.2019 № 03-03/2019, повідомлення про намір укласти договір, договір від 27.03.2019 № 2019/65-р.
Аналізом даних, розміщених в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», встановлено, що 28.01.2019 Замовником оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів та ТД за номером ІD: UA-2019-01-28-000694-c на закупівлю основних складових частин електролізної установки ст. №1 (код ДК 021:2015: 31730000-2 — Електротехнічне обладнання), очікуваною вартістю 4 561 464,00 гривень.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів замовник здійснює закупівлю товару.
При цьому, відповідно до ч. 4. ст. 10 Закону у разі закупівлі товарів, очікувана вартість яких перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро, оголошення про проведення процедури обов’язково додатково оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою.
Згідно з інформацією, викладеною на сайтах https://bank.gov.ua та https://minfin.com.ua, курс євро, встановлений Національним банком України станом на 28.01.2019, становить – 31.561492 грн/1 євро.
Перевіркою інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником не опубліковано англійською мовою оголошення про проведення процедури закупівлі, очікувана вартість якої перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро, що є порушенням ч. 4. ст. 10 Закону.
Крім того, датою розкриття пропозицій визначено 28.02.2019. Згідно
з ч. 4. ст. 10 Закону, а також з огляду на вартість закупівлі, Замовник був зобов’язаний оприлюднити оголошення англійською мовою не пізніше ніж за 30 днів до дня розкриття тендерних пропозицій.
Отже, замовником порушено норми абз. 2 ч. 1 та ч. 4 ст. 10, абз. 2 ч. 3 ст. 21 Закону, п. 3 та п. 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18 березня 2016 року № 477, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 447/28577, а саме: оголошення англійською мовою не оприлюднене одночасно з основним оголошенням терміном менше ніж за 30 днів до дня розкриття пропозицій.
Порушення порядку оприлюднення оголошення спричинило низку порушень, а саме:
- вимоги абзацу другого частини першої статті 27 Закону – не відбулося розкриття електронною системою закупівель частини тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі до проведення аукціону;
- вимоги частини п’ятої статті 28 Закону – замовник не розглянув тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та не визначив відповідності учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій.
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі.
Поряд з цим, аналізом встановлено, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АРМАЛІТ» у зв’язку з невідповідністю кваліфікаційному критерію, установленому ст. 16 Закону та тендерною документацією – наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, так як у складі тендерної пропозиції міститься довідка в довільній формі про наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору від 25.02.2019 № 33, в якій зазначено найменування замовників та перелік обладнання, яке було поставлено.
Слід зазначити, що відгуки замовників не надано так як така вимога не є обов’язково у розумінні ТД («…можуть бути додані відгуки замовників»).
Таким чином, Замовником всупереч вимогам п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АРМАЛІТ», яка відповідала вимогам ТД, та пропозиція якої була нижчою від пропозиції переможця, чим порушено норми абз. 5 ч. 1 ст. 3 Закону.
Період усунення порушень:
24.04.2019 12:47 - 14.05.2019 00:00
Дата публікації висновку:
24.04.2019 12:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розглянувши Ваш лист від 23.04.2019 року № 26-13-14-14/3841-2019 щодо моніторингу закупівлі, ПРАТ «БІЛОЦЕРКІВСЬКА ТЕЦ» повідомляє наступне:
Згідно з пунктом 9 частини першої статті 1 Закону «Про публічні закупівлі» замовники - органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об'єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
До замовників також належать юридичні особи, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання та відповідають хоча б одній з таких ознак:
- органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування належить частка у статутному капіталі суб'єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи володіють більшістю голосів у вищому органі суб'єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради суб'єкта господарювання;
- наявність спеціальних або ексклюзивних прав.
Якщо юридичні особи здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, встановлених Законом, але не відповідають жодній з ознак, визначених цим Законом, то такі суб'єкти не є замовниками у розумінні абзацу п'ятого пункту 9 частини першої статті 1 Закону, тобто ПРАТ «БІЛОЦЕРКІВСЬКА ТЕЦ» не є замовником відповідно до норм Закону.
Так, відповідно до статті 1 Закону спеціальні або ексклюзивні права - права, надані в межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах.Разом з тим не вважаються спеціальними або ексклюзивними права, надані за результатами конкурсів (тендерів), інформація про проведення яких попередньо оприлюднювалася, якщо надання цих прав здійснювалося на основі об'єктивних критеріїв (пункт 25 частини першої статті 1 Закону).
Виходячи зі змісту статей 1, 2, 3, 7, 9, 10 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" та принципів державної політики у сфері ліцензування, право
провадження суб'єктом господарювання визначеного виду господарської діяльності на підставі ліцензії, виданої у встановленому законодавством порядку, не обмежує провадження діяльності у сферах, визначених Законом, однією чи кількома особами, у зв'язку із однаковими умовами для отримання ліцензії будь-яким суб'єктом господарювання у разі дотримання ним встановлених відповідним законодавством вимог, тому не може розглядатись як спеціальне чи ексклюзивне право.
Замовники, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, здійснюють закупівлю предметів закупівлі товарів, робіт та послуг, визначених у частинах третій та четвертій статті 2 Закону, без застосування вимог Закону та підзаконних нормативно-правових актів, розроблених на його виконання, не вносять такі закупівлі до річного плану та додатку до нього, та не оприлюднюють звіт про укладені щодо таких закупівель договори в системі електронних закупівель.
З чого слідує, що закупівлі, які здійснює у господарській діяльності ПРИВАТНЕ АКЦІРНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «БІЛОЦЕРКІВСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ» (30664834) відбуваються без застосування вимог Закону « Про публічні закупівлі».
На наші неодноразові звернення до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України було надано роз’яснення від 12.05.2016р. № 3302-06/13747-07, яким підтверджується, що ПРАТ «БІЛОЦЕРКІВСЬКА ТЕЦ» не є замовником та не відповідає жодній з ознак:
у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) відсутня, а також відсутні спеціальні або ексклюзивні права, тому Закон України «Про публічні закупівлі» не поширює свою дію на діяльність у сфері закупівель ПРАТ «БІЛОЦЕРКІВСЬКА ТЕЦ».
Дата публікації звіту:
07.05.2019 16:00
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
-
Дата публікації:
15.05.2019 16:26