• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Основні складові частини електролізної установки ст.№1

Завершена

4 561 464.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 614.64 UAH
Період оскарження: 28.01.2019 14:54 - 23.02.2019 00:00
Вимога
Відкликано скаржником

Усунення дискримінаційних критеріїв

Номер: f62e8586ea804384bc043d8802cf4f39
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-28-000694-c.b1
Назва: Усунення дискримінаційних критеріїв
Вимога:
У зв’язку з тим, що вимоги тендерної документації мають ознаки дискримінації учасників процедури закупівлі, з метою вибору конкретного постачальника, а саме створені дискримінаційні вимоги, що суперечать п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу внести зміни в тендерну документацію згідно наступних рекомендацій: 1. В Додаток №1 до Тендерної документації в колонці, щодо документів, які регламентують характеристики товару наведено конкретні Технічні Умови ( ТУ У 28.2-33145878-001:2016; ТУ У 28.2-33145878-001:2017; ТУ У 28.2-33145878-001:2018), варто додати вираз «або еквівалент», оскільки, відповідно до Закону України «Про стандартизацію» та інших чинних нормативно-правових актів України право власності на ТУ належить конкретним суб’єктам господарювання і не знаходиться у відкритому та вільному доступі, що обмежує конкуренцію та можливість для участі у закупівлі. Або, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". 2. В пункті 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної закупівлі видалити вимогу наявності «Дозволу Територіального Управління Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки», оскільки назва предмету закупівлі вказана за ДК 021:2015 – 31730000-2 – Електротехнічне обладнання «Основні складові частини електролізної установки ст.№1», також в додатку 1 до тендерної документації і в проекті договору – додаток 3 тендерної документації наведено, що закуповується лише товар. Тобто товар без послуг. Таким чином відсутні підстави для необхідності наведеного документу. Або замовник мав на увазі закупівлю і товарів, і послуг, - в такому випадку до тендерної документації має бути додана інформація щодо об’єму послуг та їх специфіки, наприклад: встановлення або налагодження або пуск в експлуатацію, тощо. 3. В пункті 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної закупівлі видалити вимогу подання копії балансу за звітний період та звіту про рух грошових коштів за звітний період, оскільки ця вимога не передбачена Законом України «Про публічні закупівлі», також, відповідно до Закону, ця вимога не обґрунтована, і не зазначено, до якого критерію оцінки вона стосується, особливо для офіційних представників виробника. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: До запитання №1 надаємо відповідь: Законом України «Про публічні закупівлі» ст.22 част.2 п.3 визначено вимогу «Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент"». Закон не визначає у якому місці специфікації повинен бути розміщений вираз "або еквівалент". Додаток № 1 до Тендерної документації «Специфікація на основні складові частини електролізної установки ст.№1», що поданий у оголошенні вже містить вираз "або еквівалент". До запитання №2 надаємо відповідь: З огляду на високу очікувану вартість поставки та керуючись власним виробничим досвідом Замовник, встановлюючи дану вимогу про надання копії Дозволу Територіального Управління Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки (монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (електролізні установки; посудини, що працюють під тиском понад 0,05 МПа), прагне до отримання певних гарантій вірогідного учасника на якісне виконання поставки товару. Наявність у учасника згаданого дозволу, на думку Замовника, є додатковим свідченням кваліфікованого, професійного підходу учасника до поставки предмета закупівлі. Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє Замовнику виставляти дану вимогу. До запитання №3 надаємо відповідь: Відповідно до ст.17 (част.1 п.8 та част.2) Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на високу очікувану вартість поставки та керуючись власним виробничим досвідом проведення тендерних закупівель Замовник, встановлюючи дану вимогу про надання інформації – копій: балансу за звітний період (рік – 2017р), звіту про фінансові результати за звітний період (рік – 2017р), звіту про рух грошових коштів за звітний період (рік – 2017р), прагне до отримання певних гарантій вірогідного учасника на вчасне і якісне виконання поставки товару, а також інформації учасника, що його підприємство функціонує стабільно. Також зазначаємо що за багаторічну практику проведення тендерних закупівель жоден з учасників конкурсів не відмовлявся у наданні вищезгаданої інформації за відповідний період. Вказану вимогу про надання інформації залишаємо без змін.
Статус вимоги: Не задоволено
Опис причини скасування: Вважаємо, що відмова від усунення дискримінаційних критеріїв в тендерній документації є незаконною. Обґрунтування Замовника, щодо відмови у задоволенні вимог, вважаємо маніпулятивним та такими, що підтримує лобіювання конкретного постачальника. Крім того відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» "Технічна специфікація не повинна містити посилання на ... джерело його походження або виробника". Враховуючи, що зазначене в тендерній документації ТУ У є власністю конкретного суб'єкту господарювання і виробника, а відмова Замовника змінити виробника прямо свідчить про порушення Закону. Оскільки в тендерній документації предметом закупівлі є товар, а не послуги, роботи чи подібне, то постачання товару не потребує від учасника проведення робіт. Тому, вважаємо, що вимога до учасника, який не є виробником, мати Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки є безпідставною, та такою, що обмежує конкуренцію. Самостійний критерій «фінансова спроможність» втратив чинність разом з втратою чинності Закон України від 10.04.2014 № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель», тому необґрунтована вимога щодо надання конфіденційної інформації підприємства не виробника вважаємо є безпідставною. Розробником обладнання, запчастини до якого є предметом закупівлі, було підприємство Російської Федерації ПО «Уралхиммаш». Учасник є офіційним представником виробника продукції на базі розробок ПАО «Уралхиммаш» , в т.ч. розробки, патенти та технології. Оскільки конструкція оригінального обладнання, проект ПАО «Уралхиммаш», що знаходиться в експлуатації у замовника має відповідати всім зазначеним в тендерній документації нормам, в т.ч. НПАОП 0.00-1.59-87, ГКД 34.50-502-96, ГКД 34.20.507-2003, СОУ МПП 71.12-217:2009, СОУ-Н ЕЕ 40.304:2007, Постановам КМУ №1107 від 26.10.2011 р., №124-VIII від 15.01.2015 р., №35 від 19.01.2011 р., то вимога Замовника щодо підтвердження відповідності цим критеріям (надання документів підтвердження) є перебільшеною та такою, що має ознаки дискримінації на користь конкретних підприємств. В тому числі надання документів підтвердження щодо відповідності наведеним вище наказам та стандартам, а також дозволи Держпраці на застосування обладнання.
Дата скасування: 20.02.2019 18:36