-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Збірно-розбірна комплексна споруда для зберігання майна (склад)
Завершена
23 500 003.50
UAH з ПДВ
Номер:
39c24ee8737e471f8df48edc62594e9b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-08-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.10.2025 00:00
Період моніторингу:
08.10.2025 13:59 - 29.10.2025 23:00
Статус:
Здійснення моніторингу
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
07.10.2025 Київ № 271
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 25 вересня 2025 року № 140-к «Про закордонне відрядження»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
15 UA-2025-09-19-012171-a 19.09.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Запити/Пояснення
Номер:
49afc7392faf43ff93376ae97dd7ce2a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.10.2025 17:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару «Збірно-розбірна комплексна споруда для зберігання майна (склад)» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-19-012171-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 Закону.
З яких причин Замовник, не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення пропозиції учасника та забезпечення виконання договору відповідно до вимог Закону? У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
dd488c3386b24e0e84ca0191cee98234
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
10.10.2025 16:10
Опис:
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та п. 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178, та згідно з п. 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 25.09.2025 року № 140-к «Про закордонне відрядження», розпочато моніторинг процедури закупівлі відкриті торги (з Особливостями*) № UA-2025-09-19-012171-a за предметом «Збірно-розбірна комплексна споруда для зберігання майна (склад)» за кодом ДК 021:2015: 44210000-5 «Конструкції та їх частини» (відповідно до п. 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 року №1082 - ДК 021:2015: 44211100-3 «Модульні та переносні споруди») (далі –Закупівля).
У межах проведення моніторингу Закупівлі та відповідно до п. 6 та 11 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ч. 5 ст. 8 Закону, п.п. 2 та 9 п. 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), щодо наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до відомчих наказів, розпоряджень та інших керівних документів замовника та Адміністрації Держприкордонслужби, визначення потреби в предметі Закупівлі, його кількості, технічних та якісних характеристиках та очікуваної вартості здійснюють особи відповідальні за укладення та виконання договору структурного підрозділу, за номенклатурою якого здійснюється закупівля або на який покладено обов’язок щодо забезпечення відповідними товарами, роботами чи послугами.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета Закупівлі здійснювалось у відповідності до вимог Закону. Очікувана вартість предмету Закупівлі визначена із врахуванням положень Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», шляхом проведення моніторингу цін, визначеного відомчими наказами, на підставі звіту про стан цін від 18.09.2025 (витяг звіту із додатками додається) із погодженням центрального органу відомства від 19.09.2025 року
№ 06.1.3/74721-25-Вих (витяг додається).
Обґрунтування розміру бюджетного призначення здійснювалось у відповідності до розміру бюджетного призначення згідно кошторису на 2025 рік за КПКВ 1002710, враховуючи кількість та очікувану вартість за одиницю товару, та складає 23 500 003,50 грн з урах. ПДВ за КЕКВ 3110.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета Закупівлі: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника, із урахуванням специфіки предмету Закупівлі, його функціонального призначення та особливостей подальшого використання у відповідності до вимог ст. 23 Закону з урахуванням положень Особливостей*, а також вимог чинних стандартів якості до предмету Закупівлі.
2. Відповідно до вимог п. 6 ст. 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до ст. 25 Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до ст. 27 Закону.
З яких причин Замовник, не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення пропозиції учасника та забезпечення виконання договору відповідно до вимог Закону?
Згідно із положеннями п. 10 Особливостей, замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до п. 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 року № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн., послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн., робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн., шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному п. 121 цих особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 року № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому п. 8 цих особливостей.
Таким чином, керуючись п. 10 Особливостей, Закупівля не проводиться замовником шляхом застосування спрощеної закупівлі у порядку, визначеному ст. 14 Закону, а проводиться шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному розділом «Порядок проведення відкритих торгів» Особливостей. З цих причин замовником не враховувались положення, передбачені ч. 14 Закону.
Відповідно до п. 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 року № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену ч. 2 ст. 21 Закону з урахуванням цих особливостей, згідно із п. 26 Особливостей.
Так, п. 9 ч. 2 ст. 21 Закону передбачено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Також, в оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація.
Абзацом 7 п. 3 Особливостей встановлено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення:
- ст. 25 Закону з урахуванням положень п. 47 цих особливостей;
- ст. 27 Закону з урахуванням положень п. 21 цих особливостей.
Частиною 1 ст. 25 Закону передбачено, що замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Тож можливість встановлювати вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції є правом замовника, а не обов’язком. Відповідно, з цих причин – замовником не вимагалось надання учасниками Закупівлі забезпечення тендерних пропозицій (що зазначено у п. 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації) та не оприлюднювалось інформації про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Статтею 27 Закону визначено, що замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
На підставі вищевикладеного, забезпечення виконання договору про Закупівлю вимагалось замовником, відповідно до умов п. 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації.
Враховуючи положення п. 26 Особливостей та ч. 2 ст. 21 Закону, вимоги щодо оприлюднення безпосередньо в оголошені про проведення відкритих торгів інформації про забезпечення виконання договору про закупівлю – не встановлено.
Разом з тим, виходячи з того, що в оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація, замовник вважав за доцільне прямо зазначити в електронних полях електронної системи закупівель інформацію про вимогу, розмір, вид та умови надання переможцем забезпечення виконання договору та оприлюднити детальну інформацію в самому оголошені про проведення Закупівлі (електронний витяг із оголошення Закупівлі додається). Відповідно, замовником було встановлено в оголошені про проведення відкритих торгів (з Особливостями) вимогу щодо надання забезпечення виконання договору відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей.
Додатки: 1. Звіт про результати підсумкового моніторингу з додатками на 33 арк., в 1 прим.;
2. Лист-погодження центрального органу відомства на 1 арк., в 1 прим.;
3. Витяг із електронної системи закупівель на 1 арк., в 1 прим.