• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виконання робіт на об’єкті: “Нове будівництво зовнішніх мереж електропостачання військового містечка №51, село Мала Любаша, Рівненська область”

Завершена

2 774 792.00 UAH з ПДВ
Номер: b873a85461004e998e2e10caae7d36dd
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-11-04-000077
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.11.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 04.11.2025 15:26 - 26.11.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 04.11.2025 №247 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.11.2025 №247. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-09-08-001743-a, 08.09.2025. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі". Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі договору про закупівлю, встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, пункту 15 Порядку №1082, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ЛЕС» встановлено порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону, пункту 15 Порядку №1082, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178 – оприлюднити договір про закупівлю та його додатки у машинозчитувальному форматі, а також вжити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), направлені на недопущення у подальшому встановлених моніторингом порушень при проведенні закупівель. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Західного управління замовника робіт (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-09-04-018061-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; заповнену інформацію в електронних полях в електронній системі закупівель щодо досліджуваної процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 30.09.2025 №95, від 06.10.2025 №96 та від 07.10.2025 №100, тендерну пропозицію ТОВ «Компанія Барбакан» (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерну пропозицію Приватного підприємства «ЛЕС» (далі – ПП «ЛЕС»), опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ПП «ЛЕС» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ПП «ЛЕС» як переможцем тендеру документи; договір від 15.10.2024 №1273/75/ЗБ; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Одночасно, відповідно до норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини, а згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML). До Переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженому у додатку до Положення №835, віднесено інформацію про закупівлі, що оприлюднюється згідно із Законом України «Про публічні закупівлі», а у пункті 2 Положення №835 визначено поняття «машиночитаний формат». Крім того, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) такі файли, зокрема: договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси). Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Проте, моніторингом встановлено, що договір від 15.10.2024 №1273/75/ЗБ та додатки до нього у визначений законодавством строк оприлюднені в електронній системі закупівель Замовником лише у форматі PDF та не оприлюднені у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону, пункту 15 Порядку №1082, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178. Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що під час формування документів було упущено норму Положення №835, що не спростовує факту допущення порушення вимог законодавства щодо оприлюднення відповідних документів у машинозчитувальному форматі. Крім того моніторингом встановлено, що відповідно до Додатку №4 до тендерної документації Замовника визначення ціни пропозиції, розрахунок договірної ціни і кошторисної документації учасник повинен здійснювати згідно з КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (із змінами №№1-4), а поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні. Водночас, у складі тендерної пропозиції (оприлюднена 23.09.2025) ПП «ЛЕС» надано кошторисні розрахунки (договірну ціну) у поточних цінах станом на 11.08.2025, чим недотримано вимоги Додатку №4 тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. При цьому, за нормами пункту 43 Особливостей №1178, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції), а невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, надані у складі тендерної пропозиції учасника ПП «ЛЕС» документи містять невідповідності, які підлягали усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей №1178. Однак, на порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищенаведених невідповідностей у наданих ПП «ЛЕС» документах. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, зокрема, що жодних підстав вважати 11.08.2025 за помилку було б безпідставно, оскільки Замовником вимагалося що поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції, про те що саме договірна ціна має бути складена з конкретною датою під час подачі тендерної пропозиції в тендерній документації не визначено, а також що у відповідності до пункту 3 Додатку №4 до тендерної документації Замовником у складі тендерної документації було додано Аналіз поточних цін на ринку будівельних матеріалів, виробів та комплектів, Реєстр регіональних цін на матеріально-технічні ресурси станом на 01.07.2025 Північ (Київська, Житомирська, Рівненська, Сумська, Чернігівська обл.), який видається щоквартально і діє до 01.10.2025, і на момент підготовки тендерної пропозиції учасником був чинний, доданий аналіз поточних цін надавався задля сприяння потенційним учасникам в якісній підготовці тендерної пропозиції за визначений обмежений час (Додаток 11), а отже під час підготовки договірної ціни з метою уникнення завищення цін на матеріальні ресурси учасник міг взяти за основу наявну власну базу цін на матеріальні ресурси з відправною точкою 11.08.2025 з подальшим її наповненням. Крім того Замовник у поясненні вказав, що під час розгляду наданої учасником договірної ціни було враховано те, коли було підписано тендерну пропозицію (19.09.2025), адже документ пропозиції підписаний керівником, вважається чинним з моменту його підписання та реєстрації, якщо в тексті документа не встановлено інший строк набрання чинності, а також що відповідно до наведеного у поясненні у Замовника не було жодних законних підстав висувати учаснику невідповідність у вигляді помилки щодо зазначення дати 11.08.2025, оскільки діапазон цін, визначених в Додатку 3 до тендерної документації – з 01.07.2025 по 01.10.2025, але в будь-якому випадку до завершення процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 25.11.2025 15:43 - 10.12.2025 00:00
Дата публікації висновку: 25.11.2025 15:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Західним управлінням замовника робіт усунено порушення встановлені Західним офісом Держаудитслужби, а саме договір про закупівлю та його додатки у машинозчитувальному форматі додано до закупівлі, з відповідальною особою проведено роз'яснювальну роботу наказ від 01.12.2025 № 58/нагд Про усунення порушень результатів моніторингу закупівлі та притягнення винної особи до відповідальності - додається.
Дата публікації звіту: 02.12.2025 18:22

Запити/Пояснення