-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція тротуарних доріжок з урахуванням безбар`єрності в парковій зоні с. Наталине Берестинського району Харківської області
Завершена
5 263 336.80
UAH з ПДВ
Номер:
bbd005c0b0a444659fa0ff9340bcce12
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-24-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2025 00:00
Період моніторингу:
24.10.2025 16:53 - 14.11.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.10.2025 № 294
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 24.10.2025 року.
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 24.10.2025 № 294
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
11 UA-2025-08-29-002296-a 29.08.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЄВРОДОРБУД-ПЛЮС"; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує:
- оприлюднити Додаток 5 до Договору від 17.10.2025 №547/25 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси», що містить інформацію про ціни на всі матеріальні ресурси з характеристиками, в тому числі щодо товару, такого як: Шліфкруги;
- протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляд тендерної пропозиції ТОВ "ЄВРОДОРБУД-ПЛЮС"; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель НАТАЛИНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 29.08.2025 № 18; звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 09.09.0225 та відповідь Замовника від 12.09.2025; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 18.09.2025 року; тендерну пропозицію ТОВ "ЄВРОДОРБУД-ПЛЮС"; рішення постійно діючі адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.10.2025 № 14976 -р/пк-пз; протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.10.2025; протокол уповноваженої особи № 134 від 08.10.2025 про визначення переможця ТОВ "ЄВРОДОРБУД-ПЛЮС"; повідомлення про намір укласти договір від 08.10.2025; договір від 17.10.2025 № 547/25 (далі – Договір); пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 04.11..2025 року (далі – Пояснення).
1. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до статті 41 Закону Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України з урахуванням Особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством).
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Враховуючи, що предметом закупівлі є капітальний ремонт, Замовник мав оприлюднити документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси із зазначенням найменування матеріального ресурсу з характеристиками. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 20.10.2025 оприлюднено Договір з додатками.
Однак, на порушення вимог абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону, інформація про ціни на матеріальні ресурси (наведена в Додатку 5 до Договору), не містить характеристики окремих матеріальних ресурсів, а саме: Шліфкруги.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 30.10.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного.
У своїй відповіді від 04.11.2025 Замовник надав пояснення наступного змісту: «…Замовник готовий укласти додаткову угоду до договору з метою внесення відповідних змін до Додатку 5 — із уточненням характеристик матеріального ресурсу «Шліфкруги» (тип, розмір, марка, абразив, зернистість тощо) відповідно до фактичних потреб об’єкта будівництва.»
Період усунення порушень:
07.11.2025 20:09 - 22.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
07.11.2025 20:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує:
- оприлюднити Додаток 5 до Договору від 17.10.2025 №547/25 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси», що містить інформацію про ціни на всі матеріальні ресурси з характеристиками, в тому числі щодо товару, такого як: Шліфкруги;
- протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Наталинською сільською радою були прийняті всі зауваження Північно-східного офісу Держаудитслужби та усунуто виявлені порушення шляхом внесення змін до договору де оприлюднено Додаток 5 до Договору від 17.10.2025 №547/25 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси», що містить інформацію про ціни на всі матеріальні ресурси з характеристиками, в тому числі щодо товару: Шліфкруги.
На підтвердження про виконання зобов’язань Північно-східного офісу Держаудитслужби надаються скан-копії наступних документів, а саме: додаткова угода № 1 від 12.11. 2025 року до Договору від 17.10.2025 № 547/25 та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.
Таким чином, Наталинська сільська рада у повному обсязі виконала обов’язки, покладені на неї Північно-східним офісом Держаудитслужби.
Дата публікації звіту:
12.11.2025 14:41
Запити/Пояснення
Номер:
ddc7c1794c5c424cb8d943937b7867cb
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.10.2025 17:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Реконструкція тротуарних доріжок з урахуванням безбар`єрності в парковій зоні с. Наталине Берестин-ського району Харківської області, ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція, очікуваною вартістю 5 263 336,80 гривень (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-08-29-002296-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрун-тування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Чи оприлюднювались вами на сторінці власного веб-сайту (або офі-ційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень та очікуваної вартості предмета закупівлі? У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Згідно з абзацом четвертим частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися інформація як найменування матеріального ресурсу (з характеристиками).
Інформація про ціни на матеріальні ресурси на об’єкті будівництво Додаток 5 до договору від 17.10.2025 № 547/25 не міститься характеристик матеріальні ресурси на Шліфкруги.
Надати пояснення, чому учасник не виконав вимоги абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону, що обов’язково має зазначатися інформація про найменування матеріального ресурсу (з характеристиками).
4. Пунктом 6 Додатку 4 до ТД (Документи, які необхідно подати учаснику у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності тендерної пропозиції вимогам відповідно до законодавства (документи, які повинні бути завантажені учасником через електронну систему закупівель)) передбачена необхідність надання документів та інформації у відповідності до підпункту 7.4 пункту 7 Розділу ІІІ тендерної документації.
Поряд з цим, ВИМОГА ПУНКТУ 7.4 розділу ІІІ тендерної документації:
Договірна ціна Об'єкта (ціна тендерної пропозиції) встановлюється динамічною.
До ціни пропозиції мають бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Настанови:
- Договірна ціна (складається відповідно до Настанови за формою (Додаток 30 настанови з визначення вартості будівництва затвердженої Наказом № 281);
- Об’єктні кошториси та локальні кошториси;
- Прямі витрати та загальновиробничі витрати;
- Розрахунок адміністративних витрат;
- Розрахунок прибутку;
- Календарний графік виконання робіт (складається подекадно (10 днів) з урахуванням обсягів запланованих робіт та їх кошторисної вартості у відповідності до розрахунку ціни, наданої Учасником тендерної пропозиції).
Розрахунки договірної ціни на виконання робіт за предметом закупівлі повинні бути розроблені в програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін, розроблених у відповідності з вимогами Настанови.
Учасник надав Календарний графік виконання робіт, згідно якого початок робіт з першої декади жовтня.
При цьому, в укладеному договорі Календарний графік виконання ро-біт з другої декади жовтня, що не відповідає умові ТП.
Надати пояснення стосовно причин укладання договору з недотриманням вимог пункту 18 Особливостей.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
13c2644d36de4d90a3ad898e6ebf9519
Назва:
Пояснення на запит ПІВНІЧНО-СХІДНОМУ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ до процедури закупівлі робіт Реконструкція тротуарних доріжок з урахуванням безбар`єрності в парковій зоні с. Наталине Берестинського району Харківської області
Дата опублікування:
04.11.2025 13:57
Опис:
Пояснення на запит ПІВНІЧНО-СХІДНОМУ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ:
1. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено Замовником методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, а саме наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. При визначенні очікуваної вартості використовуємо зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, згідно якого загальна кошторисна вартість будівництва складає 5783,021 тис.грн., у тому числі: будівельні роботи – 4453,339 тис.грн.; інші витрати – 1329,682 тис. грн.
Нормативно-правове регулювання.
Підрядник гарантує надійність та якість виконаних робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених умовами Договору, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Якість робіт повинна відповідати всім умовам, передбаченим Відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої Наказом №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Загальні положення.
Договір підготовлено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Особливості).
Учасник виконує роботи відповідно до кошторисної документації, будівельних норм та правил, із застосуванням виробів та матеріалів, що відповідають державним стандартам України.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення: Розмір бюджетного призначення визначено в порядку, передбаченому організаційно-розпорядчими документами замовника з урахуванням Розпорядження Наталинської сільської військової адміністрації Берестинського району Харківської області № 1620 від 14.07.2025 року.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик.
Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва складений відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», Наказ від 01.11.2021 №281, в поточних цінах станом на 16.06.2025 року.
Окремими файлами надаються документи на підставі яких здійснено Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі:
• Зведений кошторисний розрахунок (.pdf)
• Відомість ресурсів (.pdf)
2. Посилання на офіційний веб-сайт Наталинської сільської ради: https://natalynska-gromada.gov.ua/prozorro/, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися інформація про найменування матеріального ресурсу із зазначенням його характеристик.
У Додатку 5 до договору (інформація про ціни на матеріальні ресурси на об’єкті будівництва) відсутні детальні технічні характеристики по позиції «Шліфкруги».
Узагальнене найменування ресурсу було використане через те, що в кошторисній документації, зазначено саме загальну назву «Шліфкруги» без уточнення конкретних параметрів (тип, діаметр, зернистість тощо).
Матеріальні ресурси такого типу не мають істотного впливу на технічні характеристики або безпеку виконання робіт, а їх вибір здійснюється під час виконання робіт відповідно до виробничої потреби та технічних вимог виконавця робіт.
Характеристики фактично використовуваних матеріалів (тип, розмір, марка тощо) підтверджуються накладними та сертифікатами якості під час постачання і будуть надані замовнику при виконанні робіт.
Таким чином, відсутність зазначення детальних характеристик у Додатку 5 не є умисним невиконанням вимог Закону, а зумовлена технічними особливостями формування кошторисної документації та відсутністю конкретизації у вихідних даних.
Разом з тим, Замовник готовий укласти додаткову угоду до договору з метою внесення відповідних змін до Додатку 5 — із уточненням характеристик матеріального ресурсу «Шліфкруги» (тип, розмір, марка, абразив, зернистість тощо) відповідно до фактичних потреб об’єкта будівництва.
4. Відповідно до вимог пункту 6 Додатку 4 до тендерної документації та підпункту 7.4 пункту 7 Розділу ІІІ тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції був наданий Календарний графік виконання робіт, у якому початок робіт визначено з першої декади жовтня.
Разом з тим, під час укладання договору про закупівлю від 17.10.2025 № 547/25 до нього було включено Календарний графік виконання робіт, у якому початок робіт передбачено з другої декади жовтня.
Зазначена розбіжність виникла з наступних причин:
1. Фактична дата укладення договору (17 жовтня 2025 року) припала на другу декаду жовтня, у зв’язку з чим початок виконання робіт був зміщений відповідно до реальних строків набуття договором чинності. Виконання робіт до моменту підписання договору є неможливим відповідно до чинного законодавства.
2. Внесення змін до календарного графіка не призвело до зміни загального строку виконання робіт, вартості договору чи інших істотних умов тендерної пропозиції, а мало виключно технічний (календарний) характер з метою приведення дати початку робіт у відповідність до фактичних умов виконання договору.
3. До процедури закупівлі була подана скарга до органу оскарження, у зв’язку з чим перебіг строків укладення договору було призупинено до моменту розгляду скарги та оприлюднення відповідного рішення. Це призвело до фактичного відтермінування дати підписання договору
4. Таке коригування не є порушенням вимог пункту 18 Особливостей (постанови КМУ № 1178 у редакції, чинній на дату укладання договору), оскільки:
o істотні умови договору залишилися без змін;
o зміна дати початку виконання робіт не впливає на предмет закупівлі, його обсяг чи ціну;
o календарний графік є додатком, який уточнює строки реалізації робіт у межах визначеного строку виконання зобов’язань.
Таким чином, відмінність у даті початку робіт між календарним графіком, поданим у складі тендерної пропозиції, та календарним графіком, що є додатком до договору, зумовлена виключно фактичними строками укладення договору, та не є порушенням пункту 18 Особливостей, оскільки не змінює суті тендерної пропозиції та не впливає на результати закупівлі.